Bart76 napisał/a: |
Hej a może odwrotnie włożyłeś ten pierścień z takim dzyndzlem, który współpracuje z impulsatorem. Ja tak kiedyś zrobiłem i iskra znikła |
adziad napisał/a: |
nasz jeden dominator nie odpala na stopce bocznej. jak odpali to już można rozłożyć stopkę i działa. Sprawdź impulsator i czy idzie napięcie po przełączniku zapłonu na moduł, Jak rozkładałeś silnik to sprawdź to co Bart pisze. Jak złożyłeś na odwrót to zapłon nie będzie wyzwalany. Jeżeli masz pewność, że cewka kabel wn i świeca sprawne to musisz sprawdzić obwód impulsatora który idzie bezpośrednio na moduł. Magneto nie ma tu nic do gadania bo zasilanie na moduł i iskrę idzie z aku. Magneto w dominatorze , a zarazem w xr650l jedynie odpowiada za doładowywanie akumulatora przez regulator. Przy rozruchu napięcie na magneto będzie symboliczne, pojawi się dopiero przy wyższych obrotach.
Obrazek Widzisz na schemacie, że magneto idzie tylko przez regulator do aku?? Zapłon i zasilanie jest z aku Napisz jeszcze w jakich okolicznościach iskra zniknęła. Podmień moduł z dominatora. Sprawdzając oczywiście czy w xr650l jest czujnik stopki bocznej tak jak w dominatorze. Bo jak nie ma to będzie trzeba trochę pomostkować masę... Były chyba też xr650l z czujnikiem i bez niego. |
adziad napisał/a: |
Jak rozkładałeś silnik to sprawdź to co Bart pisze. Jak złożyłeś na odwrót to zapłon nie będzie wyzwalany. |
adziad napisał/a: |
Sweb, Najprawdopodobniej moduł z xl600 (xr600) nie będzie pasował bo jest zasilany właśnie z magneta tak jak myślałeś wcześniej, tzw moduł AC.
Co do tego pierścienia z cyckiem to owszem jest wielowpust i "timing" będzie zawsze ok , ale idzie go założyć na dwa sposoby. Poprawnie gdzie cycek trafia w czujnik impulsatora i w sposób gdzie się z czujnikiem mija. |
Bart76 napisał/a: |
W jednym z postów napisałeś:
- impulsator OK w ostatnim: Hej, wszystko już jasne. Impulsator był za daleko od wału.../wiem, nie ma regulacji, ale wystarczyło delikatnie śrubokrętem go przygiąć i jest ok - sprawdzany diodą/ Także wcale o imulsator nie chodziło........ech szkoda sensu |
adziad napisał/a: |
nasz jeden dominator nie odpala na stopce bocznej. jak odpali to już można rozłożyć stopkę i działa. Sprawdź impulsator i czy idzie napięcie po przełączniku zapłonu na moduł, Jak rozkładałeś silnik to sprawdź to co Bart pisze. Jak złożyłeś na odwrót to zapłon nie będzie wyzwalany. Jeżeli masz pewność, że cewka kabel wn i świeca sprawne to musisz sprawdzić obwód impulsatora który idzie bezpośrednio na moduł. Magneto nie ma tu nic do gadania bo zasilanie na moduł i iskrę idzie z aku. Magneto w dominatorze , a zarazem w xr650l jedynie odpowiada za doładowywanie akumulatora przez regulator. Przy rozruchu napięcie na magneto będzie symboliczne, pojawi się dopiero przy wyższych obrotach.
Obrazek Widzisz na schemacie, że magneto idzie tylko przez regulator do aku?? Zapłon i zasilanie jest z aku Napisz jeszcze w jakich okolicznościach iskra zniknęła. Podmień moduł z dominatora. Sprawdzając oczywiście czy w xr650l jest czujnik stopki bocznej tak jak w dominatorze. Bo jak nie ma to będzie trzeba trochę pomostkować masę... Były chyba też xr650l z czujnikiem i bez niego. |