Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Remoncik dominika

Rados911 - 2017-10-25, 15:06
: Temat postu: Remoncik dominika
Jako że tydzień temu wracając z pracy o 23 mój nx umarł a okazało się na drugi dzień że puścił lut kabla przy module(mam chiński zalozony) dlatego stwierdzilem że przyspiesze remoncik serducha I silnik już mam na stole w warsztacie pytanie teraz do was gdzie oddać cylek do szlifu ? Brak wzerow lekkie przytarcie ale palił duże ilości oleju :) oraz skąd najlepiej zamawiać czesci oczywiście kasa się liczy ;) kolejne pytanie mam co do gumek zaworowych oczywiście :) czytałem ze wkladal ktoś od opla ma ktoś namiar na te uszczelniacze ?
Rados911 - 2017-11-05, 16:22
:
Czy tu ktoś jest wogole na tym forum ?
wojtekk - 2017-11-05, 16:28
:
Tani dobry tłok to OMP.
Szlify robię w motor-tech Katowice (wysyłkowo)
Dobre gumki to oryginalne gumki :mrgreen:
Bicio - 2017-11-05, 16:34
:
Np. Honda Max Pleasure :-D
ArturS - 2017-11-05, 17:21
:
Ma ktoś na tych OMP najeżdżone większy dystans? Na stole miałem już 3 silniki XT/TT600 po niedawnym remoncie na OMP z zatartym sworzniem w główce korbowodu i samym tłoku (tłok stał jak wryty, ręką nie byłem wstanie go ruszyć). Sworzeń aż przebarwiony od wysokiej temperatury. Oczywiście korba do wymiany :( W dwóch nie byłem wstanie wybić sworznia, zrobiłem to dopiero jak dostałem korbę zdjętą z wału. Musiałem pierd...ć sporym młotem żeby to ruszyć.

Co do szlifierni, to od kilku lat wszystko oddaję już tylko do motortech. Kilka cylindrów i głowic oddałem kiedyś do Re-Do w Żorach, motocykle też jeżdżą i mają się dobrze.
wojtekk - 2017-11-05, 18:09
:
ArturS, najechałem na OMP 5 tysi dopiero. Wsio git. Olej nie znika, moto jedzie. Olej motula syntetyk. Kolega ma przebieg podobny i też OK. jeździ na pół-syntetyku motula.
adziad - 2017-11-05, 19:54
:
Rados911, Najpewniej kupić oryginalny tłok hondy http://enduro7.pl/sklep/czesci-oem-honda , Sporo ludzi też jeździło na wossnerach, ale z powodu mniejszej ilości otworów zgarniających i uboższego płaszcza też kilka osób miało z nimi problemy kiedyś. Nie wiem jak teraz się sprawują, czy je przekonstruowali.

Jeżeli chodzi po taniości to omp. Mamy te tłoki w dwóch dominatorach. Przejechały 1,5 sezonu. około 10-15kkm każdy (wliczając tukana i inne rajdy). Na razie działają poprawnie. Spalanie oleju w normie. Ale jest to chińszczyzna, producent zaleca pasowanie 0.07, to dużo..... to że sam je zastosowałem nie znaczy że polecam je innym;]

Zalewam 10w50, 10w60 i staram się nie przekraczać 130 stopni na oleju, no i jakoś się nie zatarły jeszcze.

To Twoja decyzja co wybierzesz...

Tak jak chłopaki piszą uszczelniacze warto z hondy bo inne się nie sprawdzają (dużo ludzi testowało niestety).

Gdzie kupować? tam gdzie aktualnie najtaniej:]

Szlif cylindra to zobacz na Starogardzkiej 62 u siebie, powinni bez problemu ogarnąć to prosta sprawa jest.





ArturS, martwisz mnie:/ nie mam ochoty przebijać korbowodów...
Alibaba - 2017-11-05, 21:00
:
3 sezony na OMP 24 tys km w tym raz wymieniałem pierścienie z powodu zaniedbania airboksa ,teraz znowu
będę wymieniał pierścienie bo spadła rurka odwodnienia z airboksa i znowu zaciagnął kurzu .
Przy pierwszej wymianie pierścieni nawet było widać honowanie na cylindrze , tłok w idealnym stanie tylko pierścienie się poddały, zeszlifowały sie 0,2 mm.
ArturS - 2017-11-05, 22:49
:
Czyli nie jest źle z OMP.
Co do wossnera, mniejsza ilość otworów olejowych chyba nie jest problemem. Te otwory są o wiele większe. Podobnie jest w kutych tłokach vertexa i wiseco. Problem raczej leży po stronie dostawcy pierścieni - podobno zmienił się i wtedy pojawiły się problemy.
W XT/TT600 z wossnerami też jest problem znany z NXa. Dwie sztuki TT600 dobrze zrobione na wossnerze miałem na oku, niestety obie zostały sprzedane jeszcze przed upływem dotarcia. Pozostałe przypadki kwalifikowały się do remontu zaledwie po 2-2.5tys.km i kolejne były wsadzane już TKRJ (szkoda, że niema ich do dominatora). Jeśli ktoś dorwał wossnera sprzed 2012r., to ten tłok z jakiegoś powodu był niezajebliwy bardziej niż oryginał. Później się coś posrało.
madej - 2017-11-06, 08:48
:
Najważniejsze to jak wyślesz do motortechu do szlifu to u nich kupić tłok i niech spasują po swojemu.

Ja jak kupiłem kutego wossnera samemu i dałem zrobić pasowanie do motoretechu wedle zaleceń wossnera to tłok zatarł się od strony zaworów wydechowych po 500km . A docierany poprawnie z zmienioną dyszą w gaźniku. Gwarancji nie uwzględnili, szlif kolejny zrobili za darmo i dobrali do niego odlewanego vertexa mówiąc że wossner to z nimi różnie bywa.

Uszczelniacze zaworowe mam oryginalne USA winderosa https://www.winderosa.com/
40zł 4szuki mogę Ci je wysłać poleconym. Gratis mogę dorzucić oringi do pompy oleju i do przewodów olejowych te kwadratowe przy silniku .Nowe wszystko oczywiście.
Rados911 - 2017-11-06, 16:41
:
Dziekii Panowie za odpowiedzi.ogólnie po przekopaniu neta byłem już nastawiony na omp toczek a wy mnie tylko upewniliscie
Cytat:
adziad
a robiłeś coś może na starogardzkej? Ogólnie kiedyś zawozilem tam głowice do planowania ale od dłuższego czasu woze do innego miszcza ale on niestety szlifow nie robi.

Powiedzcie mi jeszcze Panowie czy honowanie robić ? W sumie nigdy w komarkach I wsk nie robiłem tego a na warsztacie w autach nigdy szlifow też nie robiliśmy a na necie różnie piszą.



madey wysłałem ci wiadomość na pw.[/quote]
wojtekk - 2017-11-06, 17:23
:
Rados911, po szlifie chyba zawsze się teraz honowanie robi. Niech mnie ktoś poprawi jak źle napisałem.
Odcina98 - 2017-11-06, 17:25
:
Honowanie, to część szlifu, więc jeśli oddasz cylinder do szlifu, to honowanie też Ci zrobią :-) bez honowania nie dotrą się pierścienie i powierchnia byłaby nie "wykończona" :-D pozdro
Rados911 - 2017-11-06, 17:36
:
Odcina98 napisał/a:
Honowanie, to część szlifu, więc jeśli oddasz cylinder do szlifu, to honowanie też Ci zrobią :-) bez honowania nie dotrą się pierścienie i powierchnia byłaby nie "wykończona" :-D pozdro



Nie do końca :) szlif to szlif a honowanie to oddzielna usługa bynajmniej patrzę po kosztorysach firm wysylkowych którzy przeprowadzają takie akcjie:)


Ale dzięki za odpowiedzi ;) honowanie oczywiście będzie :)

Kolejne pytanie o pompe oleju-mam silnik rozebrany tzn narazie tylko górę zajęta chciałbym zrobić co na itp top więc pytanie o pompe co w niej podlega zużyciu ? Olej mi ucieka dość szybko z zbiornika po zgaszeniu ale wiem ze Japonce tak miały
wojtekk - 2017-11-06, 17:39
:
Rados911, bo niektórzy robią tylko honowanie i zakładają stary tłok z nowymi pierścieniami. Po szlifie musi być honowanie. Zadzwoń i dopytaj.
Odcina98 - 2017-11-06, 18:33
:
Szlif składa się z toczenia i honowania. Bynajmniej tak mnie uczyli.. :lol:
wojtekk - 2017-11-06, 18:55
:
Odcina98, nie tylko Ciebie tak uczyli, Życie życiem.
Rados911 - 2017-11-06, 19:46
:
Mnie ogólnie też ale to było kupę lat tamu A na warsztacie nigdy szlifow nie robiliśmy a skaczący po stranach serwisów robiących szlify oraz różnorodnych forach internetowych zglupialem no ale dzięki ludziska za pomoc będziemy działać w tym temacie :) do wiosny mam czas obym zdarzył na zlocik na rozpoczęcie sezonu



A teraz parę fotek :
Ostasz - 2017-11-14, 11:49
:
Rados911 napisał/a:
Olej mi ucieka dość szybko z zbiornika po zgaszeniu ale wiem ze Japonce tak miały


Sprawdź taki mały zaworek o nazwie "check valve" który trzyma olej w ramie. Ja miałem podobną akcję - gaszę moto, ciepły silnik = olej rzadki i po odkręceniu bagnetu słyszałem wręcz takie "gulp, gulp" jak olej spływał na dół.
Pomogła wymiana tego zaworka na nowy. Jeden warsztat próbował regeneracji (na własną rękę, ja ich prosiłem żeby wymienić) ale to nie pomogło - po jakiś 500-700 km po odebraniu moto od nich, problem powrócił.

Nowy zaworek mam od roku, też założyłem przy okazji remontu góry i problemu już nie ma ;-)
Rados911 - 2017-11-19, 20:57
:
Ostasz napisał/a:
Rados911 napisał/a:
Olej mi ucieka dość szybko z zbiornika po zgaszeniu ale wiem ze Japonce tak miały


Sprawdź taki mały zaworek o nazwie "check valve" który trzyma olej w ramie. Ja miałem podobną akcję - gaszę moto, ciepły silnik = olej rzadki i po odkręceniu bagnetu słyszałem wręcz takie "gulp, gulp" jak olej spływał na dół.
Pomogła wymiana tego zaworka na nowy. Jeden warsztat próbował regeneracji (na własną rękę, ja ich prosiłem żeby wymienić) ale to nie pomogło - po jakiś 500-700 km po odebraniu moto od nich, problem powrócił.

Nowy zaworek mam od roku, też założyłem przy okazji remontu góry i problemu już nie ma ;-)




Rozumiem ze chodzi o ten zaworek który jest w pompie ? Gdzie dostałeś nowy ? I jaki to był koszt ? Poprawiło się coś po wymianie czy dalej uciekał ale wolniej ?
Ostasz - 2017-11-20, 09:05
:
Rados911, chyba tak, on siedzi w pompie. W manualu na stronie 2-1 to jest ten zaworek na schemacie z numerem 4 - "Check valve" się to tam nazywa.
Kosztował ok 150 PLN + uszczelka jednej strony karteru ale jak pisałem - robił mi koleś, który robił mi remont góry więc kupował wtedy więcej gratów do NX-a.
Do dostania jest tylko w Hondzie, nie ma zamiennika.

Po wymianie problemu już praktycznie nie ma. Coś tam bardzo delikatnie spływa ale wczoraj z ciekawości sprawdzałem poziom oleju i siedzi tak samo jak 1,5 miesiąca temu jak ostatni raz jeździłem Dominatorem.
kmaj - 2017-12-08, 00:05
:
Rados911,

poniższe tematy powinny być pomocne:

SPŁYWANIE OLEJU Z RAMY - POZIOM OLEJU
KONTROLA UKŁADU OLEJENIA
PORÓWNANIE POMP OLEJU
ELEMENTY POMPY -które mogleś zgubić
ILE OLEJU PO WYMIANIE
Układ smarowania, wydajność, chłodnica, inne ulepszenia
Rados911 - 2017-12-11, 18:43
:
kmaj, dzięki ale wszystko przestudiowane już :)
Rados911 - 2017-12-16, 12:31
:
Montaż ulepszonego sprzęgła ^^

Nie mam pneumata więc zrobiłem na szybko prowizoryczna blokadę kosza.
Rados911 - 2017-12-30, 13:35
:
Długo była cisza ale dziś poszlem pogrzebać w garazu bo przyszły czesci



I teraz pytanko-nie mam kompa a na tele nie pobiore s erwisowki więc czy ktoś mógłby mu podać minimalną grubość tarczek sprzeglowych i przekladek oraz wysokosc sprezyn ?
Koszoś - 2017-12-31, 14:36
:
limit dla domi z manuala dla modeli 88-89r ale to się chyba nie zmieniło :)

sprężyna: 43,1 mm
tarcza: 2,6 mm
przekładka: 0,3 mm
Rados911 - 2017-12-31, 18:28
:
Koszoś, dziękuję serdecznie :) Szczęśliwego nowego ;)