Honda NX 650 Dominator

WYPOSAŻENIE DODATKOWE/WYPRAWOWE - Licznik rowerowy w motocyklu

Microbee - 2011-05-03, 12:25
: Temat postu: Licznik rowerowy w motocyklu
Jak w temacie. Jeśli ktoś założył i działa, to proszę się podzielić doświadczeniem i refleksjami :) Mam cateye'a w rowerze i zastanawiam się, czy nie przełożyć.
michalklb - 2011-05-03, 12:53
:
podstawą w takim sprzecie jest to że ma mozliwośc kalibracji obwodu koła i jego prędkośc maksymalna nie konczy sie na 99km/h tylko na 199km/h
kabel pewnie trzeba bedzie przedłurzyć
no i podswietlenie tego ustrojstwa mój miał orginalne wewnatrz ale trzeba oderwać reke z kierownicy żeby włączyć i swieci tylko 5 sekund polecam wyprowadzenie diody z oświetlenia ori zegarów
Raviking - 2011-05-03, 12:53
:
mam da się,na razie oszukuje około 3-5km/h,mało czasu na skalibrowanie

zuczek 38 napisał/a:
Licznik mam po wymianie bateri kalibrowałem na pamięć obwód koła nastawiłem na 2190 tak mi wyszło z miarki licznik pokazywał 60 km Gps pokazywał 53 km a rowerowy 57 km , zmniejszyłem obwód koła do 2160 i jest idealnie z Gps nie patrzyłem tylko na odległości pokonane ale jeszcze sprawdzę
http://hondadominator.pl/download.php?id=268

czy wam też licznik przekłamuje prędkość w porównaniu do Gps 100 do 91 na navi ?


Microbee napisał/a:
Żuczek i Rav - liczniki i czujnik macie bezprzewodowe, czy klasyczne z kabelkiem ?


klasyczne,bezprzewodowe szaleją ;) możesz w czasie jazdy mieć na liczniku np 250km/h przejeżdżając koło lini energetycznych (fota bezcenna :mrgreen: )

zuczek 38 napisał/a:
klasyka z kabelkiem :-P bezprzewodowe mają za duże opó 1/4 nienie w przesyle danych haha
:lol:

Raviking - 2011-05-03, 12:54
:
przedłużałem kabelek,zastanawiam się nad przeniesieniem oswietlenia,diode mam.Sigma to chyba najlepszy wybór no i mamy kompjuter(kilometry srednie,prędkości średnie/dzienne,czasy jazdy i takie tam :mrgreen: )
janko_slr - 2011-05-03, 14:05
:
Na kilku KTM'ach widziałem liczniki sigma z obudową z logo KTM, w niej ukryta była dioda podświetlająca- poszukam potem fotek.

Często zamiast oryginalnego magnesiku, na szprychę montuje się magnes neodymowy (bardzo mocny), chyba żeby zwiększyć zasięg wyłapywania sygnałów, ale pewien nie jestem.
Raviking - 2011-05-03, 16:05
:
Microbee, mam ten
http://allegro.pl/nowy-li...1594962498.html
michalklb - 2011-05-03, 16:32
:
a jak założyłeś magnes bo widze że masz na szprychy a szprychy sa grubsze i są "głęboko" od lagi ja miałem za sróbke i przyręciłem w okolicy tarczy
Raviking - 2011-05-03, 16:38
:
pogłebiłem troszke wiertełkiem plastik ,który obejmuje szprychę
Marcin - 2011-05-10, 16:39
:
Witam:) a ja w swoim dominie mam jakiś licznik "decatlonowy" ważne żeby wskazywał powyżej 99 km/h. Magnesu nie musiałem przerabiać ale czujnik montowałem na osłonie tarczy hamulcowej. Na pewno lepsze rozwiązanie niż co jakiś czas szukać linki która się ukręciła:) :-P
michalklb - 2011-05-10, 16:57
:
smarowac smarować jeszcze raz smarowac
bez urazy ale potem sie ma pretesje ze na budziku jest 30kkm a tak naprawde jest 50kkm
Marcin - 2011-05-10, 17:47
:
Tak czy siak muszę smarować bo jak pośmigam w wodzie i piachu to mam zamiast ślimaka świerszczyka na kole;p
wartburg - 2011-05-10, 19:06
:
nie zabierałem głosu bo zupełnie nie rozumiem tematu ...

... po kiego chuja mi licznik rowerowy w motocyklu ???????????????
managa - 2011-05-10, 19:16
:
wartburg napisał/a:
... po kiego chuja mi licznik rowerowy w motocyklu ???????????????


Z tego co czytałam w necie, to dla tych, którzy nie ufają prędkościomierzowi w moto, a poza tym ma jeszcze jakieś bajery, jak max/min prędkości na trasie i takie tam ; p Ja o nim myślałam przez chwilę, ale głównie dla zegarka (czasomierza) xD
Marcin - 2011-05-10, 19:20
:
wartburg napisał/a:

... po kiego chuja mi licznik rowerowy w motocyklu ???????????????


A p tego członka że linki są wadliwe i jak pomyślę że mam wymieniać linkę lub jej szukać...
łatwiej wsadzić rowerowy licznik. Podobna sytuację przechodziłem w moim choperku jak go kupiłem był tam licznik rowerowy dobrej klasy(drogi) ale w choperze???? więc zamówiłem sobie oryginalny licznik który mnie kosztował 250 zeta koszt licznika rowerowego??? za 50 zeta masz wypasiony;p Oczywistość licznik to nie linka..... ale korzyści myślę że podobne :)
Raviking - 2011-05-10, 22:08
:
wartburg napisał/a:
... po kiego chuja mi licznik rowerowy w motocyklu ???????????????
a hooy Cie to obchodzi :-P jedni zakładają chłodnice inni liczniki rowerowe :mrgreen:
Marcin - 2011-05-12, 18:21
:
A jeszcze inni marzą o peryskopie :-P
Kubeko - 2011-05-15, 16:46
:
tylko krowa zdania nie zmienia..... jestem szczęśliwym posiadaczem licznika rowerowego w moim moto, tak jakoś niespodziewanie go przygarnąłem:))))) jest zajebisty!!!!!
Wielkie dzięki chłopaki!!!!!!!
wartburg - 2011-05-15, 17:31
:
Kubeko napisał/a:
tylko krowa zdania nie zmienia..... jestem szczęśliwym posiadaczem licznika rowerowego w moim moto, tak jakoś niespodziewanie go przygarnąłem:))))) jest zajebist!!!!!
Wielkie dzięki chłopaki!!!!!!!


no nie mów - masz licznik ?????? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Microbee - 2011-05-15, 17:46
:
Kubeko długo ukrywał swoje gadżeciarskie skłonności :)
Raviking - 2011-07-06, 22:10
:
sigma wcale nie jest taka wodoszczelna :-/
dziś rano zaczęły się kłopoty,pukam,stukam,pokazuje prędkość za chwile już nie :-x
jeden bolec nie dociskał do podstawki :-? ,wieczorem zaglądam do środka a tam rdza zeżarła sprężynke czyli puściła wode do wewnątrz :shock: ,szybka doróbka z długopisu :mrgreen: jutro testy :mrgreen:
nastepny chyba nie będzie ze znaczkiem sigmy :-/
cubiacus - 2013-04-11, 22:15
:
hehe, to zrobię foty jak też sobie zamontuje w TTce - wywalam z niej wszystko co zbędne, a akurat zegary to całkiem nie :-P dzięki za rady
krzysiek_DTR - 2017-02-06, 19:46
:
Czołem. Temat już dawno zapomniany ale pomyślałem, że się podzielę wrażeniami z użytkowania Sigmy MC-10. Licznik bardzo prosty, żadnych super-funkcji nie ma ale jako zastępstwo dla oryginalnego spisuje się świetnie, ma duży, czytelny wyświetlacz. Założyłem go rok temu, po tym jak mi przestał działać oryginalny, nawet nie sprawdzałem czy linka padła czy się ślimak skończył (pewnie to drugie) bo zamiast naprawiać coś co się z czasem i tak skończy wolałem takie rozwiązanie. Mocowanie licznika przyklejone na dwustronną, lepiącą piankę, trzyma się bardzo solidnie. Specjalnie wybrałem takie miejsce żeby był tam gdzie wzrok "na pamięć" szuka ale nie całkiem na miejscu oryginalnego prędkościomierza coby podczas kontroli policmajstrów się nie tłumaczyć, jakby co to po prostu dodatkowy trip-computer ;-) Fajną opcją jest możliwość ustawienia całkowitego przebiegu na tej Sigmie więc jak tylko ją kupiłem to wprowadziłem kaemy, na których się zatrzymał analogowy licznik no i teraz jadę na Sigmie od tej wartości. Jedyne czego brak to podświetlenie, był jeszcze jeden licznik Sigmy do motocykli, z podświetleniem właśnie ale kosztował 100zł więcej więc odpuściłem :mrgreen: Może niedługo coś zakombinuję w tym temacie. Jedyny problem jaki teraz mam, to czy mi się ktoś nie doczepi podczas przeglądu, bo razem z prędkościomierzem przestał oczywiście działać licznik całkowitego przebiegu tak więc będzie na przeglądzie taki sam jak rok temu :-P
wojtekk - 2017-02-06, 20:13
:
Na przeglądzie przynajmniej u mnie nikt nie jedzie motocyklem więc podasz przebieg jaki jest i tyle. Nie musisz jeździć motocyklem.
krzysiek_DTR - 2017-02-06, 21:10
:
wojtekk napisał/a:
Na przeglądzie przynajmniej u mnie nikt nie jedzie motocyklem więc podasz przebieg jaki jest i tyle. Nie musisz jeździć motocyklem.


Spoko, tak też myślę, że nikt nie będzie sprawdzał na blacie przebiegu, który podam. Tak więc na spokojnie pojadę na przegląd i już się nie martwię. Chociaż tak szczerze to sobie myślę, że gdyby się trafił jakiś służbista to mógłby się jednak przyczepić. Teoretycznie wszystko z czym motocykl wyjechał z fabryki powinno być sprawne w momencie przeglądu. Właśnie mi się przypomniało, że miałem już kiedyś taką nieprzyjemność robiąc przegląd autka. Toyota Corolla rocznik 92, od 15 lat nie działał w niej ABS (to był składak i jak go magicy składali to uwalili jeden czujnik) i nigdy nie było problemu na przeglądach aż się przeprowadziłem i pojechałem na inną stację. Tam gościu zobaczył lampkę ostrzegawczą od ABS i się przyczepił. Ja do niego, że przecież wiele aut z tamtych lat w ogóle nie miało ABS a on na to, że skoro to auto wyjechało z fabryki z ABS to powinno mieć ten ABS sprawny :-/ No ale mam nadzieję, że tym razem na takiego nie trafię ;-)

PS: Zapomniałem wspomnieć o montażu czujnika tej sigmy, jest oczywiście na kablu, ale nie ma problemu z motaniem magnesu do szprych jak to bywa z rowerowymi licznikami. Tutaj dostajemy w zestawie 2 małe magnesy neodymowe (jeden większy, jeden mniejszy) i wkładamy któryś z nich w śrubę na tarczy hamulcowej. Sam czujnik bezpośrednio do lagi trytkami przypinamy i wszystko hula plug&play. Na początku się obawiałem, czy mi ten magnesik nie odpadnie podczas jazdy po kamieniach ale nie ma szans, jeżdżę już rok i magnesik ani myśli opuścić swojego miejsca.

Pozdrawiam!
marizaga - 2017-02-07, 11:58
:
ciekawe rozwiazanie, jak oryginal nie dziala, to jest to dobra pomoc. W sumie licznik kilometrow potrzebny jest bardzo do: zmian oleju i jako wskaznik rezerwy paliwa :)
Na stacjach na przegladzie mniej wiecej od roku spisuja licznik w aucie lub moto, przynajmniej w okolicach Poznania tak jest.
Czarek - 2017-02-07, 14:29
:
Żaden problem jeśli licznik nie działa na przeglądzie. Możesz go sobie nawet wyzerować przed przeglądem. Jest przepis, że nie możesz oszukiwać na przebiegu przy sprzedaży ale nigdzie nie jest napisane, że nie możesz sobie licznika wymienić. Podajesz na przeglądzie i przy sprzedaży "przebieg nieznany" albo "szacunkowy" i jest ok. Nikogo nie oszukujesz. W innym wypadku co by było jak by ci się licznik np. w samochodzie popsuł ??? :mrgreen: Już nie do sprzedania czy jak ??? :lol: :lol: :lol:
wojtekk - 2017-02-07, 14:41
:
Czarek, dobrze mówisz. Jak powszechnie wiadomo teraz podaje się tzw "przebieg licznikowy" a nie przebieg pojazdu.
Krzycho - 2017-02-07, 17:17
:
Nie działający licznik może być powodem do problemów na stacji, (mojego sąsiada odwalili z tego powodu) choć z drugiej strony masz inny licznik ;) . Inna sprawa, że jak pojedziesz do innej stacji diagnostycznej, to tam nie będą mieli poprzednich stanów.
krzysiek_DTR - 2017-02-07, 19:20
:
Krzycho napisał/a:
Inna sprawa, że jak pojedziesz do innej stacji diagnostycznej, to tam nie będą mieli poprzednich stanów.


Co do tego nie byłbym taki pewny. Od tego jest zdaje się właśnie CEPIK (chyba, że jeszcze jakiś inny system), żeby każda stacja diagnostyczna miała dostęp do historii pojazdu. Ja na to nie narzekam bo prawdopodobnie ograniczy to możliwości oszukiwania na przebiegu, przynajmniej krajowych wozideł. Myślę, że niezależnie na której stacji diagnostycznej zrobisz przegląd, dane dotyczące przebiegu będą widoczne dla wszystkich pozostałych.
wojtekk - 2017-02-07, 19:36
:
krzysiek_DTR, czyli pozostaje wiertarka raz do roku.
nx-rider - 2017-02-08, 06:55
:
wojtekk napisał/a:
czyli pozostaje wiertarka raz do roku.

Oj Wojtuś - pozostaje być uczciwym
Mamy na forum już jednego na którego wołają "forumowy naciągacz"
Chcesz aby za tobą wołali "Mietek handlarz" :?: :-P :?:

A tak wracając do sprawy w mojej TE 510 jak we wszystkich do rocznika 2005 seryjnie jest zamontowany elektroniczny licznik firmy SIGMA
wojtekk - 2017-02-08, 16:34
:
nx-rider, jaki kurna naciągacz nie wiem o co ci kaman. Chłop napisał, że będzie prawdziwy stan licznika wpisywał na sigmę i kontynuuje go dalej a dla przeglądu coś musi wykombinować jak robią problemy :roll:
Może ma jeździć bez przeglądu bo komuś się usra, że licznik nie działa masakra.
nx-rider - 2017-02-08, 18:44
:
Wojtek czego się pieklisz ?
"Forumowy naciągacz" to nie o Tobie, Był ktoś tak nazwany, zainteresowany wie o kogo chodzi choć już dawno w większym gronie doszliśmy do wniosku że to były tylko bezpodstawne oskarżenia
Na przeglądzie i przez 10 lat możesz podawać ten sam stan licznika, a diagnoście nic do tego że ty motor na rękach przyniosłeś i tak też go odniesiesz
Nie napisałem również że ktokolwiek ma jeździć bez przeglądu.

Tak więc luzik
wojtekk - 2017-02-08, 18:49
:
;-) :-)
tomekz - 2017-02-08, 19:17
:
Forumowy naciągacz to ja :-)

Sprzedałem jednemu forumowiczowi sprawny moduł i po kilku miesiącach od transakcji publicznie na forum napisał że moduł był zepsuty i że oszust i naciągacz jestem.
Zaproponowałem że skoro taki bubel mu sprzedałem to oddam kasę za moduł jak mi go odeśle ale jakoś nie skorzystał ...
Pewnie się bał że na tej transakcji ponownie zostanie oszukany ;-)
wojtekk - 2017-02-08, 19:19
:
tomekz, wszyscy wiemy i już nic od Ciebie nie kupimy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Krzycho - 2017-02-11, 10:23
:
krzysiek_DTR napisał/a:


Co do tego nie byłbym taki pewny. Od tego jest zdaje się właśnie CEPIK (chyba, że jeszcze jakiś inny system), żeby każda stacja diagnostyczna miała dostęp do historii pojazdu.


To już nic nie rozumiem, bo ja na wspomnianej stacji z uszkodzonym licznikiem przeszedłem przegląd bez problemu.
marizaga - 2017-02-11, 12:24
:
jest mozliwosc, ze pojazdem nie jezdzisz, wiec kilometrow nie przybywa. Badanie techniczne wykonujesz, poniewaz taki jest wymog. Oficjalnie tak to mozna przedstawic. Na badaniu nic nie wspominasz o niesprawnosciach licznika.
chico - 2017-02-15, 11:22
:
krzysiek_DTR napisał/a:

PS: Zapomniałem wspomnieć o montażu czujnika tej sigmy, jest oczywiście na kablu, ale nie ma problemu z motaniem magnesu do szprych jak to bywa z rowerowymi licznikami. Tutaj dostajemy w zestawie 2 małe magnesy neodymowe (jeden większy, jeden mniejszy) i wkładamy któryś z nich w śrubę na tarczy hamulcowej. Sam czujnik bezpośrednio do lagi trytkami przypinamy i wszystko hula plug&play. Na początku się obawiałem, czy mi ten magnesik nie odpadnie podczas jazdy po kamieniach ale nie ma szans, jeżdżę już rok i magnesik ani myśli opuścić swojego miejsca.

Pozdrawiam!


Hej, podeslij prosze fote gdzie widac ten magnes na tarczy hamulcowej i moze czujnik na ladze - chcialbym zobaczyc jak to wyglada po zamontowaniu na dominie...Tez sie zastanawiam nad tym MC-10
adziad - 2017-02-15, 11:47
:
Hehe. Ja to robie z partyzanta, czujnik na trytki do linki licznika zaraz przy ślimaku, a magnes do szprych na poxiline:) jeszcze się nigdy nie urwało. To taka wersja dla niechlujów:)
Sarmata39 - 2017-02-15, 17:18
:
Mam w moim Hondaczu Sgme MC10 i bardzo sobie ją chwalę . W moich trzech rowerach również są Sigmy , ale one nie pasują do moto ponieważ , mają za krótkie przewody , oraz są one za cienkie . W Sigmie Mc 10 są grube przewody oraz tak długie że musiałem je skracać .
Czujnik mocuję trytytkami albo jak kto woli opaskami elektrycznymi ( chociaż jest jeszcze parę innych nazw ) do lewej goleni . Przewód z czujnika jest prowadzony wzdłuż przewodu hamulcowego . Sigma dostarcza w zestawie różne wersje magnesów , mnie najbardziej odpowiada ten mikro . Wkładam go palcami do środka śruby mocującej tarczę ( jest to chyba magnes neodynowy , cholernie mocny , żeby go wyciągnąć używam kombinerek ) I zestaw działa . Miałem kiedyś taki oryginalny zestaw w Hasce 450 TE , tylko że tam czujnik był osadzony na gwincie w zacisku a magnes w jednym z otworów tarczy ( nie biorący udział w procesie hamowania ) . Polecam ten zestaw Sigmy MC 10
krzysiek_DTR - 2017-02-16, 10:11
:
chico napisał/a:
Hej, podeslij prosze fote gdzie widac ten magnes na tarczy hamulcowej i moze czujnik na ladze - chcialbym zobaczyc jak to wyglada po zamontowaniu na dominie...Tez sie zastanawiam nad tym MC-10


Spoko, jutro zrobię jakieś foto i wrzucę. Mam wszystko dokładnie tak samo zamontowane jak opisał Sarmata39.

Pozdrawiam!

edit: dorzuciłem fotki