Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - WYMIANA USZCZELNIACZY W LAGACH

Mrsocjopata - 2011-04-23, 07:32
: Temat postu: WYMIANA USZCZELNIACZY W LAGACH
Ostatnio ostro polatałem w terenie i po powrocie z jednego z wypadów na łono natury przeżyłem nie miłe zaskoczenie. Otóż z lewej lagi olej dosłownie chlapie po wszystkim dokoła mimo, że do tej pory nawet nie rosił. To pewnie kwestia wymiany jakichś uszczelek ale na zawieszeniu kompletnie się nie znam, nie wiem czy da się to spokojnie we własnym zakresie zrobić, prosze o jakieś podpowiedzi.



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temat powstał ze scalenia: "Cieknąca laga" i "Wymiana uszczelniaczy lag" - kmaj
madart - 2011-04-23, 09:28
:
Spokojnie się da, nawet bez większych problemów. Kupujesz w sklepie uszczelniacz, zdejmujesz lage, wyciągasz stary śrubokrętem i zakładasz nowy. Przy okazji wymień olej w obu lagach. Możesz też dla spokoju drugi uszcelniacz wymienić i mieć spokój na długo.
Ktoś wie, czy można do nas dostać te metalowe zatyczki przychodzące na uszczelniacz? Z tego co pamiętam to ich nie wymieniłem, a przecież też się zużywają.

To że nie rosił to nic złego. Po prostu dostał większym ziarnem i od razu rozwaliło cały uszczelniacz
MaciekTOS - 2011-04-23, 12:41
:
No dokładnie ,zrób to samemu potem Ci się przyda rozkręcasz lagę układasz po kolei wszystkie części potem składasz tak jak było , jedna z prostych rzeczy jakie można zrobić samemu , chociaż ja mam talent i założyłem w varadero uszczelniacz odwrotnie :lol:
madart - 2011-04-23, 13:02
:
jak sie komuś nie chce, to nie trzeba lagi rozbierać. Przebijasz śrubokrętem stary uszczelniacz i wyjmujesz do góry, nowy nasuwasz od góry :lol:
Mrsocjopata - 2011-04-23, 19:31
:
madart napisał/a:
jak sie komuś nie chce, to nie trzeba lagi rozbierać. Przebijasz śrubokrętem stary uszczelniacz i wyjmujesz do góry, nowy nasuwasz od góry :lol:


Ten pomysł podoba mi się wybitnie :-P zwłaszcza, że teraz nie bardzo mam czas nawet żeby poje 1/4 dzić, ale chyba rozbierając wszystko będzie pewniej?
madart - 2011-04-23, 19:55
:
w sumie to i tak musisz lagi wyjąć i rozgrzebać wszystko. Ale rozkręcać je? Moim zdanie nie trzeba, i czas oszczędzasz jak ci sie uda tak wyciągnąć uszczelniacz :mrgreen: bo jak ci sie nie uda to i tak bedziesz musial je rozebrac
Mrsocjopata - 2011-04-23, 20:18
:
Czyli odkręcam koło-> wyciągam lagę z półki-> wyciągam stary uszczelniacz śrubokrętem->nasuwam nowy( tu pytanie czy da się go w ten sposób właściwie wcisnąć na miejsce?)->zmieniam olej->zakręcam lagi do półek :?:
wartburg - 2011-04-23, 20:21
:
zacisk też musisz odkręcić ...

warto zapamiętać w jaki sposób idą linki - co by drugi raz lagi nie wysuwać
Mrsocjopata - 2011-04-23, 20:24
:
Hehe znając życie i tak coś będę robił x2 :-P

Uszczelniacze już zakupione teraz tylko troche wolnego czasu potrzeba, żeby wymienić i znowu można latać 8-)
adiSLR650 - 2011-12-18, 20:26
: Temat postu: Wymiana uszczelniaczy lag
Witam! jak w temacie wydłubałem kapturek a tu się okazało że pod nim jest dopiero ten uszczelniający . I nie tylko wystarczy wydłubać jeden i założyć nowy na lagę. Na lagę przypada uszczelniacz i kapturek więc wymiana samego kapturka nie zwalczy wycieku i moje pytanie ile kosztuje taki dobry komplet kapturki+uszczelniacze?
madart - 2011-12-18, 21:33
:
nie znalazłem kapturków nigdzie, wymieniłem uszczelniacze i nie ma problemów
adiSLR650 - 2011-12-19, 13:02
:
No dobra ale uszczelniacze są zabezpieczone i tak trzeba lagi rozbrajać u mnie właśnie jest kapturek a pod nim uszczelniacz nie wiecie ile mogą kosztować komplety takich uszczelniaczy?
madart - 2011-12-19, 16:33
:
Uszczelka Zestaw, Przod Widelec 1szt 100,86 zł
taka cena na motoriście za komplecik oryginalny na 1 stronę
Oslona przeciw kurzowa, Przod Widelec 1sz 52,89 zł
za tą cene to sie kupuje komplet uszczelniaczy, ja wymieniłem 3 lata temu i dalej trzymają, chyba że ty bez skarpet je 1/4 dzisz?
a uszczelniacze wymieniłem śrubokrętem ;-) bez rozkręcania lag
sciema - 2012-01-31, 21:52
:
Proszę bardzo uszczelniacze + kapturki tylko 100 zł http://allegro.pl/uszczel...2062182122.html
nx-rider - 2017-04-10, 21:58
:
Mistrzowie pytanie za 100 punktów
Jak wyjąc te cholerne uszczelniacze ???
Są tak przyrośnięte do lagi że ani nie myślą się ruszyc
Macie na to jakiś patent ?
Bicio - 2017-04-10, 22:10
:
Napierdalaj górną częścią lagi o uszczelniacz aż wyjdzie. Nic się nie stanie raczej. Obstawiam, że nie uszczelniacz a dolną panewkę masz ciasno spasowaną.
nx-rider - 2017-04-10, 22:29
:
znalazłem większy młotek i większy śrubokręt i udało się wydłubać dziada, ale pod spodem (pod uszczelniaczem jest kołnierz o który uszczelniacz się opierał - próbuję na siłę wyrwac górną rurę ale nie bardzo idzie jak pierdyknę (pociągnę z całej siły) to się wszystko blokuje - najprawdopodobniej blokuje się tulejka ślizgowa czy też panewka i boje się że ją rozwalę.
Bicio - 2017-04-10, 22:34
:
Spróbuj trochę to ogrzać palnikiem.
nx-rider - 2017-04-11, 07:22
:
Walka z lagami zakończona porażką :evil:
Nie robię tego w Dominatorze ale w XLR 125 ale zawieszenie jest tam takie same pod względem budowy
tu link do fiszki: http://www.lingshonda.co/...928&block_04=xx
wygląda to następująco:
- uszczelniacz przeciwpyłowy "28"zlazł bez problemowo
- wydłubałem zabezpieczenie "16" które było skorodowane (moto bez skarpet na lagach) i tymsamym zapowiadało kłopoty
- uszczelniacz "19" to twardy zawodnik nie poddawał się za nic a ja bałem się użyc siły aby nie porysowac chromowanej rury "7" która cały czas siedzi w ladze "12 / 20" - tu z kolei bałem się aby nie doszło do ubicia czy też wyszczerbienia góry lagi.
No nic zmasakrowałem ten uszczelniać jak japoński konstruktor Dominatora i w końcu się poddał.
- przy mocnym szarpaniu za goleń (rurę) coś się w środku klinuje i musiałem odwracać ją do góry nogami i stukać dość mocno o drewniany klocek aby elementy się odblokowały - tak właśnie sam wyskoczył (po milionowym stuknięciu) element "9" czyli płaska podkładka
- ale wróg nadal się nie poddawał, wszelakie próby wyjęcia "10" spełzły na niczym tak więc nadal elementów "7" wraz z "11" nie mogę wyciągnąć.

Musi na tym forum byc osoba która rozbierała lagi w drobny mak i zapewne miała problemy podobne do moich.
Tak więc wzywam ją po stokroć ujawnij się i daj jakąś radę zanim popełnię przy tym japońskim gównie sepuku :!:
motomax - 2017-04-11, 10:22
:
Uważajcie z tymi śrubokrętami i zabijaniem młotkiem w simmering,niechcący możecie zrobić zadzior i to miejscu gdzie najczęściej rura amortyzatora spotyka sie z uszczelniaczem...
Efektem tego będzie wyciek już po kilkunastu kilometrach bo zadzior będzie skutecznie frezował uszczelniacz..

Zwieszenie rozbieramy tak
Demontaż kapturka przeciw pyłowego,
Demontaż zabezpieczenia uszczelniacza
Spuszczenie oleju o ile śruba spustowa jest
Odkręcamy dolną śrubę ,czasem trzeba użyć długiego imbusa wraz z kluczem pneumatycznym

Wkręca sie ośkę i rozciąga energicznie aż wyjdzie laga z goleni.

Ropownica z benzyna ekstrakcyjną myje wszystko włącznie z szlamem.

Po umyciu skladamy z powrotem w tej kolejności.

Włożyć lagę w goleń,dokrecić śrubę,zamontować górną panewke podkładka,montaż uszczelniacza... dobrze jest go posmarować smarem do uszczelniaczy zawieszeń,montaż zabezpieczenia i montaż uszczelniacza przeciw pyłowego.

po zmontowaniu ostrożnie odkręcamy górny korek lagi i uzupełniamy olej,który jest podawany w ml lub poziom w mm.
dokrecamy korek i gotowe.

Do montażu uszczelniacza czy panewki wymagane jest specjalne urządzenie,dzięki niemu nie pokaleczymy panewki,uszczelniaczy czy lagi... można i śrubokrętem ale to ryzykowna zabawa
motomax - 2017-04-11, 10:30
:
nx-rider 2 chłopa i szarpanie,ale może to skutkować uszkodzeniem panewek,bezpieczniej jest wypalić palnikiem ten uszczelniacz...

Ale to musi być palinik propan tlen z bardzo małym plomieniem,palniki do papy odpadają czy do cięcia... tylko palnik precyzyjny.

wypalić ostrożnie uszczelniacz i sam wyskoczy jak guma sie nadpali... ciężki temat jak nigdy tego nie robiłeś możesz polec...

Blokowanie to efekt wbijania sie dolnej panewki w górną...
Bicio - 2017-04-11, 10:56
:
Myślałem, że to w Huśce
Z tego co czytam to uszczelniacz już wydłubany. Myślę, że pod niego dostała się woda i alu się utleniło w miejscu gdzie siedzi górna panewka dlatego nie chce wyskoczyć. Ogólnie nie liczyłbym na uratowanie sliderów. Podgrzej to i naparzaj, jedyne co ucierpi to panewki ale one i tak są raczej na śmietnik.
nx-rider - 2017-04-11, 11:55
:
motomax napisał/a:
Uważajcie z tymi śrubokrętami i zabijaniem młotkiem w simmering,niechcący możecie zrobić zadzior i to miejscu gdzie najczęściej rura amortyzatora spotyka sie z uszczelniaczem...
Efektem tego będzie wyciek już po kilkunastu kilometrach bo zadzior będzie skutecznie frezował uszczelniacz..

O tym pamiętam.
Po pierwsze staram się jak mogę aby śrubokręt nie wykonał pod wpływem młotka "fałszywego ruchu"
Po drugie robię to zawsze na max skompresowanej ladze aby w razie jej uszkodzenia zadzior powstał w miejscu w którym podczas użytkowania laga nie ma szans spotkać się z uszczelniaczami

Bicio napisał/a:
Z tego co czytam to uszczelniacz już wydłubany.

Tak uszczelniacza się pozbyłem, element który za cholerę nie chce wyjść i blokuje resztę to "10"

Bicio napisał/a:
Myślę, że pod niego dostała się woda i alu się utleniło w miejscu gdzie siedzi górna panewka dlatego nie chce wyskoczyć.

Tak właśnie jest, tak wygląda jazda bez skarpet na lagach. Nie było niestety również smaru pomiędzy uszczelniaczami który mógł sprawę uratować.

Bicio napisał/a:
Podgrzej to i naparzaj, jedyne co ucierpi to panewki ale one i tak są raczej na śmietnik.

Rozumiem że mam opuścić lagę w dół aby nie nagrzewały się panewki a później grzać górę goleni w miejscu gdzie siedzi nieszczęsna "10". :?:

Bicio napisał/a:
Myślałem, że to w Huśce

W Huśce anii innych normalnych motocyklach nie ma sryliona problemów z dupy - ale to jest HONDA :twisted: :-P :twisted:
Bicio - 2017-04-11, 12:16
:
Cytat:

Rozumiem że mam opuścić lagę w dół aby nie nagrzewały się panewki a później grzać górę goleni w miejscu gdzie siedzi nieszczęsna "10". :?:

Tak to widzę.

A problemem jest tu nie marka tylko poprzedni użyszkodnik ;-)
wojtekk - 2017-04-11, 12:21
:
nx-rider, akurat i huśka i honda stosowała zawieszenia showa więc jedno i drugie masz do dupy albo super jak kto woli :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nx-rider - 2017-04-11, 13:54
:
Wojtek zostawmy to niedopowiedziane ;-)

Najbardziej mnie rozpierd....... wszystkie "turtiale" na necie gdzie pokazuje się na fabrycznie nowych sprzętach i wszystko jest banalnie proste. Ciekawe czemu internetowi mechaniko celebryci nie dozbierają starych paździerzy tyranych latami w błocie

Wieczorem 2 runda tylko nie wiem czy palnik załatwię a Agnieszka się wścieknie jak w kuchni nad kuchenką zacznie się palić śmierdzący olej z lag
wojtekk - 2017-04-11, 14:40
:
nx-rider, ale mnie rozbawiłeś tym palnikiem w kuchni :mrgreen:
nx-rider - 2017-04-12, 06:55
:
Ja (tym razem nawet z palnikiem) vs Lagi wynik 0:2 :evil: