Honda NX 650 Dominator
SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Odpowiedź na WIĘKSZOŚĆ pytań
adziad - 2017-01-19, 12:26
: Temat postu: Odpowiedź na WIĘKSZOŚĆ pytań
Większość odpowiedzi na Twoje pytania odnośnie nx 650 znajduje się w manualu serwisowym dostarczonym przez producenta. Są tam dokładne procedury praktycznie wszystkiego, więc dobrze jest poświęcić 10 min i zapoznać się z jego treścią zanim zadasz pytanie ;] Manual serwisowy ściągniesz tutaj:
----------------> http://hondadominator.pl/...=download&id=24
Terminologia techniczna może sprawiać problemy, więc dodaję słownik https://ling.pl/slownik/angielsko-polski który mi czasem baaaaardzo pomaga
Reszta manuali znajduje się tutaj:
----------------> http://hondadominator.pl/dload.php
Dodatkowo dokładniejsze schematy WSZYSTKICH elementów motocykla znajdują się tutaj:
RD02:
----------------> http://www.cmsnl.com/hond...3930/partslist/
RD08:
----------------> http://www.cmsnl.com/hond...3963/partslist/
Szczegółowa lista rocznikowa:
----------------> http://www.cmsnl.com/sear...&Page=0#results
Na cmsnl odnajdziesz również fiszki pozostałych interesujących Ciebie modeli hondy i nie tylko
nx250 http://www.cmsnl.com/hond...1095/partslist/
xr400 http://www.cmsnl.com/hond...7767/partslist/
xr600 http://www.cmsnl.com/hond...l884/partslist/
fx650 vigor http://www.cmsnl.com/hond...3176/partslist/
slr650 vigor http://www.cmsnl.com/hond...4584/partslist/
itd itp...
Na resztę pytań postaramy się wspólnie udzielić odpowiedzi na forum:D
Dodatkowo historia poszczególnych wersji nx 650 wraz z rocznikami by Managa i Madart:
1. Pierwsza generacja, wersja 1 (produkowana również w USA) 1988
- oznaczenie RD02
- I typ owiewek
- kierunkowskazy montowane poza owiewką
- złote obręcze kół (wersja US srebrne)
- kwadratowo-okrągłe wydechy ze złotymi dekielkami
- długi kolektor dolotowy
- zbiornik paliwa 13 litrów
- przednie hamulce tarczowe Nissin
- tylny hamulec bębnowy (chyba tylko wersja US)
- przednie koło zębate osadzone na 7zębnym wale
- kopajka (wesja US ma tylko elektryczny starter)
2. Pierwsza generacja, wersja 2 1988-1989
- tylny hamulec tarczowy Nissin -> nie znalazłam w internecine żadnego zdjęcia przedstawiającego RD02 z hamulcem tylnym bębnowym, więc nie wiem o co chodzi
3. Pierwsza generacja, wersja 3 1990-1991
- brak kopajki (z możliwością ponownego montażu)
- brak smarowniczek na kiwaczce
- stalowe kolektory
4. Druga generacja, wersja 1 1992-1994
- II typ owiewki
- kierunkowskazy montowane w owiewce
- usunięto możliwość montażu kick-startera/kopajki (modyfikacja bloku silnika)
- zmiana typu gaź nika
- przednie koło zębate osadzone na 14 zębnym wale
- zbiornik paliwa 16 litrów z 3 punktami montażu dla każdej owiewki
5. Druga generacja, wersja 2 1995
- oznaczenie RD08 (początek VIN ZDCRD08...)
- zmiana montażu przedniego prawego podnóżka
- zmienione wydechy
- krótki kolektor dolotowy
6. Trzecia generacja, wersja 1 1996-1997
- III typ owiewki
- srebrne obręcze kół
- kierunkowskazy montowane poza owiewką
- zbiornik paliwa 16 litrów z 2 punktami montażu dla każdej owiewki
- wydechy ze stali nierdzewnej
- plastikowy dekiel po prawej stronie silnika
- mniejszy otwór na bagnet pomiaru poziomu oleju
- większe i cylindryczne wydechy
- brak plastikowych osłon na przednią tarczę i golenie
- inny kształt dźwigni hamulca tylnego
- brak śrub spustowych oleju z lag (na dole)
7. Trzecia generacja, wersja 2 1997-2003
- hamulce tarczowe Brembo (przód+tył)
- kierunkowskazy na sztywnych trzonkach
- osłony na dłonie ("uszy słonia") z twardszego plastiku