Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - Sprężyny progresywne

Koszoś - 2017-01-07, 17:16
: Temat postu: Sprężyny progresywne
Czy ktoś wymieniał sprężyny w lagach na progresywne ?

Z tego co wyczytałem na forum sprężyny powinny mieć około 600mm.

W tym linku są progresy do dominatora ale na dole jest lista, z modelami, w których też można je zainstalować.
http://www.motocyklowyskl...7r-p-15600.html
Na tej liście jest też wymieniona honda transalp.

Wolałbym kupić progresy porządnej marki (są też tańsze) YSS http://allegro.pl/sprezyn...6670933891.html do trampka zamiast jakiś nieznanej firmy i władować to domina.
Co uważacie ?

Ps. Progresy się tylko zamienia czy trzeba coś jeszcze z nimi kombinować :) ?
Z tego co zobaczyłem na yt to są innej długości i trzeba zrobić do nich przedłużki z dołączonej do zestawu rury( w żadnym z zestawów do kupienia nic nie jest o nich wspomniane a na każdym z filmów są jakby dołączone)

Paczałem tu https://www.youtube.com/w...r1KTg4oQ&t=435s
i tu https://www.youtube.com/w...R8cxlN-7oZSGhSK
Koszoś - 2017-01-07, 17:58
:
Znalazłem katalog YSS
http://2011.olekmotocykle...osowych_yss.pdf

Na stronie 6 dokumentu na dole strony w tabelce jest Honda nx 650 Dominator i ma nr katalogowy 1343, taki sam jak XL 700 V TRANSALP poniżej w tej samej tabelce.
Różnią się tylko ilością i gęstością oleju jaką trzeba je zalać ( ostatnia rubryka tabelki).

Z tego wnioskuję że sprężyny od NX i XL700 od YSS są takie same.
kulka - 2017-01-10, 23:20
:
mam w bigu dedykowane progresy wirth'a zajebiscie robia :)
Bolo - 2017-01-11, 16:51
:
Ja mam progresy Wirtha w Afryce i też polecam. Dobre na czarnym w winklach i w Offie też lepiej tłumią.
Koszoś - 2017-01-12, 14:23
:
Są i do domina
http://www.wemoto.pl/bike..._wirth_germany/

Przy zakładaniu trzeba docinać te dystanse z rurki ?
i kolejne pytanko, czy ilość oleju jaką trzeba zalać też jest napisana w takiej instrukcji ?
madart - 2017-01-14, 10:27
:
oleju tyle ile w naszej instrukcji, najlepiej mierzac poziom lustra, mozesz sobie tym troche doregulowac
tak samo dystans tez reguluje ci napiecie wstepne sprezyny ( jak bedzie wybieralo male nierownosci) i mozesz doswiadczalnie sobie ulepszyc juz zajebiste sprezynki :)
track99 - 2017-01-16, 10:13
:
Ja wymieniałem na sprężyny http://www.larsson.pl/ind...k4Ng==&bid=3779 i nic nie docinałem, wszystko pasowało.
Olej tak jak w manualu.
Teraz zawiecha tak nie nurkuje i lepiej wybiera nie równości:).
Jak dozbieram kasy to jeszcze wymienię tył amorek.
Bicio - 2017-01-16, 10:45
:
Nie miałem nigdy progresów, ale słyszałem dużo opinii, że w motocyklach offroadowych lepiej się sprawują sprężyny o liniowej charakterystyce.
A do tej pory nie spotkałem nikogo z progresami kto ostro upala w terenie, żeby spytać o porównanie. Możliwe, że w pewnym zakresie działania jest lepiej (np. małe nierówności), ale gorzej może być przy głębszym dobiciu. To takie moje przemyślenia, ciekaw jestem opinii :-)
wojtekk - 2017-01-16, 10:58
:
Bicio, też podzielam Twoje zdanie. W ciężkim klocku przy okazyjnych występach dadzą radę ale do latania po dziurskach raczej liniowe.
adziad - 2017-01-16, 12:45
:
a ja wanie czytaem , e we wszystkich ktm adventure s progresy ???
Bicio - 2017-01-16, 13:02
:
adziad czym Ty piszesz? Młotkiem? :-D

Może w 1190 i nowszych, ale w starszych są liniowe.
Bolo - 2017-01-16, 13:16
:
Nawet w Afryce fabryczne sprężyny są podwójne, dłuższe liniowe i krótsze progresywne.
Bicio - 2017-01-16, 13:22
:
Yyyy, nie są. To znaczy są dwie na lagę, ale liniowe. Dlatego piszę, że jeszcze nie spotkałem w enduro fabrycznych sprężyn progresywnych.

edyt: mam fiszkę i albo jest dziwnie narysowane albo nie wiem, bo ja miałem na 100% liniowe i z tego co widziałem w innych AT to też.




adziad - 2017-01-16, 15:07
:
Bicio, ręce skostniałe:) To na orangowym forum takie informacje uzyskałem http://www.orangepower.pl/viewtopic.php?t=561 post gościa tarna. Ale oni się nie znają.. :)
hansel - 2017-01-16, 18:23
:
Ja tam sie nie znam, ale tez wole liniowe. Moze bardziej łapska bolą ale jakies lepsze wyczucie jest. No i chyba łatwiej sobie taki zawias wyregulować. Co do tylnego, to progresja jest dzięki pro-linkowi, a że w katełomach z tyłu mają progresy, to pewno dlatego ze tam jest PDS (w LC8 i exc).
Bicio - 2017-01-16, 20:11
:
adziad nie znalazłem potwierdzenia słów Tarny na fiszkach, chyba że progresja jest jakoś uzyskiwana za pomocą obróbki cieplnej bo jeżeli tylko gęstością zwojów to na 100% we wszystkich KTM z przodu są liniowe, mierzyłem kiedyś gęstość zwojów bo szukałem sprężyn do siebie.
Z tyłu faktycznie w niektórych EXC były progresy, ale nie wiem od czego to zależy bo chyba nie od zastosowania PDS. W LC8 jest PDS a fabrycznie są liniowe sprężyny i działa to zajebiście.
PDS - bezpośrednie mocowanie amora wahacz-rama, bez pro-linka. Odpada pierdolenie się z kiwaczką przy każdym serwisie.
nx-rider - 2017-01-17, 07:28
:
Zaznaczam że nie oponuję za żadną ze stron sam nie mam pojęcia bo za cienki w pasie jestem aby się wypowiadać które lepsze, ale czy pochlebne słowa osób które zmieniły na progresy nie bierze się po części z tego że zamienili STARE liniowe na NOWE progresy ?
Są jeszcze na tym forum osoby które swego czasu oddawały STARE liniowe do regeneracji do firmy z Bielska Białej, i z tego co pamiętam byli bardzo zadowoleni bo de facto dostawali NOWE liniowe.

Czy to po prostu nie jest tak że jak zmienisz sprężyny na nowe czy też świeżo po regeneracji to będą robiły robotę jakie by nie były (progresywne czy liniowe)?
wojtekk - 2017-01-17, 09:27
:
nx-rider, do tego dochodzi efekt placebo i w rezultacie będzie pan zadowolony. Czyli dokładnie Dawid dobrze prawisz. Piszę tu o zwykłych użytkownikach weekendowych :-P
adziad - 2017-01-17, 10:13
:
Ciekawy jestem bardzo czy po zmianie amortyzatora tylnego (na nowy akcesoryjny z regulacją tłumienia odbicia) przód będzie dawał radę. Ale sam skłaniam się też ku liniowym sprężynom w offie. Są bardziej przewidywalne i jest na nich lepszy feedback od koła. Jak co to zaleję nowym olejem ATF i ustawie sag podkładkami. Po tym wszystkim jeżeli będę w stanie nadążyć za Biciem (na wolniekszych odcinkach) to będę zadowolony :) Na seryjnych zawiasach nie było takiej możliwości.

Pewnie ostatecznie okaże się że to mi brak umiejętności , a nie baletki za ciasne ;D
Bolo - 2017-01-17, 11:03
:
Ja zmieniałem na progresy ale moje ori sprężyny z AT nie były stare/zużyte a naprawdę jestem zadowolony. Może też chodzić o masę motura i jeźdźca. Ja ważę trochę ponad 100 i powiem, że przedni zawias zawsze bardzo mi nurkował czy to w ST czy w AT. Chodzi mi hłównie o takie skrajne dojebanie zawiasu w muldę lub jakiś pnika gdzie kończyło się to dobiciem teraz tego nie ma. Poza tym mam wrażenie, że przód na muldach takich mniejszych przy szybkiej jeździe wogóle koło się nie odrywa. No a jeśli chodzi o ancfalty to znaczna różnica w trakcji na winklach.
adziad - 2017-01-17, 16:56
:
A spytam o coś całkiem innego niż w temacie;] Czy ktoś znalazł gdzieś nowe liniowe sprężyny do nx650. Bo wszędzie moda na progresy i nic innego nie mogę odszukać:/



edyta:

Rozkręciłem dziś aby się upewnić i są oryginalnie w nx650 liniowe, a ich napięcie wstępne jest ustawiane rurkami 35x40 mm u mnie. Numer 7 na rysunku.

http://www.cmsnl.com/hond...00.html#results

Jeszcze apropos sporu które lepsze i do czego to fajnie to wyjaśnili w tym artykule i to chyba rozwiewa wątpliwości:

http://www.dirt-bike-secr...ve-springs.html
Bicio - 2017-01-17, 17:52
:
Gorzej jak używasz adventure bike jako dirt bike, co wtedy? :-D :-D
Bolo - 2017-01-17, 20:55
:
Bicio, Z artykułu wynika, że powinieneś mieć progresy ;)
Bicio - 2017-01-18, 17:20
:
Chyba tak, tylko, że ja jestem bardzo zadowolony z tego co mam, a będę jeszcze bardziej bo robię konwersję na 265mm skoku :-D Ależ to będzie dobre mniam mniam :-D
track99 - 2017-02-17, 13:58
:
jakby ktoś chciał to mam orginaly (liniowe)do rd02 do sprzedania :)
kulka - 2017-02-19, 09:10
:
w bigu mam progresy , jeszcze nie zdazylo mi sie zeby cos mi dobilo , niedawno mialem w warsztacie biga na orginalach i masakra , nie dosc ze nizszy od mojego i to sporo to jeszcze miekki strasznie , mialem porownanie , wspomne tylko ze wyjechalem nim na prube po odblokowaniu gaznikow i masakra , bylo zimno , nowe opony ... nie dalo sie jechac, wsiadlem na mojego i o dziwo , szedl jak burza prosto i w miare przewidywalnie przeciwnie do tamtego ,
zalozylem mu progresy wirtha takie jak u mnie i nagle sie oba wysokoscia zrownaly a bigos brodacza zaczal sie prowadzic super
polecam
Qba - 2017-02-19, 15:23
:
Zawieszenie ,temat rzeka.....można by do rana :-)
Transalp , brak zawieszenia , przy mojej wadze = totalny brak zawieszenia :mrgreen: więc na przód poszedł tuning w postaci spręzyn zaworowych od Lublina , wyżej o 3 cm ,bardziej twardo + olej 15W, tył progres Hyperpro + podwyższenie 2,5cm na amorku i mi pasuje ,ale czy komus kto wazy 75 kg. by pasowało ? tu juz by były dwie różne opinie na temat jednego zawieszenia.
Mam Kolegę który ma KTM 990 R ....jadac za nim miałem wrazenie ,ze jedziemy innymi dorgami ....ja walczyłem on podziwiał widoki, chodz w KLR mam WP 48 i tył WP z LC 4.
Nie mam reguły na każdy motocykl , każdy ma inna charakterystykę i inaczej każdy z nas nim jezdzi .
Raz sie progres sprawdzi raz nie.Ale osobiscie twierdze,ze w starszych konstrukcjach zwłaszcza tych sprzed 20 lat kazda zmiana jest dobra , nawet starej spreżyny ...bo ma juz 20 lat i swoje juz wypracowała :!: Efekty beda zawsze inne niz przy nowym motocyklu z zawieszeniem cztero komorowym itp. itd.Już nie wspomnę o regularnej zmianie oleju :!: Cross, Enduro, Dual.....Waga kierownika, jak jezdzi tym motocyklem i gdzie to jest ważne .....SET zawieszenia ale i tak Afra czy Trampek, czy KLR ,DR nie beda typowymi enduro lub turystykami w 100% wiec efekty nie beda stuprocentowe.
Progres = trwadzy w kazdym zakesie pracy zwlaszca w tym pierwszym gdzie sprężyna jest ciasniejsza ,mniej tłumi ale na płaskim lepiej sie sprawdza.
Liniowy miekki w pierwszm zakresie pracy zawieszenia w terenie na plus na drodze miekko i motocykl chodzi jak amerykański cadillac.
Teraz jesli masz wiecej niz norma czyli chyb około 70-80 kg. zmieniajac spręzynę na progres odczujesz poprawe bo zawias ci nie dobija ,prowdzi sie lepiej bo nie jest za bardzo miękki ale troaci na komforcie podczas jazdy w terenie ,wiecej wchodzi w ręce.
Gdyby był wybór czyli wiecej jak kondon lub progress....bo zazwyczaj tyle jest do starszych motocykli brałbym liniowe ale pod swoją wagę . Niestety wyboru nie ma ,trzeba isc na kompromis. Inaczej temat sie ma w crossach ,tu jest bajka ....wchodzisz na stronkę np.Race Tech odpowiadzasz na szereg pytan np. czy masz 29-30 czy 30-45 lat? zbiornik powiekszony czy normalny....? niby co to ma do zawieszenia, widocznie ma wiele :shock:
Na koniec otrzymujesz info jaka sprezyna jest dla ciebie Kg/mm .
Jak sie mylę to proszę o poprawke :-|

Jestem teraz na etapie zawieszenia w YZ250F i wydaje mi się ,ze coś juz wiem i nagle czytam coś na ten temat i znów oddalam się od swiatła w tunelu :evil:
Pozdro