Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - niska kompresja

abuk - 2011-04-18, 15:04
: Temat postu: niska kompresja
witam,
Dominatora '97 zakupiłem jakoś w sierpniu. dużo mi się nie udało poje 1/4 dzić w zeszłym sezonie, teraz oddałem żeby przygotować do następnego już na tip top i niestety okazało się, że kompresja jest w okolicach 6-7...
poprzedni właściciel je 1/4 dził bez filtra powietrza tylko z jakąś pończochą i może to być przyczyną.
no i pytanie co robić. ja braku mocy nie widzę, nie mam porównania. po długim staniu nie pali za dobrze ale pracuje równo, nie kopci.
szlif + nowy tłok, pierścienie, uszzelniacze itd. z robocizną w 2000 się nie zamknie pewnie, trochę dużo 1/3 wartości motocykla. poza tym co na to powie wał, korba? żeby dół nie siadł z kolei po podniesieniu sprężania.
może ktoś ma jakieś doświadczenia z takimi sytuacjami, coś poradzi? cały silnik da się kupić w dobrym stanie?
madart - 2011-04-18, 15:31
:
tłok pierscienie i szlif zamyka sie w 1000zl, ale bez robocizny, ktora jest dość banalna
jaki przebieg? duzo oleju pali? wal i korba są przewidziane na 100 000 przebiegu, jesli nie ma luzu na sworzniu tłoka to spokojnie wytrzymaja
rzadko zdarzaja sie cale silniki, musiabys szukac
abuk - 2011-04-18, 15:59
:
przebieg 47000, oleju właśnie jakoś nie bierze co dziwne.
madart - 2011-04-18, 16:59
:
może poprzednik włożył nowe pierścienie i dlatego nie bierze..
zostaje wymiana tłoka, to już taki przebieg, podobno do 60 000 można je 1/4 dzić
maniek - 2011-04-18, 19:19
:
może głowica popuszcza ? Tak czy siak rozbiórka Cię czeka, nie dramatyzuj może zakończy się na dotarciu gniazd zaworowych :)
wartburg - 2011-04-18, 19:27
:
najprościej :

jeśli sam się nie orientujesz "w temacie" - podjed 1/4 do innego mechanika ...

... czasami "to działa"
abuk - 2011-04-19, 14:32
:
wartburg napisał/a:
podjed 1/4 do innego mechanika ...

... czasami "to działa"

żebyś wiedział!!!
mechanik nie poradził sobie z naszym dekompresatorem. nie miał książki i nie wiedział że można/trzeba go "odłączyć". po przesłaniu serwisówki wyszło 11 atmosfer. uff
:mrgreen:
dobrze że sie domyśliłem bo już zaczynałem kompletować graty do remontu.
Raviking - 2011-04-19, 15:06
:
abuk napisał/a:
nie wiedział że można/trzeba go "odłączyć"

Masz specjalny przycisk? ;-)
maniek - 2011-11-15, 18:13
:
Dorwałem się do manometru, zrobiłem pomiar z "załączonym" dekompresatorem wyszło 6 kG/cm2, po "zluzowaniu " dekompresatora pomiar wyszedł taki sam :evil:


Luzowanie zrobiłem ~ 5 mm na T gdy krzywki są na dole.

Co zrobiłem 1/4 le :?: ?
adziad - 2011-11-16, 20:15
:
a na pewno na odpowiednim zaworze zluzowałeś? wiem że to głupie może pytanie. Krzywki na dole , na wałku? to wtedy zawory są zamknięte jeżeli dobrze kapuję. Nie lepiej obrócić wał do momentu aż zawory wydechowe się uchylą i wtedy zluzować, aby mieć pewność, że nie będzie się nawet o odrobinę otwierać podczas pomiaru?

Niech mnie reszta skoryguje jak coś 1/4 le napisałem, ale tak mi się wydaje..



AAAAAAAAA i właśnię tłumaczę test dominatora na 100000km (tak dokładnie!!) z włoskiego, no i oni zrobili ten przebieg na oryginalnych fabrycznych pierścieniach tłoku, wymienili tylko przy 60000 łańcuch rozrządu wraz z prowadnicami. Jak przy 100kkm otworzyli silnik i pomierzyli to wyszły wymiary w normach z serwisówki, sami byli w szoku. więc mit 60000, nie koniecznie jest prawdziwy, sam mam moto 52000 z '99 oryginalny przebieg i nic się nie dzieje, oleju nie pije.
Raviking - 2011-11-16, 20:18
:
maniek, deko działa na prawy wydech
maniek - 2011-11-16, 20:43
:
Raviking napisał/a:
maniek, deko działa na prawy wydech


zgadza się
Raviking - 2011-11-16, 20:46
:
maniek, a silnik odpala normalnie itd . ?
madart - 2011-11-16, 21:11
:
Cytat:
AAAAAAAAA i właśnię tłumaczę test dominatora na 100000km (tak dokładnie!!) z włoskiego, no i oni zrobili ten przebieg na oryginalnych fabrycznych pierścieniach tłoku, wymienili tylko przy 60000 łańcuch rozrządu wraz z prowadnicami. Jak przy 100kkm otworzyli silnik i pomierzyli to wyszły wymiary w normach z serwisówki, sami byli w szoku. więc mit 60000, nie koniecznie jest prawdziwy, sam mam moto 52000 z '99 oryginalny przebieg i nic się nie dzieje, oleju nie pije.


adziad chce więcej usłyszeć :lol: :lol: :mrgreen:


maniek a to było na rozgrzanym silniku z otwartą manetą tak jak w książce?
a słychać dalej deko jak kręcisz silnikiem przy pomocy klucza?
tam pisze zeby ustawic tylko 1mm i rozgrzać silnik. Swoją drogą nie dokręcaj świecy za mocno zeby ją beproblemowo na ciepłym wykręcić.
adziad - 2011-11-16, 21:48
:
test na 100000 poszedł na priva, jak kto chce niech się zgłasza, albo zrobię osobny temat
maniek - 2011-11-17, 17:15
:
Cytat:
maniek, a silnik odpala normalnie itd . ?

Wiadomo jak postoi to trzeba mu krwi upuścić
, a jak bez przestojów to bez problemowo. Czasami lubi zgasnąć ,5-8 min po odpaleniu jak stoi nie ruszany ale po tym rozruch też jest bezproblemowy.


Cytat:
maniek a to było na rozgrzanym silniku z otwartą manetą tak jak w książce?
a słychać dalej deko jak kręcisz silnikiem przy pomocy klucza?
tam pisze zeby ustawic tylko 1mm i rozgrzać silnik. Swoją drogą nie dokręcaj świecy za mocno zeby ją beproblemowo na ciepłym wykręcić.


Tak jak serwisówka każe tylko ten 1 mm był dużo większy.

Deko klika co drugie T

Cytat:
test na 100000 poszedł na priva, jak kto chce niech się zgłasza, albo zrobię osobny temat


ja proszę 1 kopię.
abuk - 2013-03-06, 11:59
:
wczoraj odpaliłem po 4 miesiącach stania i zagadał po drugim obrocie! szok :shock:
fakt że w cieple stał ale nawet w lato po dwóch tygodniach trzeba było nim kręcić z minutę a tu taka niespodzianka.
HAL_9000 - 2014-04-23, 15:01
:
Reasumując w serwisówce piszą, żeby ustawić luz na zaworze z deko (prawy-wydech) na 1mm. Czy to znaczy, że na takim luzie mam odpalić silnik i rozgrzać do pomiaru kompresji ?! 1 mm to sporo ! Nic się nie stanie ?
kmaj - 2014-04-23, 16:21
:
HAL_9000, zrób na odwrót - najpierw rozgrzej dobrze silnik a potem ustaw luz.
Wcześniej popuść sobie korek w pokrywie głowicy (i lewym deklu) ;) żeby nie siedział zbyt mocno.
Habit - 2014-04-23, 16:22
:
Kompresję mierzy się na zimnym silniku...
HAL_9000 - 2014-04-23, 18:09
:
Cytat:
Kompresję mierzy się na zimnym silniku...


W serwisówce piszą, żeby na gorącym, tzn. normal operating temp.

Na zimnym kompresja będzie niższa czy wyższa?
Habit - 2014-04-24, 10:44
:
Wyższa.
maniek - 2014-04-24, 17:57
:
habit napisał/a:
Wyższa.


uzasadnij swoją wypowied 1/4

1 Po rozgrzaniu zwiększają się luzy zaworowe, przez co wpływa mniejsza ilość mieszanki co za tym idzie mniej do sprężenia, mniejsze ciśnienie
2 Cylinder zwiększa swoją średnicę wewnętrzna przez co wszystko ucieka na dół
3 Tłok też minimalnie się zmniejsza efekt jak wyżej
4 Najważniejsze w serwisówce piszą głupoty
s2nter - 2014-04-24, 20:19
:
maniek napisał/a:
habit napisał/a:
Wyższa.


uzasadnij swoją wypowied 1/4

1 Po rozgrzaniu zwiększają się luzy zaworowe, przez co wpływa mniejsza ilość mieszanki co za tym idzie mniej do sprężenia, mniejsze ciśnienie
2 Cylinder zwiększa swoją średnicę wewnętrzna przez co wszystko ucieka na dół
3 Tłok też minimalnie się zmniejsza efekt jak wyżej
4 Najważniejsze w serwisówce piszą głupoty

Przepraszam, że się wtrącę, ale w sumie też chcę pomierzyć kompresję. Ale skoro w serwisówce każą mierzyć na rozgrzanym i do takiego pomiaru podają ciśnienie do porównania, to czemu głupoty? W każdym razie z pewnością się zmieni kompresja i jaka w takim razie powinna być na zimnym? W sumie ja zawsze mierzę na zimnym i potem drugi raz na rozgrzanym.
maniek - 2014-04-24, 20:45
:
maniek napisał/a:
habit napisał/a:
Wyższa.


uzasadnij swoją wypowied 1/4

1 Po rozgrzaniu zwiększają się luzy zaworowe, przez co wpływa mniejsza ilość mieszanki co za tym idzie mniej do sprężenia, mniejsze ciśnienie
2 Cylinder zwiększa swoją średnicę wewnętrzna przez co wszystko ucieka na dół
3 Tłok też minimalnie się zmniejsza efekt jak wyżej
4 Najważniejsze w serwisówce piszą głupoty


sarkazm
adziad - 2014-04-24, 20:52
:
Myślę, że nie ma co udziwniać tego pomiaru. Na zimno idzie bez problemu ocenić czy kompresja jest i czy odpowiednia. A wykręcanie świecy z gorącego silnika?? Jeszcze nigdy się nie spotkałem z opinią doświadczonych użytkowników (nie internetowych powtarzaczy zasłyszanego od siostry szwagra brata kolegi zabobonu) że to zdrowa praktyka..
maniek - 2014-04-24, 20:54
:
Dlatego zdrowo jest na zimno ale na ciepło wyżej chyba ze u góry coś nakiełbasione
Habit - 2014-04-25, 08:46
:
Wybacz Maniek, pozostanę obojętny na Twoje wypowiedzi, chcące udowodnić(?), że piszę głupoty?? Wszystkie posty mam uzasadniać..? Jak masz problem z moto to pisz na pw podpowiem Ci jak będę potrafił...

Przepraszam za nietematyczną wypowied 1/4 ...
maniek - 2014-04-25, 19:19
:
habit napisał/a:
Wybacz Maniek, pozostanę obojętny na Twoje wypowiedzi, chcące udowodnić(?), że piszę głupoty?? Wszystkie posty mam uzasadniać..? Jak masz problem z moto to pisz na pw podpowiem Ci jak będę potrafił...

Przepraszam za nietematyczną wypowied 1/4 ...


Próbowałem Cię zachęcić do dyskusji :), ale widzę że oporny jesteś, nie twierdze również że głupoty piszesz :), chciałem poznać twoje przemyślenia, doświadczenie w kwestii mierzenia kompresji na zimno oraz dlaczego uważasz, że na zimnym kompresja będzie wyższa. (rozważania na temat sprawnej głowicy silnika)

Dzięki za przyszłościową pomocną dłoń z której zapewne skorzystam gdy przerośnie mnie problem, ale raczej na forum niż na pw z wiadomych powodów, na pw możemy umówić się na browara albo wspólne latanie :)

Peace
Habit - 2014-04-26, 08:40
:
Najmocniej przepraszam, dopiero teraz zobaczylem, ze popelnilem blad!! Kompresja na CIEPLYM silniku bedzie wyzsza, nie na zimnym
wojtekk - 2014-04-26, 17:01
:
habit, spoko wszyscy i tak wiedzieliśmy o tym :mrgreen:
adziad - 2014-04-26, 18:26
:
habit, no masz szczęście bo przez Ciebie przestałem już prawie wierzyć, że woda jest mokra a ogień gorący:D
HAL_9000 - 2014-12-26, 22:27
:
Możecie polecić jakiś przyrząd tj. manometr do pomiaru kompresji z gwintem pod dominatora ?
adziad - 2014-12-27, 15:32
:
taki zestaw mam i jest bardzo uniwersalny, mogę polecić. Oczywiście są wszelkie końcówki do benzynowych silników. Jest to opcja "po taniości" ale działa wystarczająco do amatorskich zastosowań:

http://allegro.pl/l1-test...4901381453.html


HAL_9000 - 2015-01-01, 12:53
:
Dokładnie taki kupiłem ! Zanim napisałeś tego posta :-)