Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Mały remont

Marcin438 - 2016-08-16, 22:53
: Temat postu: Mały remont
Witam
Niedawno kupiłem domina, motr kopcił brał olej nie wkręcał się na obroty itp. Pierwsze co zrobiłem to przeczyściłem gaźnik zmieniłem olej, filtry, świece, ustawiłem zawory. Oczywiście nie pomogło, ale spodziewałem się tego chodź jakaś tam nadzieja była :D
Po zdjęciu pokrywy zaworów nie było jeszcze źle, wałek itp jest ok (przynajmniej tak się mi wydaje) ale im głębiej tym gorzej. Po zdjęciu głowicy tłok był szlifowany prawdopodobnie wypadł zawór co klasyfikuje go do wymiany, szlif cylindra też jest konieczny mimo, że nie ma rys na tulei to różnice w "wytarciu" są duże.
Następna pod młotek poszła głowica i tu pojawia się problem mianowicie po próbie szczelności okazało się, że zawory wydechowe puszczają, a zawory ssące wyglądały jak prawie nowe oczywiście zostały rozbrojone wszystkie zawory do ewentualnego dotarcia. Ale moje wątpliwości pojawiły się po umyciu głowicy, gdyż ewidentnie była ona robiona tzn spawana i szlifowana.
Mam do was pytanie co sądzicie o takiej głowicy? Czy wymaga ona regeneracji ?

Jest to mój pierwszy remont 4t wiec jeśli coś pomyliłem to proszę o wyrozumiałość ;)

Zdjęcia głowicy
http://www.fotosik.pl/zdjecie/299b3e1843e63c05
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c7bb7ea352970ff0
http://www.fotosik.pl/zdjecie/e3bbea16273155c4
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0bb12ed7267ac5fe
http://www.fotosik.pl/zdjecie/451eb935566e4aaf
kmaj - 2016-08-23, 17:18
:
Cześć,
Jak już jesteś na takim etapie to ściągaj cylinder, tłok i dokładnie przeglądnij główkę korbowodu (czytaj pomierz i wrzuć foty).

Głowica nie wygląda ciekawie - wysyłaj do zakładu na sprawdzenie. Być może gniazda nie nadają się do szlifowania - do wymiany.

Do przeglądnięcia zawory - czy proste. Prowadnice zaworowe - czy mają cylindryczność.

Jak masz wątpliwości to opisuj z dokładnymi zdjęciami ;-)
adziad - 2016-08-25, 10:13
:
Marcin438, Oddasz głowicę do porządnego zakładu głowicowego to sprawdzą czy nie ma pęknięć, ocenią zawory i gniazda. Zazwyczaj ssące są wyklepane, a wydechowe nadpalone (szczególnie przy "otwartym" wydechu). U mnie w mieście robocizna za sprawdzenie głowicy, wymianę zaworów z docieraniem i lekikie planowanie to koszt około 100-150 PLN. Więc chyba warto dać do oceny komuś kto robi to na co dzień. Cylinder też dajesz do szlifierza i po pomiarach wiadomo jaki następny tłok kupić. Dopiero jak kupisz tłok to producent tłoka podaje pasowanie i można robić szlif pod ten konkretny tłok, oczywiście po dokładnym pomiarze samego tłoka dla pewności. Ponoć tłoki omp miewają dość duże rozpiętości wymiarów i warto je szczególnie sprawdzać.

tak jak kmaj pisze sprawdź stan korby, żeby później nie żałować po złożeniu;]

Pamiętaj o wstępnym zalaniu pompy olejowej olejem przed pierwszym odpaleniem. Jeżeli silnik stoi bez oleju dłuższy czas to pompa wysycha i nie chce działać. Można tak łatwo zatrzeć świeżo złożony silnik. Ja zawsze przed odpaleniem zalewam pompę odrobiną oleju przekładniowego, dopiero składam kapę sprzęgła, zalewam olejem i odpalam...


Powodzenia!!
Marcin438 - 2016-08-25, 21:24
:
Motorek już prawie skręcony. Silnik dostał nowy tłok wossnera, zrobiony szlif, korba sprawdzona (brak luzów itp.) sprawdzona głowica przez kolegę który zajmuję się zawodowo naprawą motocykli, dotarte zawory, nowe uszczelki.
Czy o czymś jeszcze zapomniałem co warto wymienić przed odpaleniem ?
adziad O tym oleju bym nie wiedział, mały szczegół a jakże ważny.
Dzięki panowie za dorady
kmaj - 2016-08-26, 00:17
:
Marcin438, przeglądnij temat:

Odpowietrzanie układu olejowego.
Marcin438 - 2016-08-31, 21:55
:
dzięki panowie za pomoc, motorek odpalił i chodzi aż miło, nie puszcza żadnego dymka. Teraz czeka go docieranie ;D