Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - Przerywa , kopci na niebiesko Pomocy

Adrian321 - 2016-06-19, 09:54
: Temat postu: Przerywa , kopci na niebiesko Pomocy
Witam jak w temacie ostatnio jechałem dość ostro moją hondą i nagle zaczął przygasać jak puściłem gaz zdechł i nie chciał odpalić więc go zapchałem do domu i od tamtej pory jak odpali to kopci mocno na niebiesko oraz przerywa a jak puszcze gaz to gaśnie co to może być ?? :?: :?: :?: :?:
adziad - 2016-06-19, 10:06
:
Adrian321, wygląda na klasyczne zatarcie tłoka. Aby potwierdzić musisz rozebrać górę i zobaczyć, lub kupić endoskop za 30 zł i podejrzeć przez otwór świecy czy gładź cylindra jest porysowana, to metoda bez rozbierania. Możesz też sprawdzić kompresję, jeżeli drastycznie spadła to też masz sprawę jasną.

No i zapraszamy do powitalni;]
Adrian321 - 2016-06-19, 10:14
:
Dziękuję za odpowiedzi czyli to co myślałem bez dużych kosztów się nie obejdzie
zuczek 38 - 2016-06-19, 10:48
:
Adrian321, sprawdź jeszcze zawory , dawno temu też , mi tak się zachowywał i nie było luzów na wydechowych zaworach .No chyba że przytarłeś , ale to już ostateczność . pierwsze Filtr/świeca/kruciec ssący czy cały i zawory , dalej to już tylko rozbiórka silnika ciebie czeka :lol:
cubiacus - 2016-06-19, 10:57
:
fakt, że jak niestety na niebiesko to olej, a więc zawory lub pierścienie tłokowe (czyli być może zatarcie - a oleju miałeś dość? ostatnio wszyscy jakoś zapominają, że to olejak :-P )

- wyliczanka żuczka, to pierwsze co pomyślałem (jeszcze gaźnik), ale nie gdy na niebiesko niestety :-)

tak czy tak pewnie musisz zdjąć kapę i pewni i głowicę, zobaczysz co tam siedzi :-D
powodzenia
Adrian321 - 2016-06-19, 14:06
:
Rozebrałem głowice z góry i tłok nawet porządnie nie przypalony
jak wysłać wam zdjęcie
Adrian321 - 2016-06-19, 14:08
:
Zdjęcie tłoka z góry
Adrian321 - 2016-06-19, 14:16
:
Gładź nie jest porysowana , chyba ściągnę cylinder i sprawdzę pierścienie , co o tym myślicie ?
adrodax - 2016-06-19, 14:49
:
Koniecznie sprawdź i pomierz pierścienie, zobacz czy nie ma śladów przepalonego oleju pod pierścieniami.
Jak już masz zrzuconą głowicę to sprawdź w jakim stanie są gniazda zaworowe, wymień uszczelniacze, dotrzyj zawory oraz sprawdź czy prowadnice zaworowe nie są zużyte. Wystarczy nasmarować zawór olejem i kilka razy spróbować wsadzić zawór w prowadnicę jeśli luźno bez oporu opadnie to prowadnice do zmiany.
Jak wygląda airbox? Czysty w środku?
Artek - 2016-06-19, 15:04
:
Adrian321, szybki jesteś,jesteś napalony chłopie :mrgreen: .
Adrian321 - 2016-06-19, 17:04
:
A mam pytanie jak sprawdzić czy pierścienie są dobre ? Zmierzyć grubość?
wojtekk - 2016-06-19, 17:50
:
Adrian321, wkładasz do cylindra na jednej głębokości i pomiar szczeliny robisz. Czyli tej przerwy która jest na zamku.
Adrian321 - 2016-06-19, 19:53
:
Więc tak pierścień olejowy jest za luźny na pewno a moje pytanie brzmi co powiecie na pierścienie omp , bo szukałem nazwy na tłoku i nie ma jest tylko na boku mn9 i hf2 czy to nie jest czasami tłok omp ??
zuczek 38 - 2016-06-19, 20:31
:
To oryginał hondowski. A pierścienie też weź oryginały Bart ma zniżkę w sklepie z częściami .
Sprawdź też łańcuszek , jak luźno zszedł z koła to do wymiany . i tak masz rozebrany silnik .
adziad - 2016-06-19, 20:42
:
zuczek 38, tylko pytanie, bo na oryginalnym hondy, wymiar cylindra 100mm, jest wybity napis hf1. Czy wybity napis hf2 sugeruje nadwymiar 0.25???

Bo nie wiadomo jakie teraz pierścienie wziąć 0.0 , 0.25 czy 0.50 no chyba że dać do szlifierza pomierzyć...

Moja sugestia z zatarciem nie sprawdziła się to chyba dobrze;] Sprawdź gaźnik czy nie jest zasyfiony. Dominatory mają tendencje do nieszczelności airboxa,. Może zassał syf, co powoduje zajeżdżenie pierścieni oraz pozatykanie kanałów w gaźniku. Może masz kumulację tych zjawisk. Dymienie to pierścienie, strzelanie i dławienie sugeruje zatkanie kanałów powietrznych gaźnika. Posprawdzaj wszystko. No i jak masz gaźnik na wierzchu to obczaj czy membrana cała i czy króciec nie ma pęknięć..
Adrian321 - 2016-06-19, 20:44
:
możesz podesłać link do sklepu z pierścieniami ??
mi się wydawało że to tłok omp
nie no łańcuszek nie chciał zejść
adziad - 2016-06-19, 20:46
:
Adrian321, tu masz porównanie:

http://hondadominator.pl/...3&highlight=omp
Adrian321 - 2016-06-19, 20:52
:
Wielkie dzięki. Gdzie mogę kupić pierścionki wiecie ? Kolega napisał że "Brat " ma zniżkę tylko się nie orientuję co to ,byłbym wdzięczny gdybyście link podesłali to bym zamówił i ogień

A pod głowicę też trzeba nową uszczelkę nie ? Bo jak założę starą to będzie mieć przedmuchy, dobrze myślę ?
Krzycho - 2016-06-19, 21:05
:
Bart, choć może dla kogoś jest bratem :)
zuczek 38 - 2016-06-19, 21:39
:
Adziad zgadza się Ori to HF1 a tu jset hf2 czyli pierwszy szlif
Zmierz tłok i bedziesz wiedział jaki to szlif ;-)
Adrian321 - 2016-06-20, 11:11
:
Jaki koszt będzie orginalnych pierścieni ?? Bo nie wiem czy lepiej omp czy orginał
kamilu08 - 2016-06-20, 12:05
:
Zimą kupiłem oryginalne pierscienie hondy nominał, 300zł z przesyłką. Dwa , trzy tygodnie czekania , bo były sprowadzane
Adrian321 - 2016-06-20, 13:24
:
To myślę ze lepiej będzie jak kupie omp tańsze i dużo mnij czekania
nx-rider - 2016-06-20, 13:37
:
Cytat:

To myślę ze lepiej będzie jak kupie omp tańsze i dużo mnij czekania


Tyle że jest chyba dość duża różnica pod względem budowy a więc pewnie również funkcjonalności i trwałości pierścieni OMP i Honda.
Sprawdź czy oby na pewno pierścienie OMP będą pasowały do tłoka Honda - czy się szerokości zgadzają
Adrian321 - 2016-06-20, 19:09
:
Jak myślicie będą pasowały te pierścienie ?
http://sklep.olekmotocykl...nal,421779.html
wojtekk - 2016-06-20, 21:10
:
Jeżeli to nominały to nie, ponieważ masz raczej tłok po 1 szlifie. Jeżeli chodzi o grubości to musisz zrobić pomiar swoich i tych OMP wtedy będziesz wiedział na 100%. Tak jak Ci napisał kolega wyżej.
kamilu08 - 2016-06-20, 22:26
:
jak robilem zima remont w swojej to gdzies tutaj wyczywałem ze pierscienie orygialne olejowe roznily sie od piercieni OMP tymi szlaczkami, tak jakby na odwrót , widac roznice olejowych
marizaga - 2016-06-21, 11:35
:
kamilu08 napisał/a:
Zimą kupiłem oryginalne pierscienie hondy nominał, 300zł z przesyłką. Dwa , trzy tygodnie czekania , bo były sprowadzane


ceny czesci oryginalnych w Hondzie... wiem, gwarancja jakosci, ale jaki narzut maja, omg :shock:
Adrian321 - 2016-06-22, 12:22
:
Pierścienie przyszły , jest jakaś różnica którą strona pierścienie założę ???
adziad - 2016-06-22, 13:49
:
Adrian321, jeżeli jest napis lub kropka to tą stroną do góry
Adrian321 - 2016-06-22, 15:39
:
A ten olejowy falowany i te 2 przy nim jaka strona nic nie jest napisane na nich , to obojętnie która strona ?
Adrian321 - 2016-06-22, 15:58
:
i powiedźcie ktorym znakiem do wydechu tłok włożyć
adziad - 2016-06-22, 16:01
:
Adrian321 napisał/a:
A ten olejowy falowany i te 2 przy nim jaka strona nic nie jest napisane na nich , to obojętnie która strona ?


Jeżeli nic nie jest napisane to obojętnie którą stroną.

Na tłoku powinno być nabite "IN" to tą stroną do gaźnika. Jak rozmieścić pierścienie masz napisane w manualu, co 120 stopni. a olejowe w odstępie kilku centymetrów od siebie.
kamilu08 - 2016-06-22, 21:48
:
:->