Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - Spadanie obrotów przy skręcaniu w prawo

maxrate - 2016-06-15, 11:23
: Temat postu: Spadanie obrotów przy skręcaniu w prawo
Witam!
W moim dominie spadają obroty proporcjonalnie do stopnia skręcenia kierownicy w prawo aż do momentu zgaśnięcia silnika. Objawia się to przy ciasnych manewrach bez używania gazu lub skręcaniu kierownicy na postoju. Można to zniwelować dodając trochę gazu ale jest to upierdliwe bo z jakiegoś powodu ciężko wtedy dawkować gaz i nie raz było to powodem nerwowych sytuacji. Obie linki od manetki gazu mam zluzowane maksymalnie i jest na każdej z nich odrobina luzu. Przy skręcaniu kierownicą nie wygląda jak by się napinały lub gubiły luz. Silnik brzmi tak jak by po prostu zmniejszało się obroty jałowe. Dodam, że mam ten problem chyba od początku posiadania motocykla.
nx-rider - 2016-06-15, 11:58
:
To sprawdź jeszcze linkę ssania która może się napinać przy skręcaniu kierownicą
zuczek 38 - 2016-06-15, 12:20
:
Dokładnie linka ssania lub gazu
wojtekk - 2016-06-15, 13:50
:
Też tak mam przez założenie wyższej kiery ale brak czasu na przeróbki :mrgreen:
maxrate - 2016-06-16, 12:16
:
Nie pomyślałem, że to może być przez podwyższoną kiere :lol: . Skrócenie pancerza problematycznej linki by pomogło ? I jak sprawdzić czy to linka ssania nie jest przyczyną? Odpalenie nie wchodzi w grę bo moto jest w trakcie montażu chłodnicy :-D .
nx-rider - 2016-06-16, 13:26
:
maxrate napisał/a:
I jak sprawdzić czy to linka ssania nie jest przyczyną?

Wykręć z gaźnika linkę ssania wraz z tłoczkiem i sprężynką. skręcaj kierownicą i obserwuj co się z tłoczkiem dzieje (czy sprężyna się napręża).
Tyle na początek
wojtekk - 2016-06-16, 13:54
:
nx-rider, jak wykręci to już się nie będzie naprężać bo brakuje bardzo mało. Nie ma co świrować.
To, że przy skręcie w prawo gaśnie a przy lekko większym gazie nie gaśnie to jest właśnie to.
nx-rider - 2016-06-16, 14:26
:
wojtekk napisał/a:
jak wykręci to już się nie będzie naprężać bo brakuje bardzo mało.

Co ty piszesz ???
Wykręca to w całości (nakrętka + sprężyna + tłoczek) trzyma jak najbliżej gaźnika aby nie zmieniać (tzn zmienić minimalnie) ustawienie linki i sprawdza czy skręcając kierownicą zmienia się położenie tłoczka czy też naprężenie sprężynki - to łatwiej zaobserwować.

A najlepiej na początku sprawdzić czy nie ma możliwości zluzowania linki ssania na pancerzu - ja miałem taki szpaner około 20 cm od cięgna ssania.

wojtekk napisał/a:
Nie ma co świrować.

Nikt tu nie świruje, trzeba wyeliminować gaśnięcie motocykla przy skręcie, a aby wyeliminować - trzeba potwierdzić w którym miejscu jest problem.

Nie bardzo rozumiem Wojtku Twoją wypowiedź
wojtekk - 2016-06-16, 14:38
:
nx-rider, trzeba mieć dominatora aby zrozumieć :-P
Złoży i odpali to może popróbować ponieważ ssanie wchodzi około 1-2mm przy skręcie w prawo i jak wykręci i przesunie o te wartości to nic się nie wysunie przesunie. Jaśniej nie umiem.
maxrate - 2016-06-16, 14:44
:
Linkę ssania mam zluzowaną na max już na wszystkich regulacjach więc odpada :-P
nx-rider - 2016-06-16, 14:48
:
Wojtek Dominatora miałem dostatecznie długo tak więc zapewniam cię że rozumiem.

Kolega maxrate zrobi jak będzie chciał natomiast wyraźnie napisał:

maxrate napisał/a:
I jak sprawdzić czy to linka ssania nie jest przyczyną? Odpalenie nie wchodzi w grę bo moto jest w trakcie montażu chłodnicy :-D .

więc mu odpowiedziałem na jego pytanie.


maxrate jeśli to właśnie linka ssania to albo spróbuj ją zluzować poprzez szpaner na lince, a jeśli nie ma już takiej możliwości bo jest skręcony na maxa to oczywiście skrócenie pancerza załatwi sprawę
adziad - 2016-06-16, 15:52
:
nx-rider, chyba najprostszym sposobem jest wyjęcie linki a pozostawienie tłoczka z iglicą ssania na miejscu. Oczywiście po rozgrzaniu wstępnym moto;] Wtedy machać kierą i sprawdzać czy pomogło. Jeżeli tak to potrzeba dorobić dłuższy pancerz i linkę;]
nx-rider - 2016-06-16, 15:56
:
adziad napisał/a:
chyba najprostszym sposobem jest wyjęcie linki a pozostawienie tłoczka z iglicą ssania na miejscu. Oczywiście po rozgrzaniu wstępnym moto;] Wtedy machać kierą i sprawdzać czy pomogło.


No w sumie to również jest dobry sposób - ba nawet pewniejszy niż mój

Wojtekk - peace ;-)
maxrate - 2016-06-16, 17:06
:
Dzięki, będę próbował ale najpierw muszę zmusić chłodnicę do współpracy :roll:
nx-rider - 2016-06-16, 17:12
:
maxrate napisał/a:
najpierw muszę zmusić chłodnicę do współpracy :roll:


Olej to - zima idzie :mrgreen: