Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - Kręci do 4 tyś , pozniej przerywa i strzela.

Dominazorro - 2016-05-14, 16:47
: Temat postu: Kręci do 4 tyś , pozniej przerywa i strzela.
Witam. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem z moją Hondą. A sprawa polega na tym , ze kręci się do 4 tyś , trzymam manetkę do końca to obroty skaczą w przedziale 4-5 tyś i w tym momencie strzela i przerywa. Zauważyłem , ze jak zdejmę pokrywę filtra to kręci się nawet do 7 tyś obr. Pomożecie ? Miał ktoś takie objawy ?
adziad - 2016-05-14, 18:53
:
Dominazorro, zapchany filtr powietrza może być. to pierwsze co powinieneś wymienić. Po filtrze nie widać że jest brudny bo zapycha się mega drobnym pyłem. Potwierdzeniem tej teorii byłoby spalanie około 8L/100km i to że poprawia się jak zdejmiesz obudowę filtra bo wtedt powietrze idzie z pominięciem filtra. Jeżeli to nie to to musisz sprawdzić luzy zaworowe, jak się zacieśniły to po podgrzaniu dodaniem gazu się mogą nie domykać i nie wkręca się na obroty. Ostatnia sprawa gdy wykluczysz te dwie poprzednie to uszkodzona membrana w gaźniku, przepuszcza ciśnienie jakąś dziurą i przepustnica nie otwiera się do końca.

To takie pierwsze rzeczy do sprawdzenia, jak nie pomoże to będziemy drążyć dalej.. powodzenia!!
Dominazorro - 2016-05-16, 18:23
:
No filtr i luzy możemy już wykluczyć , bo wyciągałem całkiem filtr i ta sama sytuacja. Gaźnik rozbierałem i nie widziałem tam nic niepokojącego. Gdybym miał gaznik
do podmiany to by było najlepiej. Bo wydać 300zł zeby tylko sprawdzic czy to to, to troszke lipa ;)
adziad - 2016-05-16, 20:55
:
Dominazorro, a jesteś w stanie jak wyjmiesz filtr podejrzeć lusterkiem czy przepustnica przy dodawaniu gazu na maksa idzie całkowicie w górę (oczywiście na pracującym silniku). Czasami bardzo mała dziureczka w membranie powoduje podobne problemy i przepustnica nie chce pracować w pełnym zakresie.

Podobny problem miał tutaj ktoś w nx250, powodem nie wkręcania się na obroty był zapchany wydech, ale w dominatorze nie słyszałem jeszcze o takim przypadku...

Jeszcze na myśl przychodzi mi moduł. Akurat 4000obr/min to wartość przy której moduł zwiększa przyspieszenie zapłonu. Może akurat się zjeb#ł w tak specyficzny sposób.

Czy to stało się nagle, tak kupiłeś, czy postępowało stopniowo??
Kubeko - 2016-05-16, 21:30
:
adziad napisał/a:
Dominazorro, a jesteś w stanie jak wyjmiesz filtr podejrzeć lusterkiem czy przepustnica przy dodawaniu gazu na maksa idzie całkowicie w górę (oczywiście na pracującym silniku). Czasami bardzo mała dziureczka w membranie powoduje podobne problemy i przepustnica nie chce pracować w pełnym zakresie.

Czy to stało się nagle, tak kupiłeś, czy postępowało stopniowo??


również na myśl przyszła mi membrana, trzeba pamiętac o jej kształcie, harmonijka w okrąg..
dziurkę zamieniłbym na peknięcie, które otwiera się przy odpowiednim ustawieniu przepustnicy(np. przy 4000obr/min) ale lustracje przepustnicy można przeprowadzić bo daje zobrazowanie, jeśli nie otwiera się to np:
membrana nie ciągnie
przepustnica zatarta
iglica robi za kotwice
... (cholera, dawno nie miałem tego gaziora w rękach)
znam tylko jednego, który naprawiał na odległość (leczył) Kaszpirowski :-)
Dominazorro - 2016-05-17, 04:19
:
Stalo się to nagle, jeździliśmy po lesie i nagle zgasla, odpalilem i już były takie efekty..
madart - 2016-05-22, 07:43
:
to ja bym jeszcze zobaczyl czy rozrząd nie przeskoczył, objaw jest taki sam przy 1 ząbku
Alibaba - 2016-05-31, 21:31
:
madart, dokładnie wystarczy tylko zdjać czapkę
Dominazorro - 2016-06-01, 20:16
:
No więc stało się tak. Jadę sobie na takim zdechnięciu i nagle coś strzeliło i nagle honda kręci do końca i chodzi jak szatan. Tak się cieszyłem az wyjeb**em dzwona i pękła mi płytka w module i teraz nie odpala wcale. :D . Ale jeszcze między czasie, jade sobie i znów cos strzeliło w silniku i Honda zgasła i coś zaczęło się tłuc i nie mogłem odpalić. Wrzuciłem więc 5 i kawałeczek ją przepchałem, spróbowałem odpalic i w silniku cisza i honda odpaliła. Czarna magia jak dla mnie.