Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Bieg 1 i 2 bye bye

Krzycho - 2016-05-05, 17:26
: Temat postu: Bieg 1 i 2 bye bye
Qrwa, coś wciąż pod górkę. Dziś pokręciłem trochę ósemek i wracając z luzu nie mogłem wbić żadnego biegu:( :( :( W końcu udało się i dojechałem, tylko co dalej. Pytanie retoryczne, choć zastanawiam sie: serwis czy klucze. Wróżenie z fusów- co może być przyczyną? Jak już wejdzie 1 to inne też wchodziły.
cubiacus - 2016-05-05, 22:02
:
sory za oczywistą oczywistość, ale nie obluzowała ci się dźwignia zmiany biegów na wałku? :-D jak nie to szukamy dalej :-D
Krzycho - 2016-05-05, 22:31
:
Jutro sprawdzę, ale raczej nie bo jak już wbije się jedynka to inne wchodzą.
cubiacus - 2016-05-06, 07:55
:
a one tak raz wchodzą a raz nie? hm, niech się wypowiedzą mądre głowy od RFVC, ale zajrzałbym chyba do gwiazdki od bębna zmiany biegów, pod prawą pokrywą, czy ona cała - jak tak to dalej szukamy :-P opisz tylko jak z tą zmianą biegów
wojtekk - 2016-05-06, 08:06
:
Dokładnie opis średni.
Jak sytuacja ze sprzęgłem? Jeżeli ciągnie to ciężko wbić bieg z luzu podczas pracy silnika.
Kiedyś jak kończyła się linka sprzęgła to był problem wbić luz.
Krzycho - 2016-05-08, 16:21
:
cubiacus napisał/a:
sory za oczywistą oczywistość, ale nie obluzowała ci się dźwignia zmiany biegów na wałku? :-D jak nie to szukamy dalej :-D

Co ja bym bez Ciebie zrobił:) Obluzowała, ale problem jest bardziej złożony. Póki co ukręciłem już trzy śruby a to cholerstwo nadal luźne. Ktoś tam już chyba miał podobny problem, bo nie wygdląda to na oryginalne rozwiązanie.
A swoją drogą to widzę jak nie wiele wiem o tym motorku.
cubiacus - 2016-05-08, 16:34
:
Eh :-P rozwiązanie proste - bierz pan szlifierkę i poszerz trochę odstęp tak żeby pod dokręceniu mocno śruby zostało jeszcze z 1mm miejsca - wtedy masz gwarancję, że mocno złapała :-) I kup śrubę 8.8 albo nawet 10.coś tam, bo te zwykłe płotówki to o kant doopy :-D Też to przerabiałem :-D Aha, a jak czujesz, że już gwint jest wyrobiony, to na wszelki wypadek daj śrubę o 5-6mm dłuższą i daj tam zakrętkę, najlepiej taką "nieodkręcajkę" z blaszkami lub silikonem (czy co tam dają)
Krzycho - 2016-05-08, 16:53
:
Tak też zrobię. Muszę tylko jakieś pożądniejsze śruby kupić, bo te co wstawiałem to ukręcały się o łbach nie wspominając
Dzięki i pozdrawiam:).
nx-rider - 2016-05-08, 18:13
:
Krzycho napisał/a:
cubiacus napisał/a:
sory za oczywistą oczywistość, ale nie obluzowała ci się dźwignia zmiany biegów na wałku? :-D jak nie to szukamy dalej :-D

Co ja bym bez Ciebie zrobił:)


Krzycho :evil:

Krzycho napisał/a:
Ktoś tam już chyba miał podobny problem, bo nie wygdląda to na oryginalne rozwiązanie.


Tak przyznaje że poprzedni właściciel silnika ładnie tam namotał.
Jak to dobrze skręciłem to nie miałem problemów przez długi czas
- Rozkręć to wszystko
- Szlifnij jak napisał Przemek
- Z powrotem włóż tą śrubę która wchodzi w podwiercenie w wałku (swoją drogą ktoś miał fantazję żeby wymyślic taki szit) - choć zamiast tej śruby lepiej było by wykorzysta coś o tej samej średnicy ale bez gwintu, może weź w rękę dłuższą śrubę taką w której gwint nie jest do samego łba, obetnij na wymiar pozbywając się gwintu.
- Skręć stosując jak pisał Przemek dłuższą śrubę - kontrując z drugiej strony nakrętką samohamowną

Dostęp tam nie jest najlepszy więc użyj dobrych kluczy i twardych śrub aby nie popdrabiac wszystkiego jeszcze bardziej.

Uważaj jak będziesz nacinał szlifierką większą przerwę w nóżce zmiany biegów - może Ci skantowac tarczę i wtedy pęknie. Gdzie polecą jej kawałki wolę nie wiedzieć
Krzycho - 2016-05-08, 19:11
:
nx-rider napisał/a:

Krzycho :evil:


Nie "diabełkuj" to dzięki niemu jestem w tym miejscu i z tym motorkiem :)
Twojego wkładu nie pomijam :)

Niestety w tym tygodniu nie zajmę się tym, może kolejny week pozwoli zrobić to i chwilkę pojeździć.
cubiacus - 2016-05-08, 20:30
:
To dawaj na zlot to ci to zrobimy :-D
Krzycho - 2016-05-08, 23:02
:
Mam nadzieję, że będę :)