Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Brak oleju i temperatury .

Sarmata39 - 2016-04-09, 13:25
: Temat postu: Brak oleju i temperatury .
Założyłem silnik , wlałem olej i po jego uruchomieniu temperatura oleju 20 C ( mam termometr w ramie ) przejechałem się przez pięć minut i temp . oleju taka sama ( silnik mocno nagrzany )
Przed wyciagnieciem silnika wszystko nok. . Odkręciłem rurkę oleju od głowicy , nie podaje oleju , odkręciłem dekiel od filtra oleju , sucho ( wiem znaki , wszystko ok ) odkręciłem i przedmuchałem obie rurki które wchodzą do silnika od przodu i dalej nic , anie chcę zniszczyć silnika . Olej w ramie nadal zimny gdy silnik mocno nagrzany . Czy ktoś ma jakiś pomysł ?
adrodax - 2016-04-09, 13:56
:
Nie pompuje oleju.
Zobacz czy spust z ramy jest drożny, raz też tak miałem i winna była zapchana rurka z dolnej części ramy.
Ewentualnie gdzieś traci ciśnienie oleju.
Można też dmuchnąć sprężonym powietrzem i może zassie.
Sarmata39 - 2016-04-09, 16:28
:
Sitko mam wyczyszczone . Gdzie dmuchać ? tzn gdzie przystawić węża ze sprężonym powietrzem ?
adziad - 2016-04-09, 16:35
:
Sarmata39, rozkładałeś silnik, czy tylko wyjąłeś i włożyłeś? czy to sitko jest drożne?



Jeszcze jedno, to już by było mistrzostwo świata, nie zamieniłeś miejscami przewodów olejowych wchodzących do silnika?? Nie pamiętam czy idzie, ale może jest to możliwe i zasysa zamiast oleju z dołu ramy to powietrze z góry. Taka teoria.
tomek77 - 2016-04-09, 17:23
:
sorki ,że się wtrącę ,piszesz ,że nie chciałbyś zniszczyć silnika ,ale wydaje mi się ,że już tego dokonałeś ,no chyba ,że te nasze RFVC potrafią jeżdzić bez oleju bo te 5 minut powinno je wykończyć
Sarmata39 - 2016-04-09, 18:45
:
Silnik na zimę wyjąłem i wymieniłem tylko uszczelniacze zaworowe . Po włożeniu olej wlany przez korki oraz do ramy . Nie mozna pomylić przewodów na dole silnika ponieważ ten od co idzie od ramy ( sitko ) nie dał by rady dostać na zewnątrz silnika ( od strony pedału hamulca ) . Jak odpowietrzyć pompę olejową ?
wojtekk - 2016-04-09, 21:46
:
Sarmata39, dobrze że wlałeś też przez korki ale marnie to widzę.
zuczek 38 - 2016-04-09, 23:37
:
Sarmata39, ja odkręciłem rurkę od głowicy i lałem oliwę , pomogło można jeszcze lać olej i kręcić wałem odwrotnie wtedy pompa zasie olej z filtra .

pierwsze co robię jak rozbieram silnik i wyjmuje pompę to przed włożeniej jej na miejsce wkładam do oleju i kręcę aż napełni się olejem . później odpalam na chwilę na odkręconej /poluzowanej rurce aby mieć pewność że pompa podaje olej .
adziad - 2016-04-10, 09:21
:
Sarmata39, Tak jak żuczek pisze, najpewniej jest zdjąć pokrywę sprzęgła, wyjąć pompę i zalać ją manualnie olejem. Ja zawsze dla pewności że zadziała zalewam ją hipolem. Pamiętaj że jest tam zaworek ciśnieniowy i przepływ jest tylko w jedną stronę więc pokręcanie wałem wstecz niekoniecznie zadziała.

Powodzenia z silnikiem..
kmaj - 2016-04-10, 14:17
:
Sarmata39,

Odpowietrzanie układu olejowego.


Być może przyciął się check valve (zawór jednokierunkowy). Spróbuj zrobić tak jak opisałem w podlinkowanym temacie.
Sarmata39 - 2016-04-16, 12:20
:
Wróciłem z garażu zadowolony , ponieważ wreszcie pompa pompuje jak należy ale kosztowało mnie trochę pracy . Najpierw próbowałem zlać filtr oleju oraz rurkę doprowadzająca olej do głowicy i po odpaleniu zero oleju ( w między czasie smarowanie jak z przed drugiej wojny czyli strzykawka z olejem ) , następnie wymieniłem rurkę doprowadzającą olej od ramy ( sitko ) do silnika i dalej nic , potem podłączyłem kopresor w celu przedmuchania wszystkich możliwych kanałów olejowych ze skutkiek jak wyżej , wreszcie z niechęcią zabrałem się za ściąganie dekla i wyjęcie pompy olejowej . Zalałem pompę z każdej możliwej strony oraz rozebrałem i wypolerowałem zawór zwrotny . Efekt jest taki że z rurki olejoej w głowicy olej wali aż miło oraz temperatura zaczęła wzrastać . Teraz trzeba coś zaorać bo niedługo zlot na Ukrainie .
adziad - 2016-04-16, 16:55
:
Sarmata39, no to git, że się w końcu udało. Kto by pomyślał, że po tylu zabiegach nie da się jej zalać bez rozbierania.