NX 250 i inne maluchy :) - Odkręcanie koła zamachowego Xlr125R Calafior - 2016-04-01, 12:21 : Temat postu: Odkręcanie koła zamachowego Xlr125R
Witam.
Musze wymienic łańcuszek nierządu i niestety mam problem z odkręceniem koła zamachowego, ma ktos jakies patenty na to? Próbowałem sam niestety nie dałem rady :( hansel - 2016-04-01, 18:53 :
Chodzi o odkręcenie śruby? A masz tam jakies trybo, w które idzie wrazić piniondz? ja uzywam takiego patentu:
a jak masz silnik w motórze to wrzucaj bieg i zablokuj koło drewnianym klockiem, jak pisał gdzieś adziad.
Nie wiem jak to wygląda w xlr125, ale jeśli chodzi o magneto, to powinny byc w nim dwa otworki, w które można włożyć blokade, mozna sobie taką samemu wyrzeźbić. Ew. uzyc takiego klucza na pasku:
kmaj - 2016-04-01, 19:07 : Calafior, Pamiętaj aby nigdy nie blokować wału po drugiej stronie - rozwalisz geometrię wału.
W tym przypadku użyj solidnego klucza pasowego/łańcuchowego do zablokowania koła zamachowego. Jeżeli jest naprawdę solidnie dokręcone użyj klucza udarowego. Calafior - 2016-04-02, 14:39 :
Własnie jestem po kilku próbach odkrecenia, niestety zablokowanie koła klockiem jak i tez zablokowanie zębatki pięcio groszówką nic nie dało. Mam klucz udarowy niestety nie mam jak go użyć. Yukikaze - 2016-04-02, 18:17 :
Nie wiem czy masz zdjęty cylinder i tłok . Jeśli tak to ja w Dominie odkręcałem wsadzając metalowy pręt owinięty gumą w otwór sworznia tłokowego w korbowodzie i zapierałem o silnik. Dla pewności podłożyłem jeszcze dwie deseczki na gładź łączącą kartery z cylindrem. Wtedy klucz plus metrowa rura i ciach bez problemu
Nie wiem jak w Twoim ale w dominie jest 110 Nm więc trochę jest . Calafior - 2016-04-02, 23:22 : Yukikaze, No właśnie też o tym myślałem, mam ściągnięty cylinder więc pewnie wypróbuję i tą metodę. U mnie jest 75Nm. kmaj - 2016-04-03, 08:50 : Calafior, spróbuj dorobić klucz ze starego łańcucha. Ta śruba trzyma naprawdę mocno.
Konstrukcja jak poniżej.
Calafior - 2016-04-03, 12:01 : kmaj, Mam taki od Bola, ide zaraz walczyc do garażu. Calafior - 2016-04-04, 08:21 :
No i nareszcie wszystko zrobione łancuszek wymieniony,silnik poskręcany odpalił za pierwszym razem :)
I wiem dlaczego sie tak meczyłem z tym kołem zamachowym, w instrukcji jest napisane za śruba którą jest dokręcone ma lewy gwint a tak naprawde jest prawy. nx-rider - 2016-04-04, 08:30 :
Calafior napisał/a:
w instrukcji jest napisane za śruba którą jest dokręcone ma lewy gwint a tak naprawde jest prawy.
O kur..... to faktycznie czad, popatrz na to z innej strony (pozytywnie) gwint wytrzymuje znacznie więcej niż 75Nm i przekonałeś się o tym osobiście kmaj - 2016-04-04, 18:51 : Calafior, co za instrukcję masz? Trzeba to zaznaczyć w temacie z manualami, żeby nikt śruby nie ukręcił w przyszłości. Calafior - 2016-04-05, 16:02 :
Taką instrukcje kupiłem http://allegro.pl/honda-x...6087747240.htmlmanaga - 2016-04-05, 16:05 : Calafior, jakbyś miał możliwość, to poskanuj proszę, to wrzucimy na stronę w Download :) bo nie widziałam manuala na necie do starej 125 Calafior - 2016-04-05, 16:11 :
Ok postaram sie to zrobic choć narazie mam remont w domu.
No ja dla tego kupiłem bo nigdzie w necie nie mogłem znależć. Bicio - 2016-04-06, 06:44 :
No nie ma nigdzie, a przydatna rzecz bo ten silnik jest w wielu innych modelach Hondy.