Honda NX 650 Dominator

NX 250 i inne maluchy :) - Odkręcanie koła zamachowego Xlr125R

Calafior - 2016-04-01, 12:21
: Temat postu: Odkręcanie koła zamachowego Xlr125R
Witam.
Musze wymienic łańcuszek nierządu i niestety mam problem z odkręceniem koła zamachowego, ma ktos jakies patenty na to? Próbowałem sam niestety nie dałem rady :(
hansel - 2016-04-01, 18:53
:
Chodzi o odkręcenie śruby? A masz tam jakies trybo, w które idzie wrazić piniondz? :-D ja uzywam takiego patentu:



a jak masz silnik w motórze to wrzucaj bieg i zablokuj koło drewnianym klockiem, jak pisał gdzieś adziad.

Nie wiem jak to wygląda w xlr125, ale jeśli chodzi o magneto, to powinny byc w nim dwa otworki, w które można włożyć blokade, mozna sobie taką samemu wyrzeźbić. Ew. uzyc takiego klucza na pasku:


kmaj - 2016-04-01, 19:07
:
Calafior, Pamiętaj aby nigdy nie blokować wału po drugiej stronie - rozwalisz geometrię wału.

W tym przypadku użyj solidnego klucza pasowego/łańcuchowego do zablokowania koła zamachowego. Jeżeli jest naprawdę solidnie dokręcone użyj klucza udarowego.
Calafior - 2016-04-02, 14:39
:
Własnie jestem po kilku próbach odkrecenia, niestety zablokowanie koła klockiem jak i tez zablokowanie zębatki pięcio groszówką nic nie dało. Mam klucz udarowy niestety nie mam jak go użyć.
Yukikaze - 2016-04-02, 18:17
:
Nie wiem czy masz zdjęty cylinder i tłok . Jeśli tak to ja w Dominie odkręcałem wsadzając metalowy pręt owinięty gumą w otwór sworznia tłokowego w korbowodzie i zapierałem o silnik. Dla pewności podłożyłem jeszcze dwie deseczki na gładź łączącą kartery z cylindrem. Wtedy klucz plus metrowa rura i ciach bez problemu :mrgreen:
Nie wiem jak w Twoim ale w dominie jest 110 Nm więc trochę jest .
Calafior - 2016-04-02, 23:22
:
Yukikaze, No właśnie też o tym myślałem, mam ściągnięty cylinder więc pewnie wypróbuję i tą metodę. U mnie jest 75Nm.
kmaj - 2016-04-03, 08:50
:
Calafior, spróbuj dorobić klucz ze starego łańcucha. Ta śruba trzyma naprawdę mocno.

Konstrukcja jak poniżej.

Calafior - 2016-04-03, 12:01
:
kmaj, Mam taki od Bola, ide zaraz walczyc do garażu.
Calafior - 2016-04-04, 08:21
:
No i nareszcie wszystko zrobione łancuszek wymieniony,silnik poskręcany odpalił za pierwszym razem :)
I wiem dlaczego sie tak meczyłem z tym kołem zamachowym, w instrukcji jest napisane za śruba którą jest dokręcone ma lewy gwint a tak naprawde jest prawy.
nx-rider - 2016-04-04, 08:30
:
Calafior napisał/a:
w instrukcji jest napisane za śruba którą jest dokręcone ma lewy gwint a tak naprawde jest prawy.


O kur..... to faktycznie czad, popatrz na to z innej strony (pozytywnie) gwint wytrzymuje znacznie więcej niż 75Nm i przekonałeś się o tym osobiście :-P
kmaj - 2016-04-04, 18:51
:
Calafior, co za instrukcję masz? Trzeba to zaznaczyć w temacie z manualami, żeby nikt śruby nie ukręcił w przyszłości.
Calafior - 2016-04-05, 16:02
:
Taką instrukcje kupiłem http://allegro.pl/honda-x...6087747240.html
managa - 2016-04-05, 16:05
:
Calafior, jakbyś miał możliwość, to poskanuj proszę, to wrzucimy na stronę w Download :) bo nie widziałam manuala na necie do starej 125
Calafior - 2016-04-05, 16:11
:
Ok postaram sie to zrobic choć narazie mam remont w domu.
No ja dla tego kupiłem bo nigdzie w necie nie mogłem znależć.
Bicio - 2016-04-06, 06:44
:
No nie ma nigdzie, a przydatna rzecz bo ten silnik jest w wielu innych modelach Hondy.