Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - AMORTYZATOR - górna tuleja.

wartburg - 2011-04-05, 19:44
: Temat postu: AMORTYZATOR - górna tuleja.
dziś wymieniłem :mrgreen:

aby wymienić trzeba :

( rocznik 95 )

ściągnąć owiewki boczne

ściągnąć zbiornik

ściągnąć siedzenie

wyciągnąć akumulator

zdjąć tylne koło

zdjąć dekiel filtra powietrza

rozłączyć przewód "puszki mocy"

odkręcić całkowicie puszkę airboxa

odkręcić airboxa od ga 1/4 nika

odkręcić bagażnik

wyciągnąć lewy tłumik

unieść plastik tylny ( ten pod siedzeniem )

rozkręcić "kiwaczkę"

... tyle pamiętam ;)

następnie wystarczy "wyprasować" tulejkę i "wprasować" nową :mrgreen:

składanie idzie szybko :lol:





Edytowałem nazwę tematu - kmaj
Raviking - 2011-04-05, 19:51
: Temat postu: Re: TULEJA AMORTYZATORA TYLNEGO - HONDA DOMINATOR ( 95 )
wartburg napisał/a:


aby wymienić trzeba :

( rocznik 95 )



ściągnąć zbiornik


wyciągnąć akumulator

zdjąć tylne koło

zdjąć dekiel filtra powietrza

rozłączyć przewód "puszki mocy"

odkręcić bagażnik

wyciągnąć lewy tłumik




dodałeś sobie troche roboty :mrgreen:
wartburg - 2011-04-05, 19:55
:
nic sobie nie dodałem - inaczej się nie dało ...

chyba że Tobie czegoś brakuje w moto :lol:

EDIT :

będą zdjęcia ;)
Raviking - 2011-04-05, 20:03
:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
a myslałem ,ze Masz RD02 ;-)
bolo8609 - 2011-04-05, 21:53
:
łooo Matko! ile tego? A nie trzeba wykręcać wentylka z przedniego koła? W rd08 nie ma żadnych cyrków takich :D
wartburg - 2011-04-08, 17:56
:
rozmawiałem z Ravem :

u mnie śruba mocująca amortyzator wysuwa się w stronę "puszki" ( u Rava odwrotnie )

i nie da się tam wcisnąć nasadki bez możliwości uszkodzenia/połamania airboxa

złożyłem z powrotem dokładnie tak samo - wolę widzieć nakrętkę ( od strony akumulatora )
zuczek 38 - 2011-04-08, 20:18
:
A tam się nie da wyciągnąć poluzować Airbox poluzować Ga 1/4 nik , wziąść kawałek dobrej łyżki odchylić puszkę druga osoba wybija śrubę i gotowe :lol:
LukiMarek - 2011-04-08, 20:29
:
Witam. Zgadzam sie z Ravem. Nie trzeba wyjmowac puszki airboxa nawet jak sruba wysuwa sie w jego strone. Jakas dobra breszka delikatnie odginamy i juz gotowe. My wyjelismy amortyzator i mamy pojeżdżone. nie ma kasy na remont i na zlocie chyba Na s nie bd. Chyba ze wpadne na rowerze
Kubeko - 2011-04-08, 21:16
:
jeszcze moje pięć groszy:)))))
podczas czerwcowego spaceru strzeliła mi właśnie górna śruba mocująca amor, wyciągnąłem
z japońskiej krowy Rava i wsadziłem do mojego włoskiego górala bez brech, łyżek i wyciągania air puszek, w ogóle nie wiem o czym piszecie :)
zuczek 38 - 2011-04-08, 21:57
:
my mamy Japońce :lol:
Kubeko - 2011-04-08, 22:19
:
zuczek 38 napisał/a:
my mamy Japońce :lol:


Rav podobno też:)))))
wartburg - 2011-04-09, 03:48
:
zuczek 38 napisał/a:
A tam się nie da wyciągnąć poluzować Airbox poluzować Ga 1/4 nik , wziąść kawałek dobrej łyżki odchylić puszkę druga osoba wybija śrubę i gotowe :lol:


pracowałem sam

i nigdzie nie napisałem że wyciągałem airboxa ;-)
piesy - 2011-04-11, 19:44
:
Rav gdzie kupiłeś tulejke i ile kosztowała? Bo mi tez ją szlag trafił i z tego co czytam to czeka mnie troche roboty zeby toto wymienić
wartburg - 2011-04-12, 17:37
:
u pana Hądy rozdają po 32 peeleny

WAŻNE !!! : podczas zamawiania należy podać rocznik motocykla np 91 -

- na fiszkach młodszych roczników ten element występuje ...

... natomiast nie posiada numeru katalogowego !!!

a tak wygląda sama tulejka :

https://picasaweb.google.com/wartburg1970/HONDADOMINATORREMONCIK#5593956960549792210

tyle rozgrzebałem ;)

https://picasaweb.google.com/wartburg1970/HONDADOMINATORREMONCIK#5593956816302177602

https://picasaweb.google.com/wartburg1970/HONDADOMINATORREMONCIK#5593956918956804386

https://picasaweb.google.com/wartburg1970/HONDADOMINATORREMONCIK#5593957257438346562

https://picasaweb.google.com/wartburg1970/HONDADOMINATORREMONCIK#5593957148514558946

https://picasaweb.google.com/wartburg1970/HONDADOMINATORREMONCIK#5593957268725304050
LukiMarek - 2011-05-25, 11:19
:
Witam. JACKU-pytanie do Ciebie. Dostałem tą tuleje amortyzatora i jestem zdziwiony bo ona wiele nie różni sie zachowaniem od poprzedniem. Ręce i mózg już mi odpadają przy tej "trzodzie"-jak to sie od Was nauczyłem. Włożyłem śrube do tej tulei a ona nadal ma luz. Co mam z tym zrobić? A co sie dalej okazało ale to w innym temacie...
wartburg - 2011-05-25, 14:48
:
LukiMarek napisał/a:
Dostałem tą tuleje amortyzatora i jestem zdziwiony bo ona wiele nie różni się zachowaniem od poprzedniej.
Włożyłem śrubę do tej tulei a ona nadal ma luz. Co mam z tym zrobić?


wymień śrubę - nie ma prawa być luzu ( tylko tyle by lekko wchodziła )

różnica w "zachowaniu" tulei nowej/starej wychodzi dopiero podczas jazdy :

ja generalnie uczę się je 1/4 dzić od nowa ...

w offie nie "myszkuje" - to na plus

na asfalcie : dziwnie "usztywniło" moto w zakrętach - to jest minus ( wolniej jeżdżę )

samo sprawdzenie tulei jest banalne :

1. moto na podnośnik ( lub "ktoś" przechyla na stopkę )

2. druga osoba przemiennie - podnosi i opuszcza koło a sami patrzymy w miejsce górnego mocowania amorka

3. jest luz - tulejka do wymiany ... brak luzu - jest ok
Raviking - 2011-05-25, 21:42
:
LukiMarek napisał/a:
Włożyłem śrube do tej tulei a ona nadal ma luz. Co mam z tym zrobić?
Wymień śrube
LukiMarek - 2011-05-26, 15:57
:
Dziękuje panowie. To wycieczka do ASO ciąg dalszy...ja pierdole za co to wszystko :).jak cos porobimy to damy znać z rezultatów.pozdrawiam
PS. Czy taką śrube tylko u Hondy czy mozna gdzie indziej?
piesy - 2011-09-23, 21:45
:
No to ja rozbieram moto. Wozi go jakbym na flaku jechał. Tulejka napewno jest jebnięta. Tylko mam problem. Pan hąda powiedział że do tego rocznika to on nie ma. Młody sprzęt z 89 i on nie ma???????? Macie może wymiary do nowszych maszyn? Moze to jest ta sama tulejka te same wymiary tylko jakos w katalogu inaczej napisali. Prosze o odpis i pomiary jak kto ma bo domi rozgrzebane i jutro po wsi bede sie suzi gs 450 po wsi lansował dopóki hądy nie zrobie :evil:
wartburg - 2011-09-24, 12:23
:
Piesy - przeczytaj moją wypowied 1/4 na pierwszej stronie tematu ...

przy zamówieniu podaj rocznik np 91 - "o dziwo" wtedy występuje ;)))

rozmiar we wszystkich jest taki sam ( przynajmniej ja tak myślę ;) )
żółf - 2011-09-29, 14:08
:
Z tego co pamiętam to mam tą tulejkę nówkę sztukę w papierku z Hondy, więc jeżeli ktoś jest zainteresowany to zapraszam na PW
piesy - 2011-09-29, 17:08
:
No krucabomba a ja wczoraj zamówiłem wczoraj nową u pana hądy. Razem ze śrubą bo ta stara sruba ma luz w tulejce. Ok 1\4 mm. Ale sruby w kiwaczce tez maja taki luz. Ich tez powinienem wymienić? I nie moge dostac uszczelki zgarniającej na amorku. Podobno nowych juz nie ma. Jakby komus sie taka gdzies znalazla to chetnie odkupie
madart - 2011-09-30, 08:05
:
ja swoja uszczelke zamowilem w aso i dostalem bez problemow, moze byla ostatnia :lol:
swoja droga ciekawe jest to ze sruby sie wybijaja a lozyska dalej dzialaja, moze te sruby jakies slabsze dawali :lol:
cubiacus - 2011-09-30, 08:08
:
te śrubki tam mają leciutki luz - kupiłem nową i też miała;) oczywiście bez przesady hehe ;-P
MaciekTOS - 2012-03-29, 12:32
:
O czym mówimy na rysunku ? bo 21 to już chyba od kiwaczki nie ?

madart - 2012-03-29, 13:13
:
wybierz rocznik 1991 i na rysunku F-24 czesc nr 10
MaciekTOS - 2012-03-29, 13:22
:
Faktycznie jest , dzieki ;) a jest możliwość kupienia tego gdzieś indziej niż motorista ? Ostatnio czekałem na sprężynkę do dekompresatora prawie miesiąc :shock: , robiłem dzisiaj łożyska w tylnym kole i tak przypadkowo zauważyłem że amortyzator ma ogromny luz :-?
madart - 2012-03-29, 18:29
:
idz do lokalnego serwisu hondy i zamów, powiedza ci ile czekac masz, cena ta sama a z reguły w 2-3dni moze sie udać :-)
Ostasz - 2018-08-13, 13:50
:
Pytanko - po ostatnim serwisie tylnego zawiecho odkryłem, że amortyzator po odkręceniu kiwaczki ciut "chodzi na boki" i jest to wynikiem luz przy górnym mocowaniu amora.

Dobrze kumam, że to problem z tuleją (czy łożyskiem?) na górze?

Tylko, że jak patrzę na schemat części, to tego tam nie ma... (załączam zdjęcie ze strony z częściami).
Jest śruba (nr 18 na schemacie) i nakrętka (nr 20).

O co chodzi?

Przy okazji zna ktoś wymiary tej tuleji do mojego 1994 rok żebym sobie już zamówił i będzie już do mnie jechać ;-)
wojtekk - 2018-08-13, 21:30
:
Ostasz, kurna chyba kiedyś dawno temu Ali mi to zamawiał i wysyłał od pana hondy.
nx-rider - 2018-08-14, 06:54
:
Już sama wymiana śruby może coś zmienić, pomimo że śruba jest bardzo twarda to jednak i ona i metalowa tulejka się wycierają powodując luz pomiędzy sobą
wojtekk - 2018-08-14, 07:40
:
nx-rider, Może masz i rację ale ucho dociska do tulei i ją blokuje więc bardzo ciężko było by wyłapać luz między śrubą a tuleją. Ręcznie było by to raczej niemożliwe. Może też ta śruba być za słabo dokręcona co powoduje luz tulejki. Z własnego doświadczenia wiem, że na tym silentblocku jest bardzo mało gumy i ciężko ją zmasakrować.
nx-rider - 2018-08-14, 11:04
:
wojtekk piszę z doświadczenia.
Nie narzekałem na luzy tylko na Podhalu koła odrywały się zbyt wysoko od ziemi a tyłek zbyt nisko od siedzenia czego efektem było pęknięcie mocowania amora. Jak to wszystko miałem na stole wtedy zauważyłem dośc duży luz pomiędzy śrubą a lulejką, śrubę wymieniłem tulejki nie - luz częściowo się skasował.
Tak jak piszesz gumy jest mało więc tym bardziej jest prawdopodobne że poddaje się metalowy środek (tulejka) gdyż guma trzyma ją dośc sztywno
wojtekk - 2018-08-14, 11:26
:
Ja też piszę z doświadczenia. Wymieniłem ten element a okazało się, że wystarczyło mocniej dokręcić śrubę.
Nie był po prostu wybity a część zamówiłem zanim zdemontowałem amor (nie była droga).
Tak czy siak warto rozebrać i zweryfikować. Nadmienię, że moje moto nie ma ciężko więc też nie było jak wybić tego elementu a to, że urwało się Twoje mocowanie mogło mieć też początek w słabym dokręceniu tej śruby.
Ostasz - 2018-08-16, 13:25
:
Ok, dzięki Panowie, czyli:
a) jest tuleja
b) tuleja jest do kupienia ale jakimś trafem sklep z tymi częściami nie ma jej na schemacie
c) ale to może nie być wina tulejki ale np. niedokręconej śruby lub wyrobionej śruby.

No to będzie grzebane do weekendu i się zobaczy ;-)
Zacznę od demontażu koła i rozpięcia wahacza z amorem żeby zobaczyć czy mocniejsze dokręcenie śruby coś da ;-)

PS Właśnie zobaczyłem, że się dopisałem do ostatniego posta w temacie i ten post jest z 2012 r. :D