Honda NX 650 Dominator

PLASTIKI LINKI ZEGARY KANAPA - linka ssania

boro - 2016-02-03, 09:24
: Temat postu: linka ssania
siemanko.
mam wyrobiony gwint przy plastikowej śrubie od linki ssania no i niestety robia sie tam nieszczelnosci co wiaze sie z gromadzeniem roznego syfu w gazniku.
mial ktos moze podobny problem. orientujecie sie czy mozna ta śrube zamienic czyms innym. jak bezproblemowo oddzielic ten plastik z gwintem od linki? wiecie moze gdzie mozna dokupic sama ta plastikowa srube?
odzio - 2016-02-03, 10:17
:
Boro owinąć taśma teflonowe dla uszczelnienia i dwie trytytki i do montażu lato pohula :)
Bicio - 2016-02-03, 10:40
:
Każdy tokarz Ci to dorobi z mosiądzu.
adziad - 2016-02-03, 10:45
:
boro, a iglicę możesz przecie odczepić od linki i wyjąć plastik.
wojtekk - 2016-02-03, 13:17
:
Kilka osób na forum ma to zrobione chyba z mosiądzu jak Bicio, podpowiada.
tomekz - 2016-02-03, 18:20
:
boro, jak nie będzie miał Ci kto tego zrobić to chyba miałbym taką śrubę z mosiądzu gdzieś w czeluściach garażu. Oryginał w hondzie do kupienia niestety tylko w komplecie z iglicą itp za grubo ponad 2 setki.
boro - 2016-02-06, 07:18
:
dzieki Panowie za pomoc. sruba zrobiona. wizyta u tokarza to najlepsze rozwiazanie.
nx-rider - 2016-02-08, 07:15
:
boro napisał/a:
ruba zrobiona.

A zrobiłeś drugą szt na zapas albo wzór ?
adziad - 2016-02-08, 07:59
:
Kurdebele, nie zdążyłem bo też nam takiej potrzeba. Nie ma ktoś jeszcze odsprzedać??
wojtekk - 2016-02-08, 09:18
:
boro nie wiedział, że taki rzeczy to się hurtem leci ;-)
nx-rider - 2016-02-08, 15:59
:
Wojtek takie nietypowe rzeczy gdzie koszt materiału i robocizny jest niski w porównaniu z samym kłopotem związanym z demontażem i dorobieniem zawsze warto dorobić czy to na zapas czy to do odsprzedaży czy też na wzór dla kogoś
wojtekk - 2016-02-08, 17:39
:
nx-rider, mnie to mówisz? Ja zawsze tak robię. Koszt to jest największy robocizny dlatego zawsze robi się kilka elementów.
tomekz - 2016-02-08, 19:29
:
adziad napisał/a:
Kurdebele, nie zdążyłem bo też nam takiej potrzeba. Nie ma ktoś jeszcze odsprzedać??


Mam jedną w razie czego.
adziad - 2016-02-08, 21:08
:
tomekz, poszło PW;]
boro - 2016-02-09, 14:08
:
hurtem nie poszlo, no i moze dobrze, bo typiarz idealnie nie odwzorowal orginalu.
najpierw linka nie chciala mi wejsc w srube, musialem rozwiercic troche,
gwint zrobil dluzszy niz ori,
a na koniec nie zrobil mi otworow na zabezpieczenie, na ta spinke co trzyma linke. zrobil naciecia ale w zlym miejscu. kutasina. jakies 3 mm za wysoko.
po zalozeniu takiej sruby ssanie przy kierownicy nie dochodzi do konca. regulowalem cos tam na lince ale bardziej sie juz nie da.
i jak tu taki towar polecac innym.
do tokarza bede jeszcze jechal wiec jak sa zamowienia to dajcie znac. pod warunkiem ze zrobi teraz pozadnie. zobacze co da sie zrobic
boro - 2016-02-28, 16:24
:
Suma sumarum oddalem srube do innego magika i wymysli cos takiego jak na zdjeciu. Nie mogl poradzic sobie ze zrobieniem tego otworu na zabezpieczenie linki wiec po prostu nagwintowal tulejke i ja wtloczyl w srube. Dodatkowo dal tam jakis klej.Tydzien jezdzilem i jak na razie dziala.
Chyba pomysl dobry, moze ktos w przyszlosci wykorzysta
Ostasz - 2017-05-14, 23:28
:
Trochę inny temat ale dotyczy linki ssania.
Po zamontowaniu podwyższeń kierownicy (+2 cm) i wyższej kierownicy linka ssania przy skręcie w prawo do ogranicznika "podkręca obroty" (na wolnych jest ok 3,2k RPM) a przy skręcie w lewo do ogranicznika "zmniejsza" ale i tak na wolnych jest ok 2k RPM.
Zanim zacznę tam grzebać, to ktoś wiec jak to wyregulować? Na chłopski rozum, to muszę szukać czegoś co da lince więcej luzu roboczego, bo teraz przez zmiany na kierownicy jest zbyt "na styk", nie? Tam są te dwa wichajstry za cięgnem ssania na kierownicy, tym kręcić?
wojtekk - 2017-05-15, 08:39
:
U mnie kręcenie nic nie dało (brak zakresu). Sprawdź kolego linki gazu bo u mnie efekt był taki, że moto
potrafił zgasnąć na wolnych obrotach jak był rozgrzany na postoju przy skręcie w prawo (czyli ssanie się zaciągąło i przylewało).
Ostasz - 2017-05-15, 09:53
:
wojtekk, hmm... ok przejrzę też gaz ale... Jak się przestawi szybko ten wichajster od ssania (tj. ssanie na maksa i wracamy na "0"), to wszystko wraca do normy - do pierwszych mocnych skrętów w lewo/prawo.

A Ty jak rozwiązałeś swój problem?
wojtekk - 2017-05-15, 10:20
:
Ostasz, sam się rozwiązał. Zmieniłem zawiecho i kierę. Teraz nie potrzeba podwyższenia.
Ostasz - 2017-05-15, 10:31
:
wojtekk, hehe, to chyba najlepsze rozwiązanie :-D
No ja wrzucę moto na podnośnik i sprawdzę czy tą linkę da się puścić jakoś bliżej kierowcy/gaźnika żeby trochę na jej długości zaoszczędzić. A potem wezmę się za ewentualne (roz)regulowanie ;-)
wojtekk - 2017-05-15, 10:39
:
Nie wiem jak ją masz puszczoną. U mnie idzie dołem baku ale widziałem u kogoś, że była puszczona po ramie pod bakiem i może dzięki temu zyskasz na długości linki.
Calafior - 2017-05-15, 16:27
:
Ja opuściłem tą linke nad boczną guma zbiornika .
Ostasz - 2017-05-15, 21:25
:
Calafior, dzięki za protip - dzisiaj już tego nie ogarnę ale sprawdzę jutro.
Ostasz - 2017-05-18, 06:16
:
Update: czy Wy też tak macie, że przy obecnej pogodzie to po pierwszym "kliku" ssania (bez ssania zimny nie odpali) zimny silnik chodzi na 2,5-3,0 tys. obrotów/min? To jest w normie czy za dużo?

Co do zyskania na długości, to tylko wystarczyło zamiast puszczać linkę pod górną półką, to ją puścić jakby przed nią i górą. Nic nie zahacza, działa elegancko, nawet jakiś zapas się pojawił.
MarianBB - 2017-05-22, 19:32
:
Ja na pełnym skoku mam ok. 2500RPM, chyba ciut za dużo. W serwisówce nie znalazłem ile ma być, ważniejszy jest raczej skład mieszanki niż obroty.
Ostasz - 2017-05-23, 08:24
:
MarianBB, hm... to nie wiem sam. Ja na pełnym skoku (drugi "klik") mam jakieś 3000 RPM. No nic, postaram się zasięgnąć języka u Dominatorowych użyszkodników na Tukanie.
MarianBB - 2017-05-23, 20:15
:
Zapytaj i daj znać, sam jestem ciekawy jak ma być. Kiedyś widziałem jak gość na pełnym skoku miał poniżej 2000 i mu nie gasł.