INNE MOTOCYKLE - DRZ 400 SM... tak wiem to nie Honda :P Hannibal - 2016-01-28, 21:19 : Temat postu: DRZ 400 SM... tak wiem to nie Honda :P
a więc urzekła mnie jego historia i kupiłem...złom... znaczy to jeździło, ale w moich rękach przestało...kupiłem, i trzeba reanimować.
Zatarł się jak na suzuki przystało i teraz trzeba naprawić. Ciężko stwierdzić przyczynę ponieważ olej był i to wymieniony, przebieg niby mały jakieś 11 tyś i odpalany w weekendy na 30, 40 min co by przypomnieć o swoim istnieniu sąsiadom. Tak czy siak jutro będzie u mnie w garażu i trzeba to ożywić. Nikasil zdarty i zapewne leżakuje w silniku, pytanie czy da radę to przepłukać czy trzeba rozbierać i czyścić część po części ?? Kolejne pytanie czy znacie kogoś kogo warto polecić na wymianę korby zanim zacznę robić górę ? Jeszcze jedno niezmiernie podchwytliwe pytanie czy jest ktoś w okolicy kogo mogę użyć do pomocy przy bawieniu się we Frankensteina i wykonaniu prac społecznych w moim garażu ? Rav nie martw się jak będę składał rozrząd to zadzwonię ( przygotuj się ). zuczek 38 - 2016-01-28, 21:34 :
Hani jesteśmy z Tobą na dobre i złe . Powodzenia w składaniu życzę . cubiacus - 2016-01-28, 22:19 :
ja mam w KRaku dobrych gości od korby, i niedrogich a tymczasem udanej zabawy adziad - 2016-01-29, 08:07 : Hannibal, Jeżeli tłok się zmielił to masz w silniku mnóstwo amelinowego pyłu. Miałem tak podobnie gdy złamał mi się wałek w skrzyni biegów i wyrezało karter. Układ olejowy dostał tyle syfu, że filtr siatkowy cylindryczny ten co jest na dole zbiornika olejowego w ramie uległ implozji. Po rozłożeniu silnika w drobny mak i wyczyszczeniu dogłębnie, wyczyszczeniu filtrów siatkowych i wielokrotnym płukaniu zbiornika olejowego w ramie i tak po pierwszych odpaleniach było nadal trochę syfu w filtrach. W ciągu jednego dnia chyba z 5 razy wymieniałem olej z filtrem i czyściłem siatki na przemian z odpalaniem silnika na chwilę. Dopiero po tej operacji syf się odfiltrował:/
Moja rada po tych doświadczeniach to bezwzględnie powinieneś wszystko rozłożyć i wymyć, silnik łącznie ze zbiornikiem oleju w ramie. W drz też jest ten filtr siatkowy w ramie:
nie wiem czy jest siatkowy przed pompą olejową. Musisz sprawdzić wymiary i powierzchnię rotorów pompy olejowej oraz drożność kanałów olejowych. Po złożeniu i odpaleniu koniecznie sprawdź ponownie filtr olejowy i siatkowe po kilku minutach pracy silnika.
Powodzenia, nie zazdroszczę bo trochę roboty z tym będzie.
Niestety za daleko mam aby wspomóc, jedynie radą;] Hannibal - 2016-01-29, 08:26 :
dzięki za wsparcie :)
wiem że się wjebałem ale była to świadoma decyzja zakupu :/ zdarło mi jakieś 2cm2 nikasilu z cylindra więc trochę poleciało. Planuje właśnie na spokojnie rozebrać cały silnik i wszystko wypłukać. Chętnie przyjmę kontakt do POLECANYCH mechaniorów którzy będą mogli mi sprawdzić wał i ewentualnie wymienić korbę z wyważeniem. Cylinder i tak kupie nowy wraz z tłokiem, prawdopodobnie zakupię ten zestaw - http://allegro.pl/athena-...5925396676.html Największym problemem jest wymycie silnika z opiłków... adziad - 2016-01-29, 08:32 : Hannibal, Takie zestawy są fajne bo dostajesz wszystko spasowane a nie od jakiegoś wątpliwego szlifu i docieranie potem ogranicza się praktycznie do dwóch zmian oleju i przejechania jednego-dwóch baków wachy. adrodax - 2016-01-29, 15:57 :
I tak musisz rozebrać silnik aby dostać się do wału, a przy okazji możesz sobie wszystko pomierzyć i zobaczyć w jakim stanie są wszystkie łożyska. Lepiej zrobić raz i wydać trochę więcej kasy niż robić dwa razy. dzoana - 2016-01-29, 18:38 :
no i jak poskładasz to przyjeżdzasz na tukana:) Alibaba - 2016-01-30, 23:11 : Hannibal, niech moc będzie z Tobą , nie wiem czy wiesz że sezon zaczynamy w Kani przed Wielkanocą tradycyjnie więc ruchy Hannibal - 2016-02-01, 16:35 :
Ali, Dżoana ja to bym już z chęcią pośmigał ale teraz co najwyżej mogę z górki pojeździć :) dzoana - 2016-02-01, 18:40 :
byle nie z mojej:) Hannibal - 2016-02-02, 05:22 :
a lusterka mam dwa :)))) Hannibal - 2016-04-03, 09:42 :
Jaki tłok byście zapodali do cylindra nominalnego 90mm:
89,95 89,96 czy 89,97 ? Yukikaze - 2016-04-03, 12:01 :
Hannibal napisał/a:
Jaki tłok byście zapodali do cylindra nominalnego 90mm:
89,95 89,96 czy 89,97 ?
To zależy od pasowania jakie ma tłok Na pudełku tłoka powinno być napisane jakie ma pasowanie. Alibaba - 2016-04-03, 18:58 : Hannibal, 89,96 i dawaj na Tukana Cieszymy się bardzo że wykonujesz juz jakieś konkretne ruchy , ale mógłbyś się podzielić wynikami prac a na pewno dostaniesz dodatkowe wsparcie cubiacus - 2016-04-04, 10:37 :
trochę mało 0.04 chyba - standardem jest 0.06, ale powinno być na pudełku, z resztą starszy "honujący" też ci pewnie powie i dawaj na Tukana Hannibal - 2016-04-04, 17:59 :
Motór jeszcze stoi zasypany kartonami, ale się przymierzam w końcu do rozbierania. Martwi mnie trochę płukanie całego silnika no ale cóż... Mam zestaw na allegro cylinder plus tłok za 1650 Athena lub Works za 1900 no i się waham co wybrać. Zawsze te 250 na uszczelki by było :) Alibaba - 2016-04-04, 20:14 : Hannibal, najpierw rozbierz górę silnika albo cały do mycia a potem kupuj części , może jest po pierwszym szlifie i graty nie będą pasować . dzoana - 2016-04-04, 20:21 :
Hani, za 2 tygodnie przyjeżdzam sprawdzić postęp prac i albo będą cukierki, albo op....l. wojtekk - 2016-04-04, 21:57 : Alibaba, ale napisał, że kupuje tłok z cylindrem Alibaba - 2016-04-05, 22:05 :
Tak czy inaczej warto najpierw rozebrać Hannibal - 2017-03-22, 04:43 :
Ali oto postępy w naprawie DRZty :) Popukałem, postukałem i wyszło takie coś :D
Co ja zrobię że lubię zapierdalać ?! :) zuczek 38 - 2017-03-22, 06:40 :
Hani i znowu trzeba bedzię Cię obsypywać piaskiem i koła na kostki przerabiać abyś wyglądał bardziej Terenowo :lol
Gratuluje Hannibal - 2017-03-22, 08:30 :
Ktoś kiedyś mówił że nie liczy się sprzęt tylko kierownik :D a opona nowa się przyda 😉 może być i kostka. Alibaba - 2017-03-22, 09:20 : Hannibal, ale to będzie ładnie brzmiało Hannibal - 2017-03-22, 16:30 :
Czerwone pole brzmi tak- srutututu 😁 Ali zrób cos w Kani to posłuchamy 😉