Honda NX 650 Dominator

INNE MOTOCYKLE - Rotax V990

tomekz - 2016-01-28, 19:58
: Temat postu: Rotax V990
Rozgrzebałem swoją aprilkę celem sprawdzenia zaworów i ogólnego zimowego serwisu.

Zawory są na płytkach ale okazały się w przedziale to rozbierania mniej i bez wymiany płytek się obeszło.

Krzywki, wałki itp wyglądają jak nowe ...

Zaniepokoił mnie tylko łańcuch rozrządu. Zauważyłem że w pewnym miejscu podczas kręcenia wałem łańcuszek jest MOCNO luźny.

Normalnie https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Luźny w hoooooy https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Napinacz jest hydrauliczny i widzę jak się cofa podczas mniej więcej 1/4 obrotu wału. Przy 3/4 obrotu jest Ok.

Napinacz wygląda tak :
https://drive.google.com/file/d/0B4NHvNkPbFZ2Y19URVg3R3E1ZFk/view?pref=2&pli=1
i napiera na ślizg łańcucha.

Nie znam się dobrze ale na moje oko wygląda na sprawny.
Czy to normalne że jak moto nie jest odpalone i nie ma ciśnienia oleju dużego to ten napinacz może się cofać ?

Może mi Ktoś coś podpowie bo nie wiem czy składać to do kupy czy szukać następnych problemów :-)

P.S.
Wrzuciłem też temat na forum apki ale tu mechaników jest więcej :-)
odzio - 2016-01-28, 21:02
:
Tomku moim zdaniem jest ok, podczas obrotu wału kiedy Krzywka ma opór łańcuch jest napięty a w momencie obrotu bez oporu luz, ja w kaciie mam tak samo napinacz w swojej konstrukcji nie ma za zadanie zablokowania łańcuszka na twardo ale jego jak najbardziej optymalna pracę prawdopodobnie części Apkii są takie same jak ktm to ten sam stworca i coś tam przekopiowal ,
tomekz - 2016-01-28, 22:00
:
odzio, ale u Ciebie też jest taki bardzo luźny jak krzywka wydechu idzie do góry ?

Mnie to przeraża :-(

Patrzyłem w necie i faktycznie napinacz przy Ktm 950/990 może być nawet taki sam. Dziwne jest ze łańcuch luzuje się tylko na górze , przy tym górnym ślizgu. Sprawdzałem przy bocznych ślizgach i tam jest w miarę napięty i z boku zębatek ciężko go odciągnąć.
Jak kręcę rozrusznikiem to widzę jak ślizg oddala się i przybliża.
Jak wyciągnąłem napinacz to wtedy łańcuch luźny był wszędzie.


P.S
Nie ma to jak RFVC :-)
odzio - 2016-01-29, 07:09
:
Wiesz aż tak się niezaglebialem w temat, a jak silnik pracuje to słychać jakiś szelest albo jakieś inne dziwne dźwięki jak nie to jest ok w razie jak by napinacze pasowały to na próbę mogę Ci podesłać mam drugi silnik na czesci
adziad - 2016-01-29, 07:22
:
tomekz, Gdyby łańcuch był zbyt luźny, nawet lekko luźny to podczas pracy by hałasował w podobny sposób jak wtedy u Ciebie kiedy miałeś wypadnięte gniazdo w dominatorze. Czyli jeżeli podczas pracy jest ok to znak, że jednak ten napinacz działa poprawnie a gdy nie ma ciśnienia oleju na wyłączonym silniku to się lekko luzuje. Przynajmniej tak sobie to tłumaczę bo nigdy nie miałem do czynienia z napinaczami hydraulicznymi.

Tutaj wątek o tych napinaczach, piszą że po odpaleniu hałasuje puki nie nabije ciśnienia


http://forum.supermoto.pl...drauliczny.html

A najlepiej założyć manualny, to moja opinia;] Ja tak robię gdzie mogę;]
Yukikaze - 2016-01-29, 07:52
:
tomekz przy napinaczach hydraulicznych to normalne, że bez ciśnienia oleju napinacz się cofa . Jak byś po wyłączeniu silnika sprawdzał łańcuszek to będzie oki, ale jak byś mocno naparł na ślizg to łańcuch zrobi sie luźny .
Bicio - 2016-01-29, 08:31
:
U mnie w 950 na wolnych jest kłopot z ciśnieniem oleju i faktycznie zaczyna łańcuch napierdzielać. Jutro się zabieram za to :-)
odzio - 2016-01-29, 09:41
:
Bicio jak spuscisz olej z dołu silnika to koniecznie wlej taką ilość z powrotem nowego, pompa niemoze chodzić na sucho bo przytniesz regulator ciśnienia i napinacze
adziad - 2016-01-29, 10:18
:
Bicio, Dobrze odzio pisze, gdybyś rozkładał pompę i przy okazji ją wyczyścisz to po złożeniu koniecznie musisz ją zalać olejem. Jak tego nie zrobisz to nawet po zalaniu oleju do silnika sucha pompa może go nie zassać i będzie klops. Były już takie sytuacje opisywane na forum w rfvc. Wiadomo że nasze silniki to taka trochę prehistoria ale pompy działają na tej samej zasadzie;]
tomekz - 2016-01-29, 15:11
:
Chyba przyczyną luzowania się łańcuszka było to ze motocykl kilka tygodni był nie odpalany i uciekł olej z napinacza. Może lekko przepuszcza ten zaworek kulkowy w napinaczu za pomocą którego dostaje się do jego środka olej ?
Odpaliłem jednak motocykl na takim napinaczu i chodził normalnie. Nagrzałem silnik, poczekałem kilka godzin i powtórnie wykręciłem napinacz.
Teraz wiem jak ma działać napinacz. Wcześniejszej dawał się wciskać palcami do oporu a teraz jest to niemożliwe. Ruszy się troszkę ale po chwili stawia duży opór. Wciskam go ale nic się z niego nie wydobywa, mam nadzieję że jest sprawny :-)

Wniosek jest jeden że motor nie lubi jak jest nieużywany ;-)

Dzięki wszystkim za pomoc :-)