Honda NX 650 Dominator

INNE MOTOCYKLE - Triale - z czym to się je?

Artek - 2016-01-27, 17:46
: Temat postu: Triale - z czym to się je?
Siema, jako że jestem bardzo bliski kupna zabytkowej trialówki, bety tr35 z 1990 roku, mam oczywiście kilka pytań do tych co się znają, czyli do was wszystkich bez wyjątków, bo ja jestem zielony.Pierwsze co to olej,Hansel napisał że leje truskawke ipon syntetyk, na pewno jest świetny, ale drogi,ja wiem że trialem nie robi się tyłu kilometrów co dominatorem, ale podejrzewam że jak przyjdzie i będzie pogoda to nie będę mógł się od niej oderwać, po za tym, mój silnik jest trochę inny, starszy, chłodzony powietrzem i pewnie trochę leciwy,agip ma trochę tańsze oleje, motul też, ale nie wiem jaki dokładnie ma być ten olej, syntetyk, mineralny, lepkość itd.następna sprawa to olej w skrzyni, jaki?
hansel - 2016-01-28, 09:33
:
Artek, Do skrzyni raczej mineralny, syntetyk skleja tarcze (przynajmniej w GG) zalecany jest mineralny 5W30, ja mam taki: http://allegro.pl/5w-30-5...5123212862.html

No i jeszcze bedziesz potrzebował do filtra, taka pucha starczy Ci pewnie na dwa lata: http://allegro.pl/multi-a...5899936897.html

Ten Ipone 1L starczy gdzies na 30 baków, wiec jak nie bedziesz latał po autostradzie to tez na długo starczy ;-)
cubiacus - 2016-01-28, 09:43
:
Hehe, to możemy sobie dział trialówek założyć :-P

Jak pisze hansel - do skrzyni dałem na początku transoil (bo tani) - kleił; potem silnikowy minerał (10w30) - kleił; teraz jakiś zalecany wypas za 80 zł - nadal trochę klei :-P a okazało się, że musiałem trochę podciągnąć sprzęgło :-D dlatego teraz wracam do taniości z powrotem :-) zresztą one tak trochę mają, jakby cały czas chciały lekko do przodu ciągnąć - tego nie znałem i myślałem, że to zło, a tak ma być :-)

tu masz trochę ogólnego info - wprawdzie to gg, ale pewnie masz to samo: http://www.gasgas.com/tech.htm

a do silniki daję jakikolwiek do 2T - to stare silniki, wtedy nie było żadnych wynalazków olejowych, tak więc nie ma chyba co kombinować :-) proporcje mieszanki są ważniejsze

aha, i zaprzyjaźnij się z tym kanałem :-) https://www.youtube.com/c...-vjzj5gg/videos
Artek - 2016-01-28, 11:39
:
No Dobra to olej wiem, ma być syntetyk, lepkością nutę będę się bardzo przejmował, albo na pierwszy raz wezmę ipon(ma fana butelkę :D, do sprężyny mineralny, motocykl będzie jutro koło południa, mam nadzieję że będzie w porządku, koleś jeździ na exc450, więc zakładam że ma większe pojęcie ode mnie, tam na początek jest do wyczyszczenia zbiornik i gaźnik, facet gaźnik czyścił ale zbiornika nie, jak wyregulować gaźnik w 2t, tak żeby miał odpowiednie obroty i skład mieszanki,a co za tym idzie odpowiednie smarowanie na zamkniętej przepustnicy, w jakiej proporcji robicie paliwo? Mnie ten gostek powiedział że 1 do 40 w becie.w niej jest ponoc do zrobienia ten zbiornik,gaznik,luz w przedinm kole i gdzies z tylu w zawieszeniu jest jakis luz,okaze sie jutro ;D.
cubiacus - 2016-01-28, 16:56
:
te oleje to chyba nie mają lepkości - po prostu do 2T :-P

mieszankę to bym sprawdził gdzieś w necie, bo w Polsce mają manię robienia na strasznie bogato :-) mi wszyscy mówili, że przynajmniej 1:50 a strona GG zaleca 1:80-1:100 :-P tak więc zerknij i tym się kieruj najlepiej

co do regulacji gaźnika to jak wszędzie - obroty na min i kręcisz śrubką mieszanki żeby uzyskać najwyższe - znowu obroty na min i znowu najwyższe itd. pojeździć i zobaczyć świecę - kawa z mlekiem i gotowe :-D tylko obczaj oczywiście czy gdzieś ci lewego powietrza nie ssie, bo to starocie już i może coś być przetarte (mi przy gaźniku ssał i dlatego nie chciał z obrotów schodzić)

aha - fajnym testem też jest poczekać aż obroty opadną na luzie i mocno odkręcić manetkę - powinien od razu się wkręcać; jak się przydławi na początku a potem dopiero załapie, tzn. że za bogato
Artek - 2016-01-29, 06:49
:
Spark Plug

NGKBP5RES, Champion RN11YC, Bosch Platinum WR9DP
Trans/Clutch Oil

Always 5W30 (Not 10W40), 350cc for the Pro, 650cc for other models, normal motor oil (Castrol/Penzoil etc). It is not recommended to use synthetic oil.
Gasoline

95 Octane minimum. No alcohol type blends. (Jim uses Sunoco purple 115 octane 20% to Shell unleaded premium 80%).
Premix

Between 80:1 and 100:1
Brake Fluid

DOT 4 is standard. DOT 5 is fine. (All higher numbers mix with lower numbers).
Kurdę tylko to udało mi się wyczytać,ale to nie jest konkretnie odnośnie bety,jest jeszcze strona http://www.retrotrials.com/beta.html,ale tam też nie mogę się doczytać żadnych danych eksploatacyjnych.
hansel - 2016-01-29, 08:16
:
Hehe, fajny test znalazłem, ciekawe rzeczy piszą :-D http://www.retrotrials.com/beta-tr35-test.html
Artek - 2016-01-29, 08:45
:
hansel, No ten jest świetny,też go czytałem :-P .
Kupiłem betkę,do zrobienia na pierwszy ogień jest:przedmuchanie gaźnika,bo jak wyłączy ssanie,to chwilę pracuje i gaśnie,przepłukanie zbiornika,wymiana łożysk w kołach,i gdzieś w zawieszeniu,chyba na wahaczu,wymiana uszczelniaczy chyba też jej nie ominie,i klocki hamulcowe się kończą,ej Wy też macie pływające tarcze hamulcowe!?B u mnie przednia i tylna ma luz,gostek mówi że tak ma być,jak zablokuje koło to motocyklem i tak rzuca,bo jest luz na tarczy :shock: .
hansel - 2016-01-29, 23:10
:
Z przodu przeważnie jest pływająca, ale tyłna raczej powinna być na sztywno. Jak ma takie szerokie podkładki-tulejki to jest pływająca. No i ten luz powinien byc w poprzek a nie wzdłuż, nie powinno nic rzucać.
Z tym gazniorem to zobacz czy jest dobrze ustawiony poziom paliwa.
Łozyska i uszczelniacze mają standardowe wymiary, idzie tanio kupić.Jedynie tulejki z zawieszenia jak masz rozwalone to gdzie indziej niz u dilera raczej nie znajdziesz.
Artek - 2016-01-30, 02:43
:
No więc,uruchomiliśmy ją z Tatą na chwilę,i ojciec stwierdził że w silniku coś grzechocze,pali ładnie,ale puka,a tarcza przednia ma luz poprzeczny i wzdłużny,tylna ma mniejszy luz tylko poprzeczny,a przednie koło ma taki luz jak by w ogóle łożyska nie było,zresztą jak by go faktycznie nie było to bym miał mniej roboty :D,jest urwana śruba mocująca plastikową osłonę zębatki zdawczej,trzeba będzie rozwiercać,wspólnie z Tatą wyremontujemy sprzęt i będzie ładny klasyk,Hansel,mówiłeś że tam u Ciebie jest jakiś dealer bety??jeżeli oni będą mieli części do tego to ok,uszczelki silnika,zawieszenia,nie ma osłony przedniej tarczy,jeżeli będą mieli takie rzeczy to by było super.
dzoana - 2016-01-30, 07:40
:
pokaż zdjęcia jak wygląda kuzyn mojej betki:)
cubiacus - 2016-01-30, 10:11
:
jak pisał hansel - ja poza tulejkami chyba wszystko znalazłem w zamiennikach - poszukaj jakichś fiszek w sieci, tam często podają wymiary i masz z głowy:-)

co do stukania, to oczywiście trzeba obejrzeć - ja wymieniłem korbę, a okazało się, że to był luz między tłokiem a cylkiem - ale nawalało jak w starej młóckarni, stąd myślałem że to korba :-) teraz jest nowe, choć z większym luzem, żeby się nie zatarł, i tylko delikatnie mruczy :-)

musimy se kiedyś na zlot pozwozić sprzęty i pokazać jak się na prawdziwych motórach jeździ :-D
zuczek 38 - 2016-01-30, 10:19
:
cubiacus, to na tukana dawaj Trialem to zobaczymy i masz mniej rozkrecania jak kawie :lol: :lol: :lol:
cubiacus - 2016-01-30, 16:47
:
hehe, to fakt :-P ale trasy robię na jednym kole wtedy :-D
Artek - 2016-01-31, 07:14
:
Na ilu oktanowym paliwie jeździcie? Ale podejrzewam że 95 wystarczy,25 lat temu paliwa były jeszcze gorsze niż dziś,(kurwa gorsza jest już chyba tylko woda), więc i stopień sprężania jest dostosowany do gorszego paliwa, choć ta na 95-tka i tak nie ma 95 oktanów.Mam rozebrany gaźnik, iglica jest ustawiona na środek, więc chyba seryjnie ustawienie,optymalne, chyba nie ma sensu na razie nic zmieniać, bo trzeba by i dysze zmieniać, nie wiem na jakie, Wy u siebie coś dłubaliście? W jakiej proporcji mam mieszać w końcu paliwo? Sprzedawca mówi że 1/40,Hansel mówi że to zaniżona wartość, to co 1/60,80?
wojtekk - 2016-01-31, 07:48
:
Będziesz lał ipone to inna bajka (najwyższa póła) . Jak coś innego to lej jak Ci sprzedawca mówił. Pośmigasz zobaczysz. Będzie zajebisty batory to dasz 1/50 (to taki standard w 2t)
Artek - 2016-01-31, 09:38
:
Ok, dzięki Wojtekk,Cubiacus,Hansel jakie macie gaźniki? Ja mam dellorto Phbh26.
Bolo - 2016-01-31, 11:10
:
Fajny !!!!!
cubiacus - 2016-01-31, 11:12
:
tu masz o gaźniku, może ci się przyda: https://www.youtube.com/watch?v=1EbXacjIV78

a mieszankę spróbuje 1:50, tak wszyscy leją - ja zubożyłem po czasie jak znalazłem, że ma być w GG 1:80 a miałem też wszytko w upieprzone od oleju :-)
hansel - 2016-01-31, 13:01
:
Artek, fajna ;-) Ja robie mixa 1:80 Gaznik mam PHBL26, to chyba prawie to samo, sprawdz sobie tez czy poziom paliwa jest dobrze ustawiony, powinien byc chyba 18.5mm, mierzy sie od gaznika do tych "widełek" od pływaków na gazniku odwróconym "do góry nogami "


Alibaba - 2016-01-31, 13:42
:
Artek, ekstra maszynka :mrgreen:
cubiacus - 2016-01-31, 16:36
:
a propos - hansel, a nie myślałeś, żeby jednak dawać 1:50 - dziś mnie tknęło, że już nie mam przecież ori cylindra (tylko tuleję żeliwną dorabianą) i inny tłok i być może ten mix wtedy powinien być bogatszy? co myślisz? bo szkoda zatrzeć skoro dopiero co zrobiłem :-) na razie też daję ciut bogatszą, bo jest na dotarciu jeszcze, ale potem będę decydował

a propos - ile ci się docierał? dziwi mnie trochę, że wcześniej jak nie był rozgrzany to tak charakterystycznie pyrkał, a potem było gładko - a teraz cały czas tak ma, nawet jak jest rozgrzany to dziwnie pyrka; czuje też, że nadal nie ma pełnej mocy jaką miał, szczególnie na wyższych biegach? miałeś tak?
Artek - 2016-01-31, 16:47
:
Będę robił 1:40,wolę żeby miała więcej oleju niż benzyny,zawodowcem nie jestem,wolę żeby dłużej pochodziła,Rozmawiałem z Wujkiem który miał hondę cr250 jak ja byłem mały i mówi robił w proporcji 1:40,teraz ma ktma 144 sx i też robi 1:40,ale że ja nigdy 2t nie miałem to byłem pewien że 2 przypadku tej proporcji na litr paliwa przypada 40 ml oleju,a się kazało że 0.025i im większa liczba w proporcji tym mniej oleju,to pownie zawodnicy trialu robią 1/100 albo coś takiego,Hanslel czyli jak robisz 1:80 to lejesz 0.013 litra oleju na litr benzynki,z 95 z 98 mieszacie?Na początek kupię taki olej i będzie git?Tak?Brakuje jednej dyszy :(.
hansel - 2016-01-31, 17:35
:
cubiacus, Tez mam tuleje wpakowaną.. Luz mam zrobiony na 0.03mm (a gość który mi robił szlif mówił, że do triali robią u niego na jeszcze mniejszy, nawet 0.01 i to na tulei!) moze po prostu masz zrobiony za duzy luz? Być moze te tłoki sie tak bardzo nie nagrzewają i nie puchną jak w crossach?

Co do tego oleju, to chyba jeśli jest to dobrej jakości syntetyk 2T to 80/1 - 100/1 bedzie git, jak jakiś gorszy to trzeba dać więcej. Jak docierałem to dawałem ok. 70:1 tego Ipone, wyjezdziłem tak ze 4-5 baków i raczej starałem sie go nie kręcic za bardzo W ogóle to przez pierwsze pare miesiecy uczyłem sie stać w miejscu :-D wiec raczej silnik nie miał za bardzo obciażenia :-D

Teraz daje 80:1 i jest git, idzie leciutki dymek. Mocy raczej nie brakuje, jak mierzyłem niedawno kompresje to było chyba z 13bar.

Artek, ja robie na litra PB95 13ml Ipona, moze do Twojego faktycznie mozna by dawac wiecej bo moze mu byc troche cieplej ;-)

Znalazłem jakąś encyklopedie o dell'orto: http://danskkartingcenter...uning_guide.pdf

Jest tam cos o poziomach paliwa:


Artek - 2016-01-31, 18:07
:
eee z tą brakującą dyszą to chyba fałszywy alarm,bo jak próbuje dmuchać w tą dziurkę to nic nie idzie,stoi,więc może tam nie ma przelotu,nawet gwintu nie ma,a może phbh28 ma tam dyszę.
cubiacus - 2016-01-31, 22:42
:
to raczej nie luz, choć mam pewnie większy, na wszelki wypadek, bo gość z New Targu mnie postraszył, że mogą się zatrzeć - bo mam w cholerę kompresji, a po drugie na starym miałem chyba z 1mm luzu i było ok :-) czyli od razu chodził ci normalnie rozumiem?
nie przeszkadza to w sumie, i tak na pierwszych trzech biegach tylko jeżdżę, ale tak pytam przez ciekawość :-D
nx-rider - 2016-02-01, 07:35
:
cubiacus napisał/a:
bo w Polsce mają manię robienia na strasznie bogato :-) mi wszyscy mówili, że przynajmniej 1:50 a strona GG zaleca 1:80-1:100 :-P

Wiesz tak to jest jak się ktoś na MIXOLu wychował i nie dopuszcza do świadomości że technologia poszła do przodu
Artek - 2016-02-01, 09:48
:
Ipona wezmę następnym razem,bo jest tylko na zamówienie,a chciałbym ją dziś uruchomić,kupię motula albo castrola.
cubiacus - 2016-02-01, 11:20
:
ja mam zwykły półsyntetyk z orlenu :-) i jeździ :-D
wojtekk - 2016-02-01, 11:25
:
cubiacus, i jeździć będzie nadal.
Artek - 2016-02-01, 16:33
:
No ta,widzę że nie ma co tak tym przejmować,No więc,póki co beta po czyszczenie gaźnika nie chce odpalić,Hansel,Cubiacus czy wy też nie możecie przetoczyć trialówki na sprzęgle z wbitym biegiem?ja nie mogę,koło jest zablokowane,jak by nie wysprzęglał do końca albo w ogóle,cubiacus faktycznie coś mówił,że triale nie wysprzęglają do końca i na sprzęgle próbują uciec spod dupy,ale żeby aż tak?
madart - 2016-02-03, 18:55
:
tylko dominator nalezy do takich sprzetow gdzie sprzeglo nie ciagnie, we wszystkich lzejszych taki szczegol to normalka
hansel - 2016-02-03, 21:46
:
Normalka, szczególnie na zimnym silniku. Dobrze poskładałes gaznik? moze wacha gdzies nie dochodzi? ssanie działa?
cubiacus - 2016-02-04, 07:51
:
normalka, prosty patent - rusz ją najpierw do tyłu trochę i potem pójdzie do przodu :-) do BEaTKI trzeba z uczuciem :-P

mały update - wlałem znowu transoila bo mi został i jednak trochę mocniej ciągnie niż na tym zalecanym obecnie, tak więc następnie wrócę do 5w30
Artek - 2016-02-04, 14:30
:
beta odpaliła,ale wymaga regulacji,zrobiłem pierwszą rundę po parkingu,i powiem że dziwaczny sprzęt,nie wiem jak można na tym cokolwiek wykonać,ale to oczywiście kwestia przyzwyczajenia a przede wszystkim umiejętności :).
tomekz - 2016-02-04, 16:43
:
Artek, ale czy na koło z gazu idzie ? ;-)
Artek - 2016-02-04, 16:52
:
tomekz, nie wiem,bo nie umiem :/.
cubiacus - 2016-02-04, 17:04
:
tomekz, triale idą na koło do czwórki włącznie nawet prawie bez umiejętności :-) takie mają przełożenia :-D

spoko, przyzwyczaisz się do jazdy - musowo ten kanał sobie pooglądaj i nauka, nauka, nauka :-D ja już prawie przechodzą na midlevel - basics opanowane :-D
Artek - 2016-02-05, 11:58
:
Tak jeździ i tak była budowany model tr34,to bardzo podobny model do tr35,chyba taka bardziej zawodnicza wersja,Jordi Tarres na takiej startował,jest trochę lżejsza,chyba ma aluminiowy wahacz i zwykły amortyzator teleskopowy,u mnie jest już USD,choć nie jestem przekonany czy ma jakieś zalety,zwykły też był by dobry,40 minut historii https://www.youtube.com/watch?v=oQxKP-UCy_g
cubiacus - 2016-02-05, 12:46
:
Hehe, to mamy wspólnego mentora:
https://www.youtube.com/watch?v=zJfpcE9gBuU

:-P
Artek - 2016-02-05, 14:27
:
cubiacus, To są nie stworzone rzeczy,coś nie prawdopodobnego! :mrgreen:
cubiacus - 2016-02-05, 16:10
:
Wiem - a wie się jeszcze bardziej jak się to ćwiczy :-P Ja po roku i pewnie dobrych kikudziesięciu motogodzinach w końcu staję gdzie chcę, robię stoppi i wheelie ale bez kontroli, tak więc jeszcze hen droga, żeby sobie np. stawiać koło na przeszkodzie, co jest konieczne do pokonania każdej przeszkody powyżej 40-50 cm :-D

ale nauka daje frajdę :-P nie zniechęcaj się tylko, bo naprawdę postępy idą powoli ale jest fan :-D w szczególności jak przesiadasz się potem na swoje moto i nie wierzysz jak fajnie zaczyna ci się jeździć, "bez powodu" :-P
Artek - 2016-02-05, 17:59
:
Kurna,dopiero teraz pokazały się dwa ciekawe sprzęty w niezłym stanie trochę droższe ale i w lepszym stanie http://olx.pl/oferta/beta...html#3185cff9d5
http://olx.pl/oferta/beta...tml#3185cff9d5.
Silnik wyregulowany,ładnie się wkręca na obroty i zapala,jedynie nie co na razie to rzuca olejem po silniku,ale chyba dlatego że kolektor wydechowy trzyma się na dwóch śrubach a powinien na trzech i jeszcze coś trze pod plastikową pokrywą "magneta".yeeeeee,przejechałem się betą,pojechałem nią do garażu czyli jakieś 5 kilometrów,niezauważony przez policję,znalazłem wszystkie 6 biegów :D,motór zapitala jak rakieta.
Po dwóch tygodniach przestoju w zimnym garażu betka od razu zagadała :D,mam film ale forum nie przyjmuje rozszerzenia 3gp :/.

nie rozumiem jednej rzeczy,zasady działania i ogóle po co jest ten zbiornik oleju do amortyzatora,powietrza w nim nie było w ogóle,od spodu jest zaworek,oleju też nie było bo wszystko wyciekło spodem(pewnie dlatego jak kręciłem pokrętłem na górze tego zbiornika to nie było żadnej reakcji,a na samym amortyzatorze tuż pod górnym mocowaniem też jest pokrętło po co!!?a ten zbiornik to chyba stalowa rura,od spodu ma dno z anodowanego aluminium z zaworkiem jak by d pompowania powietrzem i to dno jest ruchome góra dół,po co?co z tym zrobić,można to reanimować?bo olej z tego cieknie,czy kupić używane od innego amortyzatora/motocykla,zbiornik jest na przewodzie stalowym.
hansel - 2016-02-27, 17:50
:
Heja,
to pokrętło na dole to regulacja odbicia, czyli ustawiasz jak szybko amor odbija po złożeniu, drugie pokrętło przy zbiorniczku to regulacja kompresji - czyli jak szybko amor sie składa. Wentylkiem w zbiornku wpuszcza sie azot pod wysokim ciśnieniem - sprawdz w manualu jakie powinno byc, jak nie za wysokie to mozna dowalić powietrze pompką albo kompresorem. Jak wycieka olej to znaczy ze uszczelniacz poszedł. Jak znajdziesz jakiś zestaw naprawczy to raczej da sie to samemu naprawić, ale sprawdz sobie wszystko w manualu. No i przed rozkręceniem spuść cisnienie ze zbiornika, zeby nie dostać w czache jakaś spręzyną. Jak regeneracja jest jakas skomplikowana, to wyślij do kogoś, np. do pekaesa (własnie robi Manadze amor do XRy ;) Filmik dawaj na jutuba ;-)
cubiacus - 2016-02-27, 19:08
:
O ty, też właśnie regeneruję amor u pekaesa :-) dobry gość polecam

a amor tak jak hansel pisał - a ten dekielek z zaworkiem ci się rusza, bo już pewnie wyrobiony i uszczelka padła - jak to się wymieni i dowali powietrza to się nie rusza - mam dokładnie takie cudo w swoim KLXie
Artek - 2016-02-28, 12:56
:
https://m.youtube.com/watch?v=MopbknFn86o tak odpaliła po dwu tygodniowym postoju w zimnym garażu,dobrze że ssanie włączłem bo bym tak kopał do wieczora :D.
cubiacus - 2016-02-28, 13:10
:
chyba spoko, dla spokoju sprawdziłbym tylko świecę po jeździe czy jest kawa z mlekiem
Artek - 2016-02-28, 14:21
:
Chęć do pracy ma!
Nie wiem jak rozebrać ten zbiornik,denko się przesuwa w górę i w dół po całej długości zbiornika, ale nie chce się zdemontować,to jak mam go zrealizować,udało mi się tylko go odkręcić od amortyzatora,powietrza w zbiorniku nie było a olej wyciekł, chyba przez denko, wykręciłem też zaworek z denka zbiornika.
cubiacus - 2016-02-28, 19:41
:
hm, też chciałem się brać sam za amorek, ale przyznam ci, że wolałem dać pekaesowi, bo tak przynajmniej da gwarancję, że jak poskłada to będzie wszystko szczelnie; tym bardziej, że i tak nie mam jak nabić azotem potem :-)

a co do tego denka, to powinien tam być na brzegu taki klips metalowy od wewnątrz (nie pełny okrąg) i jak go wyjmiesz to możesz wtedy wyciągnąć denko łapiąc za zaworek (tylko nakręć sobie metalową zakrętkę, żeby gwintu nie zjechać) - tak ja mam w manualu przynajmniej
Qba - 2016-03-04, 12:08
:
Dajcie cos w temacie bo jestem bardzo ciekaw...zaczynam sie zastanawiac nad trialowka :roll:
Artek - 2016-03-04, 14:43
:
Qba, a co byś chciał?cubiacus pisząc ''pekaes''jako speca od amortyzatorów, to kogo miałeś na myśli, ja chyba też będę musiał oddać ten amortyzator do kogoś kto się zna, bo inaczej z tym zbiornikiem nie wygram,nie mam pojęcia jak go rozebrać i jak reanimować.
Qba - 2016-03-04, 15:05
:
Zastanawiam sie nad jakim old school moto typu Beta, ale jest tego jak na lekarstwo , chcialbym sprobowac ale nie koniecznie wywalac na poczatek 10K ,znalazlem owy egzemplarz na OLX:

http://olx.pl/oferta/apri...html#2a5712041d

oraz troche droszy Sherco:

http://olx.pl/oferta/sher...html#d237d6c473

Jednak mam obawy co do moich gabarytow bo przy 100kg i 195 cm :-P bedzie ciezko?!
nie wiem czy sprzet i jego zawias to zniesie :roll:
Zabawa musi byc przednia na trialowce, tening techniczny no i mam dobre tereny na trial
nawet blizko garazu.
Cos mi instynkt podpowiada ,ze musze sie rozgladac za czyms w 2T w ramie cross :-/
managa - 2016-03-04, 15:09
:
Uwaga - przemianowuję nazwę tego tematu na ogólnie o trialach ;-)
cubiacus - 2016-03-04, 21:24
:
Artek, mam w Kraku gościa, który robi amorki za 250 zł wszystko; a co do wyjęcia denka, to na brzegu cylindra od środka powinien być taki metalowy ring/klips - jak go nie ma, to szukałbym schematów w sieci, jak to rozkumać

Qba, spokojnie - pamiętaj, że to jest w ogóle inna jazda, ale fakt, raczej celuj w 250-350 w 2T

Dougie Lumpkin też do ułomków nie należy a był mistrzem świata :-P

większość treningu stoje nieruchomo albo jadę na dwójce, tak więc nie przejmuj się słusznym wzrostem :-)

a szukałbym jakiegoś taniocha, ale w miarę popularnego - tzn. sprawdź zawsze czy dostaniesz części do niego; remont to banał, bo to 2T a trwałość na całe życie - ja juz swojego pewnie nie tknę do końca swych dni :-D
Qba - 2016-03-04, 22:36
:
To co polecacie ? taniego ale takiego,ze w razie potrzeby znajde czesci?
madart - 2016-03-05, 09:21
:
z gasgasa to wszystko od 2004 jest swieze w miare i czesci są, ale nie latwo sie to kopie
Qba - 2016-03-05, 11:45
:
madart napisał/a:
z gasgasa to wszystko od 2004 jest swieze w miare i czesci są, ale nie latwo sie to kopie


Z tym problemu raczej nie bedzie , mialem juz wymagajace 2T Yamahe Banshee ,DR650R wiec kopac potrafie ;-) tylko cena 2004 roku jest juz troche za duza ,szukam czegos Old ale jescze zdatnego do jazdy.
Artek - 2016-03-05, 12:47
:
Ta aprillia już długo stoi do sprzedania, jakiś czas temu już po kupnie swojej bety pokazała się beta tr34 Campionato za 4000 .
Qba - 2016-03-05, 15:09
:
Ta Beta TR byla jeszcze przedwczoraj na OLX za 3199
Artek - 2016-03-05, 17:10
:
Fajna była,i w lepszym stanie niż moja i kompletna, moja nie jest kompletna.
Trzeba było brać, to dobra maszyna, po zakupie swojej gadałem z gościem od tej tr34 Campionato.
Qba - 2016-03-05, 19:48
:
Artek napisał/a:
Fajna była,i w lepszym stanie niż moja i kompletna, moja nie jest kompletna.
Trzeba było brać, to dobra maszyna, po zakupie swojej gadałem z gościem od tej tr34 Campionato.


widzisz ,stala na olx i stala,cena spadla ,wiec jak kazdy pomyslalem,ze padlina... :-? szkoda .Ale temat ma czas bede obserwowac...
Pozdro ;-)
hansel - 2016-03-11, 11:15
:
Dwie Betki sie pojawiły, troche wiekowe ale na początek chyba dobre:

http://olx.pl/oferta/tria...html#0949c1e200
http://olx.pl/oferta/beta...html#3185cff9d5
Qba - 2016-03-11, 11:40
:
Wlasnie chcialem wkleic link do nich, wygladaja na sprawne,tylko ta odleglosc....z Gdyni to kawal drogi :evil:
nx-rider - 2016-03-11, 12:39
:
Qba napisał/a:
z Gdyni to kawal drogi :evil:

E... tam.... odległość pojęcie względne. Przyjedziesz kupisz i jeszcze cały Śląsk objedziesz z "Ekipą Południowców" ;-)

Daleko nie mam ale nie bardzo czuje się na siłach dla kogoś dokonywać oględzin, sam prosiłem forumowicza o przyjazd na miejsce oględzin motoru który chciałem kupić.
managa - 2016-03-11, 13:19
:
nx-rider napisał/a:
Qba napisał/a:
z Gdyni to kawal drogi :evil:

E... tam.... odległość pojęcie względne. Przyjedziesz kupisz i jeszcze cały Śląsk objedziesz z "Ekipą Południowców" ;-) .

Że niby robimy wczesnowiosenny spęd? :twisted:
Qba - 2016-03-11, 13:23
:
nx-rider napisał/a:
Qba napisał/a:
z Gdyni to kawal drogi :evil:

E... tam.... odległość pojęcie względne. Przyjedziesz kupisz i jeszcze cały Śląsk objedziesz z "Ekipą Południowców" ;-)

Daleko nie mam ale nie bardzo czuje się na siłach dla kogoś dokonywać oględzin, sam prosiłem forumowicza o przyjazd na miejsce oględzin motoru który chciałem kupić.


Masz race,ze dla dobrego sprzetu warto jechac taki kawal drogi i jeszcze poznac przy tym ludzi i nowe miejsca ;-) ale ja wlasnie wracam po 1,5 miesiacu do domu i to zaledwie na dwa tyogdnie, wiec kazdy dzien na wage zlota ;-) Wiem tez,ze ludzie pier...rozne gowna by sprzedac motocykl i do konca beda sciemniac prosto w oczy....jak mialbym stracic dwa dni i wracac po takim rozczarowaniu z pustymi rekoma i kasa w plecy za droge to wole sobie odpuscic. Tylko pewniak na takie odleglosci.
Artek - 2016-03-11, 15:46
:
hansel, kurwa za 3300 z bdb!?ja za swoją dałem 3000 i jest do remontu :shock: a tą tr34 to widziałem,rozmawiałem z gościem,spoko sprzęt,trochę starsza ale kompletna,no i to legenda!!
Ale ta z czechowic też kompletna nie jest,nie ma reflektora z przodu,nie wiem dlaczego nie ma miejsca na tylne światło,nie ma prędkościomierza i stopki,a i tylna osłona tarczy jest nie kompletna.

EDIT:
Qba, jak Ci zależy to i w ciemno polecisz,ja w ciemno zrobiłem 500 km transportem alternatywnym,po prostu pojechałem z przekonaniem że kupię i wrócę na kołach i się udało,u mnie była jeszcze taka sytuacja że nigdy wcześniej nie widziałem dominatora na żywo,wtedy był pierwszy raz jak koleś otworzył garaż,nie wiedziałem jak mam się na nią wdrapać :D,ale jak już ruszyłem do jakoś poszło.

EDIT:
tą tr34 "Cp" to sam bym kupił.

EDIT:
Kurwa nigdzie nie mogę zdobyć zębatki i łożysk do bety,całą Warszawę dziś zjeździłem po sklepach z częściami nawet byłem u głównego dystrybutora sunstara na Warszawę i też nie ma.

Artek o co ja prosiłam? Co to za pisanie posta pod postem? I proszę, nie przeklinaj tyle na forum :evil:
Qba - 2016-03-11, 16:21
:
Kultura musi byc :-P

Musze to przetrawic ,fakt ,ze cena smieszna.. :roll:
Artek - 2016-03-11, 17:00
:
Przepraszam,obiecuję poprawę,po prostu targają mną emocje :evil:
Cubiacus,Hansel podajcie linka do zębatek napędowych do waszych trialówek,ja intensywnie szukam do swojej bety ale nic nie mogę znaleźć,boże dopasuje od innego motocykla.
hansel - 2016-03-11, 21:12
:
Artek, bdb to właściciel napisał w ogłoszeniu, jak nie zobaczysz to sie nie dowiesz. 90% enduro crossów i trialow w ogłoszeniach jest dopiero co po remoncie...

Zębatek jeszcze nie wymieniałem, u mnie sa chyba jeszcze oryginalne. Jak masz jakies w jeszcze w miare dobrym stanie to zostaw, to sie bardzo wolno zużywa, bo przecież nie nakręca sie na niego nie wiadomo jakich przebiegow. A jak chcesz nową to dzwoń do dealera bety (zamienników racze nie ma), ew. wyślij do Bola, moze by mógł dorobić.
Qba - 2016-03-11, 21:28
:
Cytat:
90% enduro crossów i trialow w ogłoszeniach jest dopiero co po remoncie...


Od dluzszego czasu podziwiam ten trend, im bardziej dojechany wizualnie, to jest "po remoncie" :lol:
Moze my tylko tacy zawistni i wredni ,ze wszyscy uczciwie remontuja a my do nich ogonem?
:-P
Brak zaufania, ciekawe skad :roll:
cubiacus - 2016-03-11, 22:43
:
też nie wymieniałem - szukałbym u dealera :-) a propos dlatego warto przed kupnem zapytać dealera czy mają części ew. do nich, bo tak może być problem :-) pozostaje tokarka i dobry kumpel :-P
Artek - 2016-03-12, 11:11
:
Co ciekawe na tej stronie beta tr35 figuruje w bazie i są do niej części http://www.franceequipement.com/catalogue/list .
cubiacus - 2016-03-13, 08:36
:
w takim razie ok - części do naszych GG też są z Hiszpanii sprowadzane :-) to poluj panie, poluj :-)
Artek - 2016-03-22, 16:49
:
Jak napełnić tylny amortyzator olejem?bo przedni to łatwo bo lejesz od góry a tył?najpierw olej potem gaz czy to nie ma znaczenia,czy gaz jest potrzebny,ile tego gazu ile oleju,jaki olej do teleskopów a jaki na to tylnego,czy to musi być azot,ponoć w powietrzu jest 80 % azotu?
zuczek 38 - 2016-03-22, 18:56
:
Artek, tylko 78 %
Wszystko zależy od amora ale to się może nie udać olejem to nie problem ale już azotem/powietrzem to tak , trzeba dorobić zaworek i nabić odpowiedni ciśnieniem .
tomekz - 2016-03-22, 19:14
:
Artek zobacz przykład regeneracji amorka bez zewnętrznego zbiornika.
Trochę zabawy jest :-( https://www.youtube.com/watch?v=A0tcKkevRH0
cubiacus - 2016-03-22, 19:27
:
spróbowałbym znaleźć ten amor po modelu moto lub numerze jaki na nim jest i znaleźć specyfikacje w sieci - nie próbuj raczej na oko :-) a jak nie ma zaworka, to chyba bym dał do speca - jak coś służę jako pośrednik :-)
Artek - 2016-03-22, 20:07
:
Zawór jest, w zbiorniku,reanimuję właśnie zbiornik wymieniając wszystkie o-ringi i przewód, ale jak to napełnić olejem to nie wiem, może oddać do speca niech to nabije gazem i olejem?
dzoana - 2016-03-22, 20:14
:
Artek mam nadzieje, że nie masz garażu koło domu:) bo inaczej strach mieszkać, jak wiadomo, że w garażu bedziesz gazami się bawił:)
cubiacus - 2016-03-22, 20:43
:
z olejem to pół biedy, jak znajdziesz jakieś specyfikacje, ale nie za bardzo masz pewnie butlę z azotem, a odradzają raczej powietrze :-) a po drugie to ciśnienie jest znaczne, ciężko chyba nabić bez specjalnego ustrojstwa
Artek - 2016-05-17, 11:30
:
Hansel,cubiacus ile wchodzi oleju to teleskopów w waszych motkach?ja wlałem 300 ml na lagę i laga bez sprężyny to "miękka fajka",więcej?ale ile,żeby nie za dużo,w niecie oczywiście nic nie znalazłem.
hansel - 2016-05-23, 20:46
:
Artek, w GG sa lagi paoli, 330cc do lewego i 280 do prawego, bo sa inne i kazda robi co innego, w twojej becie to nie mam pojecia bo to jakies usd.
cubiacus - 2016-05-24, 09:22
:
Artek, sprawdzę w wolnej chwili, teraz nie wiem gdzie mam głowę nawet :-D jak będziesz na zlocie to się nagadamy :-D
Artek - 2016-05-24, 12:12
:
Hansel ja też mam lagi paoli,wlałem około 400 do tej lagi bez sprężyny i może być,miękka jest,zobaczymy jak będzie pracować w czasie jazdy.
Gdzie kupić zębatkę zdawczą do trialówki,9-cio zębową,larsson nie pomoże,to już nie wiem gdzie szukać,ponieważ zębatkę napędzającą ciężko dostać,a w zasadzie do mojej bety jet to chyba nie możliwe,to pomyślałem że mogę założyć zdawczą o 1 ząb mniejszą i będzie to samo,a zdawczą chyba łatwiej dostać.
Artek - 2016-06-23, 15:28
:
Wahacz już prosty,więc powyższe zdjęcie nieaktualne,został wyprostowany przy pomocy długiej stalowej rurki i baaaardzo długiej przedłużki,ale teraz do rzeczy,otóż kupiłem ten olej co hansel polecił canada 5w30 mineral,teraz pytanie,ile tego oleju?Czy nalać do momentu aż będzie się wylewać przez śrubę spustową czy więcej?
cubiacus - 2016-06-23, 16:04
:
Artek, nie ma nigdzie manuala do twojej wersji? Bo tak na oko wszystko robić to trochę ryzyko, a my mamy całkiem inne sprzęty tak więc nie kieruj się dokładnie wytycznymi :-)

my naszą wiedzę mamy głównie stąd https://www.youtube.com/c...vD4Yo--eqPZ175A = może coś cię natchnie :-D
Artek - 2016-06-23, 16:44
:
cubiacus, Jedynie co udało mi się znaleźć to to http://www.carlsalter.com...990%20parts.pdf
To mój model,ale nic więcej o niej nie znalazłem.
Artek - 2016-06-28, 10:34
:
Wymieniłem olej w skrzyni,i trochę się sprzęgło ślizga na 6 biegu,ale to też dziwna sprawa bo ślizga się powiedzmy przez pierwsze 15/20 minut jazdy a potem już nie,przecież po 15 minutach olej w skrzyni już jest gorący,Dlaczego?Za dużo,czy może lepiej hipol wlać?
cubiacus - 2016-06-28, 15:47
:
też mam podobnie - po drugie delikatnie i tak mi cały czas ciągnie, ale ponoć gasiki tak mają :-D choć hansel coś innego zeznawał :-P
hansel - 2016-06-29, 08:54
:
Jak widac co moto to inne fakapy :-D mi na tym oleju tylko lekko ciągnie jak jest zimny, potem juz nie. Trzeba by po jakichs włoskich forumach poszukac co oni tam leją do tych Betek zeby dobrze chodziło ;)
Artek - 2016-06-29, 09:02
:
Skrzynia pięknie pracuje,biegi ładnie wchodzą,sprzęgło faktycznie trochę ciągnie,ale to mi nie przeszkadza,jedynie jest kłopot ze znalezieniem luzu,a sprzęgło ślizga się tylko na początku.
cubiacus - 2016-06-29, 11:14
:
a wymieniałeś coś w sprzęgle - bo jak ślizga, to już bym celował w sprężyny/tarcze, nie olej
nx-rider - 2016-06-29, 11:29
:
Kupili byście normalne motory a nie uprawiali "moto szachy" :-P
hansel - 2016-08-26, 21:00
:
Mialem ostatnio troche czasu i zrobiłem staruszkowi lekki lifting :-D


Futrzak - 2016-08-27, 05:08
:
Pięknie stuningowany silnik gas gasa producent byłlby dumny:)
cubiacus - 2016-08-27, 10:42
:
Wow, cudo :-) Też chciałem felgi na czarno zrobić, ale wyszło ci cacko :-)
Też się wezmę za swojego, ale to za kilka sezonów, jak trzeba będzie coś głębiej grzebać,

Cudo :-D
hansel - 2016-09-12, 22:54
:
http://www.photobysergio.fr/gamelles-2015.html

(nie da sie zalinkowac filmu)
wojtekk - 2016-09-13, 07:58
:
hansel, elegancki filmik :-D
hansel - 2016-12-08, 21:08
:
Nowe krasz-wideło:

http://www.photobysergio.fr/crash-video-2016.html
Kubeko - 2016-12-08, 21:46
:
Artek napisał/a:
Skrzynia pięknie pracuje,biegi ładnie wchodzą,sprzęgło faktycznie trochę ciągnie,ale to mi nie przeszkadza,jedynie jest kłopot ze znalezieniem luzu,a sprzęgło ślizga się tylko na początku.

jak zakupiłem huśkę, babcię występowały w niej problemy z ciągnięciem i brakiem możliwości znalezienia luzu. Powodem okazała się linka sprzęgła, była na tyle filigranowa, rodem z rowera, że nie była w stanie pokonać spręzyn sprzęgłowych, klamka pracowała miękko i płynnie prawie jak hydro ,,magura'' okazało się że pancerz owej linki rowerowej, kompensował ruch klamki a spręrzyny ledwie się uginały.... wymieniłem na hamulcową z junaka :-)
klamka stała się spartańska, ale luz mogłem znaleść nawet po 10 glebie :-) )

Jeśli znalazłeś jakieś analogie to może pomogą. Pozdrawiam
Kamyk - 2017-01-01, 13:11
:
Hej,

Pytalem juz na FAT ale zapytam tez tutaj: czy 125 dla 75kg to za malo? Polatalem GG250/270 i Beta ale wydaly mi sie mega mocne.

Kamyk
cubiacus - 2017-01-02, 14:03
:
ja mam GG 270 i jest idealnie, one mają inne przełożenia niż crossowe dwusuwy, nic nieprzewidywalnego :-) brałbym większy,bo 125 może być za słaby na co dłuższych podjazdach - zależy jak chcesz go sobie ujeżdżać :-P
hansel - 2017-01-02, 14:35
:
Tez bym brał normalny, 250-280, ale nie jechałem w zyciu na 125. Pochwal sie potem jak coś kupisz :-D
Kamyk - 2017-01-03, 10:11
:
Mysle o Sherco 125 z 2008. Sadze, ze dla nie doswiadczonej osoby w trialu jest to dobry wybor. Tak mi sie zdaje. Beta ma smieszny dzwiek silnika ;) Albo ta sztuka taka byla. GG podoba mi sie ale jednak mocy ma sporo. Nie bede jezdzil w terenie na razie. Jedynie przeszkody na placu jakies male.

Kamyk
managa - 2017-01-03, 10:39
:
Kamyk, hehe jak jeżdżę na GG 280 hansela, to palce zaciśnięte prawie cały czas na sprzęgle, a gazu prawie w ogóle nie używam ;-) Ale na razie uczę się wolnej jazdy/balansu, więc mi więcej chyba nie trzeba.
Kamyk - 2017-01-03, 15:07
:
Generalnie w tym samym momencie jezdzilem 3 roznymi maszynami. I fakt od razu chcialem na Becie sprobowac, bo po nia jechalem. Dalem rade nie mowie. Choc nie mowie o jakis zabawach, zwykla jazda i proby robienia 8. Ale jak wsiadlem na 125 to od razu lzej sie zrobilo :) Przyjemniej. Wieksza kontrola nad maszyna. A wiec raczej ide w tym kierunku. Nie sadze, zebym kiedys zmienial na wiekszy, bo trial ma byc przygotowaniem do enduro mocniejszego, wiec jakis duzych podjazdow nie bede ogarnial. Ale kto wie :)

Kamyk
Artek - 2017-01-29, 11:03
:
Siema, ponieważ ten post ja założyłem i dotyczył mojej bety, zagadnień technicznych itp. Więc będę to kontynuować. Potrzebuje nowe zawieszenie przednie do trial, obecnie mam palioli USD, ale jest w kiepskim stanie, bardzo ciekło, wymieniłem uszczelniacze, całe zawieszenie było rozebrane, lagi spawane, obrabiane i nadal jedna laga cienie, znaczy już nie cieknie, bo chyba wszystko wyciekło,i nie wiem co robić, czy regenerować, czy kupić inne? Co radzicie.
hansel - 2017-01-31, 20:50
:
Atrek, poka jakies foto. A najlepiej to pogadaj z jakims fachmanem od zawiech, np. z pekaesem, za fejsie chyba ma strone "Motozajezdnia u Pekaesa". Pewnie ciezko bedzie znalezc czesci do Twojej betki, ale moze znajdziesz jakis zawias na ebay.co.uk Tak czy srak - tanio nie bedzie....
fiacik69 - 2017-02-01, 02:37
:
A co tez se kupilem bete zero 260
Narazie stoi u tesciow w stalowej...
Byle do wiosny!
cubiacus - 2017-02-01, 15:12
:
Wow, bomba :-) jakiej wiosny, to jest właśnie moto na zimę i pluchę :-D
fiacik69 - 2017-02-01, 21:58
:
Wiosny zebym go do domu zwiozl.
No ale po stalowej tez sie chetnie przejade
Artek - 2017-02-02, 08:54
:
Kurka to jest chyba to samo co ma fiacik w zerówce,fiacik potrzebne ci to zawieszenie? :-P wkładanie zupełnie czego innego, dobranie sztycy, adapter do zacisku, to chyba nie ma sensu, może zregenerować, ale czy one się nadaje do regeneracji?

Fiacik widzę że ładna ta zerówka, ale mnie tr,ka bardziej się podoba.

Nie pisać posta pod postem!
Bicio - 2017-02-02, 09:03
:
No jeśli chromy są ok, lagi proste to pozostaje tylko wymiana sliderów i uszczelniaczy i powinno działać, bebechy w środku się nie zużywają, a jeśli już to fakt ten nie powoduje wycieków.
Czyli kwestia poszukania odpowiednich panewek i uszczelniaczy.
Artek - 2017-02-04, 09:10
:
Chromy są porysowane,lagi (gniazda uszczelniaczy) były rozwalone, ktoś chyba próbował wymienić uszczelniacze przy pomocy młotka i przecinają,po rozginał ścianki,wyszczerbił że aluminium popękały, dałem do nadawania a potem do tokarza i są ładne.
Bicio - 2017-02-04, 09:16
:
Aha, no to brawo. Czemu tego nie sprawdziłeś przed zakupem?
Artek - 2017-02-04, 11:03
:
Bicio, no bo, była tania, gość mi ją przywiózł za freestyle pod blok z jakiejś Koziej dupy(z daleka znaczy) i była taka piękna :mrgreen: , silnik gadał, to nie wybrzydzałem.
hansel - 2017-02-06, 16:44
:
Artek, Jak lubisz ją bardziej niz 700zł to tutaj robią nowe lagi na zamówienie: http://tecrol.bielsko.pl/ nie znalazłem nigdzie uzywek do tego modelu. Ew. moznaby zaadaptowac z innego nowszego, ale to tez sporo $$$

Ed: Znalazłem jakies, ale nie wiem czy to te same: http://www.ebay.com/itm/G...8kAAOSw~OdVbwoa

Piękna cena xD
Artek - 2017-02-07, 09:05
:
Wyglądają identycznie, nawet mają to zgrubienie na środku lag,osłony uszczelniaczy takie same,beżowe i cena okazyjna :lol: ,oddam zawieszenie do jakiegoś znawcy niech oceni, czy regenerować czy co robić, czy dorabiać lagi. Oczywiście że jest dla mnie warta więcej, ostatnio byłem w larssonie i oferują nowe amortyzatory USD,w każdym rozmiarze, chyba jej kupię, ale trzeba by też zrobić przód. Nie wiem jeszcze co z silnikiem, coś w nim rzęzi, ale pali lepiej niż dominator, na obroty niby wkręca się ładnie ale z małym opóźnieniem i nie wiem czy 2t tak pracują czy coś jest nie halo z gaźnikiem czy gdzieś głębiej, wyregulowana jest dobrze, jak się jedzie to jak by miał" Turbo dziurę" nic, nic i nagle urywa nadgarstki,ja wiem że to niewysilona jednostka, to może tak ma być, po za tym dwu suw potrzebuje obrotów.
Bicio - 2017-02-07, 09:21
:
Artek że Ci nie szkoda ładować kasy w te wszystkie parchy, które pomimo twoich najszczerszych chęci, nadal pozostaną parchami...
Masz duszę złomiarza, przykład książkowy :-)
Artek - 2017-02-07, 09:38
:
Kurwa Bicio, masz całkowitą rację, ale za to mam trzy które jakoś jeżdżą wszystkie kocham. Kiedyś może się dochrapię ładnego ktm,a a na razie jest co jest.
cubiacus - 2017-02-07, 11:07
:
Artek, spokojnie - ja tez tu jestem największym kolekcjonerem staroci :-) Taki styl :-) Ale cieszy 10x bardziej niż posiadanie katema, choć są lepsze, nowsze itp. ... ja tam wolę staruchy z duszą :-)

ja bym chyba regenerował to co masz, ale oczywiście pytanie o koszty i na ile możliwe żeby było dobrze :-)
Bicio - 2017-02-07, 11:34
:
cubiacus są trupy, które rokują i takie które nie rokują.
cubiacus - 2017-02-07, 13:34
:
o właśnie - to bardziej poetycko wyrażone moje zdanie jak wyżej :-P

no i pytanie jak dobrym jesteś Frankensteinem :-D
hansel - 2017-02-07, 18:03
:
Artek, najlepiej to poszukaj jakiegokolwiek uzywanego zawiasu od triala i dorób sztyce i ośke u tokarza..

To ja tez chyba jestem złomiarz :-P Jak kupowalem mojego, to z zewnątrz nie wygladał najgorzej, dopiero jak zacząłem rozkręcac to powyłaziły rózne ciekawostki...
Odbudowałem go zimą, sama radość tworzenia :-D patrzta jak sie nadłubałem https://get.google.com/albumarchive/111530012015889920543/album/AF1QipNFu7KvWnzzw-5UKQV7kQTtJ5n3m5FDLtlj0kiw
Teraz chodzi jak żyleta, silnik, hamulce i zawias mi pasują, na współczesnego bym go wymienił chyba tylko dla tych 10kg masy mniej.
wojtekk - 2017-02-07, 18:56
:
hansel, i takie dłubanie to jest mistrzostwo świata. Artek, ucz się.
Calafior - 2017-02-07, 19:05
:
Hansel zajebiscie wyglada po remoncie gratki :mrgreen:
Bart76 - 2017-02-07, 19:35
:
Hans UR the master of bonkaster - mega job !!! :mrgreen:
Alibaba - 2017-02-07, 21:55
:
hansel, a tak niepozornie wyglądasz ;-) :mrgreen:
nx-rider - 2017-02-08, 07:16
:
Mateusz próbując odpalić w środku nocy po pijanemu twojego triala nie zdawałem sobie sprawy ile w niego pracy włożyłeś. Dobrze że mi się wtedy nie udało odpalic :oops: bo bym Ci tą pracę szybko spierd........ :twisted:
Wielki szacun :!:
cubiacus - 2017-02-08, 09:07
:
widać team Frankenstein duży na tym forum :-) jak ghost in the shell :-P
hansel - 2017-02-09, 18:17
:
:-D Dzieki. Dawid, raczej cieżko go uszkodzić, prędzej mozna doznac samemu obrażeń, Łysemu sie udało go odpalić, ale potem tydzień był na L4 :-D
cubiacus - 2017-02-09, 18:58
:
hehe, a Pawła do dziś kostka boli :-) małe a gryzie...
nx-rider - 2017-02-10, 06:46
:
cubiacus napisał/a:
małe a gryzie...


toż to jak moja żona :mrgreen:
tomekz - 2018-06-11, 16:44
:
I kolejny raz dusza złomiarza nie pozwoliła mi obojętnie przejść obok tej kupy żelastwa :lol:


hansel - 2018-06-11, 20:14
:
tomekz, nie widac foty
tomekz - 2018-06-11, 20:36
:
Poprawiłem. Powinno teraz działać.
Calafior - 2018-06-11, 21:04
:
Dalej nie działa.
Łysy - 2018-06-11, 21:10
:
Działa :-D Ale czy to co jest na zdjęciu tez działa? :-)
hansel - 2018-06-12, 08:21
:
tomekz, panie, gdzie tam złom? fajna Betka, powodzenia :-D
cubiacus - 2018-06-12, 08:23
:
musimy se raz zrobić zlot na trialach :-P ale by była maskara... znaczy rzeźnia :-P
tomekz - 2018-06-12, 16:08
:
Łysy napisał/a:
Działa :-D Ale czy to co jest na zdjęciu tez działa? :-)


Był potrzebny pakiet startowy ale już działa normalnie.
Na razie umiem na tym jeździć mniej więcej tak ja na filmiku poniżej :lol:
klik
hansel - 2018-06-12, 20:59
:
haha, nie ma to jak porządna gleba :-D

https://www.youtube.com/watch?v=DL4Tr8dX6BI

cubiacus, mozna by zrobic jakis tour de kamieniołom na jurze :-D
Bart76 - 2018-06-12, 21:25
:
Hey brother wellcome to HELL :mrgreen:
Elza - 2018-06-13, 06:46
:
OMG to trzeba mieć twardą dupę :-D
Bicio - 2018-06-13, 07:19
:
Elza, ogarnij sobie triala to się oduczysz jazdy na siedząco. Serio piszę.
cubiacus - 2018-06-13, 08:24
:
podpisuję się pod apelem Bicia :-) znaczy nad :-P
Elza - 2018-06-13, 08:28
:
Bicio, w sumie to chodziło mi o to, że trzeba ładnych kilka razy zaliczyć glebę, żeby się nauczyć.
Ale przyjęłam do wiadomości
Alibaba - 2018-07-01, 16:37
:
Elza, złapiemy ci jeża na kanapę :mrgreen:
Artek - 2018-12-30, 18:15
:
tomekz, o tak! Na tym filmiku to jak bym siebie widział! Ja też bym coś takiego odpier***lił, zupełnie tracę panowanie nad trialówką jak idzie wysoko do góry :shock: , nie wiem czy ja się tego kiedyś nauczę, bardzo chcę! Próbuję, ale jak tylko staje do pionu to lecę na drzewo lub gdzieś... :evil:
Artek - 2018-12-30, 18:22
:
Cześć! To znowu ja i beti. Problem jest tego typu, że mam urwane górne mocowanie silnika (jedno z trzech) ucho mocowania jest na głowicy do ramy i to aluminiowe ucho jest urwane, pęknięte ktoś to spawał ale pękło. I co z tym zrobić? Silnik trzyma się w ramie jeszcze na dwóch punktach mocowania, dolne i środkowe tylne razem z wachaczem.
Artek - 2018-12-30, 18:23
:
Cześć! To znowu ja, przegoniłem dziś triala po błocie, po powrocie przystąpiłem do pomiaru kompresji, nigdy tego nie robiłem i byłem ciekaw jaką ma kompresję po tych torturach jakie bez przerwy jej zadaję no nie oszczędzam jej :D to już trzy lata jak się męczy u mnie bez grubszego remontu. Wydmuchała 11 bar na zimnym, na ciepłym więcej ze 12 bar, więc chyba nienajgorzej, jak na tak zmęczony motocykl, ale problem jest inny, otóż mam urwane górne mocowanie silnika (jedno z trzech) ucho mocowania jest na głowicy czyli aluminium 😮(jak by było urwane w ramie to by było prościej, stal pospawać to nie kłopot) było to już spawane, ale pękło, I co z tym zrobić? Zostawić, czy wyjąć piec i oddać głowicę do "fachmana" ,Silnik trzyma się w ramie jeszcze na dwóch punktach mocowania, dolne i środkowe tylne razem z wachaczem.


Bicio, proszę nie mów żebym posłał betę do huty, dla Ciebie to może i jest kupa stali i aluminium które nie rokuje, ale dla mnie to coś o wiele więcej, stary zmęczony życiem motocykl, lecz na chodzie i kiedyś będzie piękna, póki co uczę się jeździć.

Aha, zdjęcia dam ja wrócę do domu, na działce mam słaby Internet.
Bicio - 2019-01-03, 21:56
:
Artek, luz, to żarty z mojej strony. Rozumiem emocjonalne podejście. Drugi raz nie da rady tego pospawać?
A co do nauki jazdy - samemu to tylko jedna rzecz wychodzi dobrze. Dużo szybciej nauczysz się jeżdżąc w grupie bardziej doświadczonych od siebie, podpatrując i słuchając porad.
cubiacus - 2019-01-04, 14:35
:
Ja cię rozumiem :-)

Daj do pospawania, niedaleko mnie chłopaki bez problemu ogarniają różne metale. A miłość zostanie nietknięta na lata :-P