Honda NX 650 Dominator

OGÓLNIE O DOMINATORZE - Technika jazdy... różne takie

cubiacus - 2011-04-04, 23:04
: Temat postu: Technika jazdy... różne takie
Na początek polecam poniższy artykuł:

http://www.scigacz.pl/Prz...cyklu,7686.html

i pytanie do niego, czy opisane tam zasady odnoszą się też w pełni do Dominików (głównie chodzi mi o zmianę biegów w górę bez sprzęgła oraz przegazówkę przy redukcji).

Ciekaw jestem...
madart - 2011-04-05, 06:54
:
Do wszystkich motongów ze skrzynią sprzęgłową więc i do Dominików także. Tylko w crossach nie używa się przegazówki ani odejmowania przy wrzucaniu w góre :mrgreen:
Microbee - 2011-04-05, 09:17
:
o ile z wrzucaniem wyższych biegów biegów bez sprzęgła nie mam większego problemu (ale przy dynamicznej je 1/4 dzie), to przy redukcji wychodzi mi to raczej kiepsko :-P
cubiacus - 2011-04-05, 19:25
:
Dziś sprawdzałem - o ile wrzucanie wyżej bez sprzęgła raczej wychodzi, o tyle faktycznie ciężko wyczuć przy redukcji ile tego gazu no i jak zsynchronizować to wszystko - ale jak się udało to efekty był fajowo płynnnyyyy ;-)

Kolejne pytanie - jak siedzę to jeszcze jestem w stanie trzymać nogi centralnie na podnóżkach i tak operować, ale na stojąco to już trudne - jak wy trzymacie stopy gdy stoicie (w terenie off course ;-P
madart - 2011-04-05, 19:29
:
w terenie jest trudniej operować, trzeba się nauczyć, do tego palce na hamulcu i sprzęgle i sie robi trudno :)
Raviking - 2011-04-05, 19:37
:
na hooy Ci sprzęgło w terenie?, Madart,przecież potrzebne jest do startu i zatrzymania ;-)
managa - 2011-04-05, 19:42
:
Ja nie rozumiem :mrgreen:
madart - 2011-04-05, 19:43
:
do zjazdów harkorowych jak silnik zgaśnie :-P
cubiacus - 2011-04-08, 12:00
:
A dla tych co potrafią czytać kilka ciekawych pozycji:

http://hell.pl/leslie/Books/Driving/
madart - 2011-04-08, 12:15
:
potrzeba tam uzytkownika i haslo
cubiacus - 2011-04-08, 14:48
:
No właśnie nie, od rana ściągam co się da ;-)
managa - 2011-04-08, 14:49
:
Jednak potrzeba..
cubiacus - 2011-04-08, 14:57
:
Hehe, macie rację:-) Ale połowicznie, wejd 1/4 cie przez ten link z tej strony, wtedy nie trzeba:

http://www.grupa-poludnie...hp?f=27&t=12965

A jak tylko mój komputer się tak dobrze włamuje to dajcie znać to powrzucam do download...

tu jeszcze pierwsza część której nie ma powyżej

http://www.polishbikers.c...p?t=2483&page=1
madart - 2011-04-08, 17:17
:
czytałem to, kawałek historii tam jest, można po chomikach też znaleść
wartburg - 2011-04-08, 19:02
:
osobiście bardzo polecam wykłady Tomka Kulika !!!
cubiacus - 2011-04-10, 19:51
:
Masz na myśli te porady ze ścigacza.pl ? Czy są gdzieś indziej jeszcze jego wykłady?
wartburg - 2011-04-14, 19:53
:
warto poczytać :

http://www.scigacz.pl/gal...yspieszenie.pdf

i linki ( na peb.pl też są )

http://www.uploadcity.com...f+the+wrist+dvd

następna fajna pozycja :

http://peb.pl/technika-mo...-strategie.html

wiem że to nie konkretnie do Dominatora ;) ...

... nie tylko offem człowiek je 1/4 dzi :-P
wartburg - 2011-04-16, 17:27
:
polecam przeczytać :

http://serwisy.gazeta.pl/...21,1532418.html
madart - 2011-06-05, 17:17
:
polecam wgryść się w ten temat, rady kolegi 2PLY są bezcenne
http://www.thumpertalk.co...ad.php?t=977696
a jak ktos nie reden inglisz ...
w skrócie odpowiednie ułożenie nóg i praca nimi pozwala odciążyć ręce o jakieś 70% - sprawdzone wczoraj i dzisiaj w terenie. Używamy nóg do skręcania motorem poprzez podnoszenie to jednej to drugiej nogi (nie całkiem :), kierownica ma być trzymana dość lu 1/4 no, nawet na podje 1/4 dzie, gdzie biodra powinny być jak najbliżej niej, środek stopy na końcu podnóżków, palce wskazują na ziemię
kierownicy mamy pozwolić pracować, nie trzymać się jej kurczowo co zwykle robimy gdy zaczyna być trudniej
tutaj filmik jak się wjeżdza pod góre z jedną ręką http://vimeo.com/4901578
polecam się zapoznać z jego kanałem
Raviking - 2011-06-05, 19:21
:
ile waży taki trial?
madart - 2011-06-05, 20:46
:
70kg
Raviking - 2011-06-05, 21:17
:
to o czym ta gadka? :mrgreen:
1/3 domika :mrgreen:
madart - 2011-06-06, 08:29
:
ta gadka bo to się przenosi w większości do każdego moto
faktycznie zacząłem nim je 1/4 dzić jak rowerem :-o
Raviking - 2011-06-07, 22:09
:
madart, Porady motocyklowe może jeszcze Zdążysz czegoś się dowiedzieć ;-)
nx650 - 2011-06-10, 13:15
: Temat postu: Re: Technika jazdy... różne takie
cubiacus napisał/a:
Na początek polecam poniższy artykuł:

http://www.scigacz.pl/Prz...cyklu,7686.html

i pytanie do niego, czy opisane tam zasady odnoszą się też w pełni do Dominików (głównie chodzi mi o zmianę biegów w górę bez sprzęgła oraz przegazówkę przy redukcji).

Ciekaw jestem...

ja tam na tym się nie znam,ale;
podwójnie wysprzęglanie stosujemy przy zmianie na wyższy bieg,a więc;
wciskamy sprzęgło jednocześnie odejmując gaz,wyrzucamy na luz ,puszczamy sprzęgło,
następnie wciskamy sprzęgło ponownie i zapinamy wyższy bieg.wykonujemy te czynności na odpuszczonym gazie.
przegazówka (międzygaz.zwał jak chciał);
wciskamy sprzęgło,wyrzucamy na luz,puszczamy sprzęgło,robimy przegazówkę,
wciskamy sprzęgło ponownie i zapinamy niższy bieg.
podsumowując ;jak to można wykonać w motocyklu ,kiedy nie mamy możliwości wyrzucania na bieg neutral pomiędzy innymi biegami jak tylko pomiędzy 1 a 2.
Microbee - 2011-06-10, 15:30
:
a skąd w ogóle pomysł z "podwójnym wysprzęglaniem" i gdzie lub kto o tym pisał? przecież w motocyklu to absurd
wartburg - 2011-06-10, 18:13
:
przecie w tym artykule nie ma ani słowa o "podwójnym wysprzęglaniu" - raczej chodzi o "międzygaz"

osobiście polecam Tomka Kulika - wie co mówi
nx650 - 2011-06-11, 10:15
:
przecież napisałem że się na tym nie znam :-P :-P :-P
puntek - 2011-06-14, 12:57
:
Poczytać rady Madarta - bezcenne- potem w terenie - to tylko ćwiczenie ...
Co do sprzęgła żadnych podwójnych przełączeń - tylko praca gazem - i bez sprzęgła jazda jest możliwa prawie na każdym biegu i w każdej sytuacji - oczywiścei z ruszaniem jest problem - bo wtedy najwięcej zniszczeń mozna zrobić - ale jesli linka się zerwie w trasie na obładowanym moto - to jest często jedyny sposób... Po za tym jak ruszysz to zasada jedna (jak nie masz sprzęgła) nie zatrzymywać się :-) :-P
madart - 2011-10-13, 19:02
:
tu may franchissement enduro 4 temps albo 4 strokes na megavideo, http://megavideo.com/?c=v...=enduro+strokes , pozniej wrzuce na youutba bo tam ejszcze niema

i juz jest playlista : http://www.youtube.com/wa...cad5Wftp82j5gIv


Raviking - 2012-04-29, 21:29
:
[/code]
puntek - 2012-04-30, 00:09
:
fajne ... :D
adziad - 2012-04-30, 20:42
:
Bardzo fajowe!!!!!
JERY - 2012-10-24, 15:40
:
Madart. Masz moze innego linka do "franchissement enduro 4 temps albo 4 strokes"? Te z poprzedniej strony nie chodza juz.
madart - 2012-10-24, 19:58
:
tutaj jest playlista, brakuje jeszcze 3 enduro 4 temps
JERY - 2012-10-24, 20:25
:
Dzieki wielkie!! Jesli masz jeszcze jakies linki do takich wlasnie filmow typowo instruktazowych to ja bardzo chetnie sie z nimi zapoznam :)
Raviking - 2013-03-20, 19:47
:

madart - 2013-03-21, 05:21
:
kompendium offroad fanatica dobre jest 8-)
madart - 2014-04-27, 14:45
:

ciekawej rzeczy sie dowiedzialem kolo 18minuty
SRsima - 2014-08-19, 20:12
:
:) a jak już wyćwiczy powyższe- warto sie spróbować np. w Nepalu :)
Dla wszystkich, którzy z niecierpliwością (jak ja:) oczekują dalszych odcinków Oli coś do pooglądania przed Jej kolejnymi odsłonami:

https://www.youtube.com/watch?v=3AAIt250y6I
Artek - 2014-08-20, 20:45
: Temat postu: uruchomienie silnika
Czy należy uruchamiać silnik na pełnym ssaniu?nie przejmować się że zimny silnik od razu wkręci się na wysokie obroty?
Alibaba - 2014-08-20, 21:22
:
w lecie odpalam na połówce i zaraz wyłączam , w zimne dni tylko na 2 ,3 sekundy pełne ssanie.
Aras - 2014-08-22, 11:30
: Temat postu: Re: uruchomienie silnika
Artek napisał/a:
Czy należy uruchamiać silnik na pełnym ssaniu?nie przejmować się że zimny silnik od razu wkręci się na wysokie obroty?

Na takie pytania nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi :-)
Z motocyklem jak z kobietą. Najpierw musisz znale 1/4 ć swój ideał, a pó 1/4 niej wsłuchać się w jej upodobania i potrzeby. Jedna lubi długo buzi buzi, a inna woli od razu przejść do rzeczy :lol:

A tak w ogóle to jest wątek o technice jazdy, a nie o grze wstępnej :mrgreen:
kmaj - 2014-08-23, 16:16
: Temat postu: Re: uruchomienie silnika
Aras napisał/a:
...
A tak w ogóle to jest wątek o technice jazdy, a nie o grze wstępnej :mrgreen:


No właśnie co ma z tym wspólnego ssanie? :mrgreen:


Na pełnym ssaniu silnik nie wkręca się na wysokie obroty, u mnie jest to koło 1500-1600 obr/min. Trzymam tak nawet do minuty.
Na połowie podskakuje na 2000-2500 obr/min ale pó 1/4 niej spada. Drugi stopień tak około 30s.

Przy włączonym ssaniu mamy zwiększoną dawkę paliwa co dodatkowo odbiera ciepło z szybko nagrzewających się elementów takim jak tłok i tuleja zanim olej się rozgrzeje do temp. pracy.

Sprawd 1/4 cie czy linka i d 1/4 wignia działają poprawnie ;)
Artek - 2014-08-23, 19:31
:
mnie na pełnym ssaniu wkręca się do 3000 tyś a nawet wyżej.
Demolka - 2014-08-24, 16:38
:
co do filmikow instruktazowych.. ;-) to moj ulubiony :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=JWIZfYQhgMc
Bicio - 2014-08-24, 16:59
:
Piece of cake tylko trzeba je 1/4 dzić od 6-go roku życia :-)
wojtekk - 2014-08-24, 21:24
:
Demolka, powala na kolana.
adziad - 2014-09-02, 18:36
:
Etam, łatwizna.... 10 lat po 10 godzin dziennie i już;]
Demolka - 2014-09-03, 13:05
:
cza chciec i już ;-)