Honda NX 650 Dominator

WSZYSTKO DO MOTO - Możliwość dorobienia akcesorii i części

Bolo - 2016-01-10, 15:53
: Temat postu: Możliwość dorobienia akcesorii i części
Hej.
Mam dostęp do profesjonalnych maszyn do obróbki metalu, między innymi do waterjet (cięcie wodą). Jest to lepsze niż laser z tego powodu, że nie powoduje przegrzania materiału w miejscu cięcia.
Tu mam prośbę do wszystkich forumowiczów.
Jeśli macie w garażu niepotrzebne, zużyte części typu, tarcze hamulcowe, zębatki i inne takie to chętnie przygarnę. Chodzi o to, żeby mieć wzory na podstawie których będę mógł wykonać nowe części. Jeśli ktoś potrzebuje coś takiego to piszcie.
Na tą chwilę nie jestem w stanie podać cen ale jak będę miał pierwsze sztuki na wzór to będę wiedział. Oczywiście dla forumowiczów dobre rabaty.
Bardzo proszę przeszukajcie garaże, warsztaty i powysyłajcie mi graty. Oczywiście wysyłka na mój koszt. Części nie tylko z Dominatorów ale też z Afryk, Klexów,Trampków i czym tam jeszcze latacie. Proszę też o info z czego dana część (model, rok).
Dzięki.
Qba - 2016-01-10, 15:56
:
Bolo ,ja chetnie wysle ci tacze z Transalpa...tylną, bo moja to padlinka a na nowa szkoda mi keszu, jak zrobisz w przyzwoitej cenie to wysyłam :)
Bolo - 2016-01-10, 16:11
:
Qba szkoda, że nie masz wolnej tarczy bo na razie wszystko jest w fazie próbnej więc nie jestem w stanie Ci podać ceny a tym bardziej czasu. Muszę zamówić odpowiedni materiał na tarczę. Muszę jeszcze ogarnąć terminy gdyż są inne zamówienia a te moto gadżety to tylko dodatkowo. Aktualnie robią się tarcze do mojej Teresy więc jak je dostanę to będę znał więcej szczegółów a przede wszystkim cenę.
Yukikaze - 2016-01-10, 18:57
:
A jaki program obsługuje ten Hydro Jet ? Bo miał bym być może czasem inne pierdoły do wycięcia i w jakim programie to rozrysować ?
Bolo - 2016-01-10, 19:07
:
Z tego co mi wiadomo to możesz podesłać nawet zdjęcie i wymiary i też zrobią. Jak coś potrzebuje to ślij choćby odręczny rysunek w miarę techniczny.
wojtekk - 2016-01-10, 19:12
:
Bolo, rozpętałeś armagedon hihii
zuczek 38 - 2016-01-10, 19:30
:
Bolo, Wysłał bym Ci zębatki ale jak masz mi porobić je na wzór starej piły tarczowej to dziękuję :lol: :lol: :lol: :lol: .
a tak do rzeczy to mam tarcze do dominatora i trampka to mogę wysłać :mrgreen:
Bolo - 2016-01-10, 19:49
:
zuczek 38, ślij zębatki, o wzór chodzi mi tylko o np rozstaw śrub. Zęby zrobimy dobre :) tarczę też wyślij tylko opisz która z czego.
Alibaba - 2016-01-11, 20:26
:
Bolo, wyślę ci tarczę hamulcową oryginała przednią , może uda ci sie ślimak prędkościomierza zrobić :-P
Bolo - 2016-01-11, 21:09
:
Alibaba napisał/a:
może uda ci sie ślimak prędkościomierza zrobić
I to jest myśl !!!
nx-rider - 2016-01-12, 06:58
:
Bolo napisał/a:
Alibaba napisał/a:
może uda ci sie ślimak prędkościomierza zrobić
I to jest myśl !!!


1. nx-rider szt 1
Elza - 2016-01-12, 07:24
:
Cytat:
Bolo napisał/a:
Alibaba napisał/a:
może uda ci sie ślimak prędkościomierza zrobić
I to jest myśl !!!



1. nx-rider szt 1
2. elza szt 1 :P
Bolo - 2016-01-12, 08:28
:
Spokojnie, ludziska. To dopiero pomysł jest :mrgreen:
Bicio - 2016-01-12, 08:39
:
Hmm, tak kminię, że trochę osób na FAT szuka nadwymiarowych zębatek tylnych do kół 18", głównie 49 zębów. Na allegro są firmy, które to dorabiają, ale tanio nie jest. Jest opcja zrobienia takiej zębatki na podstawie oryginału, który ma 45 zębów?
nx-rider - 2016-01-12, 13:26
:
Bolo napisał/a:
Spokojnie, ludziska. To dopiero pomysł jest :mrgreen:

Teraz już się nie wycofasz :twisted:
Alibaba - 2016-01-12, 21:17
:
Bolo, nie ślimacz się ;-) :mrgreen:
Bolo - 2016-01-12, 21:35
:
[quote="Bicio"Jest opcja zrobienia takiej zębatki na podstawie oryginału, który ma 45 zębów?[/quote]
Jest opcja.
Właśnie robi mi się zębatka 50 zębów z wzoru 46. Koleś który to dla mnie robi powiedział, że nie ma problemu bo on kopiuje wielkość/kształt/krzywiznę zęba i powiela na obwodzie.
Niekiedy nie da się tylko zrobić konkretnej liczy zębów np. zamiast 50 można zrobić 49 albo 51, bo tak wychodzi z obwodu. Tak mi to jakoś tłumaczył :/
Bicio - 2016-01-12, 21:46
:
Spox nadam temat Miszy jako beta testerowi :-)
hansel - 2016-01-12, 21:51
:
btw. ostatnio sie dowiedziałem, że jest jakas teoria, że parzysta liczba zębów przyspiesza zużycie łańcucha. Tak samo zębatka, której liczba zębów jest dzielnikiem ilości ogniw w łańcuchu..

http://conveyorchain.co.u...chain-wear-life

Niby wtedy kazdy ząb wpada zawsze w to samo ogniwo i łancuch nierówno sie zużywa... takie tam głupoty.
Bicio - 2016-01-12, 21:57
:
Miałem 46z z tyłu w afrze, łańcuch wytrzymał 35 tys. Jak założyłem nowy napęd i 47z to się zeszmacił w 2 miesiące.

Wniosek: zębatka na której moto idzie lepiej na koło przyspiesza zużycie łańcucha :-D
hansel - 2016-01-12, 22:05
:
No bo juz miałeś wyklepany od tej 46z :-D poszło chyba na tej zasadzie co odwrócenie przedniej zębatki jak jest troche zużyta, wtedy zebiskami pluje od razu :-D Takie tam teorie, nie ma sie co przejmować, tylko dawac sobie takie zebatki na których sie dobrze jezdzi ;-)

Ed: ahaaaa, cały nowy napęd ;) czyli cała teoria w doopę :-D
Bolo - 2016-01-12, 22:18
:
Bicio, U mnie w drugą stronę. Miałem zębatkę 46z i luz, założyłem 48z i po 2 miesiącach zębatka delikatnie mówiąc "nadgryziona". Widocznie szybciej sie zużywa, ale może to kwestia materiału. Ta nowa jest jakaś noname a stara to sunstar
zuczek 38 - 2016-01-13, 17:37
:
Bolo, paczka poleciała do Ciebie pocztą .
Tarcza przednia nx650 94r zacisk nissin .
tarcza tylna nx650 94r zacisk nissin
zębatka tył nx650 520 47z

niestety od tramka poszło wszystko na złom :-(
Bolo - 2016-01-13, 21:13
:
zuczek 38, Zajefajnie.
Czekam na paczkę.
nx-rider - 2016-01-14, 07:29
:
Bolo nie wiem czy były inne czy takie same w rocznikach 89 oraz 94 tarcze hamulcowe bo mogę Ci podesłać tylko nie wiem czy to ma sens po wysyłce żuczka.
Daj znaka czy jesteś zainteresowany
Bolo - 2016-01-14, 07:35
:
nx-rider, Jak przyjdą żuczkowe to podam Ci wymiary i zobaczymy czy takie same
kmaj - 2016-01-14, 20:17
:
Panowie poważnie przemyślcie wycinanie tarcz hamulcowych.

Bolo, będziesz stosował obróbkę cieplną wykonanych elementów?
Bolo - 2016-01-14, 21:20
:
kmaj, Znam ludzi, którzy jeżdżą na wycinanych tarczach i jeszcze nic im się nie stało.
Gościu/zakład, który będzie mi to robił też nie jest z pierwszej łapanki i najpierw dokładnie sprawdzi parametry materiału z którego wykonane są ori tarcze, a później będzie albo zamawiał gotowy materiał o takich parametrach lub wycinał z czego innego i potem odpowiednio hartował tarcze. W przypadku wycinania z gotowego materiału nie ma niebezpieczeństwa rozhartowania metalu w miejscu cięcia gdyż WaterJet wycina wytwarzając max temp. 40 st C w miejscu cięcia. Oczywiście nie mogę Wam dać, żadnych gwarancji czy certyfikatów :-/ Pierwsze sztuki będą jeździły w mojej Teresie więc się zobaczy. A poza tym .... wielu użytkowników tego forum wręcz brzydzi się HAMOWANIA. :mrgreen: :mrgreen:
kmaj - 2016-01-16, 13:37
:
Bolo napisał/a:
kmaj, Znam ludzi, którzy jeżdżą na wycinanych tarczach i jeszcze nic im się nie stało.
Gościu/zakład, który będzie mi to robił też nie jest z pierwszej łapanki i najpierw dokładnie sprawdzi parametry materiału z którego wykonane są ori tarcze, a później będzie albo zamawiał gotowy materiał o takich parametrach lub wycinał z czego innego i potem odpowiednio hartował tarcze. W przypadku wycinania z gotowego materiału nie ma niebezpieczeństwa rozhartowania metalu w miejscu cięcia gdyż WaterJet wycina wytwarzając max temp. 40 st C w miejscu cięcia. Oczywiście nie mogę Wam dać, żadnych gwarancji czy certyfikatów :-/ Pierwsze sztuki będą jeździły w mojej Teresie więc się zobaczy...


I oby zdrowi pozostali ;-)

Powierzchnię cylindryczną po cięciu WaterJet'em poddałbym skrawaniu. W niekturych materialach mogą powstawać mikropęknięcia.

Kiedyś powstał już podobny temat i dyskusja na temat dorabiania tarcz.
docinane woda badz laserem tarche hamulcowe
Pamiętać o układzie ziaren w materiale obrabianym. Podczas hamowania (temperatura), tarcza może się odkształcać.

Absolutnie nie zniechęcam do prób i eksperymentowania. Jeżeli zakład jest profesjonalny i ma w tym doświadczenia. Ciekawią mnie opłacalność i wyniki testów dla tak wykonanych tarcz (zużycie i wytrzymałość).

Bolo napisał/a:
A poza tym .... wielu użytkowników tego forum wręcz brzydzi się HAMOWANIA. :mrgreen: :mrgreen:

Ja należę do tych co obrzydliwie lubię hamulce :mrgreen:
Na dzień dzisiejszy pozostaję przy ori - może mi się kiedyś coś odmieni :-D
Artek - 2016-03-12, 08:57
:
Cześć Bolo,mógłbym się zapisać d kolejki rzemieślniczej?Chciał bym Żebyś mi stworzył zębatkę tylną do bety tr35.