Honda NX 650 Dominator

UKŁAD ZAPŁONOWY I ELEKTRYKA - Prąd upływu

marcinslr - 2015-12-04, 15:44
: Temat postu: Prąd upływu
Jaki jest prąd upływu w waszych maszynach(czyli na wyłączonym motocyklu)?
U mnie jest 0.08, i chyba jest to za dużo ale sam już nie wiem.
madart - 2015-12-06, 08:39
:
jak dobrze pamietam to na wylaczonym kluczyku bylo 0.00
juz jak sam woltomierzyk byl 20mA to napiecie z aku spadalo po tygodniu
adziad - 2015-12-06, 19:51
:
Pobór powinien być 0A

O ile pamiętam akumulator dominatora ma pojemność 9 [Ah] czyli jeżeli stały pobór prądu masz 0.08 [A] to 9 [Ah] / 0.08[A] = 112.5 [h]

Czyli w Twoim przypadku akumulator powinien się samoczynnie rozładować doszczętnie po 112.5 [h]


A jak wiadomo dominatory stoją czasem całą zimę, a potem się tylko przychodzi i od strzała rozrusznikiem odpala;] więc pobór 0.08A wskazuje na awarię instalacji.. gdzieś doziemia
marcinslr - 2015-12-09, 17:25
:
Tak więc idąc dalej tym tropem, posprawdzałem jak umiałem i wiedziałem.

Zwarcie jest jakby na obwodzie rozrusznik-przekaźnik rozrusznika-rozrusznik.
Jeśli odłączę kabel plusowy od rozrusznika brak zwarcia. Odłączę jeden z kabli regulatora napięcia (zielony lub czerwony) brak zwarcia. Odłączę czerwony (z regulatora) od przekaźnika brak zwarcia.

Sprawdzałem na nowym regulatorze i jest zwara, więc można to wykluczyć.
Przekaźnik mam nowy.
Sprawdzałem na innym rozruszniku i to samo. Swój sprawdzałem, szczotki nowe, przebicia z komutatora na wirnik nie ma.
Ładowanie ok. Zwarcie jest bez udziału alternatora (wypięta wtyczka).
Chyba wszystkie inne wtyczki wypiełem oraz bezpieczniki i zwara nie zniknęła.

Wszystko działa normalnie i nie wiem już co i jak sprawdzić :-(
hansel - 2015-12-10, 19:48
:
Hej marcinslr, jak odłączasz + z rozrusznika i zwarcie znika to chyba nie ma innej opcji jak zwarcie w przekazniku, bo jak nie kręcisz rozrusznikiem to ten kabel powienien byc odłaczony przez przekaznik. Tak się mnie wydaje ;-) . Sprawdzałeś przekaznik omomierzem? Pozdro
marcinslr - 2015-12-10, 20:13
:
Przekaźnik kupiłem nowy i efekt ten sam.
adziad - 2015-12-10, 20:45
:
marcinslr, Nie zawsze to co nowe jest dobre. Ale tak jak Hansel pisze pomierz omomierzem pomiędzy cyckiem na rozruszniku a plusem na aku, gdy przekaźnik jest rozłączony powinna być przerwa w obwodzie. Jeżeli tak nie jest to powinieneś mierzyć po kolei, kabel, przekaźnik, kabel od przekaźnika do aku. Dla pewności odseparuj obwód rozrusznika od reszty i wtedy sprawdzaj.


A może to będzie jakaś zwora w guziku od rozrusznika tego na kierze (lub jego przewodach). Puszcza trochę na cewkę od przekaźnika ale nie na tyle aby aktywować styki robocze....
marcinslr - 2015-12-10, 21:26
:
Przed chwilą jeszcze raz sprawdzałem i tu mój błąd się znalazł. Odłączyłem kabel plusowy od rozrusznika i jest zwarcie. Na tym kablu nie ma napięcia. We wtyczce przekaźnika dwa piny mają napięcie i dwa nie mają.

Przepraszam za pomyłkę ale ja już głupieję.

Wklejam schemat, może coś jeszcze wymyślicie co sprawdzić.

Wszystkie wtyczki w lampie rozłączyłem i zero efektu.
hansel - 2015-12-10, 21:53
:
A stacyjka nie ma jakiegoś przebicia?
marcinslr - 2015-12-10, 21:56
:
Rozłączałem wtyczkę i zero poprawy.
marcinslr - 2015-12-23, 00:05
:
Kilka postów wyżej na schemacie, nad sygnałem jest prostokąt z przerywanej lini a w nim jakieś dwa ustrojstwa. Wie ktoś może co to jest?
hansel - 2015-12-23, 08:51
:
Jakis czujnik temperatury i "ogrzewacz" do gaznika, chyba był tylko w SLR, nr 11 i 12 na rysunku

marcinslr - 2015-12-23, 12:19
:
Dzięki bardzo! A tej grzałki (drugiej wtyczki) to nie mogę znaleźć w gaźniku :shock: