Honda NX 650 Dominator

RÓŻNE - Pył/piasek w airboxie?

krzysiek_DTR - 2015-12-02, 21:20
: Temat postu: Pył/piasek w airboxie?
Cześć.

Mam w swojej Dominice filtr K&N odkąd ją kupiłem 2 lata temu, rok temu regenerował go (czyścił + impregnował olejem) mechanik podczas innych napraw moto a teraz zakupiłem zestaw do regeneracji i sam to zrobiłem. Przy okazji zauważyłem, że w airboxie na ściankach było poprzylepiane sporo drobin kurzu/piasku. Nie że jakieś zbitki syfu ale dość równomiernie jakby ktoś poprószył drobinkami. Niestety nie zrobiłem zdjęcia zanim to wyczyściłem. Stąd moje pytanie, czy Wy w waszych airboxach macie kliniczną czystość czy trafiają się jakieś zanieczyszczenia? U mnie airbox jest pokryty od środka cieniutką warstwą oleju, prawdopodobnie jest to olej, który "odparował" pod ciśnieniem z samego filtra i osadził się na ściankach a nie olej silnikowy. Zaletą tego jest, że te drobiny syfu przylepiły się do ścianek i tam pozostały ale jednak część na pewno powędrowała do komory spalania stąd zacząłem się zastanawiać czy to na pewno tak powinno być? Wydawało mi się, że w airboxie powinno być czyściusieńko. Wyczytałem w innych wątkach tego forum, że K&N nie filtruje tak dobrze jak zwykłe, wymieniane papierowe. Może lepiej wymienić go na taki zwykły? Chociaż dopiero co zainwestowałem w zestaw do czyszczenia K&N :/

Pozdrawiam!
Bicio - 2015-12-03, 06:48
:
Zobacz czy masz uszczelkę w klapce i zatkane wszystkie odpływy i węże wychodzące z airboxa. Widziałem u niektórych wąż spustowy puszczony prosto pod koło gdzie sobie swobodnie zasysa syf.
W ogóle system filtrowania w NX to jakiś debil zaprojektował.
tomekz - 2015-12-03, 08:43
:
krzysiek_DTR, miałem KN w innym szosowym moto i został mi po nim tylko zestaw do czyszczenia i oliwienia ;-) Więcej KN nie kupię, na pewno nie do enduro. Jak ktoś dużo po piaskownicach latach to można zastosować filtr wstępny np. w postaci pończoszki na wlocie powietrza pod siedzeniem. U mnie to działało i nie musiałem tak często piasku z filtra wysypywać. Oczywiście sprawdź to co napisał Bicio bo to bardzo często problem lewego niefiltrowanego powietrza w airboksie.
krzysiek_DTR - 2015-12-03, 11:07
:
@Bicio - sprawdziłem właśnie wszystko, uszczelka jest (zresztą bardzo dokładnie wyczyściłem pokrywę airboxa i ten rant na samym airboxie, żeby dobrze wszystko dolegało), węże sprawdziłem oba i wszystko wygląda ok, ten sprzed filtracji (z tej podstawki pod filtr) jest od spodu zabezpieczony oryginalnie takim kawałkiem gumy co to do środka powietrzu nie da wpaść a gdyby woda od góry jakimś cudem się wlała to pozwoli jej wylecieć, a ten z "czystej" części airboksa idzie długą rurką aż pod wahacz i jest na końcu zaślepiony korkiem, też wygląda chyba na oryginalny. Tak czy siak żadnym z tych miejsc raczej nic się do airboxa nie dostanie. Zgadzam się w 100%, że cały ten system filtrowania coś nienajlepiej zaprojektowany jest, samo "gniazdo" na filtr mam wrażenie słabo go ściska i podejrzewam, że przy odkręconej na full manecie podczas jazdy po dziurach mogłoby się czasem coś prześlizgnąć pomiędzy obudową filtra a gniazdem, w którym siedzi.

@tomekz - tak się właśnie spodziewałem, że ten filtr może się nie nadawać do jazdy po piachu bo ta bibułka ma całkiem niemałe otwory, na pewno większe niż zwykły papierowy. Wcześniej nigdy mi to nie przyszło do głowy. Zaczynam żałować, że zamiast zestawu do regeneracji nie kupiłem zwykłego filtra :/ A na patent z jakąś pończochą założoną na wlot pod siedzeniem to sam wpadłem, Twój post jedynie utwierdził mnie w przekonaniu, że to dobry pomysł :D Tylko czy to aby nie ograniczy w jakimś wyraźnym stopniu przepływu powietrza? Nigdy nie sprawdzałem jaką przepuszczalność mają pończochy ;]

Dzięki za odpowiedzi chłopaki, Pozdrawiam!