Honda NX 650 Dominator

INNE MOTOCYKLE - crf450x

kubas9311 - 2015-11-01, 19:39
: Temat postu: crf450x
Witam, miał ktoś styczność z tym motocyklem? Jest to wersja z homologacją, jest słabsza od zwykłej crfy, a co za tym idzie bardziej wytrzymała. Na polskim rynku coraz wiecej ich jest, części też sporo i nie są jakieś drogie. Zastanawiam się nad przesiadką z ttr na taki sprzęcior;) proszę o jakieś opinie, pozdrawiam.
kubas9311 - 2015-11-02, 12:13
:
Druga opcja to taka żeby kupić drz400 E, miał ktoś styczność?:)
wojtekk - 2015-11-02, 12:21
:
kubas9311, motormaniaka pytaj. On śmigał wyprawy dominem a jego kolega na drz.
Pewnie o crf też ci coś powie.
Bicio - 2015-11-02, 12:23
:
Zwłaszcza, że miał CRF450x nie wiem czy ma jeszcze.
madart - 2015-11-02, 17:58
:
drz ma crossrunner http://hondadominator.pl/...wprofile&u=1249 a crf ma habit http://hondadominator.pl/...ewprofile&u=149
Bolo - 2015-11-02, 18:09
:
madart napisał/a:
a crf ma habit http://hondadominator.pl/...ewprofile&u=149
No właśnie :-D
motormaniak - 2015-11-05, 07:44
:
ja mam crf 250x, ale sprawy się mają podobnie w crf 450x. Większa trwałość crf 450x względem x wynikać moze ze sposobu użytkowania, silnik jest praktycznie ten sam, powierzchnie robocze tłoka tak samo malutkie. pojawi się minimalny luz - przekosi tłoka i korba wyjdzie bokiem, tak samo w X jak i w R. Te silniki nie są skonstruowane do jazdy na niskich obrotach.
CRF 250x różni się od CRF 250R: Wałkiem rozrządu, rozrusznikiem elektrycznym, kolektorem wydechowym i pojedyńczym tłumikiem, dyszami w gaźniku, miększe sprężyny w zawieszeniu, zdławieniem na airboxie, różowym kabelkiem w module odcinającym zapłon.
jedną z wad crf 450x jest przełożenie skrzyni biegów- szybka jedynka i wolna piątka, tak więc jadąc nią 100km/h ma się powiedzmy 9 tys obr - do podróżowania po czarnym to ona się wg mnie kompletnie nie nadaje. plus - limity serwisowe teoretycznie takie same w wersji X i R, ale serwis jest mało problematyczny, szybki i tani - jeden filterek za 7 zł i 0,7 litra oleju.
Osobiście uważam CRF X za wspaniały motocykl, dlatego jej nie sprzedaje, ale na pewno nie jest to dual jak DRZ.
kubas9311 - 2015-11-09, 08:27
:
Co do limitów serwisowych to są podobne albo identyczne jak w R, ale patrząc na tabelę z serwisowki w kilometrach to wymiany tłoka w ogóle tam nie ma. Po ilu km w takim razie wymieniać tłok, czy dopiero jak będzie brała olej czy jest jakas granica kilometrów? Jak wygląda sprawa nicasilu, ile tlokow można przejechać na nicasilu? Co do zaworów to tylko 2 z 4 są tytanowe, podobno zakładają ludzie stalowe z mocniejszymi sprezynami i dla amatora różnicy nie ma w oddawaniu mocy.
motormaniak - 2015-11-09, 14:54
:
W mojej crf założyłem stalówki - nie do odczucia. Rzeczywiście tytanowe są ssaki- Padają szybko. Nicasil wytrzyma długo - jak się nie przeciągnie z wymianą. Ja zmieniłem po 120h - czyli jakiś 3000 i już puszczał dymka. Selekcji jest 4. W tabeli w serwisówce jest wymiana tłoka - ale jest niesamowicie restrykcyjna. Moto na pewno jest warte zainteresowania. Mam również 2 KTMy - crf pomimo częstszych przeglądów wymaga zdecydowanie mniej napraw:)