Honda NX 650 Dominator

UKŁAD ZAPŁONOWY I ELEKTRYKA - CDI NX vs XR

michal750 - 2015-08-25, 03:19
: Temat postu: CDI NX vs XR
Za 3 tygodnie jade na zlot i potrzebuje CDI. Dzwonilem do dealer-a Hondy { mieszkam w USA} i powiedzieli mi ze zycza mi powodzenia w znalezienu tego, gdyz Honda juz nie produkuje czesci do mojego modelu. Honda NX 650 1988 rok. Po czesci rozumiem, gdyz nie byla popularna w USA i byla produkowana tylko przez 2 lata. Wiec ciezko mi znalezc CDI. Znalazlem takie ogloszenie na Ebay.
http://www.ebay.com/itm/N...ts=Make%3AHonda|Model%3ANX650&hash=item418d39308a&vxp=mtr
Pisze tam, ze to konkretnie jest produkowane dla Hondy XR 650 z czujnikiem na stopke boczna. Czy bedzie to hulac z moim motorem?
madart - 2015-08-25, 05:22
:
ktos ostatnio zamawial taki, mysle ze na 99,9% będzie pasował
adrodax - 2015-08-25, 17:01
:
Będzie jeździć, w razie czego chodzi też na trampkowym module bez problemów.
michal750 - 2015-08-25, 17:11
:
Wlasnie dostalem odpowiedz od sprzedawcy. Napisal ze uczciwie nie wie czy bedzie to pasowalo.
To czyli moge zaryzykowac na 99.9% ze bedzie pasowalo.
michal750 - 2015-08-26, 03:10
:
Kupilem, we wtorek bedzie.
michal750 - 2015-08-29, 19:50
:
Dzis doszedl do mnie modul. Dalej nie mam iskry. Wiec gdzie szukac usterki?
Raviking - 2015-08-29, 21:38
:
Zmierz oporność impulsatora
michal750 - 2015-08-29, 22:33
:
Zrobilem jak napisales. Zmierzylem, wskazowka sie nie wychyla. Mierzylem miedzy zotlo-niebieskim kablem a masa na ramie.
Dodatkowo sprawdzilem czy wogole prad dochodzi do cewki. Okazalo sie ze nie dochodzi. Czyli to wszystko moze byc spowodowane impusatorem? Moje problemy z Honda zaczely sie gdy bylo duzo wilgotnosci na dworze. Gdy postala na sloncu, nie mialem z nia zadnych problemow. Raz podczas jazdy gdy mialem cos ponad 120km, motocykl zgasl. Po przepchaniu 3 km odpalil. Oczywiscie bylo bardzo goraco na dworze. Az do teraz, gdzie wogole nie mam iskry.
Dziesiatego jade na zlot i piekli mnie aby szybko naprawic motocykl. Wiec jesli macie jakies pomysly co i jak mam sprawdzic, to prosze o porade.
michal750 - 2015-08-30, 04:13
:
Dzis porzyczylem lepszy miernik od sasiada a wiec. Po odlaczeniu CDI wartosc na kablu czarno-bialym 11.73V.
Masa, czyli zielony kabel 000.2 i miernik piszczal.
Impulsator, niebiesko-zolty kabel 0 kiloomow.
CDI ignition coil primary coil czarno-zolty kabel 1.3-0.8 Oma.
Cewka, po zdjeciu czapeczki 13.43Kiloomow. Z czapeczka 0 omow.
Nie mam ksiazki serwisowej do Hondy NX 650 wiec nie wim jakie wartosci powinny byc.
Ryby ganialem po rzekach moim motocyklem a teraz nie wiem co jest. Jak by zlapal reumatyzm i nie chce odpalic w chlodne dni.
adziad - 2015-08-30, 13:49
:
michal750, http://hondadominator.pl/...=download&id=24

manual z działu download naszego forum;]

Tam są wszystkie oporności i pokazane co jak gdzie mierzyć, jakie oporności ma impulsator , cewka itp itd


A co to czapeczka?? fajka?? Po podłączeniu fajki nie może rezystancja maleć, powinna wzrosnąć o około 5 ohm


Powodzenia...
michal750 - 2015-08-30, 18:45
:
To nie jest fajka jak w WSK. To jest dluga prosta czapeczka nakrecona na przewod wysokiego napiecia.
Dzieki za link, naprawde sie przyda. Ja bazowalem na manualu do Hondy NX 250. Jednak wszystko jest inne w 250-tce. Nawet opis w jaki sposob sprawdzic opor na impulsatorze. Ide na dwor i bede grzebal przy moim motorku. Mam go juz 4 lata i nigdy mnie nie zawiodl az do teraz.
michal750 - 2015-08-30, 20:51
:
Wczoraj sprawdzilem opor na impulsatorze i byl dobry. Kolejny raz sprawdzilem dzisiaj i wyszlo mi 0 OMH. Jakas podpowiedz dlaczego? Znowu opor na cewce wynosi 0.2 OMH gdzie przy temperaturze powietrza 20st powiniem wahac sie miedzy 0.4-0.6OMH. Ja mam teraz na dworze 30st. Co sadzicie? Czy powinienem wymienic cewke?
adziad - 2015-08-31, 10:47
:
michal750, masz nx250, sprawdź w manualu czy cewki mają mniej więcej podobne oporności. Jeżeli tak to podmień.

Musisz brać poprawkę że oporności rzędu pojedynczych ohmów ciężko zmierzyć pospolitymi miernikami, to jest ich zakres graniczny i mają tam duże błędy pomiarowe. Może to dyskwalifikować sam wynik pomiaru.... tak w ramach elektronik radzi;)

Jeszcze co do części w usa. W sprzedarzy jest u Was ciągle xr650L która ma dominatorowy silnik, elementy są wymienne. Spytaj u dilera...

Polecam też wątek http://advrider.com/index...t-there.252960/ jest tam dużo informacji o dominatorach w usa, dostępności części i wymienności z xr650L
michal750 - 2015-09-01, 01:58
:
Sprawdzilem i okazuje sie ze cewki maja inna rezystancje. W/g serwisowki, bo mam ja do NX 250. Orginalna ksiazke.
Dzis wyjalem moj impulsator i rzeczywiscie jest do wyrzucenia. Drugi, uzywany jest juz w drodze i dotrze we czwartek do mnie. Sprzedajacy napisal ze zostal wyciagniety z pracujacego motocykla i ze rezystancja jest w granicach co podaje ksiazka.
Dzieki za link, na pewno poczytam. Duzo mi pomagasz kolego, dziekuje Ci za to!
Ps, ciekawi mnie dlaczego miedzy NX 250 i NX 650 sa takie duze rozniece w sposobie sprawdzania elementow elektrycznych.
adziad - 2015-09-01, 21:41
:
michal750, też mamy nx250 i nx650 (tzn moja lepsza połówka ma oba) stąd sentyment;] Też czaje się na nowy moduł z ebay bo nasz już lutowałem parę lat temu, ale znowu nie podoba mi się jego praca... Może warto będzie też profilaktycznie wymienić, tym bardziej że cena jest akceptowalna względem tej u dilera hondy;]

Ps, 3mam kciuki za powodzenie. Koniecznie daj znać co było nie tak...
michal750 - 2015-09-05, 15:53
:
Wlasnie zainstolowalem nowy impulsator. Nie mam iskry.
michal750 - 2015-09-05, 16:13
:
Majac wyjety z paczki impulsator sprawdzajac rezystancje bylo ok. Po zainstalowaniu dupa. Co moze zabic impulsator?
adziad - 2015-09-06, 15:24
:
michal750, Impulsator jest podpięty jedynie pod moduł, więc tylko moduł mógłby go zabić w co nie wierzę. Jak ty mierzysz ten impulsator?? Może cycek ten metalowy na wale jest blisko i wtedy masz inną wartość, bo właśnie wtedy daje impuls na moduł i rezystancja jest inna... no ale to raczej oczywiste. A kwestie czujnika w stopce, czujnik luzu, przełącznik zapłonu, czujnik w sprzęgle sprawdzony. Bo może przez to nie masz iskry. Wiele razy się okazywało, że ludzie nie mieli iskry bo tylko się czujnik stopki popsuł. Może szukasz w module impulsatorze a to oderwany kabelek od guzika zapłonu??
michal750 - 2015-09-06, 16:27
:
Impulsator sprawdzam miedzy dwoma kablami, w/g ksiazki serwisowej ze strony co mi Kolego podales. Nie mam czujnika stopki nawet miejsca na niego nie mam, czujnik sprzegla jest ale nigdy nie dzialal. Za to mam czujnik luzu. Wiec mimo ze mam luz, nie odpale motocykla bez zielonej kontorlki. Moj motocykl moge odpalic tylko na luzie z zielona kontrolka. O jakim cycusiu piszesz? Pokrece silnikiem i sprawdze opor jeszcze raz. Za 4 dni mam jechac na zlot i bilet juz zaplacony mam , grrrrr.

W jaki sposob jest sterowany czujnik stopki? Gdyz kupilem nowy impulsator do Hondy XR z czujnikiem stopki. Jesli masa to pewnie powinienen podpiac mase do impulsatora?

Najdziwniejsze ze moj motocykl nie mial problemow w gorace dni, mial problemy z rana ponizej 20 stopni.

[ Komentarz dodany przez: adziad: 2015-09-08, 08:33 ]
chyba Ci się impulsator z modułem cdi myli;]
zuczek 38 - 2015-09-07, 17:25
:
Cycuś /guzik to przełącznik przy manetce gazu włcznik/wyłącznik zapłonu i starter rozrusznika ;-)
adziad - 2015-09-07, 19:37
:
michal750, Już chyba wpadłem na trop:

1.Masz dominatora z roku 88-89 rd02, który nie miał czujnika w stopce.
2.Kupiłeś moduł od xr650L (nx650 rd08) który jest dostosowany do pracy z czujnikiem stopki. Też dziś włożyłem taki moduł z ebay do rd08. Działa i jak opuści się stopkę i wrzuci bieg to zapłon ginie...

Prawdopodobnie musisz zmodyfikować lekko instalację. Moduł ma 6 styków. Cztery to jedna wtyczka i tej nie ruszasz. Dwa pozostałe zamknięte w podwójnej wtyczce (odepnij i zmierz we wtyczce, nie w module) to:

a) włącznik zapłonu, czyli jak włączysz zapłon czerwonym przełącznikiem po prawej stronie kiery to na wtyczce pojawia się 12v. Jeżeli zapłon wyłączony to jest tam 0V. U mnie przewód czarno biały
b) Sygnał z czujnika stopki. U mnie jest tak że silnik pali i ma iskrę gdy nóżka jest złożona na wtyczce pojawia się masa (0-pojedyncze ohmy między pinem a ramą). Gdy nóżka jest wystawiona to jest tam rozwarcie (nieskończoność ohm). Kabelek ma u mnie kolor zielono biały.

Powinieneś skontrolować co u Ciebie dzieje się na kabelku zielono białym jeżeli jest. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że trzeba tam podpiąć na stałe masę.


Ale powinien to potwierdzić ktoś kto ma rd02 88-89 bez czujnika stopki. Modułowi nie powinno się nic stać od samego podpięcia masy w tym miejscu.

Tutaj masz zobrazowane podpięcie do cdi (Zundbox) czujnika stopki przewodem G/W (Saitenstander....) łącznie z lampkami to sygnalizującymi na desce rozdzielczej w instalacji rd08, ale u Ciebie wystarczy, że podepniesz tam masę tak jak pisałem wyżej, taką mam teorie przynajmniej:D

http://members.aon.at/dom.../schalt1996.jpg


edit:

Jeszcze co do czujnika sprzęgła. Do switcha w klamce idą dwa kabelki. Jeżeli switch nie działa to powinieneś je odpiąć i złączyć razem (zmostkować). Wtedy już nie będziesz musiał szukać luzu aby odpalić silnik;] Oczywiście klamkę sprzęgła radzę trzymać zawszę podczas odpalania:D
michal750 - 2015-09-16, 02:32
:
Na razie odsylam impulsator do sprzedawcy. Dzieki ADZIAD za DUZA pomoc. Jak kupie nowy, bede mial co robic. Na zlot pojechalem samochodem a przynajmniej duzooo piwa zmiescilem w cooler. Mialem w co wlozyc ta duza lodowke. Zdjec ze zlotu nie mam, tylko z wyjazdu gdyz robienie zdjec bylo zagrozone konfiskata telefonu, he he he. Dzieci tam nie bylo .....