Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Remont generalny silnika krok po kroku ...

dudi_s - 2011-03-26, 20:16
: Temat postu: Remont generalny silnika krok po kroku ...
Witam .
Myślę ze taki temat będzie bardzo przydatny, bo owy remont czeka każdego prędzej czy pó 1/4 niej.
Proszę o opisanie własnych doświadczeń, uwag i ewentualnych sugestii.
Co i jak robić włącznie z kontrolą zuycia poszczególnych elementów.

Sam obecnie prowadzę taki remont i dobrze by było mieć więcej informacji w jednym miejscu.
1. Wymiana tłoka: kiedy tłok kwalifikuje się do wymiany, kiedy wystarczy wymiana samych pierścieni. Jakej firmy wybrać tłok? o Czym pamiętać przy zakładaniu.
2. Pierścienie: który i jak założyc na poszczególne miejsce. ( dla niektórych może i oczywiste ale nie dla wszystkich).
Planowanie głowicy, Szlif cylindra. itp
Przydało by się również pare wskazówek na temat samego procesu docierania maszyny po takim remoncie.
Liczę na zrozumienie i wyczerpujace wypowiedzi:)
madart - 2011-03-31, 13:06
:
Po kolei, wszystko można poznać robiąc pomiary i sprawdzając z serwisówką:
*cylinder śr. wewnętrzną 100.12mm
* tłok śr. zewnętrzna 99.85mm lub otwór sworznia 24,03mm

pierścienie gdy przerwa na włożonych do cylindra wynosi:
*górny 0,5mm
*środkowy 0,65mm

Jak założyć pierścienie honda dominator?
Na pierwszym i drugim pierścieniu jest oznaczona literka N
Pierwszy idzie pierścień z jaśniejszym bokiem, takim świecącym, drugi jest ciemniejszy jednolitego koloru. Potem powyginana blaszka olejowa którą wcześniej smarujemy olejem i dwa pierścienie trzymające ją.
Całość smarujemy olejem, tak jak i cylinder. Tylko nie za obficie, żeby nam nie nakapało na uszczelkę jak będziemy zakładać :-x .

Większość dominatorów wytrzymuje 50 000km na jednym cylindrze i z reguły jest on oryginalny, więc szlifuje się pod tłok który sobie wybieramy. Wossner, viseco czy oryginał to zależy od portfela albo upodobań. Oryginał nie jest dużo droższya być może lepszy :mrgreen:

Metod docierania jest tyle co 'znawców'.
libanczyk83 - 2011-07-07, 08:55
:
Witam
Mam pytanie odnośnie remontu silika NX 650 92r RD02, wydmuchało mi uszczelke pod cylindrem i zabieram sie za remont. Nie moge sie doczytac w serwisowce jak ma byc polozony wal ( w jakiej fazie i jego polozenie u gory czy na dole? ) Widzialem ze sa znaki ale jeszcze nie grzebalem w tym silniku rozumiem ze musze zgrac walek rozrzadu z znakami pod sruba na obudowie. Na co jeszcze musialbym zwrucic uwage podczas wymiany uszczelki, czy warto wymieniac pierscienie jak jeszcze nie kopci i nie bierze oleju? Z gory wielkie dzieki za pomoc w remoncie.
madart - 2011-07-07, 18:10
:
jak nie kopci i nie bierze to aż szkoda go ruszać... ustaw tak jak do regulacji zaworów czyli w górnym martwym punkcie tłok i znaki się pokrywają na kole a zawory mają luz.
Wymiana uszczelki za 10zł a koszt 200 :-x
jak otworzysz to możesz pomierzyć czy luz w zamku pierścieni jest jeszce w normie, luz między tłokiem a cylindrem, dać do sprawdzenia głowice czy zawory i prowadnice i gniazda są ok, ew. doszlifować zawory
ale jak piszesz ze oleju nie bierze to tam niedawno musiało być coś robione.
daj zdjęcie tej uszczelki.
Raviking - 2011-07-07, 22:48
:
ciekawe,że wydmuchało uszczelke pod cylindrem :shock:
dawaj foty
libanczyk83 - 2011-07-13, 13:39
:
dzieki Madart za pomoc wlasnie o to mi chodzilo w jakim punkcie ma byc tłok!!! 3 sezony temu robilem sama gore silnika takze powinno byc dobrze ale dla pewnosci sprawdze! a uszczelki nam kleic na sylikon czy jest cos lepszego od sylikonu?!jak jest to co? chyba w tym tygodniu zabiore sie za potwora:) to porobie jakies fotki i wrzuce na stronke! a uszczelke normalnie widac jak wyszla na ok 5mm no i przez to leci olej! mam nadzieje ze nie okaze sie nic wiecej do roboty
madart - 2011-07-13, 15:26
:
ja kładłem bez niczego
Raviking - 2011-07-13, 19:28
:
libanczyk83, prosze Cię bez silikonu
maniek - 2011-07-14, 15:25
:
libanczyk83 napisał/a:
czy jest cos lepszego od sylikonu?!jak jest to co?


Nowa uszczelka i odpowiedni moment dokręcenia :-P
libanczyk83 - 2011-07-25, 14:46
:
wkoncu Moto zrobione
caly dzien walczylem z silnikiem ale poszlo gladko:)
jestem zadowolony bo tlok, pierscienie i cylinder bez zarzutow jak nowki ;)
Jazda probna zrobiona i jest git, ale jak wracalem z traski byl moment ze moto z obrotow mi spadal ( na obrotyomierzu obroty skakaly nawet do zera ) tak mysle ze cos z elektryka??!!
musze poszukac na forum czy ktos mial takie objawy i co to moze byc
Jak ktos widzial taki temat to niech podrzuci linka!!!
dzieki
madart - 2011-07-25, 16:17
:
ja miałem, niestykała wtyczka od cewki
żółf - 2011-07-25, 21:26
:
Cytat:
czy jest cos lepszego od sylikonu?


Jest pasta loctite. Droga ale bardzo skuteczna, składam na nią wszystko, pod kapy nie używam uszczelek
libanczyk83 - 2011-07-26, 09:18
:
madart napisał/a:
ja miałem, niestykała wtyczka od cewki


musze sprawdzic moze to bedzie to!!
krzys_yy - 2011-12-15, 18:45
:
Witam.
Na początku wszystkich pozdrawiam!!!!!!!!!! Jet to mój pierwszy post wiec proszę o wyrozumiłość! Miałem problem z kopceniem. Dziś rozebrałem silnik i tak:
Cylinder ma wymiar u dołu 101,04mm. w środku 101,05mm. u góry 101,03mm. Nie jest owalny. Luz na zamku pierwszego pierścienia to 0.45mm drugiego 0.5mm
Wymiary tłoka na ssą na zdjęciu.
Moje pytanie to: czy tłok jest do wymiany? Czy cylinder nadaje sie do szlifu?
Z góry diekuje za podpowiedzi i pozdrawiam!!!!!!!!
madart - 2011-12-15, 20:06
:
Pierścienie mieszczą się jescze w przedziałach. Serwisówka podaje maximum 0,1mm luzu cylinder - tłok, mierząć średnice tłoka 10mm od jego dołu. U ciebie jest już więcej więcej więc raczej żeby zmniejszyć spalanie oleju trzeba drugi (?) szlif i nowy tłok.

To już takie zużycie czy ktoś zrobił za duży luz przy szlifie? Bo tłok wossnera ma wlasnie wymiar 100,92 nominalny.
Wszystko opisane jest w rozdziale NX650 G Section 7 Cylinder piston
krzys_yy - 2011-12-15, 20:37
:
Tak sie zastanawiam czy szlif jest konieczny bo znalazłem tłoki o wymiarze 100.94mm wiec może by dało radę bez szlifu ???????????????????
madart - 2011-12-15, 20:45
:
Przecież szlif kosztuje grosze przy wydatku jakim jest nowy tłok ?
A pasowanie robi się na 0,02 - 0,05. Przy takim jak podajesz to na starcie masz 0,07 wiec nie ma sensu chyba.
krzys_yy - 2011-12-15, 20:51
:
Co racja to racja.Musze poszukać jakiejś firmy i dać cylinder do szlifu . Dzieki za dobre rady. Pozdro!!!!!!!!
krzys_yy - 2011-12-17, 17:40
:
Z tego co się doczytałem następnym dostępnym wymiarm tłoka jest 101.93mm.. Czy cylinder trzeba powiększyć aż o 1mm. i powinien mieć max. 101.98mm ?????
Raviking - 2011-12-17, 18:51
:
madart napisał/a:
A pasowanie robi się na 0,02 - 0,05

takie pasowanie to na ori tłoku ,
na wossnerze jest 0,07 (ja mam 0,06 :mrgreen: )
krzys_yy kupujesz tłok [http://www.wossner.pl/product.php?id_product=356]WOSSNERA[/URL] zawozisz tłok z cylindrem do Pana szlifierza poprosisz Go o pasowanie na 0,06 i będzie git :mrgreen:

niestety jest to III szlif :cry: nastepną razom wymiana tulejii albo szukanie cylindra
krzys_yy - 2011-12-17, 19:29
:
A wiec średnica cylindra ma wnosić 101.99mm . Pytam bo dużo już sie naczytałem o naszych firmach i lepiej sobie pomierzyć samemu niż uwierzyć na słowo!!!
Raviking - 2011-12-17, 19:53
:
krzys_yy spoko zawie 1/4 najpierw do szlifierza,że by Ci pomierzył cylinder a pó 1/4 niej dopasujesz tłok
krzys_yy - 2011-12-17, 19:59
:
Cylinder już sobie pomierzyłem (to nie klopot moja branża) . Pytam tylko czy pod tłok 101,93mm. cylnder ma mić wymiar 101,99mm. bo może u siebie w firmie dam poszlifowac za piwko??
Raviking - 2011-12-17, 20:18
:
no to ile masz w cylindrze?
krzys_yy - 2011-12-18, 08:11
:
Raviking napisał/a:
no to ile masz w cylindrze?

opisałem wszystko na 1 stronie!
Raviking - 2011-12-18, 09:20
:
101,04 - 100,92 =0,12
101,05 - 100,76 =0,29
101,03 - 100,85 =0,18


dostępne rozmiary tłoków u wossnera :

Tłok o średnicy 99.94mm + pasowanie na 0,06 =100
Tłok o średnicy 99.95mm + pasowanie na 0,06 =100,01
Tłok o średnicy 100.93mm + pasowanie na 0,06 =100,99
Tłok o średnicy 101.93mm + pasowanie na 0,06 =101,99

wybór należy do Ciebie ;-)
powodzenia i nie Zapomnij o zrobieniu głowicy,kompresja sprawdzi szczelność zaworów ;-)
krzys_yy - 2011-12-18, 09:30
:
Raviking napisał/a:

powodzenia i nie Zapomnij o zrobieniu głowicy,kompresja sprawdzi szczelność zaworów ;-)

Dzieki bardzo. Teraz jestem w domu! Głowica już gotowa! Brak luzów na prowadnicach, zawory dotarte , nowe uszczelnacze. Teraz tylko tłok pod choinke i składam!!!!!!!!!!
krzys_yy - 2011-12-22, 17:52
:
Nastepna prośba z mojej strony:: postanowiłem wymienić łożyska wałka rozrządu. Łożyska jak łożyska ale okazuje sie że łozysko od strony łańcuszka jest z jednej strony zamknięte :)
Z której strony ma być owo zamknięcie : łąńcuszka czy rurki blokującej te łożysko ??????????
madart - 2011-12-22, 18:01
:
ja mam zamknięte od zewnątrz, czyli od tej rurki
krzys_yy - 2011-12-22, 19:08
:
W serwisówce chyba też tak jest ale po jakości zdjęć wolałem sie upewnić! Dzieki
krzys_yy - 2012-01-01, 12:38
:
Witam. Znowu małe pytanko co do mojego remonciku. Poprzednim tlokiem był wiseco : pierscien zgarniający składał sie z sprężynki i dwóch cienkich pierścionków. Teraz mam tłok Wossnera i pierścień zgarniający składa się z twardej sprężyny i jednego pierscienia zgarniającego . Rozumiem że sprężyna wchodzi do rowka tłoka a dopiero na nią zakładam pierscień!! Tylko jak go zacisnąć bo ta sprężyna jest chyba z zawieszenia jeep-a??????????????
madart - 2012-01-01, 14:11
:
zdjęcie?
rav chyba ma wossnera to przyjdzie i powie ;-)
krzys_yy - 2012-01-01, 16:42
:
madart napisał/a:
zdjęcie?

madart - 2012-01-01, 16:43
:
mnie to wygląda tak, jakby sprężyna była zakładana na pierścień
Raviking - 2012-01-01, 17:20
:
madart, dobrze pisze

mój wosner ma system taki jak opisany jest w 1 poście
krzys_yy, masz fote opakowania zestawu ?
krzys_yy - 2012-01-01, 17:59
:
Niestety opakowanie zostało w warsztacie. sorężyna raczej powinna wejść do środka bo na zewnątrz zniszczyła by gładz cylindra!!!!!
krzys_yy - 2012-01-01, 18:01
:
To jest naklejka z woreczka z pierścieniami. Dodam jeszcze że ów pierścień ma okrągły rowek w środku!!!!!!!
madart - 2012-01-01, 19:08
:
ma okrągły rowek żeby sprężynka w niego weszła, na zewnątrz :)
krzys_yy - 2012-01-01, 20:22
:
madart napisał/a:
ma okrągły rowek żeby sprężynka w niego weszła, na zewnątrz :)

Na zewnątrz pierścienia rowek jest prosty!!! Jaki sens ma zakładanie sprężynki na zewnątrz pierścienia?????????????? sam już nie wiem?????? Poszukam jeszcze może coś znajdę :)
zuczek 38 - 2012-01-02, 10:30
:
sprężyna na tłok i na nią pierścień nie można inaczej :lol: :lol: :lol:
widzieliście kiedyś uszczelniająca sprężynę :-D to nie wypisywać mi tu głupot !!!!!!!!
z włożeniem nie ma problemu cylinder jest z fazowany więc wchodzą pierścienie bez problemu tylko przed złożeniem posmarować obficie tłok i pierścienie olejem , założyć tłok na korbę i ustawić tłok w połowie suwu zablokować od dołu aby nie opadł jak będziemy wkładać cylinder , cylinder nasuwać lekko patrzeć aby pierścienie dobrze wchodziły można cylindrem ruszać na boki to trochę ułatwi ale nie za mocno . a przede wszystkim nie zabawiać sie w strągmenów wszystko z umiarkowana siłą bo pierścionki są kruche i dużo kosztują . nie będę pisał o ustawieniu pierścieni bo chyba każdy wie że zamki maja być po przestawiane :-)
krzys_yy - 2012-02-19, 07:57
:
Witam wszystkich po dłuższej przerwie! Moto w końcu poskładane - zapalił za pierwzym obrotem! Kolejna niewiadoma to ile kilometrów na dotarcie cylindra i po ilu wymana oleju?????? olej mam Motula 10w40???
Pozdrawiam
Raviking - 2012-02-19, 09:14
:
pierwszą zrób po 100km tak,tak(sto kilometrów)najlepiej minerala, następną po 200 km i dalej średnio co 2,5/3 kkm
pamietaj na dotarciu je 1/4 dzić na pełnym zakresie obrotów i o rozgrzewaniu silnika
zuczek 38 - 2012-02-19, 09:42
:
tak tylko pełny zakres obrotów nic na siłę ale odrobina szaleństwa się przyda :-P
krzys_yy - 2012-02-19, 14:27
:
A tak na ile etapów podzielić te pierwsze 100 kilometrów??????
kmaj - 2012-05-08, 19:39
:
dziś pomierzyłem cylinderek,
Wymiary zebrany jak w serwisów-ce
CYLINDER
I - 100,07
III - 100,04

TŁOK
I - 99,93

Wossner najbliżej to 100.93 czyli szlif z pasowaniem na 0,06 ma być 100,99? Czy mieszam coś?

PS. Macie jakieś opinie o tłokach kupowanych na allegro? Wossner na allegro 550 a na stronie wossnera 645.
Raviking - 2012-05-08, 20:43
:
kmaj dobrze liczysz :mrgreen:

allegro czy wossner jeden hooy tylko cena inna ;-)
kmaj - 2012-05-08, 21:07
:
hehe no to jak jeden jedyny :mrgreen:
To biorę tańszego.
Jutro po zakładach pojeżdżę z cylindrem i nieszczęsną głowicą. W cenach się zorientuje i niech też sami pomierzą.
kmaj - 2012-05-10, 12:47
:
Byłem dziś u jednego z lepszych (według opinii) warsztatów zajmujących się szlifami. Pomierzyli dla pewności i jak j*bneli cenę 100zł za szlif
Jak czytałem to ludziska płaca za inne motocykle po 50zł.
To normalna cena za tają średnice tulei?
madart - 2012-05-10, 13:05
:
za tyle to mozna wyslac do kogos tam i spowrotem kurierem ...
jak dla mnie to dużo
kmaj - 2012-05-10, 13:27
:
W cenie jest honowanie ale wydawało mi się honowanie jest zawsze ze szlifem liczone...
A i odradzali mi Wossnera bo Vertex lepszy...
Jakiej firmy zakładaliście tłoczyska ?
zuczek 38 - 2012-05-10, 19:20
:
ja płaciłem 60 zł mam Wossnera :mrgreen:
krzys_yy - 2012-05-10, 20:03
:
Ja za szlif 70zł i też mam Wossnera
Raviking - 2012-05-10, 20:32
:
Wrocław 70 zł wossner pasowanie 0.06 :mrgreen:
kmaj - 2012-05-30, 15:46
:
Odebrałem już 8-)

Rzeszów 100 zł wossner pasowanie 0.07

(zobaczymy jak będzie śmigać)

Foty nowego tłoka + porównanie z tłoczkiem z ASz-62IR (piękny silnik)
slawi2006 - 2012-05-30, 22:22
:
kmaj, wiesz ,że mnie chyba to samo czeka ? zawsze gdzie pójdę do warszatów to mi mówią " już tu taki jeden był z czymś takim " i tłumaczenie :P
tommat - 2013-05-15, 20:11
: Temat postu: tłok OMP
Wyjąłem silnik do remontu.
Szlifierz pomierzył i dał info by szukać nadwymiaru inimum 100,25.
Dziwił się trochę jak mu powiedziałem, że wossner jest aż na 100,93, że dużo zbierać trzeba.
Sprawdziłem, rzeczywiście oryginalny na I szlif jest na 100,25. Ale kasa straszna.
I już prawie wosnera kupilem.
Kilka dni temu pojawił się na aledrogo produkt OMP za fajne pieniądze.
Spóldzielnia porządna to sprzedaje, ręczą słowem, że git towar sprawdzony.
Mam chęć spróbować.
ma ktoś jakieś doświadczenia, informacje?
Tomek



Scaliłem z tym tematem - kmaj

wojtekk - 2013-05-16, 07:59
:
tommat, oryginalny na 1 szlif z wossnera jest 99,93 bo taki komplecik mam i leży sobie na półeczce po szlifie tłok z cylindrem itd. cylinder przed szlifem jak mierzyłem to miał coś lekko ponad 97 więc nie wiem skąd macie takie duże cylindry nominalne.
tommat - 2013-05-19, 20:46
:
Witaj
Dziwne z tym 97mm, bo serwisówka mówi,że nominał tłok ma wymiar 99,96mm przy cylindrze 100mm. Ale te nasze moto (z pierwszych rąk i bez przebiegu) to czasem już trzeci silnik albo cylinder mogą mieć.
Dziwiły mnie te tłoki wosnera na 99,92 i 99,94, ale szlifierz wytłumaczył mi, ze to mogą być do cylindra z nikasilu. może twój jest z nikasilu.
Ja mam normalny żeliwny.
Na innych postach na tym forum czytałem, że właśnie 100,93 wosnera jest na pierwszy szlif.
Kupiłem te omp, zobaczymy jak pójdzie.
Na razie mam zgryz z główką korbowodu, muszę silnik z korbowodem zatargać do szlifierza, co by dokładny pomiar zrobił, ale nie wygląda to ciekawie jak suwmiarką sprawdziłem. Chyba trzeba będzie rozpoławiać silnik i wał wyciągać do wymiany korbowodu.
Zobaczymy.
wojtekk - 2013-05-19, 21:00
:
tommat, nie mam nicasilu. Cylinder jest po szlifie i tłok j/w. 99,93 na 1 szlif wossner.Rok 1994.
Yukikaze - 2013-05-20, 08:39
:
wojtekk napisał/a:
tommat, nie mam nicasilu. Cylinder jest po szlifie i tłok j/w. 99,93 na 1 szlif wossner.Rok 1994.

Kurcze to też się dziwię bo nominał NX 650 to cylinder 100,00-100,010 i wtedy tłok Wossnera 99,93 pasuje do ori .
Tłoki Wossnera maja pasowanie na 0,07 i ja kupowałem na I szlif i tłok miał 100,93 i teraz cyl mam rozbełtany na 101,00.
wojtekk - 2013-05-20, 09:30
:
No u mnie teraz cylinder ma po szlifie 100,00 bo nie mogłem znale 1/4 ć mniejszego tłoka do szlifu a wossner ma najmniejszy 99,93.
cubiacus - 2013-06-14, 22:16
:
ale numer :-D dziś gościowi od szlifu, w trakcie, zaczął obracać się cylinder - jakiś pomysł czemu był lu 1/4 ny? nic się nie stało, ale gość powiedział, że pierwszy raz w życiu coś takiego widzi w japońcu... może dobrze, że go w końcu rozebrałem :-P
wojtekk - 2013-06-14, 22:21
:
Jak cylinder zaczął się obracać?
kmaj - 2013-06-14, 22:31
:
Tuleja siedzi lu 1/4 no? :shock:
wojtekk - 2013-06-14, 22:32
:
kmaj, no tylko to mi przychodzi do głowy.
cubiacus - 2013-06-14, 23:05
:
no tuleja właśnie, przeze mnie zwana cylindrem, bo mocno cylindryczna jest :-D tak czy tak niezły numer? może tak się zadziać od przegrzania czy jak?
kmaj - 2013-06-14, 23:50
:
Z przegrzania to słyszałem, że w 2T się tuleja przemieściła (obróciła).
Z drugiej strony takie historie częściej są spowodowane niefachowym nabiciem nowej tulei :roll:
cubiacus - 2013-06-15, 08:34
:
i w tym cały szkopuł, że to był oryginał:-D czyżby japońce schodzili na psy ?:-P
wojtekk - 2013-06-15, 19:59
:
Do 1994 jeszcze dobrze robili.
cubiacus - 2013-06-16, 09:34
:
no właśnie - ja mam 1991 :-P
Alibaba - 2013-06-17, 23:00
:
cubiacus, ja Cie znam za dużo ognia mu dałeś :mrgreen: ale myśle że to sie może zdarzyć przy zbyt szybkim wychłodzeniu głowicy po wjechaniu w wodę . Ta różnica temperatur dwóch materiałów :?:
Cezary - 2013-07-02, 16:13
:
A mnie to nie dziwi. Spotkałem się z takim zjawiskiem. Otóż swego czasu dawałem do piaskowania cylinder wraz z głowicą i pokrywą zaworów. Całość była zabezpieczona, ale i tak postanowiłem pozbyć sie ewentualnych zanieczyszczeń. Wszystkie części wylądowały w zmywarce do naczyń nastawionej na najwyższą temperaturę. Następnie cylinder postanowiłem wysuszyć w piekarniku. Wstawiłem go w pozycji anatomicznej i nastawiłem na minimum. Po jakichś 15 minutach wyjąłem cylinder i postawiłem na płytkach ceramicznych. Po chwili spojrzałem ze zdziwieniem i widzę, że cylinder zsunął się z tulei. Uzbrojony w rękawice mogłem nią dość swobodnie obracać. Na koniec odwróciłem go do góry nogami i przywaliłem o próg, by tuleja wróciła na pierwotne miejsce. Po ostudzeniu nie było żadnej możliwości kręcenia. Zaaferowany całym zdarzeniem zadzwoniłem do znanego wszystkim Motofischa z Allegro i ze zdumieniem usłyszałem, że on w podobny sposób demontuje tuleje, a dokładniej - stawia jej na płycie kuchni węglowej i po wypiciu piwka odwraca i stuka o podłoże. Wychodzą bez trudu. Ruchliwość nie jest problemem, bo po zmontowaniu tuleja jest od góry dociskana głowicą i nawet po rozgrzaniu nie mogą się obracać.
Jedna z takich wyciąganych tulei została ostatnio wraz z cylindrem oddana przeze mnie do szlifu. Wszystko poszło dobrze i od wczoraj na niej jeżdżę. Już 100 km przejechane, a wieczorem będzie kolejne 100.
wojtekk - 2013-07-02, 20:17
:
Cezary, dobra informacja dla potomnych.
Pozdrawiam.
Y3tson - 2013-08-25, 13:04
:
No cóż, wiedziałem, że bierze olej (przypuszczamy z tatą że gniazdko było nadpęknięte bo wymiana uszczelniaczy nie pomogła z dymieniem na zimno), ale nie wiedziałem że w takiej ilości.
Zatarłem silnik, moja wina, moja bardzo wielka wina.
Tłok pękł, okruchy wbiły się w głowicę, wał dostał po dupie, krzywki również, ogólnie, silnik do wymiany, remontować się nie opłaca.
I tu moje pytanie, a że wymiana silnika podchodzi pod "Remont generalny".

1. Czy SLR650, FMX650 miały takie same silniki (moc etc.) jak Domin 1993?
Od czego innego można spróbować wsadzić?
wojtekk - 2013-08-25, 18:20
:
Jeszcze FX vigor. Ja mam taki silnik zamontowany.