Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - preawidlowy luz na lancuchu napedowym

Macior - 2015-06-29, 22:44
: Temat postu: preawidlowy luz na lancuchu napedowym
Z uwagi na to ,ze nie znalazlem tematu o naciaganiu lancucha to zakladam go.
Zauwazylem u siebie ,ze mam luzny lanuch.objaawia sie to u mnie podczas jazdy glosna jego praca gdy jade powoli oraz szarpaniem.
Instrukcja mowi :
,,turn the ingnition switch off, place motorcycle on its side stand and shift the transmision Into neutral.check drive chain slack in the lower run midway between the sprockets .standard slack is 30 - 40 mm''

Tlumaczac na Pl trzeba motor postawic na bocznej stopce,wrzucic bieg neutralny .sprawdzic luz chwytajac lancuch od dolu w miejscu srodkowym miedzy zebatkami.prawidlowy luz powinien wynosic 30-40 mm .

Kiedys zapytalem kolege jak naciagnac lancuch w full crosie to powiedzial ,zeby zrobic luz na 2 cm.teraz jak przeczytalem winstrukcje to wnioskuje ,ze troche przesadzil.a Wyjaki luz ustawiacie u siebie ?
managa - 2015-06-29, 22:50
:
4cm, tak jak podaje serwisówka. Dominator to nie jest full cross, nawet nie half cross ;-)
zuczek 38 - 2015-06-29, 22:54
:
3 do 4 cm powinien być a to że łańcuch szarpie to wina smarowania jak się smaru w puszce używa to skleja nam łańcuch na tyle mocno że nim szarpie . Więc umyć porządnie łańcuch w nafcie lub ON i nasmarować olejem przekładniowym . i powinno być dobrze
Raviking - 2015-07-03, 04:01
:
zuczek 38 napisał/a:
umyć porządnie łańcuch w nafcie lub ON i nasmarować olejem przekładniowym . i powinno być dobrze


święta prawda :mrgreen: wtedy to nawet i smarować nie trzeba
Bicio - 2015-07-03, 06:43
:
Tylko nie dawać żuczkowi smarować bo on ma złą rękę :-P
SRsima - 2015-07-04, 08:13
:
zuczek 38 napisał/a:
umyć porządnie łańcuch w nafcie

zobrazuję tezę tę pracą swą :mrgreen:
kmaj - 2015-07-05, 09:31
:
Macior, te 4cm jest chyba mierzone od maksymalnego wychylenia łańcucha w dwie strony.
Ja mam na to inny sposób :mrgreen: Wsadzam kogoś ciężkiego na moto (albo 2xkogoś ciężkiego) i sprawdzam czy przy maksymalnym dobiciu zawieszenia nie napina łańcuch jak struny.
krzysiek_DTR - 2015-07-07, 12:18
:
Zgadzam się ze wszystkimi przedmówcami bo dobrze radzą, a dorzucę od siebie info od mechanika, który mi ostatnio wymieniał rozsypane łożyska tylnego koła. Według niego łożyska dostały po dupie bo za mocno łańcuch napinam. A ja nigdy nie napinałem bardziej niż na 35mm luzu, zawsze tego bardzo pilnowałem. Gość mówił, że lepiej żeby łańcuch był odrobinę luźniejszy niż za mocno napięty, wiadomo - nie może być luźny jak guma w starych gaciach ale lepiej niech będzie to 42mm przykładowo niż 30mm które teoretycznie sugeruje serwisówka. Pojeździmy zobaczymy ale faktycznie przy 35mm luzu (mierzonego bez obciążenia tak jak każe serwisówka) jak gość usiadł na moto to łańcuch już prawie napięty był a gdzie jeszcze do mocniejszego ugięcia zawiasu podczas jazdy w offie. Pozdrawiam
madart - 2015-07-07, 13:33
:
chyba pomineliscie fakt ze kazdy dominator stoi inaczej na stopce a to duzo zmienia
prawidlowo lancuch powienien miec minimalny luz w najbardziej napietej pozycji czyli wtedy gdy tylnia os jest w jednej lini z osią zebatki, powyzej i ponizej luz sie zwieksza
madart - 2015-07-08, 08:07
:
tu oryginalna nalepka z DIDa dobrze obrazująca, po lewej na dole

Macior - 2016-01-18, 09:32
:
Dzieki wszystkim za odpowiedzi