Honda NX 650 Dominator

ZASILANIE I WYDECH - modyfikacje gaznika - opis znaleziony w necie

YAGO - 2011-03-21, 15:49
: Temat postu: modyfikacje gaznika - opis znaleziony w necie
Czesc!

na stronie http://www.4strokes.com/tech/honda/xr650lcarbmods/ znalazlem modyfikacje gaznika, zastanawiam sie nad wprowadzeniem tych zmian w swoim gazniku, przeczytalem, wiem o co chodzi(mam taka nadzieje ) ale chcialbym uslyszec, krytyczne lub nie, slowa z waszej strony, prosze merytorycznie z argumentami bez zbednych "tekstow", mysle ze temat jest dosc ciekawy.
madart - 2011-03-21, 17:07
:
Jeśli ma się kase można szaleć :)
Filtr powietrza K&N to 130zl + do tego nowe dysze. I trzeba snorkel wywalić. Jak się uda za pierwszym razem będzie OK. Ale jeśli nie to jest zabawa z dobieraniem dysz i sprawdzaniem mocy/mieszanki . Do tego przydałby się konkretny sprzęt.
A czy warto? Kiedyś sie zastanawiałem i stwierdziłem że dużo mocy to nie wykrzesa, a swoje spalanie na trasie 4,75 bardzo lubie :-) a po modach na pewno pujdzie do góry..
YAGO - 2011-03-21, 18:50
:
chyba nie przeczytales tego co tam jest :)
madart - 2011-03-21, 18:52
:
Dlaczego tak uważasz? I popraw linka bo nie działa :)
YAGO - 2011-03-21, 20:43
:
poprawilem, dzieki, przekleilem poprostu caly swoj post z innego forum i nie zwrocilem uwagi :)

uwazam ze nie przeczytales bo wspoinasz o zabawie i kasie :), ale spoko mzoe sie porostu nei dokonca zrozumielismy, nie wazne :) mi najbardziej zalezalo na dyskusji i wyjasnieniu niektorych zmian, to ze ogolnei chodzi o wpakowanie wiekrzej ilosci mieszanki do cylindra to spoko rozumiem, natomiast nie dokonca wiem po co sa dziurki, do czego sluzy ta plastikowa nakladka w gazniku itp. i generalnei zastanawiam sie czy faktycznie silnik bedzie nietyle mocniejszy bo w to nie wierze specjalnie ale zmieni charakterstyke a szczegolnie odpowiedz na przeputnice w zakresie 3-4tys
madart - 2011-03-21, 21:19
:
Ahh.. Trzeba było trochę inaczej sformułować pytanie :)
Podkładka - wzbogaca mieszankę na starcie i pozwala na większe otwarcie się przepustnicy
Plastikowa nakładka - ta co trzyma iglice? Ona jest tylko mocowaniem
Dwie dziurki - nie jestem ekspertem ale sądzę, że to ma za zadanie zwiększyć prędkość wyrównywania się ciśnienie pomiędzy gardzielą ga 1/4 nika a komorą w której jest membrana i przepustnica. Większe dziury = szybsze 'zassanie' powietrza z wewnątrz = szybsze uniesienie przepustnicy. To moja wersja ;-)
Jak się zmieni charakterystyka nie wiem - pewnie trzeba wykonać wszystkie kroki, żeby poczuć różnicę.
zuczek 38 - 2011-03-22, 19:39
:
http://moto-klinika.skip....roducts_id=3231
a może taki ga 1/4 nik zamontować ?
tylko ta kasa ponoć xr na tym wymiata !!!1
Raviking - 2011-03-27, 00:09
:
Yago,nie prościej i taniej bedzie spróbować z ga 1/4 nikiem z XRy?
adziad - 2018-09-04, 15:43
:
Odgrzewam kotlet.

Zrobiłem te wszystkie mody. Spalanie nieznacznie wzrosło do około 6L/100km przy jeździe szosowej 100-110km/h , ale reakcja na gaz jest podobna jak by się zainstalowało gaźnik z pompką przyspieszającą. Silnik ma o wiele lepszą reakcję na gaz. Wbrew pozorom dość dużo dodało to jadu tej starej konstrukcji.
dario9z - 2018-09-20, 13:24
:
To jest opis modyfikacji gaźnika przez motormaniaka:
"mam gaźnik oryginalny, ale zmotany. Opis przeróbki umieściłem w opisie przeróbki motocykla na tym forum wzorując się "xr 650 Dave mods" z małą korektą. Iglica nie jest podniesiona przez podkładkę pod "grzybkiem" lecz opuszczona poprzez lekkie rozwiercenie w stożek otworu w przepustnicy i lekkie podpiłowanie grzybka. opuszczenie wynosi około 1,2 mm. Pozostałe modyfikacje to większa dysza główna 155, powiększone kanały powietrza w przepustnicy- szybciej reaguje na gaz. "
On z tego co rozumiem opuścił iglicę, a nie podniósł, przez co uzyskał mniejsze spalanie przy zadawalającej dynamice silnika. Dobrze to zrozumiałem?
adziad - 2018-09-20, 17:54
:
dario9z, No to wszystko w zależności czego kto oczekuje, gdy zależy Tobie na większej kąśliwości w środkowym zakresie obrotów to iglicę podnosisz (dajesz podkładki). Gdy na ekonomii to obniżasz. Niezbyt jedno z drugim idzie w parze.

Miałem w xr650l, gdzie jest ten sam silnik z tym samym typem gaźnika, ustawienie właśnie w tą ekonomiczną stronę do tego stopnia, że silnik był straszliwie mulisty i na dodatek grzał się. Więc spalanie typu 4,5L/100km było nie tym co chciałem osiągnąć kosztem wytrzymałości silnika i osiągów.

Po wprowadzeniu modów tak jak to opisuje Dave (między innymi podniesienie iglicy) spalanie wzrosło do ok 6l na asfalcie i nawet nie wiem ilu w terenie, coś około 8-9 myślę przy dość ostrym traktowaniu. Ale zachowanie silnika jest praktycznie nie do porównania.

Powinieneś sam spróbować pokombinować i znaleźć ustawienie które będzie właśnie Tobie pasować, niezależnie od tego że ktoś pisze o opuszczeniu czy podniesieniu iglicy. To tylko sugestie, punkt wyjściowy, które całkowicie mogą mijać się z Twoimi potrzebami.
dario9z - 2018-09-20, 18:00
:
OK, czyli dobrze zrozumiałem, trzeba znaleźć swój złoty środek. Pytam bo nie chcę błądzić, a skorzystać z gotowych rozwiązań skoro już to ktoś przerabiał.
maliq85 - 2019-03-09, 08:28
:
usprawniłem gaźnik przy czyszczeniu w moim dominatorze i różnica jest duuuża na +. Moto wstaje na koło z gazu na 2 biegu oraz zachowuje się jak na klasycznym mechanicznym gaźniku ;] zrobiłem tak: dysza ori 148, dwa otwory przepustnicy powiększone, mała podkładka pod iglicą, wywalony plastik wokół dyszy głównej, śruba składu mieszanki wykręcona na 3,5 obrotu[rd02 japonia], skrócona sprężyna przepustnicy o 2,5 zwoja, snorkel przerobiony-wycięte przegrody między trzema kanałami oraz usunięty dopalacz spalin egr lub jak tam się zwie to dziadoskie ustrojstwo z lewej strony cylindra. Jakby ktoś coś to służę pomocą :D
tomekz - 2019-03-09, 11:13
:
Jak by ktoś chciał to mam Mikuni Tm40 pasujący p&p.
Calafior - 2019-03-09, 14:19
:
Tomek PW.
adziad - 2019-03-10, 18:21
:
Calafior, też chciałem wstawić do dominatora ale się boję, bo mam w xr400;] Pisz gdybyś miał problemy z regulacją..