Honda NX 650 Dominator

RÓŻNE - filtr powietrza jaki ?

kowals777 - 2015-02-11, 18:01
: Temat postu: filtr powietrza jaki ?
Witam,
Zamierzam wymienić filtr powietrza przed sezonem i zastanawiam się jaki kupić na allegro można znaleźć filtry od 20 zł poprzez 50zł aż po 120zł (sportowe K&N)- czym one się różnią
Chciałbym się dowiedzieć jaki najlepiej wybrać ?
Mam Hondę NX 650 Dominator RD02(91r.)
Bicio - 2015-02-11, 19:05
:
No oryginał za 150 zł pewnie by był najlepszy, ale myślę, że taki papierowy HiFlo za 40 zł też da radę.
K&N ma tylu zwolenników co przeciwników, ja bym do siebie nie założył, wolę raz na jakiś czas wymienić niż prać i nasączać płynem, który tani nie jest.
Warto natomiast zajrzeć przy okazji do airboxa czy nie zasysa lewego powietrza przez pęknięte/nieszczelne elementy obudowy. Zwłaszcza, że jest to umiejscowione niezbyt fortunnie.
adziad - 2015-02-11, 20:13
:
kowals777, Zwykły hiflofiltro za 50pln najlepiej się sprawdza. Można go od czasu do czasu przedmuchać kompresorem. H&M jest dobry ale jego cena + czyszczenie + nasączanie wychodzi dużo drożej niż raz na rok wsadzić zwykły. No chyba, że ktoś non stop w pyle zasuwa za innymi motocyklami. W tym przypadku to jedynym rozwiązaniem jest h&m i częste czyszczenie + nasączanie.

Tak jak bicio pisze, najważniejsza jest poprawna instalacja i szczelność!!!
Artek - 2015-02-12, 09:01
:
Ja założyłem K&N,środków na niego nie idzie dużo,ale wydaje mi się że się szybciej brudzi,ogólnie to nie narzekam,może trochę więcej kosztuje,ale zostanie w tym motocyklu już do końca,umycie i naoliwienie to jest 10 min.nie licząc czasu wyschnięcia filtra i wyschnięcia oleju,ale ja mam ostatnio dużo czasu,cały brud pod wodą pięknie schodzi i filtr jest jak nowy.
wojtekk - 2015-02-12, 09:18
:
Czy szybciej się brudzi to nie wiem ale więcej powietrza idzie na tłoki. Na nim inaczej widać bo jest klejący ale na pewno nie filrtuje tak dokładnie jak papierowy albo mi się tak tylko wydaje. Mam taki założony od jakiegoś czasu i chyba jak bym jeździł w kurzu to wybrał bym papierowy.
Po odpowiedniej regulacji gaźnika czego nie robiłem pewnie idzie zejść z spalaniem o 000 ileś tam a w połączeniu z odpowiednim wydechem na pewno będzie przyrost mocy.
Bicio - 2015-02-12, 09:19
:
No widzisz, czyli nie tak źle jeśli chodzi o koszty.
Ja jednak nie przepadam za K&N bo moim zdaniem jego zdolności filtrujące, w stusnku do filtrów papierowych, są dużo niższe. K&N zubaża mieszankę, a więc powietrze swobodniej przez niego przepływa, filtr stawia mniejszy opór niż papierowy. A to za sprawą większych "oczek" i mimo nasączenia leci do gaźnika więcej syfu. Zwłaszcza, że papierowe filtry również są fabrycznie natłuszczane.

Z tego co pamiętam zaleca się regulację gaźnika przy zastosowaniu K&N, robiłeś coś z tym?
Artek - 2015-02-12, 14:12
:
Bicio,jeżeli mnie pytasz to ja gaźnika nie regulowałem,kn,a zamontowałem na cpn,ie bo chciałem mieć dostęp do kompresora,włożyłem i pojechałem,gaźnika nie ruszałem,bo silnik pracował dobrze a kolor świecy był idealny,kawa z mlekiem.
Bicio - 2015-02-12, 14:16
:
E no czyli ok, dobrze wiedzieć :-)
motormaniak - 2015-02-16, 14:39
:
A ja latam na gąbkowym. Nie zauważyłem żeby sprzęt chodził lepiej lub gorzej, ale przyzwyczajenie z moich innych motocykli off roadowych wzieło góre dlatego wsadziłem gąbkę..
adziad - 2015-02-16, 17:13
:
motormaniak, Ale akurat do dominatora nie ma opcji wsadzenia gąbkowego bez modyfikacji airboxa. No chyba, że nie śledzę najnowszych trendów;]


edit:

No dobra poprawka, da się. Dla chcącego nic trudnego:D



Ale trochę nie wyobrażam sobie prania tego;]


Jeszcze coś takiego znalazłem z takim ładnym stelażykiem pod kolor:



Już chyba lepsze rozwiązanie


Aha , i pamiętajcie bo to ważne szczególnie zimą, aby co jakiś czas płoszyć myszy z obudowy filtra bo potem trzeba po nich sprzątać


wojtekk - 2015-02-16, 17:15
:
motormaniak, zapodaj fotkę albo link z tym filtrem.
jarkow - 2015-02-17, 12:16
:
Na Allegro filtr M.LINE kosztuje 23 zł więc w cenie jednego filtra KN można kupić pięć, i wymieniać jak skarpetki.Brudny to do kosza.

http://allegro.pl/filtr-p...5085677494.html
Lub oryginalny
http://www.ebay.com/itm/F...ef6a850&vxp=mtr
nx-rider - 2015-02-17, 14:29
:
jarkow napisał/a:
Na Allegro filtr M.LINE kosztuje 23 zł więc w cenie jednego filtra KN można kupić pięć, i wymieniać jak skarpetki.Brudny to do kosza.

http://allegro.pl/filtr-p...5085677494.html


Ciekawe jaki będzie - właśnie sobie taki kupiłem to dam znać jak przyjdzie
wojtekk - 2015-02-17, 14:53
:
nx-rider, a jaki ma być? Bedzie wyglądał jak każdy papierowy.
nx-rider - 2015-02-18, 06:44
:
wojtekk napisał/a:
wyglądał jak każdy papierowy.

Każdy klucz płasko oczkowy wygląda na metalowy a ja śmiem twierdzić że różnica w jakości a w zasadzie w trwałości pomiędzy nimi może być ogromna ;-)
wojtekk - 2015-02-18, 13:08
:
nx-rider, może ale jak to stwierdzisz? Bardziej o to mi chodziło.
Artek - 2015-02-18, 14:45
:
Jak y ktoś potrzebował filtra do nx,a,to służę pomocą,mam takowy firmy hiflo prawie nie używany,oddam za cenę równą 0 lub cenę wysyłki.:D
Bart76 - 2015-02-18, 16:03
:
siemanko młody, możemy się wymienić za opnkę przednią ;)
Artek - 2015-02-19, 11:20
:
Bart76,nie ma problemu,jestem ugodowy :twisted:
motormaniak - 2015-02-22, 12:43
:
wojtekk napisał/a:
motormaniak, zapodaj fotkę albo link z tym filtrem.

http://sklep.olekmotocykl...all,415557.html
stelaż zlutowałem z drutu 3mm. Nie wymaga przeróbki airboxa i zawsze można wsadzić org papierowy
Ostasz - 2015-05-20, 05:34
:
nx-rider i jak ten filtr m-LINE o którym pisałeś w lutym? Daje radę? Pytam, bo świeżo zakupiony Dominator chce oddychać czystym powietrzem i nie wiem na jaki filtr powietrza się zdecydować...
nx-rider - 2015-05-21, 10:23
:
Z wyglądu wszystko O.K.
Moto pracuje na nim poprawnie
Co do trwałości - jeszcze nie wiem ale tak na prawdę to sposób oraz miejsce upalania motka mają zdecydowanie największy wpływ na żywotność filtra

Tak więc chyba polecam
Ostasz - 2015-05-22, 10:04
:
nx-rider dzięki za info - zatem zakupuję taki do swojego. ważne się to to nie rozleciało w rękach na dzień dobry, a jak się sprawdzi przy moim upalaniu to zobaczymy :-)
jedi_racer - 2015-08-23, 22:05
: Temat postu: Filtr powietrza K&N
Drodzy użytkownicy Dominatorów :)
Czy warto zakładać akcesoryjny filtr powietrza K&N ? Wcześniej taki miałem w DRZ400SM i jakoś potrafił zdławić na postoju silnik (!). Czy jeżeli włożę taki do Domina to będzie potrzebna dodatkowa regulacja gaźnika?
Jeżeli ktoś taki filtr K&N posiada proszę o spostrzeżenia.
nx-rider - 2015-08-24, 06:54
:
jedi_racer napisał/a:
Czy warto zakładać akcesoryjny filtr powietrza K&N ?

nie stosunek "przyrostu mocy" do ceny wychodzi słabo
jedi_racer napisał/a:
Czy jeżeli włożę taki do Domina to będzie potrzebna dodatkowa regulacja gaźnika?

Tak naprawdę to wszystko zależy w jakim stanie masz obecny filtr i jak na nim moto pracuje (czy jest mocno zasyfiony). Wiadomo że gaźnik będzie wymagał (wymaga) regulacji w przypadku zmiany "oporności" filtra -
wojtekk - 2015-08-24, 10:03
:
Zdania jak zawsze będą podzielone. Jak śmigasz bardziej po czarnym, wymienisz komin i zmodyfikujesz gaźnik to ten filtr zda egzamin. Natomiast nie wydaje mi się aby w kurzu był dobrym wyborem. Ja na takim latam ale nie wiem czy spalanie spadło co wiele osób potwierdziło. Ogólnie rzecz biorąc wymiana samego filtra rakiety nie zrobi z dominatora bo już nią jest :mrgreen:
jedi_racer - 2015-08-24, 14:55
:
wojtekk, nx-rider, dzięki chłopaki za uwagi. Mimo wszystko wymienię na taki skcesoryjny. Znalazłem K&N za 101zł więc portfela nie rujnuje... aha dochodzi 40-50 zł za płyn do nasączania :(
rotanimoD - 2016-08-23, 18:33
:
Cześć.
Dziś Dominator odmówił mi posłuszeństwa na szosie. Zaczął się dusić i przerywać. Wywaliłem filtr powietrza i odzyskał oddech, co pozwoliło mi wrócić na kołach do domu. Dziwi mnie to, bo filtr (hiflo-filtro) 2,5 tysia zrobił w cyklu mieszanym i tak się zawalił? Na ile mniej więcej wam starcza? W bigu zmieniałem co 2 sezony, i nie był nigdy tak zawalony.
pzdr.
adziad - 2016-08-25, 09:59
:
rotanimoD, Jeżeli jeździsz ofem grupą w pyle to filtr starcza na dwa dni (wielokrotnie testowane na zlotach dominatorowych;]), potem trzeba go wydmuchać i jeszcze daje radę. Na szosie to tak jak mówisz dwa lata, ale powinno się profilaktycznie co roku wymieniać.