Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - Wymana oleju w lagach

maniek - 2011-03-12, 19:48
: Temat postu: Wymana oleju w lagach
Jak w temacie :


1 Odkręcam górne kapsle (uważam na oczy)
2 Odkręcam dolne śruby spustowe
3 Jak zleci to pompuje lagami
4 Jak już wszystko zleci zakręcam dół , wlewam 0,592 l zakręcam.
5 zakręcam kapsla.

Prawidłowo czy coś dorzucić do tego ?
madart - 2011-03-12, 19:54
:
Ja tak nie robie ^_^
po co utrudniac sobie i odkrecac sruby na dole jak mozna lagi wyjac i gorą wylać
na oczy to mozesz uwazac jak masz nowke a nie sprezyny jak kapcie
mozesz wyplukac porządnie ekstrakcyjną
zmierz sobie dlugosc sprezyn
jak masz nieodpowiedni sag to se mozesz od razu poprawic odpowiednim dystansem
maniek - 2011-03-12, 20:05
:
powiedzmy ze upieram się bez ściągania lag...
Raviking - 2011-03-12, 20:28
:
Madart .będziesz chciał przedłużki? :) :mrgreen: Maniek,robisz ok. Madart kombinuje :-P
madart - 2011-03-12, 21:16
:
mnie tam front starcza :-P
wogole toleruje seryjny zawias i wiem co moze a do czego mi bedzie haski potrzebny :mrgreen:

maniek nagraj filma jak to robisz, ciekaw jestem takiej wersji zdarzeń 8-)

patrzylem wlasnie do modrej ksionzki i co? jest nawet rysunek jak sie opróżnia lagi z oleju.
?rubke to się odkręca żeby lagi rozkręcić. Mówie, że to utrudnienie bo czasem sie cwaniara nie chce wkręcić.
Maniek kombinujesz, czy 60sekund na odkręcenie 4 śrub to jest jakiś problem? Nie mów że ty chciałeś obie lagi naraz pompować używając nieodkręconego przedniego koła :mrgreen:
maniek - 2011-03-12, 22:39
:
w sprawie mądrych książek "reparatur anleitung" strona 72

jest problem, nie chce mi się lag ściągać, dlatego kombinuje, ściągnę je jak będę zmieniał łożysko główki ale to osobna historia.

Więc panowie jednomyślność chce zobaczyć.

ps. Art jako osoba administrująca, co za tym idzie świecąca przykładem, powinna dbać o swój "wizerunek" dlatego zacznij to robić albo sprezentuje Ci słownik!
madart - 2011-03-13, 07:23
:
Już wszystko jasne - w RD08 nie ma tejże śrubki do spustu oleum ;-)
wartburg - 2011-03-13, 16:28
:
madart napisał/a:
Już wszystko jasne - w RD08 nie ma tejże śrubki do spustu oleum ;-)


hehe - czekałem aż "ktoś" to napisze :mrgreen:
Raviking - 2011-03-13, 18:54
:
madart napisał/a:
Już wszystko jasne - w RD08 nie ma tejże śrubki do spustu oleum ;-)

wyższość made in Japan :mrgreen:
stachu - 2012-01-31, 20:30
:
Jaki olej do lag, jaka lepkość? Zastanawiam się nad 15W MOTUL.


.



Posty od 2012-01-31, 21:30 do 2012-01-31, 22:02 przeniesione z tematu: http://hondadominator.pl/...cd2ab3910bc9b6e - kmaj
madart - 2012-01-31, 20:58
:
motul jest bardzo dobry, ale we 1/4 10W
Alibaba - 2012-01-31, 21:02
:
ja wlałem 10 W jest duża różnica po wymianie na +
tmarc - 2012-02-13, 02:01
:
Panowie widziałem taki filmik o wymianie oleju i gość mówił że wlewając oleum można zmierzyć poziom oleju w ladze od góry. Wie ktoś jaka to będzie odległość w dominatorze?
madart - 2012-02-13, 07:31
:
120mm
naprościej odciągnąć strzykawką i rurką ;-)
tmarc - 2012-02-14, 22:42
:
thx:)
seven9 - 2012-02-16, 07:50
:
witam!
podłączę sie pod temat, bo czeka mnie wymiana łożyska główki ramy i przy okazji chcę wymienić olej w lagach. Moje pytanie brzmi: jaki olej kupić i ile?

pozdro
madart - 2012-02-16, 08:39
:
olej moze byc 10 W, firma wedle uznania, problem w tym że wchodzi 1,2L a kupić można tylko po litrowych opakowanich, albo castrola 0,5 w cenie 1L :lol:
seven9 - 2012-02-16, 08:49
:
to trzeba będzie kiedyś zrobić akcję i kupić 12L na 10 osób :).
a czy lał ktoś 15W? taki olej polecił mi kolega, podobno do zużytych lag lepiej zalać gęstszy.
madart - 2012-02-16, 10:12
:
lałem 15W ale nie sprawdził się na zregenerowanych sprężynach i kamienistych podjazdach
na ulice może być bo je 1/4 dziłem z rok i nie czułem różnicy
Radekmoto3 - 2012-02-20, 16:15
:
Witam wzystkich!! z racji tego ze przeprowadzam remont generalny motorku bede na dniach wymieniał olej w lagach także postaram się porobic zdjęcia całego zabiegu.według książki to długość sprężyny ma być 593,3mm, olej ma być ATF i 592ml. pozdrawiam
madart - 2012-02-20, 16:54
:
593,3 to limit serwisowy
normalnie powinna mieć niecałe 600 z tym, że mało który dominator z niewymienianymi sprężynami będize miał tyle
Raviking - 2012-02-20, 16:57
:
eee! mój miał prawie 600mm i mam jeszcze te sprężyny,bo teraz mam z XLki :mrgreen:
Radekmoto3 - 2012-02-21, 13:08
:
Witam olej w lagach wymieniony, sprawa mało skąplikowana nawet wyciagająć lagi.tak jak na początku temtu.Ale co mnie zaskoczyło, że prawdopodobnie mam tulejki nad spężyną o dł.40mm spężyny miały długość 596mm także całość daje 636mm+podkładka około 1mm.
zigson - 2012-02-21, 14:36
:
Hej, u mnie w SLR dokładnie te same cyferki, starą breje - inaczej tego nazwać się nie da - wymieniam na nowy 10, ilość starego mniej więcej się zgadza, na lagach olej nie zostaje więc uszczelniaczy nie ruszam...

troche to dziwne, sprężyny mają 595mm a serwisówka mówi o 589, możliwe że poprzedni właściciel wymienił na takie jak w dominku :/ no trudno...
madart - 2012-02-21, 15:01
:
tulejki są bo ustalają napięcie wstępne sprężyny
tmarc - 2012-02-23, 22:24
:
madart nie chcę popełnić błędu, 120 mm przy wyciągniętych sprężynach i rozciągniętej ladze czy złożonej?
madart - 2012-02-24, 09:16
:
przy złożonej ladze, bez sprężyny
tmarc - 2012-02-24, 13:51
:
dzięki
madart - 2012-03-22, 18:03
:
Dobry link na temat olejów http://www.scigacz.pl/Mot...agia,17958.html

z podkreśleniem na:

* oleje bardzo różnią się od siebie, nie sugeruj się etykietami i oznaczeniami W

* „utwardzanie” zawieszenia poprzez użycie gęstszego oleju często daje skutek odwrotny do zamierzonego
Raviking - 2012-03-22, 18:09
:
do tego co jest napisane na ścigaczu podchodze z WIELKĄ rezerwą
madart - 2012-03-22, 18:41
:
czsem sie im uda zerżnąć coś mądrego :mrgreen:
zigson - 2012-03-25, 21:22
:
juz jakis czas temu wymienialem olej, trochę po wariacku, zdjąłem kolo, wykrecilem lagi, odkrecilem gorne przykrywki, wyjąłem sprezyny i zlalem olej do pojemnika, tyle ile zcieklo z każdej tyle dolalem nowego, robilem to gdy w garazu bylo okolo 0 stopni C, dzisiaj po dalszym wypadzie wywalilo mi olej z jednej lagi, mysle ze juz ze 50-100 ml ubylo,

i teraz nie wiem, czy moze za duzo nalalem i nadmiar uciekl, czy moze nowy olej ma inna konsystencje i pokazal ze uszczelniacze to lipa ( wlalem 15W ), kumpel mowil ze musze wszystko w mak rozebrac i wyczyscic, wymienic tylko uszczelniacze oklejeowe, pylowe ( te pierwsze ) moge zostawic, wlac inny olej, bo w tym przypadku nie poczulem poprawy

i pytanie, uszczelniacze maja zapewne jakis wplyw na jakosc amortyzacji, ale czy warto szukac i placic za cos specialnego, czy poprostu zalozyc jakis tani zamiennik i pomyslec nad lepszym oleum ???
madart - 2012-03-26, 09:35
:
uszczelniacze nie mają wplywu na zawieszenie zebys to poczuł, mozna kupic zwykle bo i tak są wieczne
a puściły raczej od brudu niż od nadmiaru oleju bo piszesz ze wlałeś tyle co wylałeś
sproboj je wyczyscic i zobacz czy będą ciekły. po wyjeciu tych pyłowych wystarczy wbić wizytówke lub coś podobnego miekkiego i obrócić dookoła, to samo w pyłowych
zigson - 2012-03-31, 19:37
:
http://allegro.pl/uszczel...2215347202.html

jak założę takie coś to będzie git ?
stachu - 2012-04-26, 19:38
:
Zabrałem się dzisiaj za wymianę oleju i uszczelniaczy zawieszenia w mojej hondzie.

Zlałem olej z lag do słoików żeby porównać ile ubyło z cieknącej lewej lagi. Okazało się, że w lewej jest więcej niż w prawej. Być może prawa ciekła wcześniej i teraz było już całkiem za mało oleju.
Dla porównania wlałem 592ml wody do trzeciego słoika i Wyszło że obie lagi miały ok 30% za mało oleju.

Sprężyny mają 602mm, czyli 10mm więcej niż limit serwisowy.
Strasznie ciężko było odkręcić korki, ktoś mocno dokręcił albo w ogóle nie były odkręcane od chwili wyprodukowania motorka. Trochu sie poniszczyły. Ktoś wie ile kosztują nowe korki lag?

Jutro czeka mnie drugi dzień czyli wymiana uszczelnień oleju i osłon przeciw kurzowych oraz zmontowanie wszystkiego do kupy. Postaram się zamieścić fotki jak coś ciekawego znajdę.
MaciekTOS - 2012-04-26, 20:35
:
Właśnie te aluminiowe korki mało podatne są niestety na odkręcanie i po jednej wymianie oleju wyglądają jak by je ktoś obgryzł :-? Swoją drogą ciekawe dlaczego te korki nie są stalowe :idea:
stachu - 2012-04-28, 14:25
:
Rozebrałem lagi w drobny mak, wyczyściłem wszystkie elementy i poskładałem z powrotem do kupy.

Kilka spostrzeżeń i uwag:
Tulejka która znajduje sie pod uszczlniaczem olejowym jest prawie cała w wytarta, według serwisówki nalezy ja wymienić jezeli 3/4 powierzchni ma kolor miedziany, w moim przypadku to jest 9/10. Z braku zastępczej tulejki zostawiłem starą.

Miałem też problem z umiejscowieniem tej tulejki w odpowiednim miejscu, z pomocą przyszedł korek od oleju Motul 3000 który idelanie sprawdził się jako przyrząd do wkładania tulejki i uszczelniacza olejowego.

Po złożeniu, zalaniu olejem wyra 1/4 nie czuć efekt, trudniej jest ścisnąć amortyzator i z pewnością poprawi to prowadzenie motocykla. Przez 3 lata je 1/4 dziłem ze świadomością że wszystko jest ok bo przód nie dobijał. Teraz wiem że to nie jest jedyne kryterium. Jeżeli ktoś z was nie wymieniał jeszcze oleju w lagach to polecam. Japońce maja korek do spuszczenia oleju wiec sama wymiana powinna zająć nie dłużej niż 10 min.



Oto kilka fotek:
madart - 2012-04-28, 15:43
:
no brawo się należy bo jeszce nie widzialem nikogo kto by doszedł do tulejki ślizgowej ;-)
Raviking - 2012-04-28, 19:19
:
stachu wiekie brawa :mrgreen: ,
powoli trzeba będzie przygotować się do poskładania instrukcji obsługi domina po Polsku.
Murzyn bedzie miał co robić ;-) :mrgreen:
managa - 2012-04-28, 19:42
:
Raviking napisał/a:

Murzyn bedzie miał co robić ;-) :mrgreen:


yhy, zapomnij ;)
Raviking - 2012-05-06, 16:12
:
lał ktoś Amortyzol ?
http://www.orlenoil.pl/ol...-15-WL-150.html
madart - 2012-05-06, 18:04
:
jakaś tragedia to to nie będzie, kto testuje? :lol:
Raviking - 2012-05-06, 18:13
:
ja się przymierzam :mrgreen: raz w roku można zmieniać za taką cene :mrgreen: albo i dwa

Managa podesłała :mrgreen:


MaciekTOS - 2012-11-05, 13:56
:
Takie pytanie jeszcze chce zmienić tylko olej jaki wlać żeby uszczelniacze nie padły ? i był twardszy ? Bo jest opinia że po wlaniu oleju nie wytrzymują uszczelniacze .Patrzcie rozebrałem lagi i miałem tak założone sprężyny to jest normalne ? :mrgreen:

Raviking - 2012-11-05, 15:12
:
MaciekTOS, gęste zwoje na dole
MaciekTOS - 2012-11-05, 21:11
:
Dzięki , to ciekawe co autor miał na myśli jak tak założył te sprężyny :-D
Te 2 tulejki dystansowe tak ? pod korkami lag długości 40 mm , jaka reakcja była by założyć np takie tulejki 20 mm dłuższe ?
nx-rider - 2013-02-15, 14:12
:
RAVI robiłeś próbę z Amortyzolem?
Czy ktoś z was może podesłac wymiary tych tulejek dystansowych?
Wiadomo że 40 mm długości ale jaka jest dokładnie średnica?
MaciekTOS - 2013-02-15, 16:19
:
?rednica identyczna jak lagi , gwinty identyczne jak korki na lagi ;-)
Raviking - 2013-02-15, 16:34
:
nx-rider, Amortyzol będzie zalany w przyszłym tygodniu, zaleje 15W
Alibaba - 2013-02-15, 17:09
:
zrobiłem eksperyment zalałem zmieszanym w 10 i w 15 pół na pół zobaczymy jak będzie.
szkodas - 2013-03-06, 20:32
:
Raviking napisał/a:
, Amortyzol będzie zalany w przyszłym tygodniu, zaleje 15W

Z zapytaniem można wiedzieć jak wypadły próby ???
Raviking - 2013-03-06, 20:57
:
nijak :-P , nie zalewam ,bo może kupiec se zaleje sam a ja czekam na nowy przód :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Alibaba - 2013-03-06, 21:53
:
Po testach z olejem mieszanym w 10 i w 15 wynik b. pozytywny , mniej nurkuje na głebokich dołach , na tralce i małych dołkach po kałużach im szybciej jade tym lepiej wybiera. Nierówności i ubytki asfaltu są troche bardziej wyczuwalne ale ogólnie je 1/4 dzi się poewniej , zwłaszcza w trudnym terenie .
danon42 - 2014-02-17, 22:06
: Temat postu: Olej do lag
silnikowy przekładniowy jaka lepkość? i ilość!!!
Alibaba - 2014-02-17, 23:43
:
http://www.scigacz.pl/Mot...agia,17958.html
U nas mieści się 0,592 L oleju , możesz zalać motula W 10 ewentualnie inny olej do amortyzatorów byle był świeży :mrgreen:
Bolo - 2014-02-22, 17:56
:
Dziś robiłem lagi :)
Oleju miałem mniej niż 592 ml, ale teraz wlałem 600 ml.
Sprężyny 600 mm.
HAL_9000 - 2014-03-09, 14:13
:
Czy zużyty olej z lag do czegoś może się przydać ? Czy kompletnie do niczego ?
madart - 2014-03-09, 15:08
:
ma w sobie drobną zawisine opiłkow wiec nawet do spalenia chyba nie basz
Alibaba - 2014-10-20, 22:33
:
olej w lagach wytrzymuje tylko 1 sezon , po wymianie na początku zeszłego sezonu amory nie dają już rady. Zrobiły się sztywne i kiepsko tłumią nierówności terenu i prawdopodobne dla tego złapałem gumę po najechaniu na wystajacy korzeń. Obydwie sprężyny są ok mają po 600 mm . Teraz leję W10 i zobaczymy.
ptasiu - 2015-06-22, 22:51
:
Raviking napisał/a:
madart napisał/a:
Już wszystko jasne - w RD08 nie ma tejże śrubki do spustu oleum ;-)

wyższość made in Japan :mrgreen:

Znaczy się we włochu odkręcamy lagi albo odwracamy moto do góry kołami? :cry:
nx-rider - 2015-06-23, 07:07
:
ptasiu napisał/a:
Raviking napisał/a:
madart napisał/a:
Już wszystko jasne - w RD08 nie ma tejże śrubki do spustu oleum ;-)

wyższość made in Japan :mrgreen:

Znaczy się we włochu odkręcamy lagi albo odwracamy moto do góry kołami? :cry:


Nie inaczej
ptasiu - 2015-07-19, 20:41
:
No i wymieniłem po raz pierwszy olej w lagach. W związku z tym mam 2 pytanka:

- jaka jest możliwość wymiany lag we włochu na te "japonckie"? Czy wystarczy tylko wymienić lagi a mocowania będą pasować? Po pierwsze w japońcu można założyć osłonę na tarczę hamulcową (qźwa, może jestem fetyszystą...), a po drugie dzięki korkowi spustowemu można łatwiej wymienić olej w lagach. Robił ktoś kiedyś taką zamianę? Po co włosi zrezygnowali z korków spustowych? Przeca jest z tym więcej dżebania...

- sprężyny długość 590 mm - mogą być, czy zmieniać/wyciągać?

- czy przy wymianie oleju rozbierać lagi, czy wystarczy wyjąć sprężyny, wylać stary olej, zalać nowym i włożyć sprężyny z powrotem? Zaznaczę, że lagi nie ciekną...
Artek - 2015-07-21, 07:47
:
ptasiu, Jeżeli sprężyny są równe to zostaw.
madart - 2015-07-21, 09:07
:
mocowania lag powinny byc takie same, po co zrezygnowali? bo nie sa potrzebne :-P
sprezyny ja rozciagalem z takich do 625 zeby bylo ok
wymiana tak jak piszesz, mozesz przeplukac ropą albo benzyna zeby wyplukac syf
ptasiu - 2015-07-21, 11:25
:
madart napisał/a:
mocowania lag powinny byc takie same, po co zrezygnowali? bo nie sa potrzebne :-P

Jak to?

madart napisał/a:
sprezyny ja rozciagalem z takich do 625 zeby bylo ok

Możesz polecić jakiś "magików" w tym temacie? Jakie wrażenia po rozciągnięciu sprężyn?

madart napisał/a:
wymiana tak jak piszesz, mozesz przeplukac ropą albo benzyna zeby wyplukac syf

To już zrobię przy następnej wymianie oleju, bom tegoż nie uczynił..... Dzięki

Artek napisał/a:
ptasiu, Jeżeli sprężyny są równe to zostaw.

Takożem w swej roztropności sprawił....
nx-rider - 2015-07-21, 17:09
:
Ptasiu ewentualnie aby trochę utwardzic zawias możesz zastosowac podkładki pod korki (nad sprężyny) które to poprawią wstępne napięcie sprężyn. Nie pamiętam jakie są limity serwisowe, a nie chce mi się teraz szukac
Ja tak mam u siebie - podkładki około 4 cm
madart - 2015-07-21, 19:05
:
jak to?
bo kazde lagi sie teraz wyjmuje obraca do gory nogami zlewa olej i wlewa nowy :)

wrazenia po rozciagnieciu jak najbardziej na ++++
dawalem kubeko on odsylal do jakiegos serwisu lokalnego co regeneruje sprezyny, gizes na forum chyba nawet ich adres byl ale nie pamietam
nx-rider - 2015-07-22, 15:26
:
madart napisał/a:
on odsylal do jakiegos serwisu lokalnego co regeneruje sprezyny, gizes na forum chyba nawet ich adres byl ale nie pamietam

firma z Bielska Białej, gdzieś na forum na pewno jest ich adres
managa - 2015-07-22, 15:35
:
nx-rider napisał/a:
madart napisał/a:
on odsylal do jakiegos serwisu lokalnego co regeneruje sprezyny, gizes na forum chyba nawet ich adres byl ale nie pamietam

firma z Bielska Białej, gdzieś na forum na pewno jest ich adres


http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=365
marizaga - 2015-08-01, 21:40
:
Alibaba napisał/a:
olej w lagach wytrzymuje tylko 1 sezon , po wymianie na początku zeszłego sezonu amory nie dają już rady. Zrobiły się sztywne i kiepsko tłumią nierówności terenu i prawdopodobne dla tego złapałem gumę po najechaniu na wystajacy korzeń. Obydwie sprężyny są ok mają po 600 mm . Teraz leję W10 i zobaczymy.


hej, dopytam, stwierdzilem ostatnio, ze mam chyba twarde lagi z przodu, tzn na postoju jestem je w stanie ugiac do okolo 15 cm, nigdy nie dobily nawet w trudniejszym terenie, w trakcie jazdy przod nie pracuje tak aktywnie jak tylne zawieszenie, na tyle na ile moge sam obserwowac. Wychodzi na to, ze sie chyba dopasowalem do posiadanej charakterystyki zawieszenia i mnie tchnelo, ze moze mam jednak zbyt twardy przod (od wstrzasow pekla mi owiewka-ramka wokolo reflektora). Przynajmniej od 3 sezonow nie byl zmieniany olej w lagach, wiec mialem w planach po sezonie wykonac serwis. Czy spracowany olej w lagach objawia sie twardym zawieszeniem, tak jak Alibaba zauwazyl u siebie?
Alibaba - 2015-08-04, 21:59
:
Na starym oleju masz gorsze tłumienie , nie wyczujesz tego na postoju tylko w trakcie aktywnej jazdy. Wymień olej to zobaczysz różnicę .
MaciekTOS - 2015-11-15, 12:51
:
Zwracał może ktoś z Was uwagę przy wymianie oleju na powierzchnie lagi , chodzi mi o poziome rysy , dosyć widoczne ale zdjęcia nie mogę zrobić tak żeby to uchwyciło .Wymieniałem ostatnio lagi na nowe (nie dominatror ) , nowy olej uszczelniacze wszystko wymyte wydmuchane złożone i po 40 km na powierzchni pracy widać rysy , na poprzedni lagach też są , jak patrzyłem w moim moto też mam porysowane .Ale w żadnym z wymienionych przypadków nie ma wycieku pocenia etc ...
techeran - 2016-01-26, 22:35
:
Witam. Wymieniam olej w lagach i zastanawiam się czy ruszać uszczelniacze które są suche?
Bart76 - 2016-01-27, 07:36
:
kiedyś też tylko wymieniłem oliwe i po kilku setkach km jedna laga się spociła :-x także raczej jednak jak wymieniasz oliwe to zmień także uszczelniacze. Chyba że wiesz kiedy były ostatnio wymieniane. Normalnie powinny wytrzymać ze dwie wymiany oliwy.
Bicio - 2016-01-27, 20:40
:
Dobre uszczelniacze (NOK) wytrzymują dużo pod warunkiem, że zawiecho jest proste, nie ma luzów i nie ma skatowanych chromów.

Ciekawostką jest, że w afrze oryginały wytrzymały 22 lata :-)
nx-rider - 2016-02-01, 07:00
:
Bicio napisał/a:

Ciekawostką jest, że w afrze oryginały wytrzymały 22 lata :-)


Tak to już jest jak się z czarnego nie zjeżdża, dziury omija , biegu pow. 3 nie wbija :-P ;-) :-P
pablopi - 2017-03-04, 10:03
:
Witam
Jakiej firmy polecacie uszczelniacze? ma ktoś jakieś doświadczenia? :)
czy jak ma być dobrze to na każdych będzie git :)
Bicio - 2017-03-04, 10:07
:
NOK
Alibaba - 2017-03-05, 22:23
:
Jak na razie moje uszczelniacze wytrzymały 23 lata ale co roku wymieniam olej.
Po każdym sezonie olej jest jak szara breja . Leję motul 10 W półsyntetyka
pablopi - 2017-03-23, 08:54
:
W lagach zlałem olej, wyciągnąłem sprężyny i jest pytanko
Jedna rura chodzi lekko a druga z oporem posuwa się, jaka przyczyna może być, miał ktoś podobnie ?
nx-rider - 2017-03-23, 11:20
:
A nie miałeś dzwona (lub poprzedni właściciel) i laga nie jest skrzywiona ?
Obie lagi na stół i weryfikacja elementów wg serwisówki - tylko od razu musisz zamówić nowe uszczelniacze
adziad - 2017-03-23, 11:49
:
pablopi, Zużycie powinno postępować równomiernie dla obu lag. Różnice mogą wynikać tak jak nx-rider pisze ze zgięcia jednej lagi. lagi prowadzone są w środku przez panewki takie mosiężne z teflonowymi okładzinami, skontroluj ich wytarcie. Może z jakiegoś powodu w jednej ladze mają większe luzy.



numer 12 i 13 na rysunku



Jedna ma teflon na zewnątrz (ta zakładana na chromowanej rurze)
Druga ma teflon od środka (ta w gnieździe)

Ten teflon nie może być zanadto powycierany. Nawet nowe panewki pozwalają na lekki luz, ale nie może się to poruszać luźno ani kiwać.


Krzywa laga powoduje szybkie zużycie panewek i uszczelniaczy. W ekstremalnych przypadkach zacina się całkowicie.
pablopi - 2017-03-24, 05:48
:
Teflon na jednej jak i na drugiej był nie naruszony ., rys na ladze nie było, a czy kolizje miał to nie wiem. Jak będą problemy to rozbióre jeszcze raz.
Pozdrawiam
Koszoś - 2017-04-12, 13:01
:
Jako, że przymierzam się do wymiany oliwy w lagach, chciałbym się upewnić co do jej parametrów. Z tego co czytałem to większość z Was leje 10W, czy istotnym jest czy zalewamy syntetyk lub półsyntetyk ?

Rozważam ten http://allegro.pl/valvoli...6760137416.html
Alibaba - 2017-04-12, 22:03
:
Ja lał bym ł półsyntetyk jeśli nie wymienialeś uszczelniaczy .
Koszoś - 2017-04-27, 14:05
:
Alibaba, W majówkowy wieczór się za to zabieram.
Uszczelniacze też dla świętego spokoju wymienię.
wtf.tux - 2017-06-13, 09:20
:
Wymieniłem uszczelniacze i olej (10W) i mam wrażenie, że zawieszenie jest jakieś twardsze (tak jak by nieco mniejszy skok?)

Co mogłem zepsuć? :P
Dolewałem dopóki mierząc od góry nie miałem 120mm.

A i jak dokręcacie to używacie klucza dynamo i wg wskazań serwisowych, czy raczej tak-żeby-nie-puściło-i-lagi-oczów-nie-wybiły?
wojtekk - 2017-06-13, 09:29
:
wtf.tux, znawcą tematu nie jestem ale po wymianie oleju zawieszenie inaczej pracuje.
Korek dokręć z czuciem ale bez przesady bo go później nie odkręcisz. JAk masz dynamometryczny to jeszcze lepiej.
adziad - 2017-06-13, 13:31
:
wtf.tux, będzie chodzić "sztywniej" bo oryginalnie honda zaleca olej o lepkości 7,5 i pewnie taki był zalany jeszcze od nowości;] Też przy wymianie starego przepracowanego oleju na nowy nawet taki sam, zawiecha będzie chodzić inaczej.
wtf.tux - 2017-06-13, 20:27
:
Ale żeby tak duża różnica? Jadę po małych wertepach to mi kierownicę chce wyrwać :-P No nic, porównam sobie jutro z innymi Dominatorami :) Dzięki za odpowiedzi.
Ostasz - 2018-05-14, 09:51
:
Aloha!
Ostatnio pożygał mi się Dominatorek w przedniej ladze.
No to myk serwisik przedniego zawiecho. Rok temu na leniucha zmieniłem olej oglądnąłem uszczelniacze, zmierzyłem sprzężyny.
W tym roku rozgrzebałem sobie wszystko.

I teraz dwa pytania:
1) Gdzie dostać panewki/ślizgi/zestaw naprawczy do RD02? Internety pokazują, że nie ma nigdzie do NX650 ale trafiłem na trop, że takie same panewki są w Trampku 89-06 oraz CB750 i jeszcze kilku innych motach z Hondy z tej epoki.
Potrzebuję zarówno te na tłoczysku (na samym dole) i te w ladze.
Trop:
http://www.transalp.rider...a-51414-kcr-003
Trop o tyle ważny, że tutaj jest zestaw naprawczy do CB750 w sensownej cenie:
http://allegro.pl/zestaw-...7227934757.html

Może ktoś brał do Trampka i wie, że będzie pasować?

2) Co to kurła jest?! Wyjąłem te podkładki i są dwie różne:
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/s2048x2048/32384012_10216816403312438_4217506774837624832_n.jpg?_nc_cat=0&_nc_eui2=AeEC68N0Mx2-e3grbeHSZGeWntAXBa_ZvglXgxlgJ_erxNveMoldOx9UO2WJh_GX3zN4_8KnRK6YJ2_FGHb3uVChBFcxcXAGsewQaFl9LtXYaQ&oh=d95d106a141166cabbde7b0e9a174627&oe=5B7D6834

Prawa laga siedziała w niej stożkowa, w lewej ladze była płaska. Dlaczego tak? To normalne? I jak założyć to stożkowe (czym do góry)? Przyznam, że nie wiem, bo mi wyskoczyło przy demontażu i nie zwróciłem uwagi jak było pierwotnie założone...

Please help, bo Tukan tuż tuż. Chciałem zrobić na porządnie zawiecho przód, choć plan zakładał wyłącznie wymianę uszczelniaczy...
Calafior - 2018-05-15, 21:00
:
Panewki może tutaj
http://www.wemoto.pl/bike..._inner___slide/
http://www.wemoto.pl/bike..._outer___guide/
Ostasz - 2018-05-16, 09:55
:
Calafior, dzięki, nie wiem dlaczego ale "wujek Google" nie skierował mnie do tego sklepu... Szkoda, że wewnętrzna panweka jest niedostępna :/
wojtekk - 2018-05-16, 10:32
:
Ostasz, poszukam w garażu mam jedno zawieszenie na części.
Porobię Ci fotki jak coś potrzebujesz.
Calafior - 2018-05-16, 15:21
:
Ostasz, Zobacz jeszcze u ArturaS w sklepie http://sklep.riderparts.p...a-51414-kcr-003
Ostasz - 2018-05-22, 08:54
:
Dobra, odjebałem zdrową akcję - nie zachowałem kolejności składania i wcisnąłem panewkę ślizgową w lagę zanim włożyłem tą chromowaną rurę do dolnej części lagi. Ja pier...

Pomysły jak to wyciągnąć?

Ogólnie to i tak zamierzam oddać to do warsztatu, bo już nie mam siły ani umiejętności a dalsze takie działanie zrobi tylko większe szkody...

Tukana będę robił jako obserwator z ramienia ONZ :-P
Bart76 - 2018-05-22, 10:43
:
jest takie narzędzie do rozszerzania rur - działa na zasadzie kołka rozporowego - przy wkręcaniu szczęki się rozpierają. tkim patentem złapiesz tuleje równomiernie i wyciagniesz.
https://www.google.pl/sea...bih=557&dpr=1.1

ciśnij z lagą do tłumikarzy :mrgreen:
Ostasz - 2018-05-22, 12:08
:
Bart76, dziękóweczka - nie wiedziałem, że takie cuda są :-)

Ogólnie to już jestem dogadany z warsztatem - zostawiam im lagi, kiwaczkę i wahacz. Mają ogarnąć całość tip-top a mi zostanie "tylko" skręcenie tego w całość do motocykla ;-)
Bart76 - 2018-05-22, 12:54
:
było do mnie podrzucić to bym ci ogarnął no problem :-D
Ostasz - 2018-05-22, 13:12
:
Bart76, teraz to już wiem... Ale wiesz... chciałem sam... następnym razem na pewno się odezwę jak będę miał takie tematy na tapecie.
Oby do zlota laleczka Dominacja była wyszykowana. Tukana jakoś przeżyję ale zlota już nie bardzo ;-)