Honda NX 650 Dominator

PLASTIKI LINKI ZEGARY KANAPA - Dekapitacja, czyli zmiana wyglądu Dominatora

piesy - 2011-09-25, 15:07
: Temat postu: Dekapitacja, czyli zmiana wyglądu Dominatora
Jednak zdecydowałem sie pościągać owiewki i zegary. Chce zamontować reflektor polisporta czy coś podobnego licznik rowerowy i małą puszke z kontrolkami. Może z powodu postępującego lenistwa zaczynam coraz bardziej cenić minimalizm. Pare elementów musiąłbym skleić a mi sie nie chce. Wzieły i sie mocowania pourywały. Oczywiście zacząłem dorabiać filozofie że bez owiwek bedzie lżejszy, nic sie więcej nie połamie i takie tam. Zachciało mi sie coś zmienić i już. I teraz pytanie czy macie jakies zdjecia tak przerobionych sprzętów? Oczywiście wszelkie porady mile widziane np co do sposobu mocowania reflektora
wartburg - 2011-09-25, 16:54
:
porozmawiaj z "naszym ministrantem" ;) ... choć un teraz raczej "nocami" zagląda ;)

... "conieco" już "pościągał" ;))))) : https://picasaweb.google.com/109533768794618146421/TRZECIZLOTHONDADOMINATORPL?feat=flashalbum#5607747192646459730
madart - 2011-09-25, 17:57
:
tu jest jedna z aktualniejszych wersji, lampa polisporta z homologacja i licznik oryginalny.
Jak zamierzasz go uzywac to po co ci jakies kontrolki?
To zdjecie co zapodal wartburg to oryginalna lampa przykrecona na mocowaniach do lag. nie pozyla dlugo ze wzgeldu na to ze jest WIELKA i latwo nia w cos trafic :lol:
piesy - 2011-09-25, 18:50
:
Madart mozesz podesłać zdjecie sprzeta z nową lmpą? Generalnie wszystkie owiewki i zegary z kontrolkami chce wydupcyć. Zostanie aby licznik rowerowy i kontrolka luzu. Osłone tarczy też odkręce. I jeszcze chciałbym błotnik przedni gdzieś wyzej przykrecic. Dominator to Swietny sprzęt ale jednak seksowniejsza jest XR :-P . I na tym bede sie wzorował
madart - 2011-09-25, 18:56
:
a tak bo tam mialem wkleic a zapominalem :mrgreen:

piesy - 2011-09-27, 19:48
:
Madart jak poukladaleś te wszystkie kable? I co to jest taka duza puszka pod przednia owiewka po prawej stronie?
madart - 2011-09-27, 21:04
:
Nie za bardzo wiem o ktora puszke biega bo jej nie widze :lol:
Modul luzno wrzucony za lampe, bezpieczniki i przerywacz przykrecone sa do mocowania lampy. Ale bardzo sie mi to nie podoba, chociaz dziala sprawnie. Cala wiazka skreca sie przy skrecaniu kierownicy w lewo :roll:
piesy - 2011-09-27, 22:18
:
U mnie tez wszystkie kable biegają po wolnosci. Ta czarna puszka to chyba moduł. wrzuce foty jak skończe sprzeta ale juz mi sie podoba. Czekam jeszcze na tulejke amortyzatora żeby sie mogł przejechac i sprawdzic jak to działa na wertepach
cubiacus - 2011-09-28, 13:07
:
to a propos skubania ja mam pytanie - czy ktoś wywalił osłonę na zębatkę przednia (zdawczą); średnio to chyba coś daje a tylko tam się syf zbiera i jak czyszczę łańcuch i moto to i tak muszę zdjąć? czy coś daje jednak? w xrze chyba w ogóle nie ma...
Hannibal - 2011-09-28, 13:19
:
jedyne co daje to żeby ci nogawki nie wkręciło :)
madart - 2011-09-28, 13:51
:
jest taka namiastka oslony karteru jak lancuch peknie :->
cubiacus - 2011-09-28, 22:18
:
hm;) jak tyle to już jej nie założę - na szczęście bez nogawek jeżdżę ;-P
adziad - 2011-09-29, 09:36
:
Jedno co mam do powiedzenia apropos lampy polisporta, wygląda toto ok, nie odpada, ale jazda z tym po ciemku to walka o przetrwanie w porównaniu z oryginałem.

Sam się zastanawiam czy nie założyć lampy od xl albo slr.

Dominatorowe owiewki to straszliwa skucha jeżeli chodzi o jazdę w terenie więc popieram wszystkich "obieraczy" ;]
madart - 2011-09-29, 15:03
:
no taki kompromis jest, moznaby tam hida wstawic, moze cos poprawi
ale ogolnie to ona sie nie nadaje, prosciej dolozyc halogeny :lol:
wartburg - 2011-09-29, 17:54
:
cubiacus napisał/a:
hm;) jak tyle to już jej nie założę


Przemek - mądry chłopak jesteś ;) ...

... wbrew pozorom ta "blajszka" może Ci zaoszczędzić sporo wydatków i kłopotów ...

... i to nie będą kłopoty z brudnym łańcuchem ;)

ja tą blaszkę mam i miał będę ;)
madart - 2011-09-30, 08:03
:
jeszcze nie slyszalem zeby komus od nas lancuch dupnal, ale ja mam slad spawanego pokrywka alternatora, znaczy to ze to jest fakt :mrgreen:
pys123 - 2012-05-07, 18:34
:
Ja rezwałem łańcuch, znaczy sam sie urwał :lol: połamał całą osłonę, ta blacha chyba nie wiele pomogła bo pogiął pokrywę że sprzęgło przestało odbijać, tam akurat wałek jest, ale papier ścierny załatwił sprawe, najgorzej to było łańcuch wyrwać z powrotem tak sie wcisnął między zębatkę a pokrywę
tomekz - 2014-09-12, 10:44
: Temat postu: Owieka lampy i przedni błotnik.
Hej.
Mam NX650 RD02 92r i chciałbym się pozbyć tymczasowo oryginalnych plastików z przodu. Chcę wywalić plastikowe boczki z przodu oraz oryginalną owiewkę lampy itp. To samo dotyczy przedniego błotnika.
Czym łatwo i tanio ;-) można zastąpić oryginalną owiewkę lampy żeby to jakoś wyglądało ?
Ewentualne może ma ktoś coś takiego na sprzedaż ?
Interesowałby mnie również jakiś wysoki błotnik (preferowane kolor czerwony).

W terenie wkurzają mnie te oryginalne plastiki, trzeszczy to tylko i ciągle coś pęka przy glebach a tych u mnie niestety nie brakuje ;-) Ciągle mam jeszcze problem z jadą w pionie :-)
ptasiu - 2014-09-12, 14:41
:
To powiem Ci tak. Też mnie wqrwiało piskanie plastików na wertepach. Wyje... odkręciłem któregoś dnia boczki całkowicie, zostawiłem tylko owiewkę lampy, obudowę zegarów, mam drugi bak, na którym poeksperymentuję i usunę wszelkie uszka, oczka i gwinciki, machnę lakierek. pozbyłem się także szyby, lubię wiatr.... Dla mnie taka właśnie hania jest fajna, przynajmniej na razie.... Jedyne co mnie może martwić to to, czy nie dostanie się woda do modułu i okolic podczas deszczu czy kałuż. Na razie jest git. No i nie ma kosztów.
tomekz - 2014-09-12, 19:07
:
Ptasiu tylko że u mnie te plastikowe boczki kończą się równo z przodem lampy i jak je odkrecę to łysa lampa słabo wygląda. Może ktoś z Was temat przerabiał i podpowie jaką osłonę lampy z przodu można łatwo adaptować.
kubas9311 - 2014-09-12, 20:03
:
Akcesoryjne lampy polisporta i temu podobne. Z tym, że stelarz oryginalny do wywalenia, a moduł z kablami trzeba pokitrac, szczególnie moduł musi być dobrze umiejscowiony. Głównie chodzi o to żeby kabli nie ciągnęło czy coś przy skretach itp bo wtedy lubi moduł nawalac. trzeba Też dorobić jakiś stelarz pod zegary :-)
ptasiu - 2014-09-12, 20:20
:
tomekz napisał/a:
Ptasiu tylko że u mnie te plastikowe boczki kończą się równo z przodem lampy i jak je odkrecę to łysa lampa słabo wygląda. Może ktoś z Was temat przerabiał i podpowie jaką osłonę lampy z przodu można łatwo adaptować.


No tak zapomniałem, ja mam rocznik 99 więc pewnie inaczej to wygląda.... Ale. ale. Może warto zobaczyć, czy nie można przeszczepić z włocha przodu ze stelażem, lampą i zegarami w komplecie z czachą.... Rozbierz przód i zapodaj zdjęcia swojego golca, zobaczymy jak mocowany jest stelaż... U mnie we włochu to tylko dwie śruby. A może ktoś już na forum próbował takiego eksperymentalnego przeszczepu?
Habit - 2014-09-13, 07:58
:
Poszukaj stelaża od vigora, akcesoryjną lampę tak jak piszę Kubas i masz po sprawie.
Artek - 2015-04-28, 18:31
:
Ja wywalilem owiewki boczne,przednią,oraz owiewkę zegarów,kupiłem prostokontna lampę z owiewką,coś w podobie jak w starych dr,ach,do nie w miare dopasowany stelaż z miejscem na kierunki,wszystko w środku poupychałem,modół,całą wiązkę elektryczną która była ładnie rozciągniętka po oryginalnym stelażu,wyżexbiłem mocowanie zegarów,i jakoś działa,chyba wrzuce jakieś zdjęcia,bo widze że zainteresowanie rośnie.
Alibaba - 2015-04-28, 20:37
:
noo dawaj foty
Artek - 2015-04-29, 11:50
:
Dobra tylko je najpierw zrobie :mrgreen: .
marizaga - 2015-06-29, 16:17
:
na ile wyceniacie materialy potrzebne do takiej przerobki pozbawiajacej NX przednich plastikow? Moim zdaniem porzadnie wyszlo, milo dla oka, zdjecia pochodza z niemieckiego ebaya. Ze wzgledu na chlodzenie cylindra oraz sztywnosc przednich lag zostawilbym jedynie blotnik ori.
Artek - 2015-06-29, 18:19
:
marizaga, Ja za swoją używaną owiewkę z szybą,stelażem i lampą dałem 130,błotnik spokojnie zakładaj wysoki jak ci pasi,tylko w błotniku muszą być otwory właśnie do chłodzenia,a jeżeli zostawisz rozpórkę po między lagami która jest pod oryginalnym błotnikiem to o sztywność się nie martw.

Artek, edytujemy posty!!
ciekawe w tym liczniku koso,jest obrotomierz,a kontrolka ciśnienia oleju chyba w tym przypadku nie funkcjonuje.
Bicio - 2015-06-29, 18:25
:
Bo w NX jej nie ma i ktoś widać nie uznał za celowe dołożyć czujnik.

Lampa polisport 200zł
http://allegro.pl/reflekt...5140297606.html

Licznik Koso 300 zł wzwyż zależy jaki model:
http://allegro.pl/listing...&fallback=fuzzy

Błotnik ufo, polisport, acerbis do wyboru do koloru 80-100zł

I w sumie tyle co on tam zrobił, żadna zmota generalnie wszystko plug&play.

A i jeszcze jakieś kierunki to od 4zł się zaczynają :-)
managa - 2015-06-29, 18:27
:
Najdrożej z tego wychodzi licznik Koso, ew. na alliexpresie są dużo tańsze "koso", z darmową wysyłką do PL :lol:

Ostatnio też myślałam o dekapitacji, jak po glebie ułamało mi się plastikowe mocowanie od lampy, potem od wibracji puściło drugie metalowe i reflektor trzymało tylko na dwóch śrubeczkach od owiewki ;D
Bicio - 2015-06-29, 18:31
:
Ja mam plan u siebie odciąć od zegarów puszkę z kontrolkami i to będzie cały kokpit :-) Licznik przyczepię na trytki jak bede jechal na przegląd :-)

Ewentualnie zrobię sobie tabliczkę z takimi kontrolkami:

http://allegro.pl/kontrol...5442163859.html

NX w pakiecie ma tylko 4 kontrolki to już w ogóle zegary pierwsze co do usunięcia :-)
Ostasz - 2016-02-16, 14:04
:
A co Szanowne Grono Użyszkodników myśli o montażu takiej lampy? :-)
http://allegro.pl/reflekt...5863181477.html

Nie pytam o kwestie estetyki (jako, że de gustibus non disputandum est) ale o:
1) Montaż: Czy to wejdzie? Widzę, że w popularnym Polisporcie jest taki plastik (stelaż), który robi dystans od lag. Ja chcę mieć zegary i myślałem o montażu jak u adziada.
2) Elektrykę: Bo w tej lampie są 2x20W żarówki + te LEDy. To się da podłączyć? Czy elektrownia "wyrobi" z ilością prądu do zasilenia tego?

Pytam, bo pomysł pt. "Zmień ryja swojej krówki" chodzi mi po głowie, mocno :-D
Bicio - 2016-02-16, 14:10
:
Proponuję taki kask do kompletu :-)


Bart76 - 2016-02-16, 15:06
:
ja bym dodał jeszcze fosfo szprychy i różowy korek do wlewu benzy.... :mrgreen:
Ostasz daj se luz ;-) tym bardziej za takie $$
Ostasz - 2016-02-16, 18:53
:
Bicio napisał/a:
Proponuję taki kask do kompletu :-)

Obrazek


Hahaha, świetnie - tym bardziej, że szukam teraz też kasku w offa :-D

Bart76 napisał/a:
ja bym dodał jeszcze fosfo szprychy i różowy korek do wlewu benzy.... :mrgreen:
Ostasz daj se luz ;-) tym bardziej za takie $$


Za późno... Widziałem te wszystkie odchudzone zmoty i mnie to zarajało. Co do ceny lampy, to tania nie jest ale i tak jest tańsza od popularnego Polisporta. A chyba najgorsze jest to, że ta z linku zaczęła mi się naprawdę podobać :-P

Ale nadal nie jestem pewny czy to cudo w stylu robota podejdzie do krówki... I co z tym zasilaniem, czy alternator uciagnie 2x20W.
zuczek 38 - 2016-02-16, 19:39
:
Ostasz, ale sobie chyba jaja robisz skoro w dominatorze masz żarówkę H4 60/55w a Ty się boisz czy uciągnie 2x20w . w dominatorze chyba mamy 180w na wyjściu z alternatora . :lol:

a może taką tylko dużo droższa
http://olx.pl/oferta/sprz...html#dc6bc4ac6b
Bicio - 2016-02-16, 21:56
:
Z całym szacunkiem dla wszystkich motających, nie widziałem jeszcze NXa zrobionego na hard enduro żeby wyglądał fajnie. Czego wy chcecie od tej czachy i boczków? Przecież to jest właśnie linia tego motocykla i każda zmota ta linię psuje. Wystarczy dłubnąć zadupek, zmienić zawiecho na jakieś konkretniejsze, wysoki błotnik, wywalić sety pasażera, ewentualnie wydech 2w1, odkręcić parę zbędnych dupereli, wywalić zegary i jest fajne enduro. Nie produkuje się już praktycznie singli z owiewkami, a w NX są rzeczy zdecydowanie mniej rally do zmotania niż plastiki.
Ostasz - 2016-02-17, 09:22
:
zuczek 38 napisał/a:
Ostasz, ale sobie chyba jaja robisz skoro w dominatorze masz żarówkę H4 60/55w a Ty się boisz czy uciągnie 2x20w . w dominatorze chyba mamy 180w na wyjściu z alternatora . :lol:


No jaj sobie nie robię - po prostu pytam, choć faktycznie to może być czysta matematyka ;-) Niemniej wolałem zapytać, bo gdzieś tu na forum czytałem wątek, że alternator w NX-ie jest słaby.

Bicio napisał/a:
Z całym szacunkiem dla wszystkich motających, nie widziałem jeszcze NXa zrobionego na hard enduro żeby wyglądał fajnie. Czego wy chcecie od tej czachy i boczków? Przecież to jest właśnie linia tego motocykla i każda zmota ta linię psuje. Wystarczy dłubnąć zadupek, zmienić zawiecho na jakieś konkretniejsze, wysoki błotnik, wywalić sety pasażera, ewentualnie wydech 2w1, odkręcić parę zbędnych dupereli, wywalić zegary i jest fajne enduro. Nie produkuje się już praktycznie singli z owiewkami, a w NX są rzeczy zdecydowanie mniej rally do zmotania niż plastiki.


Bicio linia NX-a też mi się podoba. Ale szkoda mi tych boczków i czachy żeby je zniszczyć czy połamać w terenie - a glebię srogo, bo się uczę. A jak sam zauważyłeś takich singli jest coraz mniej więc chciałbym zachować swojego we względnie dobrym stanie. Dlatego to co mi przychodzi to głowy, to taka zmota ale zrobiona tak, że będzie można stosunkowo łatwo wrócić do stanu oryginalnego, jak już dorobię się drugiego moto do ściurania w offie (i mam tu na myśli głównie WR450f ;-) )
Bicio - 2016-02-17, 10:05
:
Znalazłem dzisiaj w garażu lampę acerbisa od jakiegoś enduro taką o:



w oryginale żółta, przemalowana sprayem na czarno. Brakuje oprawek na żarówki i jedno mocowanie było spawane, ale trzyma się kupy. Nie będzie to pewnie plug&play, ale nie będzie też jakiejś mega rzeźby z montażem. Jak ktoś chętny to zapraszam.