Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - Adaptacja zawieszeń USD i innych do Dominatora

Bicio - 2014-09-03, 13:59
: Temat postu: Adaptacja zawieszeń USD i innych do Dominatora
Siema, trafiło mi się tanio zawieszenie USD i zastanawiam się czy jest dużo rzeźby przy adaptacji oryginalnego koła z tarczą i zacisku do takiej zawiechy. Wiem, że trzeba dorobić ośkę, sztycę i adapter do zacisku.
Pytanie czy jest coś jeszcze do zmotania przy takim swapie?
hansel - 2014-09-03, 14:46
: Temat postu: Re: Adaptacja WP USD
Bicio napisał/a:
Siema, trafiło mi się tanio zawieszenie USD i zastanawiam się czy jest dużo rze 1/4 by przy adaptacji oryginalnego koła z tarczą i zacisku do takiej zawiechy. Wiem, że trzeba dorobić ośkę, sztycę i adapter do zacisku.
Pytanie czy jest coś jeszcze do zmotania przy takim swapie?


Ja wsadziłem ośke i piaste z ktma na jednej tarczy 320mm i jeden zacisk brembo z lc4. Na piaste mam zaplecioną złotą obręcz a afri ;) szprychy z ktma. Poza sztycą jest jeszcze lekki problem z uchwytem na kiere, prawa śruba mi haczy o blokade kierownicy na ramie, chyba ją trzeba bedzie zpiłować :/ albo wymyślec jakies inne śruby/nakrętki od uchwytu kiery. No i poza tym trzeba wsadzić jakis ogranicznik skrętu, zeby lagi nie waliły o rame przy wyjebce... na razie innych problemów nie zauwazyłem, ale jeszcze nie złożyłem wszystkiego do kupy.

..a, i jeszcze nowe spręzyny do tych lag, te z lc4 sa za mietkie na afre... na ebayu widziałem liniowe do LC8 za coś koło 100 euro, chyba ohlinsy.
EDIT: a nie, to były wilbersy: http://www.ebay.pl/itm/Wi...d8539ea4&_uhb=1

Ze stacyjką tez trzeba troche powalczyć, u mnie przypasiła afrykańska po lekkim rozwierceniu otworów.
Bicio - 2014-09-03, 15:03
:
Spoko spoko, z adaptacją zawiasu do AT to jeszcze będzie mi dane poczekać bo to grubsza zmota. Plan jest na WP50 + sprężyny 5,1 Nm i powinno robić. Mimo to dzięki za cenne info, pewnie się przyda w przyszłości.

Pytanie dotyczy NXa, na logikę wydaje się to łatwiejsze bo dominator ma jedną całkiem sporą tarczę, więc kwestia dorobienia odpowiedniej ośki i dystansów na oryginalne koło plus adapter do zacisku.
managa - 2014-09-03, 15:22
:
Bicio, motormaniak motał jakieś usd do Domina, poszukaj w "Nasze motocykle" jego tematu, może coś znajdziesz inspirującego ;-)
Demolka - 2014-09-03, 16:23
:
fajnie mam, temat mi się sam napisał.. ;-)

no tak, ale za to chyba nie mam juz motóra..
"trafiło MI się".. tez bym pomyslała, ze chodzi o XRV :mrgreen: :mrgreen:
motormaniak - 2014-09-03, 18:03
:
I afryka i Dominik i slr mają zawiasy wzajemnie przekładalne, więc jak pasuje do afryki to i pasuje do NX-a. W przeszłości adoptując zawias z KTM-a do afryki toczyłem sztycę i redukcję na górna półkę. W NX-ie zrobiłem inaczej - półki od Husqvarny do 99 roku mają sztycę 25,4mm, wystarczyło stoczyć 0,4mm, bez ruszania gwintu i pasowało na standardowe łożyska główki 25x47. (Standardowe wg katalogu łożysk, bo w hondzie jest 26x47). W półki od huski pasowały lagi WP43 od LC4. Standardowe sprężyny LC4 były optymalne do NX-a - w końcu ta sama waga.
Nie wiem dlaczego wiele osób napina siena te WP50 - przecież to stary zawias, jeszcze z przed epoki Upsów. Miałem kiedyś taki zawias i mnie nie zachwycił. Wg mnie showa stosowana w CRF (mam aktualnie crf-e) czy DRZ SM , lub Kayaba stosowana w WR/YZ bije na głowę WP 43 i nawet 48 (do epoki dwuobwodowych) a te biją na głowę starą klasyczną 50 kę..
Jak bym miał nadmiar gotówki to zakupił bym do dominika pólki od FMX-a i wsadził w nie lagi od CRF .

Co do stosowania koła od dominatora i toczenia ośki... oczywiście że się da, ale z lepszym zawiasem szybciej się je 1/4 dzi.. Mi kiedyś udało się pogiąć cienkei ośki dominatorowe. Stosując zawias z KTM-a najlepiej zastosować koło tez z ktm-a - z dostępem do gratów nie ma problemów, tarcze 260, 300, 320 rówież.
Bicio - 2014-09-03, 19:05
:
Nie stanowi problemu to, że CRF czy WR to motki o 60kg lżejsze od NXa?

Reszta to kwestia kasy, można dać tani zawias np WP 43 z LC4, który będzie robił i tak dużo lepiej niż oryginał lub marzocchi shiver 50 za 3k zł ;-) tylko to już przerost formy moim zdaniem.

Ciekaw jestem jak działa UPS od FMXa bo widziałem ostatnio nawet tanio na jakimś ebay lagi z półkami.

Co do WP50 to wagowo do AT pasuje jeszcze WP48 z LC4 ADV i LC8 ADV ale cena takiego zawiasu masakruje dlatego dużo ludzi wybiera starsze extreme.
Raviking - 2014-09-03, 20:15
:
Bicio, co spodobało się bujanie moją trójką ? :mrgreen:
Bicio - 2014-09-03, 20:46
:
Muszę się przejechać, a różne rzeczy chodzą po głowie, coś się zmota prędzej czy pó 1/4 niej. Na swapy w AT póki co nie mam czasu ani chęci, ale NX to prostszy temat i bardziej korci :mrgreen:
Raviking - 2014-09-03, 20:49
:
Bicio, kluczyki były w stacyjce :mrgreen: ino oponki asfaltowe są ale może w przyszłym tygodniu założe normalny zestaw E09+ Motoz :mrgreen:
motormaniak - 2014-09-04, 07:44
:
Bicio napisał/a:
Nie stanowi problemu to, że CRF czy WR to motki o 60kg lżejsze od NXa?
to nie przeszkadza - zmiana sprężyn i po problemie.
Bicio napisał/a:
bo widziałem ostatnio nawet tanio na jakimś ebay lagi z półkami.

Jak zobaczysz jeszcze raz to koniecznie daj namiar: gpz@poczta.fm
Wiem na jaki zawias miałes ochotę... Z WP minimum wg mnie to 43 lub 48. Starsze są kiepskie i nie ma do nich tanich gratów. Jeszcze raz napisze - nie widzę przewagi WP nad shopwą czy kayabą. Zawias z wr jest wg mnie lepszy a przy tym można kupić sporo taniej. Koła z tarczą tez taniej kupić bo WR/YZ, CFR nie miały problemów z pękającymi piastami....
Bicio - 2014-09-04, 15:34
:
Spoko dam znać jak coś mi się rzuci w oczy.
Dokształciłem się przy okazji i dzięki wszystkim za przydatne info :-D
Artek - 2015-12-08, 14:42
:
http://allegro.pl/husqvar...5662309876.html podejdzie ten zawias do dominatora?
madart - 2015-12-09, 09:30
:
potrzebna jest ta dolna półka i sztyca zeby ją stoczyć, wymienić łożysko górne i wtedy pasi - tak habit zrobił ale z wersją USD
Artek - 2015-12-09, 16:19
:
ile to może mieć skoku?

a ten zawias?
http://olx.pl/oferta/ktm-...html#09c751999a
cubiacus - 2015-12-09, 16:27
:
ja bym brał ten http://olx.pl/oferta/okaz...html#d92eabea9c bo z półkami
lub ten http://olx.pl/oferta/lagi...html#d92eabea9c
te od huśki nigdy nie wiesz czy nie będą po sm, a to inna bajka :-) madart wie z resztą :-)
tt sprawdzona firma i chyba z 28-30 cm skoku - da radę :-D
madart - 2015-12-09, 16:27
:
ciezko powiedziec bo nie wiadomo do czego one są i czy wymiary spasuja
managa - 2015-12-09, 16:29
:
Ale co? Wydaje mi się, że większość innego zawieszenia będziesz w stanie zaadaptować do Dominatora, ale będzie się to wiązało z przetaczaniem sztycy, dobieraniem nowych łożysk, no i przede wszystkim kombinowania przy kole, bo pewno ośka też nie będzie pasowała, nie mówiąc o hamulcu ;-)

Połączyłam ten temat z tematem, który już o usd rozprawiał, Artek zapraszam do lektury ;-)
Łysy - 2015-12-10, 16:01
:
Ja niedługo będę sie podejmował przeszczepu zawieszenie z WR450 do XT. Postaram się zrobić relację z tego zabiegu ;-)
Artek - 2015-12-10, 17:22
:
managa, ,No czytam,czytam ale nic nie rozumiem,wszystko jest tak zamotane,że nie wiem,zgłupiałem,zmienił bym ten zawias oryginalny na coś lepszego,ale w końcu nie wiem na co.
pluton - 2015-12-10, 17:49
:
Mam caly ori zawias z kolem, zaciskiem od mojej xr600-w razie co ;-)
Bicio - 2015-12-10, 19:35
:
Dodam, że jak zmienisz przód to musisz zmienić też tył, albo chociaż dać podwyższenie bo inaczej geometria będzie jak w czopku :-D

Też miałem motać... :-D
tomekz - 2015-12-10, 19:55
:
Z powodu awarii podwyższenia tylnego zawieszenia jeździłem trochę z podniesionym przodem o jakieś 5cm względem tyłu i tragedii nie było ;-) Bardziej mi prześwitu brakowało niż przeszkadzało że przód był wyżej.
Bicio - 2015-12-10, 20:07
:
No jakoś tego nie widzę zwłaszcza przy zmocie gdzie masz z przodu 30cm skoku i ori amorze z 20cm skoku z tyłu.
tomekz - 2015-12-10, 20:21
:
Bicio, pewnie masz rację , u mnie jest tylko 5cm przedłużka ori lag. Chętnie sam bym coś zmotał z zawieszeniem tylko żeby nie trzeba było ramy ciąć i spawać (bo nie mam spawarki i nie umiem spawać)

Przód mi daje radę jako tako ale z tyłem mam często problem ;-)
Bicio - 2015-12-10, 20:29
:
Ja miałem w Afryce taką przedłużkę, myślę, że to bardziej wytrzymała opcja niż dłuższe "U" :-)
tomekz - 2015-12-10, 20:49
:
Też mam taką tylko jakiś czas temu pojechałem do spawacza żeby mi to wzmocnił i obspawał dookoła bo już 2 dolne uchwyty amortyzatora wykończyłem.

Pewnie spora zasługa jest tu mojej wagi i braku umiejętności pokonywania co niektórych przeszkód :-D
Bicio - 2015-12-10, 20:55
:
Dlatego dobrą opcją jest amor z afry z inną sprężyną tak jak to zrobił motormaniak. Prosta zmota i masz kawałek porządnego motocykla chociaż w NXie :-P
madart - 2015-12-11, 07:23
:
tu jest prawie gotowe http://allegro.pl/husqvar...5852580067.html
do tego jeszcze oska kolo i zacisk i masz zawieche :)
Artek - 2015-12-11, 12:51
:
Lepiej od xr600 czy od husky 610?napisałem do gościa,zobaczymy co odpisze,ale chyba wezmę ten zawias.
Bicio, myślałem że bym oddał oryginalny amortyzator do regeneracji i założył to przedłużenie co Raviking sprzedawał.
managa - 2015-12-11, 14:22
:
madart napisał/a:
tu jest prawie gotowe http://allegro.pl/husqvar...5852580067.html
do tego jeszcze oska kolo i zacisk i masz zawieche :)


Jakiś czas temu byliśmy zainteresowani tym zawiasem, ale z kolesiem nie było w ogóle kontaktu, nie odbierał telefonów, ani nie odpisywał na maile, więc.. powodzenia ;-) Ale zawiecha fajna, chyba SHOWA, więc może by pasowała bez przeróbek.. Z tego co patrzyłam, to chyba z dość starej huski, ale i tak lepsze niż seria w nxie ;-)

A co do amortyzatora z Afryki.. [/b]hansel[/b] próbował zamontować w moim RD08 swój były amortyzator z RD07 i ponoć były problemy z airboxem.. Ale to by się musiał hansel wypowiedzieć ;-)
hansel - 2015-12-11, 15:15
:
W rd08 troche było mało miejsca na weżyk i zbiornik, ale jakos to poskładałem, efekt niestety był do niczego. Amor z afryki jest niby troche dłuższy, ale chyba spręzyna jest miększa (70kg/cm, nie wiem jak jest w dominie). Być moze lepiej by zadziałał amor z rd03 lub rd04 (sprezyna 100kg/cm). Na tym z rd07 była lipa, zawieszenie jak z gumy i nie dało sie wyregulować. Na innej sprezynie pewnie było by lepiej.

Ponizej dane amorów afykańskich, moze sie komus przyda:


Rear shock RD03 and RD04:
Free length = 240 mm
Spring 9.5 turns
Diameter damping rod: 14 mm
Internal diameter: 57 mm
Diameter: 85 mm
Weight 2200 gr
SPRING RATE = 100kg/cm
0 kg (free length)> 240 mm (0 mm compression)
50 kg> 235 mm (5 mm compression)
103.9 kg> 229 mm (11 mm compression)
150 kg> 224 mm (compression 16mm)

Rear shock RD07 and RD07A
Free length = 245.5 mm
Spring: 9.5 turns
Diameter damping rod: 12 mm
Internal diameter: 57 mm
Diameter: 81 mm
weight 1800 gr
SPRING RATE = 70kg/cm
0 kg (free length)> 245.5 mm (0 mm compression)
113.5 kg> 230 mm (15.5 mm compression)
147.2 kg> 225 mm (20.5 mm compression)
152 kg> 224 mm (compression 21.5 mm)
Artek - 2015-12-12, 17:08
:
Jest z gościem kontakt od tego zawieszenia husky,odpisał że zawias ok i że na razie nic nie jest do roboty.
A jak bym wziął ten zawias od husky to co z kołem i ośką,rozumiem że od nx,a się nie na da,a koszty zakupu kompletu przedniego koła walą cały projekt montażu usd do dominatora,to może lepiej od xr,tylko czy widelec od xr sobie poradzi z większą masą motocykla,czy nie siądzie,a jak siądzie to co zrobić?sprężyny,olej czy powietrze?
hansel - 2015-12-13, 14:09
:
Artek, raczej sobie poradzi, domino jest o 30kg ciezsze, jak bedziesz jezdził sam to bedzie ok, XRkowe mozna tez troche "utwardzic" powietrzem, bo mają "wspomaganie" pneumatyczne (takie zaworki na górze). Tylko wg mnie nie warto tego motać, bo to tez jest juz zabytek, większej różnicy nie poczujesz, poza zwiększonym skokiem (220mm vs. 285mm), a co za tym idzie, bedziesz musiał tez podnieść tył. Plus taki, że prawie zero roboty, jeśli razem z kołem.
Moim zdaniem jeśli juz wymieniac zawias to na jakiś w miare współczesny USD, bo kosztuje to sporo roboty i $$, a koszt zakupu samego zawiasu to tylko jakis tam procent.

pozdro!
Artek - 2015-12-13, 19:08
:
http://allegro.pl/ktm-lc4...5744548496.html a to i do tego to:http://allegro.pl/ktm-lc4-felga-przod-exc-tarcza-21cali-i5047172438.html
Takie zawieszenie jeszcze znalazłem http://allegro.pl/ktm-zaw...5654870349.html
Ostasz - 2015-12-14, 22:22
:
Artek, łap linka http://africatwin.com.pl/...php/t-7480.html
Goście tam się wywodzą na temat zawieszeń z KTM i Husky.
Tam jest taki ciekawy post z godziny 10-11-2010, 21:25
Ja tych informacji nie weryfikowałem głębiej, bo doszedłem do wniosku że projekt "zmień zawiechę w NX-ie" mnie przerasta mechanicznie, czasowo i kasowo ;-)
Artek - 2015-12-14, 23:03
:
Dzięki Ostasz, ale nie stety tej zimy Hania nie dostanie protezy usd tylko tańszą wersję xr600, ale w przyszłym sezonie, kto wie r:mrgreen:
tomekz - 2015-12-15, 08:18
:
Na Afrykańskim forum trafiłem na taki plik http://riderparts.pl/plik..._Aplication.xls
Z tabelki wynika że w starszym i nowszym NX były różne sprężyny tylnego zawieszenia (różnica 150 i 95 kg/cm ).

Czy wiecie jak to naprawdę wygląda, (spora ta różnica) ? Chciałbym wymienić tylny amortyzator na inny z cięższego motocykla z pełną regulacją gdzie spring rate jest 140. Nie pasuje plag&play i nie chciałbym go psuć jeżeli miałby być zdecydowanie za twardy.