Honda NX 650 Dominator

ZASILANIE I WYDECH - Alternatywny gaźnik do Dominatora

Artek - 2014-07-19, 09:13
: Temat postu: Alternatywny gaźnik do Dominatora
Siemanko czy można dobrać do dominatora jakiś inny gaźnik,od xr,xl na przykład innego motocykla o podobnej pojemności?
nx-rider - 2014-07-19, 11:40
:
Zapewne można, patrz tylko na mocowanie króćca aby było takie samo - jeśli w ogóle to możliwe, aby nie trzeba było króćca dorabiać lub przerabiać.
Oczywiście po takiej podmianie będziesz musiał ga 1/4 nik na "czuja" ostawiać bo manualki już wtedy Ci nie pomogą
wojtekk - 2014-07-19, 12:41
:
Artek, jak najbardziej i tym sposobem możesz poprawić kulturę pracy i sposób reakcji na gaz do tego wydech, filtr powietrza i rakieta.
Artek - 2014-07-19, 12:49
:
k&n już mam,ale od czego ga 1/4 nik,xr 600/650 ma takie samo mocowanie i średnice króćców?
nx-rider - 2014-07-19, 14:40
:
Artek co ty właściwie chcesz zrobic - czemu chcesz wymienic ?
- stary się posypał, nie opłaca się remontowac i dla tego wymiana
- stary jest O.K. ale chcesz zrobic MODA i zyskac na kulturze pracy i mocy

:?: :?: :?:

P.S.
w kompie nie działa mi c i kreseczką czyli tzw "ci"
kur..... nawet się wytłumaczyc nie mogę bo nie działa :evil:

To taka wzmianka dla wszystkich polonistów itp :mrgreen:
Artek - 2014-07-19, 19:57
:
nx-rider,po prostu ten co mam uważam że jest w nie najlepszym stanie,ma dosyć duży luz na osi przepustnicy i łapie "lewe" powietrze,nawet są ślady na ściankach ga 1/4 nika jak to powietrze zapierdala,Tata widział już dużo ga 1/4 ników głównie samochodowych i powiedział że luz jest spory,a motocykl gaśnie i przygasa,i to co raz częściej i są podejrzenia że to dlatego,szukam może innego ga 1/4 nika do nx,a,albo od jakiegoś innego dużego singla Hondy,albo nie Hondy,albo spróbować ten reanimować,choć byłem u największego i najbardziej znanego ga 1/4 nikowca w stolicy i powiedział że od niego borą 380 zł za obróbkę ga 1/4 nika więc cała naprawa wyniesie około 500-600 zł.Nieeeeeeee warto,pojadę jeszcze do innego tokarza który zajmuje się silnikami i się zapytam.
wojtekk - 2014-07-20, 12:04
:
Artek, nie musi być z hondy. może być tuningowy albo z jakiegoś katełema :mrgreen:
Mocowanie musi zgrać i wtedy odpowiednie regulacje może dysze i heja.
Artek - 2014-07-20, 13:58
:
a tuning ga 1/4 nika Dominatora?
adziad - 2014-07-20, 21:25
:
Artek, Jeżeli chciałbyś wsadzić najlepsze co się da to patrz tu:

http://www.3as-racing.com...px#.U8wj6OOgmxo

Poszukaj też na ebayu. też się kiedyś zastanawiałem nad zakupem, ale nie miałem akurat zbędnego tałzena. Oczywiście trochę będziesz miał zabawy z dostrojeniem..

Możesz zgłębić temat ga 1/4 ników serii tm na zagramanicznych forach

Już ktoś u nas też go sprzedawał:

http://www.hondadominator...6dfda3dee57c7d3
Habit - 2014-07-21, 14:52
:
Miałem niedawno w łapskach gazior od xl 500, średnice króćców taka jak w nx + pompka...
No bajka ale właściciel nie chciał się zamienić :(
Artek - 2014-07-22, 17:50
:
czy ten ga 1/4 nik ma szanse żeby zadziałać w moim Dominiku?
http://allegro.pl/honda-x...4442831772.html
Czy lepiej kupić oryginał używany?
http://olx.pl/oferta/gazn...html#bc13976aa5 a ten?pasuje do xl500?
Cezary - 2015-12-26, 17:09
:
Temat nie poruszany od półtra roku, ale i tak się dopiszę. Otóż polecić mogę 2 gaźniki: Mikuni TM-40 i Keihin FCR 41 MX. Na pierwszy z nich chorowałem od dość dawna, lecz ze względu na jego zaporową cenę - nie kupiłem. Nabyłem natomiast drugi z wymienionych, używany, Oba są gaźnikami mechanicznymi o płaskiej przepustnicy. Wiele cech mają wspólnych, w tym duże możliwości adaptacyjne. Obwody wolnych obrotów i zasadniczy mają odrębne dysze paliwowe i powietrzne. Jest więc czym się bawić. Do tego pompka przyspieszająca, której charakterystykę można również modyfikować (do FCR jest dostępna pokrywa tej pompki z regulacją). Dodam, że komora pływakowa jest wyposażona w korek, po wykręceniu którego mamy dostęp do dysz i mozliwość ich wymiany bez ściągania gaźnika.Te wszystkie cechy rekompensują ewentualne trudności związane z instalacją gaźnika w motocyklu. Przypuszczam, że w pełnej Hondzie Dominator w ogóle ich nie będzie, gdyż istnieją wersje adapterów przeznaczonych do tego motocykla, umożliwiające prostą podmiankę gaźników. Ja musiałem trochę powalczyć, bo przypomnę, że mam Hondę XBR z silnikiem Dominatora. U mnie wystąpił konflikt z rozrusznikiem, airboxem i elementami ramy. W efekcie pozbyłem się airboxu, a króciec dolotowy został dosztukowany o 4 cm. Efekt wart był jednak grzebania. Reakcja na gaz jest natychmiastowa. Silnik odpala w zasadzie bez ssania - wystarczy ruszyć manetką, by został podlany dodatkową porcją benzyny. Z ciekawostek do dyspozycji jest ciepłe ssanie zubożające mieszankę przy uruchamianiu ciepłego silnika. Część wersji gaźników ma to zaślepione - można nawiercić i włożyć cięgło. Mój już miał, ale i tak nie musiałem nigdy tego używać.
Artek - 2015-12-26, 17:43
:
Cezary,gdZie i ile dałeś Za takie cudo?
zuczek 38 - 2015-12-26, 18:46
:
Cezary, też chciałem włożyć 41 do dominatora ale trzeba wyrzucić airbox i dać inny kruciec więc zrezygnowałem , u mnie wygrało lenistwo ale cieszę się że jest taka możliwość adaptacji tego gaźnika z dobrym efektem silnikowym :lol:
Cezary - 2015-12-26, 19:21
:
Artek napisał/a:
Cezary,gdZie i ile dałeś Za takie cudo?

Kupiłem na alledrogo, a w zasadzie jeszcze kupuję, bo dzięki ratom Payu 0% rozłożyłem wpłatę na 10 rat. Ostatnia w styczniu. Kosztował 600 zł, więc okazyjnie.
Jeśli chodzi o króciec, to przedłużenie mam opracowane - kawałek aluminiowej rurki o średnicy 41 mm (znalazłem taką na allegro, kawałek jeszcze nawet mam) i przewód gumowy o odpowiednio dopasowanej średnicy - dostępny w sklepach "gumowych". Do tego oczywiście zaciski. Jakby co, podzielę się szczegółami.
Airbox można bez problemu zastąpić filtrem stożkowym. Byle nie jakiś tani szajs, bo szoda silnkia. Ja mam K & N z dożywotnią gwarancją. Na trudne warunki można jeszcze nałożyć na niego specjalną nakładkę antypyłową - coś dla ekstremalnych endurowców. Po wywaleniu airboxu zostaje nagle mnóstwo nowego miejsca do zagospodarowania, np. na większy gabarytowo akumulator.
tomekz - 2017-03-09, 20:45
:
Wpadł mi w łapy w ładnym stanie gaźnik mechaniczny Mikuni, symbol T40 6Z, wygląda bardzo podobnie do TM40. W komplecie z był z linką i tłoczkiem ssania od dominatora, ale dla tego gaźnika dedykowany jest inny "Starter Plunger". Wiem że muszę to zmienić bo inaczej ssanie nie będzie się całkowicie zamykać.
Ma ktoś z Was jakiś wstępny setup dla tego gaźnika pod NX650 ?
adziad - 2017-03-09, 21:26
:
tomekz,

25 pilot jet
150 main jet
screw 2,5 turns out
9DJY4 needle
that is on a stock bike ( uncorked )

pilot jet (dysza wolnych) to będziesz widział czy jest dobra jak będziesz ustalał skład mieszanki na wolnych. Jeżeli będziesz w stanie ustalić najwyższe wolne obroty (wiem że dziwnie się to czyta ale tak właśnie jest;]) w granicach 0,5 do 2,5 wykręcenia śruby mieszanki wolnych obrotów to dysza jest właściwa. Z główną to już ciężej bo powinieneś na oko wstawić około 145 i mieć kilka w zapasie. Dopiero mierząc czas przyspieszania na powiedzmy 4-5 biegu i różnych dyszach głównych dopasujesz odpowiednią. Profil iglicy i ustalenie jej wysokości (5 pozycji) to kolejna sprawa, silnie zależna od modyfikacji airboxu i wydechu..... tutaj bardziej trzeba kontrolować temperaturę oleju/cylindra i chęć wkręcania na obroty. W przypadku standardowego dolotu i wydechu strzelałbym w środkowe ustawienie iglicy. Po modyfikacjach o ząbek unieść..

W instrukcji od jak pamiętam mikuni hsr40 są wszystkie procedury, jak co to dzwoń to pomogę;]

No nie jest to łatwe, powodzenia

ps:

w xr 440 po wszelkich modyfikacjach mam w tm36 pilot 17,5 main 137 iglica uniesiona o ząbek względem środkowego wyjściowego położenia. dyszę ssania mam 15, ale i tak ssanie nie chce działać przy odpalaniu, zalewa mi świece. Muszę odpalać wzbogacając mieszankę wcześniejszym 2-3 krotnym strzałem z pompki przyspieszacza..
tomekz - 2017-03-10, 07:37
:
adziad, bardzoooo dziękuję za szczegółowy opis i chęć pomocy :-)

Mam nadzieję że sobie poradzę, cieszę się że rozumiem co piszesz.

Zamawiam potrzebne graty i poinformuję o wynikach.
rrolek - 2018-03-18, 19:46
:
Witajcie.

Mam nieco dlubniety gaźnik i przelotowy tłumik LeonaV.
Odpowiedź na gaz, dla mnie, mulasta. Wał nie lekki, krzywki jakie są takie są. Nie zakladam ze zmiana gaźnika zmieni diametralnie charakter tego silnika. Ale.,..
Pytanie do tych co mają założone "mechaniczne" gaźniki.
Jak się sprawdzają w offie - czy faktycznie wyczuwalnie szybsza reakcja na gaz i na szosie - dużo więcej palą?

Pozdr
rr
wojtekk - 2018-03-18, 20:18
:
Jeszcze pewnie w dolocie trzeba by było dłubnąć Kolektory też masz większe czy sam komin?
rrolek - 2018-03-19, 11:36
:
Witam

Kolektor wydechowy zdaje się od XRy. Ssący chyba oryginalny.
To motek dłubnięty kiedyś przez Motormaniaka.

Pozdr
rr
wojtekk - 2018-03-19, 12:45
:
Czyli mody w gaźniku masz już poczynione.
adziad - 2018-03-19, 19:53
:
rrolek, jeżeli masz gaźnik z membraną a założysz mechaniczny z pompką to charakter silnika zmieni się diametralnie. Polepszy się reakcja na gaz, a zatem wszelkie przeskakiwanie przez przeszkody z podrywaniem koła, wprowadzanie moto w powerslide czy spontaniczne nadrzucanie tyłem. Ogólna manewrowość w terenie zdecydowanie się poprawi. Prędkość maksymalna czy moc jako tako nie zmieni się (przynajmniej z moich subiektywnych doświadczeń).

Gaźniki mechaniczne z pompką mają to do siebie że działają na dość ubogiej mieszance, a dopiero jak zaczniesz operować gazem to pompka wstrzykuje dodatkowe paliwo i wtedy w baku zaczyna się wir. Na moim przykładzie xr400 na takim gaźniku pali 4,5l/100km jadąc 90-100km/h po asfalcie, a z kolei w terenie gdzie non stop dotryskuję pompką to idzie 8l/100km albo i lepiej.

Ogólnie taki gaźnik jest zdecydowanie lepszy w terenie, raczej enduro z mnóstwem przeszkód i manewrów gdzie musisz ratować się gwałtownym gazem z niskich obrotów. Na szosie gdzie operujesz w górnych rejestrach lepiej moim zdaniem sprawdzi się dobrze zestrojony gaźnik z membraną lub mechaniczny ale bez pompki, który można zestroić bardziej bogato.
rrolek - 2018-03-20, 21:05
:
Witam

Ja to wszystko rozumie. Taka jest teoria i to podpowiada logika.
Tyle, że doświadczenie nie do końca. Przynajmniej moje i dotyczące innego motka.
Miałem ci ja drz-e ściągnięta ze stanów jako nowka. Okazało się na miejscu ze to wersja kalifornijska - to był 2007 ostatni rok gdy drz-e była w ofercie - gaźnik Mikumi podciśnieniowy zamiast fcr. Nie miała dołu wiec dynojet i tłumik LeonaV. Na moje odczucia szła tak samo jak kumpla drz-e z polskiej dystrybucji z nie pomietam juz jakim akcesoryjnym tłumikiem (oryginalne były pierunsko głośne).
Tu jednak mamy silnik o relatywnie niskim stopniu sprężania, z duuuzo cięższym wałem niż drze , tłokiem z pokaźną częścią prowadzącą i dość leniwymi czasami rozrządu. Wiec rodzi się pytanie czy mechaniczny gaźnik zmieni jego charakter w sposób odczuwalny, a może nawet zadowalający.
Stad było pytanie do tych co mają (w założeniu zmienili) gaźnik mechaniczny. Pytanie o odczucia subiektywne.
Ja nie oczekuje, że Dominik będzie miał reakcje na gaz jak mój pierdoped (350 na wtrysku) ale "leniwa" jazda którą obecnie oferuje, mimo, ze dlubniety, nieco mnie hmmmm,.,. postarza :mrgreen:

Pozdr
rr
tomekz - 2018-03-20, 23:28
:
rrolek, zdecydowanie poprawiła się reakcja na gaz, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów. Chętniej się wkręcał itp. Pojeździłem chwilę i jednak kupiłem dłubnięte lc4. Teraz jest ok ;-)
wojtekk - 2018-03-21, 14:16
:
tomekz, o jakim gaźniku piszesz?
tomekz - 2018-03-21, 17:23
:
wojtekk, Mikuni TM 40. Nie trzeba nic przerabiać, pasują linki i króćce, przynajmniej w RD02.
Myślę że jak ktoś nie oczekuje że z NX-a zrobi się wtedy rasowy wścieklak to warto.
wojtekk - 2018-03-21, 17:37
:
tomekz, rd02 i rd02 po lifcie to już różnica bo jest inne mocowanie amortyzatora i nie wiadomo czy spasi. Pierwsze modele i rd08 mają więcej miejsca. Wścieklaka mi nie trzeba tylko lepszą reakcję na gaz.
tomekz - 2018-03-21, 17:58
:
Mogę Ci go pożyczyć do przymiarki jakby co. Kolega chciał go wsadzić do XV1700 ale okazał się za mały i kupił TM45, teraz leży i się kurzy ;-)
adziad - 2018-03-21, 19:00
:
rrolek, no ale ja piszę z praktyki na podstawie xr400 która ma identyczny leniwy silnik jak dominator (oba rozpoławiałem do ostatniej śrubki, więc też z praktyki wiem niestety) tylko o te 250ccm mniejszy. Reakcja na gaz zmieniła się diametralnie. Zmiana gaźnika dawała OGROMNY efekt w porównaniu do wsadzenia big bora 11:1 i czy ostrego wałka gdzie różnice były wręcz kosmetyczne...

Ustawienie gaźnika z pompką i grzebniętymi tłumikami czy dolotem jest dość czasochłonne i skomplikowane aby działało to ostro. Może Twoje odczucia braku różnicy są właśnie z tym związane.

Jeszcze jedno: nic nie da wsadzenie gaźnika mechanicznego z pompką do motocykla z seryjnym cichym wydechem i mało wydajnym filtrem lub airboxem z tzw snorkelem. Będzie się to po prostu dławiło a nie jechało. W tym przypadku zastosowanie gaźnika podciśnieniowego z otwartym wydechem i dolotem może dać zdecydowanie lepszy efekt. Nie oszukasz, wszystkie elementy muszą być tak jakby "razem" podrasowane aby dać oczekiwany efekt.
wojtekk - 2018-03-21, 19:28
:
tomekz, jak dotrę do garażu to zrobię fotkę z pomiarem jednego parametru i bez przymiarki będziemy wiedzieli czy wejdzie. Jak masz go na wierzchu to pomiar zajmie 5 sekund.
tomekz - 2018-03-21, 20:12
:
wojtekk, ok