Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - Różne dziwne humorki Hondy.

KoSa.! - 2014-07-05, 13:06
: Temat postu: Różne dziwne humorki Hondy.
Koledzy mam wielki problem z Hondą NX 650 Dominator od brata. Mianowicie motor ma bardzo wielkie problemy by odpalić. Można kręcić rozrusznikiem, pchać go a on nic sobie z tego nie robi. Czasami się zdarza że odpali od strzału i idzie jak burza, wszystko w porządku. Czasami odpali, pochodzi minutę i zgaśnie. A jeszcze czasami odpali normalnie, ale z 1 biegu nie idzie wystartować, gdyż jest tak słaby. Ga 1/4 nik jest poczyszczony, bak, nowy filtr paliwa, powietrza jest lekko zabrudzony ale nie jest najgorszy.
O co mu może chodzić. Przejrzałem w nim całą elektrykę i nic nie znalazłem. Jak chce to jedzie jak mu się odwidzi to nawet odpalić nie chce. Miał ktoś taki problem? Proszę o pomoc i z góry dziękuję ;)
ptasiu - 2014-07-05, 14:07
:
Sprawd 1/4 ewentualnie wymień świecę, przejrzyj koniecznie przewód wysokiego napięcia z fajką, i nie zdziw się, jeśli ktoś na forum użyje magicznego słowa MODUŁ....
KoSa.! - 2014-07-05, 14:12
:
?wieca wymieniona, mam 4 takie z tego 2 nowe. Przewód wysokiego napięcia był oryginalny, potem dorobiliśmy jeszcze z samochodowego by pasował. Moduł jest założony nowy. Iskra jest naprawdę ogromna, zapłon dobrze ustawiony.
ArturS - 2014-07-05, 16:15
:
KoSa.! napisał/a:
potem dorobiliśmy jeszcze z samochodowego by pasował.

Samochodowy nie pasuje, bo niema tam rdzenia miedzianego, tylko różnej maści inne, robiące od razu za rezystor.
no i... moduł :mrgreen:
maniek - 2014-07-05, 18:27
:
A ga 1/4 nik rozkrecałeś ?
KoSa.! - 2014-07-05, 20:11
:
Ga 1/4 nik cały był rozkręcony, bo gdy brakło bratu paliwa to nalał tam jakiegoś rozmieszanego z wodą. Przewód jest w miarę ok, bo tak jak mówię iskra jest na prawdę dużaaa. Więc mówicie że to i tak wina tego modułu? Że tak w kulki leci?
Raviking - 2014-07-05, 20:32
:
KoSa.! napisał/a:
zapłon dobrze ustawiony



zajebiście :mrgreen: jak Ustawialiście ?

KoSa.! napisał/a:
gdy brakło bratu paliwa to nalał tam jakiegoś rozmieszanego z wodą.



no coments :shock:
ArturS - 2014-07-05, 20:55
:
Przewód w "miarę ok"? :shock: Podaj wartości rezystancji przewodu WN, fajki i uzwojeń wtórnego i pierwotnego cewki zapłonowej. Konkrety proszę, bo bez nich równie dobrze można służyć pomocą pisząc "dokręć szprychy, pewnie będzie ok" :roll:
ptasiu - 2014-07-06, 09:04
:
Zdarza się, że jeśli chodzi o MODUŁ to przyczyną jest kostka, która jest do niego podpinana... Mi kiedyś w deszczowy dzień nie chciał zagadać, wyjąłem-włożyłem, troszku pokręciłem, i poszło... Styki mocium panie....
kmaj - 2014-07-06, 12:28
:
Zobacz czy zawory są dobrze ustawione. Może dekompresator płata figle. Przewód wysokiego napięcia wymień na taki jak powinien być.
Agathocles - 2014-07-10, 08:10
:
Ile to ma km przejechane? Jeżeli około 50-60tys to obstawiam na wyjebaną krzywkę dekompresatora.
Raviking - 2014-07-10, 09:44
:
Agathocles, krzywka nie,raczej trzpień w głowicy się przyciera i zawiesza się deko.Znam z autopsji
Agathocles - 2014-07-10, 18:17
:
Ja wymieniłem krzywkę, sprężynki i wałki i dekompresator działa jak nowy. Krzywka była przetarta w środku.
adziad - 2014-07-15, 17:37
:
Jeżeli moduł jest nowy (ze sklepu normalnie nowy?? czy nowy używany kupiliście??) to trzeba poczyścić styki we wtyczkach instalacji i sprawdzić połączenia, w miare możliwości wszystkie...
bo to może być głupota w stylu urwany kabelek od wyłącznika zapłonu koło manetki lub inne podobne kwiatki.

Drożność układu paliwowego (sitko w baku, odstojnik)

Jeżeli nie pomaga to dalej.... zmierzyć impulsator, rezystancje uzwojeń pierwotnego i wtórnego cewki zapłonowej oraz przewodu WN wraz z fajką, w której jest opornik. Wszystko jest w service manual. Bez filozofii.

Powyższe trzeba sprawdzić, bo to łatwe. Jeżeli nie pomaga to potem najłatwiej dalej ściągnąć kapę zaworów i obczaić działanie autodeko. Temat jest na forum wyjaśniony do granic możliwości.

Jeżeli nie pomaga no to już tylko ga 1/4 nik, w co raczej wątpie bo jak w nim jest coś nie tak to raczej problem jest równomierny, a nie że raz działa a raz nie. No chyba, że jest taki syf w komorze i czasem podchodzi pod dysze i je zatyka;]

Dajcie znać.... bom ciekaw
Agathocles - 2014-07-17, 17:01
:
Adziad bredzisz. Kolo wyra 1/4 nie pisze że ga 1/4 nik był czyszczony, iskra też zapewne jest skoro motong odpala. Zachowanie uszkodzonego impulsatora zmienia się wraz ze zmiana temperatury co w tym przypadku raczej chyba nie grozi. Rezystancja cewki w starym motongu rzadko kiedy mieści się w granicach podanych w serwisówce (u mnie jest już poza i moto dalej śmiga).

Moim zdaniem opis wyra 1/4 nie wskazuje na problemy z kompresją.

Sprawdzaliście w jakim stanie jest ten nieszczęsny dekompresator?
adziad - 2014-07-18, 20:30
:
Agathocles, na prawdę przepraszam

W sumie pomiar kompresji to najlepsze co można na szybko zrobić, a gdy będzie to dalej dopiero myśleć...

Bardzo jestem ciekaw co to będzie;]