Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - Luźna dźwignia zmiany biegów

managa - 2014-06-24, 09:05
: Temat postu: Luźna dźwignia zmiany biegów
Czy tylko ja mam problem z majtającą się dźwignią zmiany biegów? Prawie co jazdę muszę dokręcać śrubkę, a i tak potem znowu puszcza i się rucha.. Dźwignia wydaje się w porządku (w sensie otwór). Ma ktoś jakiś patent, jak sobie z tym poradzić? Chciałabym, żeby przyspawanie do wałka było ostatnią opcją :D
Yukikaze - 2014-06-24, 09:27
:
W d 1/4 wigni jest gwint i może już jest ladacy .
Jeśli wieloklin jest dobry i po dokręceniu przez chwilę d 1/4 wignia nie lata to założył bym dłuższą śrubkę, tak żeby przeszła na wylot i po dokręceniu d 1/4 wigni założył bym na wystający gwint nakrętkę . Najlepsza nakrętka była by z teflonem, ale i zwykła powinna dać radę.
kubas9311 - 2014-06-24, 09:32
:
może dłuższa śruba i kontra na końcu?:> ps. u mnie tez się luzowała;)
Mateusz - 2014-06-24, 11:13
:
Też to miałem. Wymieniłem d 1/4 wignę, bo w starej wieloklin był wytarty. Nowa d 1/4 wignia też się luzuje, ale minimalnie, i dokręcenie pomaga na parę tys km. Dłuższa śruba z nakrętką chyba pomoże, jeszcze nie sprawdzałem.
Bicio - 2014-06-24, 18:08
:
Rozkminiałem to i moim zdaniem najlepiej by było zlikwidować ten gwint w samej d 1/4 wigni (czyli po prostu przewiercić na wylot) dać dobrą, lekko dłuższą śrubę i zakontrować porządną nakrętką.
managa - 2014-06-24, 18:35
:
No właśnie mam już dłuższą śrubkę z nakrętką z drugiej strony, która aktualnie ponoć jest nawet na jakimś kleju, ale chyba d 1/4 wignia mi się jakby zsuwa.. Ogarnę to jeszcze, jak wrócę do domu, dzięki za odzew ;-)
Bicio - 2014-06-24, 19:05
:
D 1/4 wignia jest nagwintowana w środku, nakrętka niczego nie ściska, służy tylko zakontrowaniu śruby. Jeżeli na wieloklinie jest już znaczny luz to raczej nawet włożenie tego na loctite nie pomoże. Kiedyś to zrobię po swojemu w Natalii NX jak akurat nie będzie patrzeć i dam znać o efektach :mrgreen:
adziad - 2014-06-25, 09:38
:
Jak się trochę wieloklin wyrobił to u mnie pomogło powiększenie tej szpary w nóżce szlifierką kątową z cieńką tarczą. Wtedy po dokręceniu ciaśniej siedzi.
cubiacus - 2014-06-25, 13:41
:
radzę jak adziad - często po prostu ząbki ze starości się trochę wytrą i nie da się dokręcić - wystarczy podszlifować (powiększyć szparę) i będzie ciasno, że hej hej:-P
managa - 2014-06-25, 15:04
:
Jak zwiększając dziurę będzie ciaśniej? :shock:
Yukikaze - 2014-06-25, 15:12
:
Poszerzając to przecięcie opasanie wieloklina będzie krótsze, a co za tym idzie można dokręcić d 1/4 wignię ciaśniej na wieloklinie ze skrzyni.
managa - 2014-06-25, 15:26
:
aaaaaaaaaa ok, wszystko jasne :)
Dzięki bardzo!
Demolka - 2014-06-25, 16:36
:
ja w oryginalnej mialam tak wlasnie poszerzone przecięcie, zrobione na szybko, jak rozsypała mi sie gdzies w trasie, czyli zaczeła krytycznie latac. mimo ze zabkow juz prawie nie bylo to przejezdzila jeszcze pare dobrych kilometrów ;-) teraz mam jakis zamiennik i jakosc nie powala, ale ostatnio wziełam porządny klucz i udalo mi sie dokręcic calkiem fest.
BC, Dewastator mówi byś go nie macał :twisted:
Bicio - 2014-06-25, 18:07
:
Patrz a fioletowa koza się nie boi i jej nóżki i inne członki nie latają :-D
kmaj - 2014-06-26, 20:16
:
adziad napisał/a:
Jak się trochę wieloklin wyrobił to u mnie pomogło powiększenie tej szpary w nóżce szlifierką kątową z cieńką tarczą. Wtedy po dokręceniu ciaśniej siedzi.


Robiłem tak we wszystkich wozidłach i pomagało ;)
marizaga - 2016-04-12, 16:10
:
dopisze pytanie w temacie, czy dzwignia biegow od Xr 650L bedzie pasowala do Dominatora?
tomek77 - 2016-04-13, 05:12
:
marizaga napisał/a:
dopisze pytanie w temacie, czy dzwignia biegow od Xr 650L bedzie pasowala do Dominatora?
będzie
marizaga - 2016-04-18, 09:39
:
tomek77 napisał/a:
marizaga napisał/a:
dopisze pytanie w temacie, czy dzwignia biegow od Xr 650L bedzie pasowala do Dominatora?
będzie


dzieki tomek77, cokolwiek trzeba bedzie giąć czy pasuje Plug&Play?
tomek77 - 2016-04-18, 13:59
:
jezeli to ori dzwignia od XR to przypasi ,ale te zamienniki to nie bardzo ten teges ,raz kupiłem niby do DR 650 i chu.... pasowała, dlatego podpisuję się tylko pod oryginalną.
marizaga - 2016-04-18, 14:43
:
taka http://allegro.pl/show_item.php?item=5891888943
do xr650L, wersja generic, nie jest to oryginal w sensie Honda
tomek77 - 2016-04-19, 13:46
:
powiem Ci tylko tyle ,że podobny produkt kupiłem do DR 650 i niestety nie bardzo pasowała ,musiałem przerabiać ,a niby była dedykowana pod konkretny model,moze to mi się tak trafiło ,a zresztą to nie problem coś spawnąć ,szlifnąć i podmalować niż płacić ch....j wie jakie pieniadze za uzywki ,bo tu njważniejsze sa frezy na wałek ,to tyle w temacie ,pozdrowionka i daj znać jak coś ogarniesz albo też jak coś bedzie nie tak ;-)
marizaga - 2016-04-20, 09:42
:
dzwignia dzis doszla, niebawem dam znac czy pasuje. A przy okazji zastanawiam sie czy istnieje sensowna w sensie kosztow metoda by zregenerowac frezy w oryginalnej dzwigni (zeszlifowac/usunac stare frezy, dac nowy wsad materialu cos w rodzaju wkladki helicoil w sensie warstwy stali i wykonac nowe frezy)?

edit: tak, dzwignia zamiennik pasuje. Wymiary i ksztalt sa takie same jak ori. Jedyna zmiana to inny kąt nachylenia sruby kontrujacej wzgledem podloza, plaskim kluczem dalo sie dokrecic.
kmaj - 2017-04-15, 23:44
:
Moja dźwignia ma powoli dość. Rozglądam się za nową zbliżoną do oryginału, akcesoryjną (o ile są tak gięte) lub samym wielowypustem - do przyspawania dźwigni.
Jutro wrzucę wymiarowanie z foto.

marizaga, gdzie kupowałeś? Jak się sprawuje zamiennik?

Jeżeli ktoś zakładał zamiennik lub przerabiał oryginał, to zapraszam do opisu ;-)
marizaga - 2017-04-16, 12:37
:
potwierdzam, dziala bez zarzutow, cena chyba najnizsza z ofert na rynku, wytrzymala bez problemu przewrotke na lewa strone w terenie

http://italyracing.ceti.p...any-biegow.html
kmaj - 2017-04-16, 17:48
:
Dzięki marizaga, jak masz możliwość to zrób z dwa zdjęcia z bliska (zainstalowana na motocyklu) i zmierz i wrzuć wymiary - będziemy mieli punkt odniesienia na przyszłość.

Poniżej wstawiam wymiary jakie zebrałem z mojej [mm] - zakładam, że mam oryginalną.



Rzuty:





Obraz zużycia i śruba z kontrą / przeszlifowana przerwa.


marizaga - 2017-04-17, 07:50
:
gdy kupilem, porownywalem z ori. Wymiary i ksztalt sa takie same jak ori. Jedyna zmiana to inny kąt nachylenia sruby kontrujacej wzgledem podloza, plaskim kluczem dalo sie dokrecic bez problemu, o lancuch tez nic nie trze.
Elza - 2017-04-17, 18:10
:
Jeżeli chodzi o modyfikacje...
Udało się dopasować wieloklin od używki z Hondy Rebel 125, prawdopodobnie od każdej innej Hondy by pasował. Reszta od Domina.
Alibaba - 2017-04-17, 18:22
:
Mi pękła tuż za łepkiem śruby,równolegle do wieloklina.
marizaga - 2017-04-18, 08:33
:
Elza, i to jest dobry patent, biorac pod uwage ceny dzwigni ori. Dobrze, ze zostawilem swoja ori, kiedys moze przywroce jej uzywalnosc
motomax - 2017-04-18, 20:11
:
Wieloklin będzie pasował z wielu modeli Hondy a także innych marek...
Nawet z niektórych chinoli podchodzi

Przestrzegam przed stosowaniem zbyt pancernych dzwigni zmiany biegów... poddać upadkowi ma sie dzwignia,a nie wałek zmiany biegów...
Alibaba - 2017-04-18, 20:41
:
Udało sie zespawać dźwignię bez deformacji wieloklina , jak na razie działa i trzyma się ale kto wie jak się zachowa w terenie.
Elza , zapasową będę woził ze sobą , przy najbliższej okazji dostaniesz ją z powrotem FSB :mrgreen:
ptasiu - 2017-04-18, 22:50
:
Moja metoda na latającą dźwignię to:

Step łan: zdjąć dźwignię, wykręcić całkowicie śrubę, wyczyścić gwinty i ząbki z brudu i smaru w benzynie
Step tu: wziąć kątówkę z tarczą do metalu, suwmiarką zmierzyć grubość tarczy
Step fri: płaskim śrubokrętem ustawić sobie szczelinę w dźwigni o 2-3 mm mniejszą niż zmierzona grubość tarczy
Step for: dźwignię wkręcić do solidnego imadła tak, aby szczelina była wygodnie dostępna i widoczna
Step fajf: włączyć kątówkę i alleluja i do przodu z zachowaniem behape
Step seks: dla fanatyków dobrej roboty można wyczyścić ząbki w wałki zmiany biegów

U mnie patent działa już drugi rok i co najważniejsze, nie muszę nic spawać, czasem warto mieć możliwość demontażu....
Krzycho - 2017-04-20, 16:31
:
Tylko jak szczelina będzie za duża to przy skręcaniu (a ściślej wkręcaniu śruby) zerwie śrubę i dupa. Czyszczenie jak najbardziej jeśli są jeszcze jakieś rowki :)
Alibaba - 2017-04-20, 18:08
:
ptasiu, znam tę metodę ale ja miałem złamaną na wieloklinie.
kmaj - 2017-04-29, 21:25
:
Alibaba napisał/a:
ptasiu, znam tę metodę ale ja miałem złamaną na wieloklinie.

U mnie nie pękła, ale mimo stosowania metody zwiększania szczeliny, stosowania kontry na dłuższej śrubie i tak wieloklin się obrobił - prawdopodobnie drgania silnika miały w tym udział.

Poniżej wstawiam porównanie nowo zakupionej dźwigni z oryginalną.





Od razu dokładam dłuższą śrubę 8.8 z podkładka i nakrętką samohamowną.


Alibaba - 2017-04-30, 18:32
:
Udało mi się zespawać i na razie trzyma , już sprawdziłem w offie do Kosianki
adziad - 2017-06-28, 18:10
:
No to po ostatecznym obrobieniu i wymęczeniu wałka oraz zastosowaniu wszystkich powyższych patentów nadszedł czas na kolejny krok w przód;]






Gdy zęby na wałku bezpowrotnie się wytrą, szlifujemy szczelinę w dźwigni na większą, otwór na śrubę przewiercamy wiertłem 7mm aby pozbyć się gwintu w stopce. Dobrze jest też podszlifować z ukosa miejsca gdzie jest łepek śruby i z drugiej strony nakrętka, aby przy dokręcaniu śruba nie gięła się w pałąk (giąć się będzie z powodu większej szczeliny). Tak przygotowaną dźwignię dokręcamy do wałka (trzeba to zrobić w odpowiedniej dla Was pozycji bo od tej pory zostanie tak już na wieki). Bierzemy wiertło 4mm i wiercimy otwór na granicy dźwigni i ośki. Jak wywiercimy to luzujemy z powrotem dźwignię, w wywiercony otwór wbijamy przycięty trzon wiertła 4,2mm lub 4,3mm. Po wbiciu skręcamy dźwignię śrubą i nakrętkami o podwyższonej twardości 8.8 lub 10.9, nakrętki na klej lub samo kontrujące, albo z kontrą. Podkładki też wzmocnione grube, aby się nie rozwałkowały od siły skręcenia..

Tak to się robi u nas na wsi w Koszalinie;] I nie piszcie , że druciarstwo bo drutu nigdzie nie zastosowałem:D
Bart76 - 2017-06-28, 20:41
:
Nie no piknie ! Profesjonalny Biedatech Zmotafikejszyszyn :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
dzoana - 2017-06-28, 21:02
:
no powiem, ze ja na taki patent nie wpadłam:( poszłam na łatwiznę i wspomogłam fortunę Olka Motocykle, a można było się wysilić.
Bicio - 2017-06-29, 06:24
:
Ja pierdolę nobel z motania adziad :-D
nx-rider - 2017-06-29, 07:40
:
Kto nikt nigdy nie "biedatechował" niechaj pierwszy rzuci kamień

Znam ten patent dokładnie, taki był zastosowany w moim byłym Dominatorze - tylko zamiast profesjonalnego, twardego trzonu wiertła ja miałem jakiś kawałek śrubki.

Wygląda z dupy, ludki się z tego śmieją - ale działa i ty też się śmiejesz jak co jakiś czas objeżdżasz tych którzy muszą się zatrzymać aby dokręcić swoja dźwignię zmiany biegów.
dzoana - 2017-06-29, 07:57
:
ja nie biedatechowałam:) może dlatego, że Tezla by mnie zabił gdybym nawet o takim patencie wspomniała do bety lub Gienka. I nie byłaby to śmierć szybka i bezbolesna:)
nx-rider - 2017-06-29, 10:01
:
Cytat:

ja nie biedatechowałam:)

Więc nie należysz do "naszego gangu" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
marizaga - 2017-06-29, 13:47
:
znakomite rozwiazanie z tych z ostatniej instancji :-) Sam bym nie wpadl na tak oryginalne a jednoczesnie skuteczne i budzetowe rozwiazanie :idea:
dzoana - 2017-06-29, 17:44
:
nx-rider napisał/a:
Cytat:

ja nie biedatechowałam:)

Więc nie należysz do "naszego gangu" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


nigdy nawet nie pomyślałam, ze należę;)
motomax - 2017-06-29, 21:13
:
z dwa razy zdarzyło sie że ratowałem sie w ten sposó iż silnik out,obciecie końcówki i z drugiej sprawnej przeszczep bez rozbierania silnika,

Oczywiście trzeba zafazowac i ładnie przygotować do spawania.

No ale o klinie nie pomyślałem i aż klina strzele sobie teraz Adziad z twoja wyobraznie.
Krzycho - 2017-07-03, 20:24
:
nx-rider napisał/a:

Znam ten patent dokładnie, taki był zastosowany w moim byłym Dominatorze - tylko zamiast profesjonalnego, twardego trzonu wiertła ja miałem jakiś kawałek śrubki.


Niestety, to rozwiązanie nadal jest użytkowane, choć już modyfikowane przeze mnie, i tym razem w moim motorku ;)
nx-rider - 2017-07-04, 06:08
:
Krzycho napisał/a:

Niestety, to rozwiązanie nadal jest użytkowane

Czemu niestety ? Masz 1000% mniejsze szanse że ci się w czasie jazdy przestawi dźwignia zmiany biegów ;-)
Krzycho - 2017-07-06, 21:19
:
Ja niestety musiałem pójść krok dalej. U mnie rolę klina pełniła śrubka, która ciągle wypadała. W otworze stopki nadspawałem trochę materiału i pilniczkiem ukształtowałem do wycięcia na trzpieniu. Ponieważ u mnie ząbkowanie nie istniało to nawierciłem dodatkowy otwór i po nagwintowaniu dokręciłem jeszcze jedną śrubę. póki co działa.

Niestety, fotki nie wchodzą -" Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony."
Ostasz - 2018-06-04, 14:30
:
marizaga napisał/a:
taka http://allegro.pl/show_item.php?item=5891888943
do xr650L, wersja generic, nie jest to oryginal w sensie Honda


Od siebie tylko dodam dla potomnych, że przed Zlotem wymieniłem styraną dźwignię zmiany biegów na tą z tego linku. Oczywiście pasuje bez problemu. Również Allegrowicza polecam, bo szybka i sprawna wysyłka.
Sosna - 2018-06-04, 18:19
:
A pasuje do NX650 z 1997 rok
Ostasz - 2018-06-06, 10:09
:
Sosna, jeśli dobrze rozumiem, że to pytanie to powiem szczerze, że nie wiem...
Chyba powinno, bo wieloklin oraz karter chyba mają takie wymiary/kształty w rocznikach 94 (mój) i 97 (o który pytasz).
Plus ta dźwignia jest do XR650L z roczników 93-00 - nie zakładam, żeby dokonywano tam modyfikacji w interesującym nas względzie.

Ale ręki sobie nie dam za to uciąć - żeby nie było ;-)
Sosna - 2018-06-06, 21:35
:
Dzięki