Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Wymiana łańcucha rozrządu

Mrsocjopata - 2011-03-06, 17:39
: Temat postu: Wymiana łańcucha rozrządu
Witam. Mam problemik :evil: ...
Najprawdopodobniej w moim moto jest mocno wyciągnięty łańcuszek rozrządu (chrobotanie przy schodzeniu z obrotów). Pytanie czy ktoś ma po polsku jakąś instrukcje jak wymienić łańcuch rozrządu czy może ta http://www.motogen.pl/art...acza,art40.html jest wystarczająca i na jej podstawie można pracować z dominą? Aha i jeszcze jedno czy jakieś specjalistyczne klucze są potrzebne przy wymianie? Z góry dzięki :-) ...
Kubeko - 2011-03-06, 17:45
:
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=140
w linku zapodanym przez Rava znajdziesz info na temat ustawień

Jeszcze jedna rada: bez nasadki 27mm i 30mm raczej nie dasz rady odkręcić kosza sprzęgłowego i uwolnić łańcuszka z dołu.

kolejna:)
kup zakuty łańcuch a nie do zakucia czy spięcia.

kolejna:)
kup sprężynę napinacza i wymień.

kolejna:)
kup uszczelki, pod pokrywę głowicy i prawy bok silnika


kilka tygodni temu wymieniałem łańcuch razem z servismenem z Oleśnicy.
Mrsocjopata - 2011-03-06, 19:37
:
Właśnie o to mi chodziło. Dzięki Kubeko. Pytanko jeszcze gdzie się zaopatrzyłeś w nową sprężynę napinacza bo ni ch*ja nie moge jej nigdzie znale 1/4 ć.
madart - 2011-03-06, 19:40
:
Najlepiej oryginał, kosztuje naście złotych. Dostępne w serwisie hondy albo na motorista.pl
Mrsocjopata - 2011-03-06, 19:49
:
Jak się kiedyś spotkamy stawiam piwo :mrgreen:
Raviking - 2011-03-06, 19:52
:
ja też chce
:mrgreen:
Mrsocjopata - 2011-03-06, 19:55
:
Dobra :-P
zuczek 38 - 2011-03-06, 20:20
:
we 1/4 części na zlot to w godzinkę się wymieni :lol:
Kubeko - 2011-03-06, 20:47
:
zuczek 38 napisał/a:
we 1/4 części na zlot to w godzinkę się wymieni :lol:


no nie widze problemu i tak będziemy u mnie ( 10 km od bazy zlotu) na placu szarpać się z e09 to i rozrząd można wymienić w normalnych warunkach.

nowa sprężyna w hondzie kosztuje 17pln.
Mrsocjopata - 2011-03-07, 11:48
:
zuczek 38 napisał/a:
we 1/4 części na zlot to w godzinkę się wymieni :lol:


Spoko chyba sobie poradze 8-) , a zlot jak dla mnie troche daleko chyba że gdzie indziej niż dwa ostatnie. Nie jestem pewien w jakim stopniu jest zurzyty ten łańcuszek i troche boje się, że mogą się zawory sypnąć dlatego nie planuje puki co dalszych wyjazdów.
madart - 2011-03-07, 20:23
:
A tak z przypadku: sprawd 1/4 czy masz dokręcone porządnie śruby od osłony wydechu i czy to ona nie wpada w wibracje - Wart tak miał :-)
Mrsocjopata - 2011-03-08, 11:25
:
madart sprawdzałem dzisiaj i niestety to nie to. A dodatkowo jeszcze stuka na wolnych puki się nie rozgrzeje
madart - 2011-03-08, 13:01
:
Wiele tak ma ze stuka na zimnym, po prostu jeszce nie ma dobrego smarowania, tak ze nie ma co sie zamartwiac.
zuczek 38 - 2011-03-08, 17:20
:
Mrsocjopata, Ty nie masz wcale daleko ja z pod Szczecina będę jechał :mrgreen: ;-)
Mrsocjopata - 2011-03-08, 17:36
:
Może i masz racje, chyba przewrażliwiony jestem. :mrgreen:

zuczek je 1/4 dzić to ja lubie 8-) i odległość mi nie w tym sensie przeszkadza. Tylko wiadomo długa trasa więcej czasu żeby się coś spieprzyło, a ja puki co nie wiem co stuka puka w moim dominie :-?

Dodatkowo dzisiaj jak go przepaliłem to zauważyłem że kolanka wydechów rozgrzały się do czerwoności, a jak gaz puszcze to czasami strzeli z wydechu :shock:
seven9 - 2011-08-11, 22:17
:
to ja odgrzebie temat. jak zdjąć pokrywę zaworów mając silnik w ramie? czy trzeba zdemontować ga 1/4 nik i z jego strony kombinować?
zapewne kolejne pytania wkrótce :).

pozdro
madart - 2011-08-12, 04:13
:
tak, trzeba wyjac gaznik i odkrecic krociec od cylindra. Da sie to zrobic nawet na parkingu przy cpn, sprawdzone :mrgreen:
maniek - 2011-08-12, 18:03
:
Dupa nie trzeba ściągać ga 1/4 nika
dowód


jak widać nie ma pokrywy nie ma głowicy a ga 1/4 nik na miejscu :)

silnik oczywiście w ramie :)
seven9 - 2011-08-12, 18:57
:
to prawda, mi to się też właśnie udało, wystarczy odkręcić kruciec i go troche pchnąć w dół. ja odkręciłem też jeden korek nad zaworem.
seven9 - 2011-08-12, 20:24
:
kolejne pytanie: jak odkręcić kosz sprzęgłowy? probowałem wrzucająć piatkę i blokując motocykl, ale obraca mi kołem, nawet jak go dociąże. jak inaczej zblokować sprzęgło ? oczywiście nie mam tego "specjalnego" klucza.
madart - 2011-08-13, 02:41
:
po chlopsku to sie deseczka blokuje, przez szmate rekami trzyma i kreci pneumatem ;-)
seven9 - 2011-08-13, 06:19
:
a bez pneumata nie pójdzie?
Kubeko - 2011-08-13, 10:17
:
ja wbiłem 5 zacisnąłem hamulce i stałem na motocyklu, a serviceman z Oleśnicy ciągnął i mało mu oczy nie wyskoczyły:)), ale puściła pinda jedna:)
seven9 - 2011-08-13, 11:24
:
Kubeko, dzięki za radę, kombinujemy właśnie z sąsiadem i na razie nic, pneumat nie daje rady, u mnie ta pinda chyba nigdy nie była odkręcana, jest jakoś dodatkowo zakuta.

dobry patent z tym 5tym biegiem i hamulcem, teoretycznie dałoby radę nawet samemu to odkręcić.

łańcuch założony, składam sprzęta ...

czy po takiej operacji trzeba regulować zawory? bo coś jakby zaczeło cykać. za to stuków brak :).
stachu - 2012-08-13, 18:02
:
Kubeko napisał/a:

kolejna:)
kup zakuty łańcuch a nie do zakucia czy spięcia.



Gdzie można dostać zakuty łańcuch? na allegro sprzedają same DID'y w zestawie z zakuwką.
Kubeko - 2012-08-13, 19:09
:
w olekmotocykle, zakuty ale w koplecie jest spinka :-)
kmaj - 2012-08-14, 12:29
:
http://allegro.pl/motodre...2532961207.html

W wiadomości musisz zaznaczyć jaki chcesz.
"Łańcuszki sprzedawane są na dwa sposoby, który należy określić po zakupie:

1. Łańcuszek zakuty, profesjonalnym urządzeniem firmy D.I.D.

2. Łańcuszek z oryginalną zakuwka do samodzielnego zakucia przy użyciu specjalistycznego przyrządu.


Ja brałem od nich zakuty.
blaadee - 2013-03-01, 15:22
: Temat postu: Wymiana łańcuszka rozrzadu
Witam, przymierzam sie do wymiany łańcuszka rozrzadu poniewaz sluchac go czasem podczas obciazenia i mam pewien patent ale nie wiem czy w tym motorze sie sprawdzi. Wiec tak, oczywiscie ustawienie na znakach, sciagniecie pokrywy zaworów, rozkucie starego łancuszka, lekkie zakucie (złączenie nowego ze starym) i przeciagniecie go bez rozkrecania dołu silnika. Jak to widzicie :idea: druga sprawa to gdzie jest napinacz tego łańcuszka ? Patent bardzo prosty i widzialem jak niektórzy tak robia w autach bez nadawania sobie dodatkowej pracy :) Mam nowy łańcuszek od nx250 taki sam tylko troszke dłuzszy, wiec go skruce.


Temat scalono z już istniejącym (o identycznej nazwie) - kmaj
Habit - 2013-03-01, 15:29
:
Jak masz sprzęt do zkuwania łańcuszka, to patent chyba niezły:)
Napinacz jest w głowicy. od strony wydechu taka chromowana "śruba" musisz wykręcić śrube imbusową która jest pod pokrywą zaworów i wyciągnąć napinacz, tylko on się kręci tylko w jedną stronę!!
kmaj - 2013-03-02, 00:40
:
blaadee, zakuj porządnie, nie słyszałem o tym, że komuś poszedł łańcuszek, ale wole nie myśleć co może się spi******ć jak będzie miał więcej swobody :-/ .
Przeglądnij ten temat http://hondadominator.pl/...cuszek&start=15 jest w nim mowa o zakupie nowej sprężyny do napinacza (jedna z tańszych rzeczy w ASO).
michal_dr350 - 2013-03-04, 00:09
:
Panie i Panowie :mrgreen: Prośbę mam
Czy ktoś z Was ma może fotkę głowicy (widok ze zdjętą czapką) z tłokiem w górnym martwym punkcie :?:

Chodzi mi o ustawienie rozrządu, a konkretnie wałka rozrządu względem zębatki przykręconej do niego.

Niepotrzebnie polazłem dzisiaj gmerać przy częściach, wszystko miałem poukładane i tak to jest, jak się jest łajzą i wypada wszystko między paluchami :evil: Wysmyknęła mi się zębatka z wałka ale złapałem ją w locie :-) no i teraz nie wiem jak ona była ustawiona na wałku karwasz twarz :-x nie chcę lecieć z "wydaje mi się, że była tak" i w rezultacie przykręcić ją przekręconą o 180 stopni ;-)
Yukikaze - 2013-03-04, 01:53
:
Zębatka ma być "tak", a krzywki na wałku maja być skierowane w dół , czyli wszystkie zawory zamknięte :roll:
A zębatka przez to Ci wypadła, bo w niedzielę się nie pracuje :mrgreen:
ptasiu - 2013-03-04, 21:09
:
michal_dr350
Wysłany: Dzisiaj 1:09
yukikaze
Wysłany: Dzisiaj 2:53


Ja pier..... Co Wy k.... Dospać nie możecie? :shock:
michal_dr350 - 2013-03-04, 21:33
:
yukikaze, dzięki wielkie :-) ratujesz mnie tymi fotkami bo aż mnie wczoraj szlag trafiał po tym incydencie z wałkiem i kołem zębatym :-D

i dlatego

ptasiu napisał/a:
Ja pier..... Dospać nie możecie? :shock:


:mrgreen: jak tu spać jak tu taka tragedyja się stała :-D

yukikaze napisał/a:
A zębatka przez to Ci wypadła, bo w niedzielę się nie pracuje :mrgreen:


Być może i tak :mrgreen: ale ja zalatany jestem i tylko w niedziele mogę cuś podłubać przy swoich złomkach ;-)
Yukikaze - 2013-03-05, 06:39
:
ptasiu napisał/a:
yukikaze
Wysłany: Dzisiaj 2:53


Ja pier..... Co Wy k.... Dospać nie możecie? :shock:


No cóż jedni śpią, a inni chodzą do roboty o tej porze :lol:
MaciekTOS - 2013-03-06, 09:32
:
Podepnę się pod temat jak wyciągnąć napinacz łańcucha żęby nie nie popsuć ? .Odkręciłem śrubę w głowice i teraz napinacz kręci się lu 1/4 no w jedną w drugą chyba napina ale jakoś specjalnie łańcucha nie poluzował ,teraz to trzeba wybić na zewnątrz ?
kmaj - 2013-03-06, 09:47
:
MaciekTOS napisał/a:
Podepnę się pod temat jak wyciągnąć napinacz łańcucha żęby nie nie popsuć ? .Odkręciłem śrubę w głowice i teraz napinacz kręci się lu 1/4 no w jedną w drugą chyba napina ale jakoś specjalnie łańcucha nie poluzował ,teraz to trzeba wybić na zewnątrz ?

Jedyne co teraz trzyma napinacz po wyciągnięciu trzpienia to sprężyna. Podważ go delikatnie i powinien wyjść.
michal_dr350 - 2013-03-06, 15:08
:
Cytat:
Odkręciłem śrubę w głowice i teraz napinacz kręci się lu 1/4 no w jedną w drugą


tą chromowaną śrubą - trzpieniem który wykręca się szczypcami możesz kręcić w napinaczu w jedną i drugą stronę :?: tam z tego co pamiętam jest sprzęgiełko jednokierunkowe i da się kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara :roll:
MaciekTOS - 2013-03-06, 16:55
:
Dokładnie już rozebrałem teraz to jestem gość :-D tylko zastanawiam się jak to założyć potem bo muszę tego haka zaczepić i na jakiej zasadzie potem to wszystko napiąć i jak sprawdzić naciąg tutaj jest temat o tym także możemy dyskusje kontynuować jak ktoś ma ochotę wytłumaczyć ;-)
MaciekTOS - 2013-03-09, 12:09
: Temat postu: łańcuszek scaaaalllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
No i stało się coś się miało stać , co było nieuniknione w moim przypadku coś musiało pójść nie tak .Do rzeczy złożyłem wałek nabiłem zębatkę włożyłem w głowice dokręciłem jedną śrubkę do zębatki i ostrożne starając się żeby łańcuch był cały czas napięty jednocześnie uważając żeby trzpień od deko w głowicy nie wyskoczył obracałem wałkiem żeby załapać drugą śrubę za mało palców u jednej ręki i łańcuch dostał luz zadzwoniło na dole i kór*** spadł na dole przeskoczył ja wiem na oko o 2,3 zęby może więcej zablokował się i nie chcę kręcić :-| a myślałem że tak lekko wszystko pójdzie .Domyślam się że muszę rozebrać/zdjąć sprzęgło ? żeby dolną zębatkę dostać i ułożyć na niej łańcuch ? plus jest taki że dekiel i tak mam zdjęty i plusów na tyle ...
Co robić panowie ?






Post ten i następny dodany po 16min przeniesiony z innego tematu - kmaj

Yukikaze - 2013-03-09, 12:25
:
Jak dekiel masz zdjęty to pogrzebaj tam przy łańcuszku tak ostrożnie i da się bez odkręcania czegokolwiek :mrgreen:
Przyświeć latarką od góry jak Ci się zablokował i wtedy działaj :-D
MaciekTOS - 2013-03-10, 12:39
:
Mnie to czeka jutro ;) Wojtek podrzucił filmik luknij .Tak przy okazji spreżyną się wspiera tak w tym miejscu co zaznaczyłem na fotce ?
http://www.youtube.com/watch?v=JcSA5zw5vj8





Posty 2013-03-10 13:39 i 2013-03-10 13:56 przeniesiono z tematu - kmaj
Raviking - 2013-03-10, 12:56
:
:mrgreen: najprostszy sposób :mrgreen:

MaciekTOS - 2013-03-10, 15:47
:
No dobra patent z nożem jest najlepszy poszło w 2 minuty ;) , teraz w jedną się kręci lu 1/4 no a w drugą się napina więc chyba jest okej nic tam złego się nie stanie ?
wojtekk - 2013-03-10, 15:48
:
A co ma się stać-będzie zapitalać.
MaciekTOS - 2013-03-10, 15:53
:
Mistrzowie tak to będzie ?






michal_dr350 - 2013-07-19, 21:05
:
witam
nie mogę ustawić rozrządu tak, żeby znaki na kole wałka były idealnie równoległe do krawędzi głowicy :roll:

Rozciągnięty łańcuszek :?:

Łańcuszek jest oryginalny, postanowiłem go zostawić, bo siedzi ciasno na kole wałka, po zdjęciu napinacza nie można było go zdjąć normalnie z koła, tylko trzeba było odkręcać koło zębate od wałka, natomiast z napinaczem nie dało się go "oderwać" nawet na milimetr od koła zębatego :roll:

Ewidentnie brakuje "pół ząbka" żeby było idealnie, jak przestawię łańcuszek o ząbek, to wtedy jest na odwrót, kreska od strony zaworów wydechowych jest przy krawędzi, a kreska od strony zaworów ssących jest wyżej :roll:

Czy jak zostawię tak jak jest na zdjęciu to będzie 1/4 le :?:

(Kreski zaznaczyłem na zielono, bo słabo wyszły na zdjęciu)
wojtekk - 2013-07-19, 21:31
:
Dokładnie na jakim znaku na kole magnesowym ustawiasz na kreseczce przed "T" wystarczy lekko przekręcić i już nie zgra. Wygląda na wyciągnięty łańcuszek raczej.
Tak poza tematem to brakuje Ci na łożysku uszczelnienia czy jak to się tam zowie musi być łożysko kryte jednostronnie od tej strony co pokazałeś fotkę.
michal_dr350 - 2013-07-19, 22:07
:
wojtekk napisał/a:
Dokładnie na jakim znaku na kole magnesowym ustawiasz na kreseczce przed "T" wystarczy lekko przekręcić i już nie zgra.


Na kole magnesowym jest " lT ' ja ustawiam wcięcia w otworze równo z pionową kreseczką przed T, co chwilę patrzyłem czy nic się nie przestawiło, no i jest jak jest :roll:

Po spięciu rozrządu kilkakrotnie pokręciłem wałem i patrzyłem jak się zgrywają tłok z zaworami, no i niby jest ok, nie stykają się, jak tłok idzie do góry to zawory wydechowe zamykają się, jak tłok jest już w GMP to zawory leciutko się spó 1/4 niają, tak jakby miały jeszcze milimetr, może dwa do całkowitego zamknięcia, trochę to zagmatwałem ale chyba wiecie o co chodzi ;-)

wojtekk napisał/a:
Wygląda na wyciągnięty łańcuszek raczej.


czyli wymiana :-(

wojtekk napisał/a:
Tak poza tematem to brakuje Ci na łożysku uszczelnienia czy jak to się tam zowie musi być łożysko kryte jednostronnie od tej strony co pokazałeś fotkę.


A tego to nie wiedziałem, ale chyba to nie przeszkadza jak nie ma uszczelnienia
madart - 2013-07-20, 08:51
:
pół ząbka to norma na używanym łańcuszku

a łożysko powinno być kryte żeby zwiększyć ciśnienie oleju idące do wałka, ja bym nie zakładał bez
michal_dr350 - 2013-07-20, 09:48
:
madart napisał/a:
pół ząbka to norma na używanym łańcuszku


czyli jak zostawię tak jak jest to nic się nie stanie :-) Za miesiąc go wymienię, teraz mam kryzys i nie stać mnie na głupi łańcuszek, a je 1/4 dzić się chce :roll:

madart napisał/a:
a łożysko powinno być kryte żeby zwiększyć ciśnienie oleju idące do wałka, ja bym nie zakładał bez


jak kupiłem to już tak było, przelatałem cały poprzedni sezon do puki gniazdo zaworowe się nie wysunęło, po rozkręceniu wszystkiego, d 1/4 wigienki, wałek i łożysko ślizgowe pod wałkiem były w świetnym stanie :roll:
madart - 2013-07-20, 11:05
:
Cytat:
d 1/4 wigienki, wałek i łożysko ślizgowe pod wałkiem były w świetnym stanie

hmm to może jednak nie jest to takie niezbędne
kmaj - 2013-07-22, 08:04
:
michal_dr350 napisał/a:
...
madart napisał/a:
a łożysko powinno być kryte żeby zwiększyć ciśnienie oleju idące do wałka, ja bym nie zakładał bez


jak kupiłem to już tak było, przelatałem cały poprzedni sezon do puki gniazdo zaworowe się nie wysunęło, po rozkręceniu wszystkiego, d 1/4 wigienki, wałek i łożysko ślizgowe pod wałkiem były w świetnym stanie :roll:


Ja bym zakrył - chyba, że jest zakryte od drugiej strony wtedy to tylko kwestia obrócenia łożyska na wałku ;-)
michal_dr350 - 2013-07-23, 10:38
:
silnik już w ramie :-D za miesiąc będę wymieniał łańcuch to przy okazji wymienię łożyska
marcinek9511 - 2014-02-11, 21:53
:
Gdzie kupić sprężynę napinacza łańcuszka rozrządu?, bo nigdzie nie potrafię znale 1/4 ć, Sklep motorista odpada.
Z góry dzięki za odpowiedzi.


Post przeniesiony z innego tematu - kmaj
kmaj - 2014-02-12, 00:26
:
marcinek9511 napisał/a:
Gdzie kupić sprężynę napinacza łańcuszka rozrządu?, bo nigdzie nie potrafię znale 1/4 ć, Sklep motorista odpada...



Dlaczego motorista odpada? To jedyne słuszne miejsce gdzie można kupić taki element - innymi słowy nie oszczędzałbym na tym. 20 zł a sen spokojny ;-)

Przeglądnij jeszcze ten temat -> Ustawienie rozrządu NX 650 wspomniane jest w nim wiele razy o sprężynie napinacza.
marcinek9511 - 2014-02-12, 09:12
:
Zamówiłem sprężynę w sklepie motorista 8 stycznia i po wielu upomnieniach do dnia dzisiejszego jej nie otrzymałem więc miarka się przebrała i podziękowałem za współprace. No i dalej nie umiem znale 1/4 ć sklepu z sprężyną.
Raviking - 2014-02-12, 16:03
:
marcinek9511 napisał/a:
Gdzie kupić sprężynę napinacza łańcuszka rozrządu?, bo nigdzie nie potrafię znale 1/4 ć, Sklep motorista odpada.

to w takim razie inne ASO Hondy :mrgreen:
wojtekk - 2014-02-13, 08:02
:
marcinek9511, ja tam zamówiłem i problemu nie było.
lukasz - 2014-02-13, 08:46
:
ja u nich zamówiłem sprężynę w motoriscie 13 stycznia i dopiero parę dni temu dotarła tak u nich już jest jesli czegoś nie maja na magazynie.
kubas9311 - 2014-03-19, 21:33
:
co do wymiany łańcuszka to mogę na dole założyć go bez różnicy jak dopiero u góry będę ustawiał ze znakami?:)







Post przeniesiony - kmaj

kmaj - 2014-03-19, 22:13
:
Tak, pó 1/4 niej zanim założysz napinacz to sobie ustawiasz znaki.
Agathocles - 2014-03-20, 00:32
:
A jak założysz napinacz to znaki jeszcze raz skontrolujesz.
kubas9311 - 2014-03-24, 07:21
:
Przy odkrecenia śrub imbusowych trzymających zebatke przy walku rozrządu trochę mi się łby uszkodziły i kupiłem nowe śruby z tym, że mają 8.8 twardość, czy to wystarczy?



Ten i kolejne trzy posty przeniesione z innego tematu - kmaj
Raviking - 2014-03-24, 08:49
:
kubas9311, z gwintem M7 taki jest czy kupiłeś M6 ?
kubas9311 - 2014-03-24, 09:37
:
hmm sprzedawca przy mnie sprawdzał gwint i dał niby taki sam, kurcze nie pamiętam jaki;/

EDYT

Raviking, będzie ta twardość odpowiednia, czy zbyt mała?



Scaliłem posty - kmaj
Raviking - 2014-03-24, 23:00
:
Wystarczy,tylko nie ukręć ich przy montażu
Artek - 2014-10-28, 20:40
:
kiedy należy wymienić łańcuszek rozrządu?czy można ocenić jego stan po zdjęciu pokrywy zaworów,czy zawsze trzeba od razu wymieniać łańcuch czy może sprężynę napinacza?
szeroki10 - 2015-01-04, 12:21
:
Raviking napisał/a:
:mrgreen: najprostszy sposób :mrgreen:


Mam pytanie odnośnie tego bolca co koleś wkłada na filmiku? Co to jest czy tym można docisnąć napinacz czy to ma tylko na celu podtrzymanie samego napinacza a sprężyna robi swoje?
kmaj - 2015-01-04, 19:03
:
szeroki10, ten bolec/sworzeń podtrzymuje cały napinacz. Pełni również funkcję bieżni wewnętrznej sprzęgła jednokierunkowego napinacza. Ważnym jest aby ten bolec po włożeniu zablokować śruba od wewnątrz.
Sprężyna odpowiada za dociskanie napinacza do ślizgu łańcucha.
szeroki10 - 2015-01-04, 20:39
:
spoko Kmaj wielkie dzięki za szybką odpowiedź.
Mirek - 2015-01-17, 14:02
:
Witajcie niedawno stałem się posiadaczem Dominatora, jak w większości z nich słychać w nim było autodekompresator na niskich obrotach, postanowiłem powymieniać sprężynki i wałeczki by go uciszyć, zdjąłem pokrywę zaworów wcześniej ustawiając koło magnesowe na znak "T". Po jej zdjęciu okazało się że znaki na zębatce nie pokrywają się z płaszczyzną głowicy tylko wyglądało to tak jakby przestawione były o dwa ząbki w kierunku do przodu. Co dziwne silnik pracował w miarę normalnie poza pstrykaniem deko przy obrotach poniżej 1500. Czytałem że przy wyciągniętym łańcuszku przy schodzeniu z wysokich obrotów pojawiają się dziwne odgłosy ale takich nie zaobserwowałem. Zapobiegawczo zamówiłem sprężyną napinacza i nie wiem czy wymienić też i od razu łańcuch, a jeśli go wymienić to gdzie go najlepiej zamówić by nie trafić na bubla. U mnie w okolicy jest sklep gdzie mogę dostać łańcuch Turmax za 190 PLN sprzedawca zachwala że dobry ale sami wiecie jak to jest.
A i jeszcze jedno niedawno ktoś próbował "uzdrowić" dekompresator przy pomocy miedzianej podkładki pomiędzy krzywką deko a sprzęgiełkiem wkładając pękniętą sprężynkę nr 7. Czy uważacie że ta podkładka powinna być właśnie tam czy może jednak lepsze dla niej miejsce to tuż przy piaście wałka?
kmaj - 2015-01-17, 17:01
:
Mirku, wymiana samej sprężyny nie wiele pomoże.
Wymień łańcuszek. Przy demontażu oceń stan kół zębatych, na których pracuje łańcuch oraz stan ślizgów.
Przy wyborze łańcuch kieruj się jednym - Kup zakuty i dobrej firmy. Ja jeżdżę na DID i na tą chwilę mam spokój z rozrządem.

Jako moderator prosiłbym Ciebie (oraz innych użytkowników) abyś starał się nie poruszać zbyt wielu wątków niezwiązanych z sobą w jednym poście ;-)
Opisz sprawę podkładki w temacie dotyczącym naprawy dekompresatora. Zdjęcia zawsze mile widziane. Wstępnie odpowiadając na twoje pytanie: Sprawdź (szczelinomierzem) jaki luz mają w tej chwili elementy dekompresatora i czy jest możliwość wprasowania głębiej koła zębatego na wałku (i opisz to w temacie NAPRAWA).
Mirek - 2015-01-18, 19:46
:
Tak też myślałem że i łańcuszek do wymiany, proszę podpowiedzcie mi gdzie najlepiej zaopatrzyć się w go, by było pewnie i nie za drogo.
Co sądzicie o tym "Turmax" warto sobie zawracać nim głowę? U tego sprzedawcy miałbym możliwość wymiany tegoż łańcucha, ponieważ prowadzi jednocześnie serwis motocykli.
Górne koło łańcuchowe wygląda na dobre nie wiadomo jak dolne, ślizgi patrząc od strony głowicy nie wyglądają na jakieś przetarte czy połamane. Na podstawie tych oględzin trudno jednak stwierdzić jak ma się dolne kółko.
szeroki10 - 2015-01-18, 22:03
:
może się przyda https://www.youtube.com/watch?v=JcSA5zw5vj8 W sumie koleś rozbiera i składa xr 600
Artek - 2015-01-22, 17:32
:
jak kręcę silnikiem w odpowiednią stronę to łańcuszek rozrządu też się obraca,a jak kręcę w nie dobrą stronę co skutkuje nie przyjemnym dźwiękiem to łańcuszek rozrządu nie pracuje,choć wydaje mi się to nie możliwe coś takiego zaobserwowałem.
kmaj - 2015-01-23, 20:20
:
Artek, w jaki sposób pokręcasz silnikiem?