Honda NX 650 Dominator

OGÓLNIE O DOMINATORZE - Różnice między NX a innymi silnikopodobnymi

Artek - 2014-02-28, 17:29
: Temat postu: Różnice między NX a innymi silnikopodobnymi
Czy w Hondzie SLR jest ten sam silnik co w "Domku"?
madart - 2014-02-28, 19:25
:
tak, rozni sie głownie zaplonem, ma inną krzywkę i CDI ale da sie to przerobić na dominowe :)
Raviking - 2014-02-28, 20:06
:
madart, eee tam, zapłonem się nie różni :mrgreen:
SLR ma TPSa a co za tym idzie więcej palców do impulstora i przez to ma inny moduł
ale da się silnik SLRa zaadoptować do NXa.
Wojtekk,Potwierdzisz ? :mrgreen:
managa - 2014-02-28, 20:34
:
Zapraszam do ogólnej rozmowy na temat różnic między Dominatorem, a SLR ;-)
Raviking - 2014-02-28, 21:39
:
managa, to Przenieś :-P :mrgreen:
managa - 2014-02-28, 21:49
:
Co mam przenosić? Rozpisywać się tutaj ;->
Artek - 2014-02-28, 22:18
:
Ja nie wiele wiem,ale napewno nie ma obrotomierza; ).

[/youtube]
Artek - 2014-03-01, 09:47
: Temat postu: fmx
a do fmx(a) włożyli silnik z Dominatora?czy to jakaś inna konstrukcja?
madart - 2014-03-01, 11:03
:
tez to samo, tak jak i w XLkach i XR
Habit - 2014-03-01, 11:19
:
I FMX'ach
Raviking - 2014-03-01, 11:39
:
A do Vigora też wsadzili silnik Dominatora ?
W XR też jest silnik z NXa ? :shock:
madart - 2014-03-01, 13:18
:
XR650L, nawet ta najnowsza z 2013 ma taki :)



mozna tez to ująć inaczej - to NX dostał silnik z XR/XL z lat 80 :)


wojtekk - 2014-03-01, 17:34
:
Napisze krótko zwię 1/4 le i na temat. Wszystkie z silników nx, fx,slr, fmx, no i niech będzie xr w modelach 650 chłodzone powietrzem zapierd.... tak samo.
Różnice to kolor dekli i cylindra jak dla mnie poza tym ewentualnie zębatka dająca sygnał na impulsator. W resztę szczegułów jak rama i ga 1/4 niki nie biorę pod uwagę bo pytanie dotyczy silnika.
Raviking, popraw mnie jak coś zpitoliłem reszte potwierdzam :mrgreen:
Nie wnikam tu w wersje z puszką mocy różnicę w uszczelce pod głowicą czy różnice w luzach zaworowych między Japonią a makaronami.
Wałki tez były różne w dominatorach i powielają się symbolami w pozostałych modelach 650.
madart - 2014-03-01, 17:57
:
no i jeszcze zębatka na koszu sprzęgłowym w Xach moze byc inna, inne tryby skrzyni dla 500 i niektorych werjsi z dopalaczem są opisane w serwisowce
wojtekk - 2014-03-01, 19:59
:
madart, 500 to inna korba czyli inny silnik.
szeroki10 - 2015-01-10, 11:57
:
wracam do tematu? Czym się różnią silniki nx i xr? W końcu mają inną moc więc gdzieś musi być różnica. Jeśli jest to w sumie ta sama jednostka napędowa to i z nx można pewnie wykrzesać więcej koni mechanicznych. Tylko jak ?
wojtekk - 2015-01-10, 12:27
:
szeroki10, o jakiej xr mówisz?
adziad - 2015-01-10, 12:33
:
silnik od dominatora i xr600 różni się rozrusznikiem, średnicą tłoka i gaźnikiem. Czyli można powiedzieć, że to te same silniki. Moc można zwiększyć przez zastosowanie akcesoryjnych wałków rozrządu (tak te od xr 600 pasują do dominatora, oczywiście bez autodeko), wsadzenie lepiej przepuszczającego powietrze filtra, wolnego wydechu i co ważne zwiększenie dysz w gaźniku aby puścić więcej paliwa, bo przez nowy filtr i wydech będzie za dużo powietrza do paliwa. Tak idzie najłatwiej uzyskać więcej mocy/momentu. Aby zmienić reakcję na gaz można zastosować w dominatorze gaźnik mechaniczny zamiast CV tak jak to jest w xr, lub wręcz mechaniczny z pompką przyspieszającą.

To jest opis bardzo uproszczony bo to temat rzeka. Przez samą zmianę wydechu idzie sporo namieszać i w zasadzie uzyskać całkiem niespodziewane efekty (czasem bardzo niekorzystne) Na przykład gdy tylko obetnie się końcówki wydechu w dominatorze to zmienia się charakterystyka silnika. Wzrasta moment obrotowy w dolnym średnim zakresie obrotów i jest tam większy kop, ale za to moc maksymalna spada i nie osiąga się już takiej prędkości max jak wcześniej.

To tak z doświadczeń przy grzebaniu w dominatorze i tuningowaniu xr;] Aby osiągnąć dobry wynik to trza by mieć hamownię. W innym przypadku to mozolne sprawdzanie efektów w terenie, a jak wiemy ocena kierowcy jest baaardzo subiektywna i zależy silnie od dnia i humoru;]

Powodzenia!!
managa - 2015-01-10, 12:50
:
Pamiętaj też, że XR600 jest z 50kilo lżejsze od Domina ;-)
wojtekk - 2015-01-10, 14:06
:
i xr ma inny wał 600 a raczej długość korby z tego co pamiętam i moc około 45-46 koni.
Raviking - 2015-01-11, 19:47
:
Dodam jeszcze ,że róznice pomiędzy XR 600/650 a NX to inna skrzynia biegów (przełożenia) ,inny kosz sprzegłowy (róznica w ilości zębów wał-kosz ) tarcze pasują
mochel2 - 2015-01-20, 15:16
:
Wracają do FMX, zastanawiam się jaki będzie efekt zmiany zapłonu na ten od Domina? Jeżeli nie sprzedam to planuję parę usprawnień w swoim FMX. :-)
wojtekk - 2015-01-20, 22:44
:
NIe wiem jak z tps-em w gaźniku bo w dominiku nie ma tego ustrojswa. Chyba że zmieniasz też gaźnik.
Pewnie powróci kilka koni ale nie wiem czy tak odczujesz. Silnik vigora w ramie dominatora z zapłonem dominatora - wydaje mi się, że moc jest taka jak w innych dominatorach. Raczej nikt pomiarów nie robił.
Artek - 2015-01-22, 17:23
: Temat postu: 50 kilo rużnicy?
Co w dominatorze tyle waży że jest +- 50 kg cięższy od xr?
managa - 2015-01-22, 17:41
:
Przede wszystkim inna rama, jeden wydech, mniej plastików, brak akumulatora.. ;)
adziad - 2015-01-22, 18:39
:
No już jak Managa pisze, odlicz sam akumulator wraz z rozrusznikiem potem rama trzymająca o wiele większy reflektor przedni + liczniki, do tego metalowy zbiornik a w xr plastikowy. Cała tylna część ramy jest bardzo odchudzona w xr, dominator ma takie jakby nadkole dodatkowe z chlapaczem i montowaniem rejestracji + płyta pod bagaż. 2/3 mniej instalacji elektrycznej w xr. Na deser podnóżki pasażera i kieruneczki:D
Artek - 2015-01-22, 19:50
:
Wszystko jasne,dzięki.
Habit - 2015-01-23, 07:19
:
I alu wahacz w xr:)
Artek - 2015-01-30, 16:46
:
aaaaaaaaaaaa jak bym chciał coś zaadoptować do nx,a coś z xr?Wahacz,widelec?warto.
wojtekk - 2015-01-30, 17:45
:
Artek, widelec miał Raviking zamontowany i działał a wahacz to chyba nie podejdzie
Bicio - 2015-01-30, 18:05
:
Artek, zawsze możesz kupić zajechaną XR650L, przełożyć silnik ze swojego NXa, resztę sprzedać i wyjdziesz na zero.
Artek - 2015-02-05, 12:42
:
Bicio,to by było jakieś rozwiązanie,bo bym miał xr ale nie musiał bym tak często zmieniać oleju,bo ponoć w xr się zmienia co 1000,choć nie wiem dlaczego,ale nie jestem aż tak zdesperowany.Mam już swoją krówkę i w niej będę rzeźbił.


a pro po,różnice po między hardcorową xr a xrl,np.taką jaką nam zaprezentował nowy kolega na forum tomek77,są jakieś?
nav - 2015-02-07, 14:00
:
W XR600R wymiana oleju jest zalecana co 1500km lub co 3000 przy spokojniejszej jeździe. W XR650R jest zalecana co 1000km. W XR650L nie wiem, pewnie też 1500-3000 (znalazłem
info o 2500km).
Oleju jest niedużo, w terenie moto chodzi sporo na wyższych obrotach przy niskich prędkościach i siłą rzeczy łatwo go przegrzać :)


Główne różnice między XR600R a XR650L:
L ma rozrusznik, akumulator, L ma kopkę
L ma zabierak, R zębatka jest przykręcana do koła
L ma 50ccm więcej pojemności
L ma podwójny gaźnik podcisnieniowy, R ma pojedynczy mechaniczny
L ma metalowy bak, R ma plastikowy bak
R ma lżejsze koło zamachowe
Drobne różnice w skrzyni biegów - liczba zębów na dwóch biegach, różna liczba kłów
Drobne różnice we wskaźnikach - inny układ kontrolek
L ma stacyjkę

L - można dorzucić kopkę w dość prosty sposób (2 zębatki + kapa)
R - można dorzucić rozrusznik zmieniając kapę, wał, rozrusznik, elektrykę...

Tyle kojarze i na szybko znalazłem w necie ;)
Artek - 2015-02-07, 17:44
:
Super nav dzięki,teraz już trochę wiem,jesteś z Warszawy?czemu się jeszcze nie spotkaliśmy?
nav - 2015-02-08, 01:58
:
Niedawno zacząłem zaglądać na forum dominatora, głównie szukając części do świnki ;) Na razie rozebrana (wymiana skrzyni) więc nawet polatać się nie da ;P
Habit - 2015-02-09, 14:15
:
Artek, wahacz w xr ma "asymetrycznie" montowany amor... więc musiałbyś odcinać/spawać mocowanie amortyzatora przy ramie, oś wahacza jest taka sama.
A i sam wahacz jest węższy nie pamiętam o ile ale jest..

nav, pisząc "świnkę" masz na myśli xr650r??
motormaniak - 2015-02-10, 08:19
:
nav napisał/a:

L ma podwójny gaźnik podcisnieniowy, R ma pojedynczy mechaniczny)

Nie wiedziałem i na fiszkach nie widzę.. ?????
A ja rasowałem gaźnik od Dominatora na podstawie opisu zmian w gaźniku XR 650L...
adziad - 2015-02-10, 10:16
:
motormaniak, xr600r, nx650, xr650r, xr650l mają pojedynczy gaźnik. Jeżeli dobrze pamiętam to TYLKO leciwa xl600l ma podwójny;)
nav - 2015-02-10, 19:48
:
Habit napisał/a:
nav, pisząc "świnkę" masz na myśli xr650r??

xr600r :P

Co do gaźnika to błąd - pisałem z pamięci. Trafiłem z podciśnieniowym, ale rzeczywiście jest pojedynczy.
Raviking - 2015-02-10, 20:12
:
I zapamiętajcie ,że ŚWINIA to XR 650 R (toto z chłodnicą .... cieczy ,nie oleju) :mrgreen:
wojtekk - 2015-02-10, 20:16
:
Raviking, a ta bez chłodnicy cieczy?
Raviking - 2015-02-10, 20:22
:
XR 650 L
wojtekk - 2015-02-10, 20:28
:
Raviking, to wiem ale jak się nazywa. jak 650R to świnia :mrgreen: a L to ?
managa - 2015-02-10, 20:31
:
L to chyba taka świnka wietnamska, czyli łagodniejsza niż R :P Jestem po zootechnice, to znam się na rasach świń :D
nav - 2015-02-11, 09:32
:
To od dziś mam świniaka, nie świnkę :P
szeroki10 - 2015-02-11, 13:05
:
a może to zwykła locha :-)
adziad - 2015-02-17, 07:24
:
Cezary, Wszystkie źródła wskazują że to ten sam wałek bez deko



Ale jak już zamieniać to lepiej na taki "tunungowy" z hotcams. Zresztą już gdzieś na forum była o tym dyskusja
Artek - 2015-02-17, 14:48
:
Myślałem że wałek W XR ma ostrzejsze krzywki niż w dominatorze.
wojtekk - 2015-02-17, 14:51
:
To gdzie ukryte jest te 15 kucyków więcej?
Bicio - 2015-02-17, 15:40
:
15 koni to jest między rodziną silników RFVC a silnikiem z Hondy XR650R, ale to jest zupełnie inny silnik. Myślę, że każde RFVC czy to z XR czy to z NX można zmodzić żeby zapierdzielało. To głównie kwestia zasilania tak jak pisał adziad.
adziad - 2015-02-17, 17:25
:
Artek, Napisałem "ten sam wałek" w sensie, że oba pasują w łoże głowicy i można je stosować wymiennie, ale krzywki mogą być inne wnioskując z ostrzejszych parametrów xr.
wojtekk - 2015-02-17, 20:09
:
W końcu 650l ma też 61 koni czy tylko r chłodzona cieczą?
Bicio - 2015-02-17, 20:11
:
Tylko XR650R, XR650L ma silnik RFVC taki jak w NX i ma coś koło 45 KM.

Taka ło:

http://allegro.pl/honda-x...5075599015.html
wojtekk - 2015-02-17, 20:47
:
Bicio, wiem jak to wygląda bo siedzę trochę w nx-o podobnych. Tylko kilka razy spotkałem się z podaną mocą w 650l 45 kW
Raviking - 2015-02-18, 17:15
:
wojtekk, Masz racje ,Bicio hooya się zna na RFVC :mrgreen:
Bicio - 2015-02-18, 17:43
:
:mrgreen: to fakt, ale i tak nie wierzę :mrgreen: przekonać mnie jest w stanie tylko wykres z hamowni :twisted:
wojtekk - 2015-02-18, 19:11
:
Raviking, czekałem na te ciepłe słowa jak na zbawienie :mrgreen:
adziad - 2015-02-19, 19:48
:
No dobra temat jest o różnicach w silnikach rfvc, wielu pyta o ukryte konie mechaniczne.
Znalazłem ciekawy projekt gościa, który wsadził do fmx silnik stockowy od xr650l (czyli to samo co siedzi w dominatorze, z moich informacji). Uwidocznione jest na wykresach z hamowni jakie zmiany prowadzą do znacznego wzrostu mocy o szybko licząc jakieś 40%. Tylko nie wiem co to za jednostka na wykresie WhlPwr???? może ktoś wie??

http://www.thumpertalk.co...548-my-fmx-650/



"it has the xr650l engine without any changes...

stock it dynoed at 30 at the wheel on a superflow dyno which is a bit tight comparing with a dynojet 250...i put a full arrow exhaust, a dna filter with some air box cutting and a tm40-6 mikuni...it went up to 37...

a month ago i put the head on my bench did some work and got a 11/1 je 101mm and a hotcams stage 1...

it went to 46 but it died badly after that as it used to do before, ending at 30 at the limiter...

i believed the problem was at the exhaust,so i designed a full system and fabricated it at a local guy who did exactly as told and made a good piece...i also used a ti-force carbon can...without any fuel changes it went 50 and kept 44 at the limiter...13 up from before...

i'll tune it shortly and let you know...for the time being it's been fun...:thumbsup:'



edit:

hehehe WhlPwr -> Wheel Power ;] tylko nie uściślili czy to KM czy kW, będąc realistą to KM;]
Bicio - 2015-02-20, 07:40
:
Pytanie ile jest straty na kole, internety mówią, że do 20%. Rozumiem, że zielony wykres to po zamontowaniu Mikuni TM40 i przelotowego arrowa, czyli nie aż taka rzeźba a wynik wyraźny.
tomek77 - 2015-02-26, 14:29
:
nav napisał/a:




L ma zabierak, R zębatka jest przykręcana do koła
oj chyba nie
nav - 2015-02-26, 20:26
:
tomek77 napisał/a:
nav napisał/a:




L ma zabierak, R zębatka jest przykręcana do koła
oj chyba nie


Hm, rzeczywiście... Chyba naoglądałem się za dużo dłubanin ;)
manius - 2017-03-28, 19:55
:
witam wszystkich znawców ;) posiadam teraz honde FMX, i ma zmieniony cylinder z tego co widze na ten od NX, i tutaj pytanko, jak wygladała różnica w tych uszczelkach pod głowice? bo czytałem gdzieś ze do FMX mają jakies wyjscie do dopalania spalin... i sie zastanawiam czy ktos wlasnie takiej uszczelki nie wlozyl do cylindra od domina bo puszczaja mi spaliny jakby spod głowicy, a uszczelka jakby troche wystawała i szukam sobie wytłumaczenia ;)
tomek77 - 2017-03-29, 08:30
:
jezeli głowica jest z tymi kanałami do jakiegoś tam poje....ego dopalania , to te otwory nalezy zaspawać ,jesli do zestawu zawita cylek od wersji takiej ,ze to określe mniej EKO, sama uszczelka moze wystawać .ale niestety tez będa w polowie widoczne tak teoretycznie te kanałki , wydaje mi sie ,że moto powinno dośc dziwnie pracować .
manius - 2017-03-29, 20:38
:
jak dla mnie pracuje dobrze ;) tyle tylko ze slychac przy dodawaniu gazu charakterystyczny gwizd uciekajacych spalin( cos jak w aucie spod kolektora) sezon przejzedze a w zimie sie rozbierze i zobaczy ;) a ma ktos schemat jak to powinno wygladac ?
adziad - 2017-03-29, 20:48
:
manius, masz tu temat http://hondadominator.pl/...=puszka&start=0

Prześledź cały, na końcu są rozwiązania które mogą Ci się przydać;]
manius - 2017-04-04, 20:50
:
adziad napisał/a:
manius, masz tu temat http://hondadominator.pl/...=puszka&start=0

Prześledź cały, na końcu są rozwiązania które mogą Ci się przydać;]


dzieki ;-) dzis zdjalem główke bo mnie irytowaly te przedmuchy, winą była niedokręcona śruba głowicy, bo ktos zniszczyl gwint w cylindrze i zrobił holykoly;) przerobie to na tulejke i bede składał ( w glowicy jakis magik zniszczyl 70% gwintów i tez trzeba bedzie tulejowac...) a dwa i głowica i cylinder jednak wersja bez eko :-P