Honda NX 650 Dominator

UKŁAD ZAPŁONOWY I ELEKTRYKA - Jaką świece polecacie ?

HAL_9000 - 2014-02-13, 10:28
: Temat postu: Jaką świece polecacie ?
Poszukuję jakiejś porządnej świecy, stara działa, ale mam moto niecały rok i nie wiem kiedy była wymieniana. Co ile wymieniacie i jakie polecacie ?
kmaj - 2014-02-13, 12:28
:
Najlepiej wymieniać co sezon. ?wiece zakładam zwykłą i nie miałem z iskrą jeszcze problemu.
Gdzieś widziałem dyskusję na temat świec irydowych i wyszło na to, że nie warto przepłacać.
krzys_yy - 2014-02-13, 14:48
:
Witam.
Ja jeżdże na świecy irydowej. Z moich obserwacji wynika że moto lepiej zapala i szybciej się rozgrzewa. problem tylko tego typu że nie lubi zbyt dużo oleju więc jak moto już trochę kopci to nie polecam !!!!
Agathocles - 2014-02-13, 15:20
:
?wiece irydowe maja taki sens jak pompowanie kół azotem (czyli wyciąganie kasy z jeleni).

?wiecę należy dobrać w zależności od zakresu temperatury w jakim ma pracować (chodzi o temperaturę otoczenia, nie silnika), po to żeby mogła się odpowiednio chłodzić (świeca).
http://www.ngksparkplugs...._HeatRanges.pdf

Rozważmy świecę DPR8EA-9. Interesuje nas cyfra '8', cyfra ta oznacza tzw.
Heat Range. 2 = hot, up to 10 = cold.

Wieksza cyfra oznacza że świeca ma lepsze chłodzenie.

http://www.math.uwaterloo.ca/~rblander/NGK.txt

Tak wiec powinno się mieć jedną świecę na lato (np. DPR8EA-9) i jedną na zimę (np. DPR7EA-9, DPR6EA-9)

i jeszcze z innego forum:

?wieca Denso X22EPR-U9, odpowiednik świecy NGK DPR7EA-9 jest przewidziana jako świeca standardowa do moto.
Natomiast świeca Denso X24EPR-U9, odpowiednik świecy NGK DPR8EA-9 jest przewidziana do ekspolatacji przy robieniu na moto długich przelotów z wysokimi prędkościami.
W Twoim moto jest przewidziana do stosowania także świeca Denso X20EPR-U9 odpowiednik świecy NGK DPR6EA-9, jest to świeca zalecana do stosowania przy ekspoloatacji moto w temp poniżej 5° C.

Raviking - 2014-02-13, 16:32
:
Agathocles napisał/a:
Rozważmy świecę DPR8EA-9


Przecież to jest świeca jak Pan Hąda przykazał w serwisówce :mrgreen:
Agathocles - 2014-02-13, 19:34
:
Raviking napisał/a:
Agathocles napisał/a:
Rozważmy świecę DPR8EA-9

Przecież to jest świeca jak Pan Hąda przykazał w serwisówce :mrgreen:

No. A DPR7EA-9, DPR6EA-9 na zime, DPR9EA-9 na wycieczke do Afryki ;-)
adziad - 2014-02-15, 19:21
:
mogę dodać jedynie od siebie, że założyłem do xr400 irydówkę choć "specjaliści" ze sklepu motocyklowego upierali się, że to baaardzo zły pomysł bo coś tam coś tam. No i odpalanie na kopkę z tłokiem 450 o podwyższonej kompresji motoru bez akumulatora (gdzie iskra jest taka jak mocno kopniesz) przychodzi duuuuuużo łatwiej. Co do osiągów i spalania to bez zmian, albo jest to niezauważalne
HAL_9000 - 2014-02-20, 23:23
:
A jaką irydówkę dla Domi polecacie ?
Yukikaze - 2014-02-21, 15:20
:
Ja od tamtego sezonu mam taką - NGK DPR8EIX-9
Też słyszałem, że irydówki są beee... Jednak przy odpalaniu na zwykłej musiał zakręcić ze dwa/trzy razy, a przy irydówce od razu robi "bum" w cylindrze .
Co do samej jazdy to nie zauważyłem żeby coś się zmieniło na gorsze lub lepsze ;-)
Agathocles - 2014-03-12, 08:45
:
Różnica miedzy zwykłą świecą a irydową polega na tym że irydowa ma cieńszą elektrodę i dlatego iskra jest tłuściejsza. Różnica w cenie bierze się stąd że do wykonania irydowej używane są droższe materiały np. platyna.
adziad - 2014-03-12, 19:43
:
Agathocles napisał/a:
Różnica miedzy zwykłą świecą a irydową polega na tym że irydowa ma cieńszą elektrodę i dlatego iskra jest tłuściejsza. Różnica w cenie bierze się stąd że do wykonania irydowej używane są droższe materiały np. platyna.


:D no "prawie" jest tak jak piszesz

tylko że do wyrobu świec irydowych potrzeba irydu, a do platynowych platyny

raczej nie robi się irydowych z platyny i zdaje mi się, że abarotnie też to nie działa.

(wiem, czepiam się ;] )
Aras - 2014-04-04, 16:06
:
Wykręciłem dziś (po 600 km przebiegu) świeczkę do oceny:




Na moje oko jest ok. Mam rację?
kmaj - 2014-04-04, 17:06
:
Mi się wydaję, że trochę za uboga mieszanka.
Ja świecę miałem kawa z mlekiem i podejrzewam, że mogłem mieć zbyt ubogą mieszankę... a jak wiadomo im bogatsza tym lepiej odebrane ciepło od tłoka. Teraz jak będę regulował ga 1/4 nik to dam bogatszą i sprawdzę jak spalanie.

EDYT:
Silnik się nie grzał bardziej?
Aras - 2014-04-04, 17:13
:
No właśnie ostatnio rozebrałem ga 1/4 nik, ale nie regulowałem go i trochę mi falują jałowe obroty. ?rubki od mieszanki co prawda nie wykręcałem, ale mam nowy wydech wiec z tego co wyczytałem ga 1/4 nik i tak powinien być wyregulowany.
Temperatura oleju podczas jazdy praktycznie nie schodzi mi poniżej 100 stopni.
kmaj - 2014-04-04, 17:49
:
Jak utrzymuje się tak długotrwale to olej w takiej temp. nie ma swoich właściwości.
W moim olej (jak jeszcze chciało mi się mierzyć) po powrocie z przejażdżki miał w granicach 80°C.
adziad - 2014-04-04, 22:36
:
W dominatorze miałem kolor świecy inka z mlekiem, nawet na lekko wybebeszonych wydechach. Jak wydech jest przelotowy lub podobny , to powinieneś przynajmniej o 2 rozmiary zwiększyć dyszę główną i wolną.

Ogólnie dojście do ładu ze znacząco zmodyfikowanym wydechem, to kilkanaście zużytych baków paliwa i garść dysz. Przerabiam to z moją cb450n z akcesoryjnym wydechem, ostrym wałkiem i przelotowym filtrem powietrza. Potrafi 450cm palić ponad 7L/100km jak ma kopyto. Gdy zmniejszę dysze to świeca biała, zaoleję dodatkowo filtr powietrza to traci moc itd itp. Jak chcesz mieć przy lu 1/4 nych wydechach moc i mniejszą temperaturę, to nie ma wyjścia wstawiasz większe dysze. Spalanie rośnie, ale sinik działa zdrowiej i ma więcej mocy.

Na prawdę życzę powodzenia, bo to ciężka walka z tym strojeniem;]
ArturS - 2014-04-08, 07:23
:
Yukikaze napisał/a:
Ja od tamtego sezonu mam taką - NGK DPR8EIX-9
Też słyszałem, że irydówki są beee... Jednak przy odpalaniu na zwykłej musiał zakręcić ze dwa/trzy razy, a przy irydówce od razu robi "bum" w cylindrze .
Co do samej jazdy to nie zauważyłem żeby coś się zmieniło na gorsze lub lepsze ;-)

A i u mnie podobnie. Trochę się nasłuchałem jak to po włożeniu irydówki motocykle w ogóle nie chcą działać jak należy, ale po szkoleniu NGK stwierdziłem, że spróbuję coby ludziom ciemnoty nie wciskać typu "słyszałem, że". Moja tenerka zawsze, ale to zawsze miała problem z odpalaniem. Czy to ciepła, czy zimna, od pierwszego strzała paliło rzadko kiedy - kombinowane z cewką, wymienione przewody WN, nowa fajka, nowy mocniejszu akuś i nic nie pomogło. Teraz zapala zawsze od dotknięcia startera :-o Poza tym również nie zauważyłem nic na plus, ani na minus. No może poza ceną, więc żeby taki zakup miał sens, to musi się sprawdzić prawidłowość głoszona przez szkoleniowca, że wymienia się ją po większym przebiegu, choć i tak się to nie wyrówna. Jeśli więc z moto wsio ok, to niema co kombinować - wkręcać to, co przykazał producent. Chyba, że dla kaprysu :mrgreen: