Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Tłok OMP

madart - 2014-02-12, 18:48
: Temat postu: Tłok OMP
Porównując do oryginalnego można zauważyć napis MAN na gorze i HF2 na boku, budowa praktycznie taka sama jedynie kolor materiału nieco inny, waga i sworznia i tloka kilka gram mniejsza niz ori, sworzeń ori ma ciensza scianke, ten omp jest grubszy i ma jeszce pogrubienie na srodku od wewnątrz
załączam zdjątka
Raviking - 2014-02-12, 18:51
:
Czyli nie myliłem się mówiąć,że hąda sprzedała matryce do chin :mrgreen:
kmaj - 2014-02-13, 12:29
:
Pierścień zgarniający w zestawie OMP też jest tak samo zbudowany jak w oryginale?
wojtekk - 2014-02-13, 12:38
:
Raviking, wcale bym się nie zdziwił.
motormaniak - 2014-02-13, 13:37
:
Wymieniałem tłok w skuterach yamaha Cygnus 125. Oryginał yamahy był nie do odróżnienia od podróbki z tym że na chińskiej podróbce (za 150 zł w zestawie z cylindrem i uszczelkami) odlany był od spodu napis Yamaha i takie same napisy na pudełku, czego brakowało na oryginalnym zestawie za 800 zł :)
madart - 2014-02-13, 16:49
:
troche sie mi rozmylo ale pierscien olejowy jest w druga strone, pionowe S a ori ma S ale widziane od gory
blaadee - 2014-02-13, 17:15
:
Robiąc przymusowy remont silnika takze miałem tłok OMP na uwadze, ale bardzo mało bylo info na jego temat, wygląda identycznie jak orginał, tylko jak jest z jego stopem i jakością. Dobrze ze ktoś wreszcie to sprawdzi ;-) . Zastanawia mi jeszcze jeden fakt, dlaczego te motory tak sie przycierają, czy za mało oleju w silniku czy za wysoka temperatura, czy po prostu tak wygląda końcówka żywota tłoka :roll:
Alibaba - 2014-02-13, 17:21
:
moim zdaniem raczej to drugie :mrgreen: pamietam jak go katowałem na podlasiu 130 km non stop trasą rajdu podlaskiego z czterema śledzikami przed spotkaniem z Cubiacusem. W trakcie powrotu z suwalskiego musiałem dokupić olej orlenu na dolewkę
kmaj - 2014-02-13, 20:54
:
Z tego co widać na wszystkich zdjęciach uszkodzonych tłoków (również od wszystkich "kuzynów" NX-a) wszystkie tłoki są przytarte na płaszczu/ściance do strony ga 1/4 nika. Wniosek mam taki, że: tylna część cylindra nie jest wystarczająco smarowana i niewystarczająco chłodzona powietrzem.

Ja na remont góry wybrałem wossner-a. Przedwczoraj rozebrałem silnik i niestety mam sporo do roboty. Może jeszcze dziś wysmaruję o tym posta.
kubas9311 - 2014-04-08, 21:45
:
koledzy jak tam spisują się u Was te tłoczki OMP? Prawdopodobnie czeka kumpla wymiana i nie wiemy co wziąć;/
Alibaba - 2014-04-08, 21:53
:
Jak na razie bez zarzutu , jest moc .
madart - 2014-04-09, 10:43
:
bierz od habita ma najtaniej ;-)
kubas9311 - 2014-04-09, 16:37
:
czy same pierścionki OMP podejdą pod oryginalny tłok?
nx-rider - 2014-04-10, 06:55
:
kubas9311 napisał/a:
czy same pierścionki OMP podejdą pod oryginalny tłok?


wg tego co napisał Madart

Cytat:

troche sie mi rozmylo ale pierscien olejowy jest w druga strone, pionowe S a ori ma S ale widziane od gory


to nie da rady
fiacik69 - 2014-06-02, 17:10
:
ja sie tez sklaniam ku omp
tomekz - 2016-05-10, 12:40
:
Wie ktoś czy tłok OMP 100,50 ma średnicę 100,50mm czy 100,43 mm ?
Sprzedawcy niestety różnie piszą :-(

Czekając na tłok chciałbym podać wcześniej wymiar ślusarzowi ale nie mam pewności z tą średnicą.

Jakie radzicie dla OMP zrobić pasowanie ?
cubiacus - 2016-05-10, 22:38
:
Dać mu z tłokiem jak dojdzie :-D nie będzie wtopy wtedy :-P
adziad - 2016-06-15, 17:44
:
Też przyszło mi się "zmierzyć" z tłokiem OMP. Według informacji od tomekz oraz mojego szlifierza napis 0.50 na tłoku sugeruje szlif cylindra na wymiar 100.50, a tłok jest mniejszy 100.43 czyli pasowanie na 0.07

Oczywiście jest to wymiar orientacyjny służący nam z grubsza do doboru tłoka. Szlifierz powinien wykonać robotę dopiero po pomiarze szczegółowym dostarczonego przez nas docelowego tłoka, dla pewności....

Jest to dość luźno w porównaniu do tłoka hondowskiego gdzie manual podaje pasowanie 0.02 do 0.05 , limit serwisowy 0.10
motormaniak - 2016-06-16, 12:35
:
niestety tłoki OMP mają bardzo różne wymiary. Mi się trafił Tłok OMP który miał wymiar większy od 12 setek niż pisało na opakowaniu. Tłok wymieniłem, myślałem ze będzie ok, na szczęście szlifierz - profesjonalista zauważył że tłok ma owalizację przesuniętą o 90 stopni.
Nie polecam tłoków OMP - zależnie jak trafimy może się okazać że stracimy pięniądze.
adziad - 2016-06-16, 15:56
:
motormaniak, no widzisz takie cuda. Na razie na forum nikt nie miał z nimi problemów, zobaczymy jak będzie u nas. Po miłym zaskoczeniu tłokami namura (nie dostępnymi niestety do dominatora) trzymam kciuki za OMP, bo wossnera nie chcę, to nawet jak tłok nie wygląda;]

Oprócz problemów z wymiarami czy masz jakieś inne negatywne spostrzeżenia.

Alibaba, wiem że masz (niestety) bogate doświadczenie z omp, jak wyglądał po suwałkach??
Alibaba - 2016-06-17, 22:10
:
adziad, tłok był w idealnym stanie nawet honowanie na cylindrze jeszcze było , tylko kurz z piaskiem zjadł mi pierścienie , po wymianie samych pierścieni i uszczelniaczy już druga wymiana oleju i 2 tyś przebiegu bez dolewek , ubyło 1 cm na bagnecie , obecnie tłok ma już ponad 10 tysięcy bez problemów . Przy ostrym pałowaniu temperatura oleju w ramie nigdy nie przekracza 120 oC
Bart76 - 2017-11-14, 16:04
: Temat postu: Pierścienie OMP 100,50 mm - pierwszy szlif
Yello, z racji zdupienia pierścieni tudzież z obecnym ich brakiem na rynku - pertraktuję z OlekMotocykle (oficjalny dystrybutor) w sprawie możliwości zakupu takowych.
Czy jeszcze ktoś z Was ma podobny problem????
Jeśli tak to SZYBKO dawać znać bo może coś uda się załatwić jeszcze w tym roku.
Pozdro
Bart
adziad - 2017-11-14, 17:58
:
Bart76, potrzeba nam komplet 100.50 na półkę.

Pytanie, zajeździłeś pierścienie przez nieszczelność dolotu czy z powodu nietrwałości samych pierścieni???
Bart76 - 2017-11-14, 18:15
:
Adziadu, a hooj go znajet, niby do airboxa zaglądam często - szczególnie po Doopie a jednak się wyhuśtały. Myslę że to jednak kwestia materiału bo tłok i cylinder właściwie w stanie idealnym. Jedynie do sworznia mogę się przyczepić - wyraźnie jakby wybrany pod korbę choć bez jakiś masakrycznych przetarć. Postanowiłem że wkładam stary oryginals ;)
Reasumując - jakby co to załatwiać też dla was??
Alibaba - 2017-11-14, 19:07
:
Bierzcie po 2 komplety :mrgreen:
adziad - 2018-06-24, 19:47
:
Aktualnie mam rozłożony silnik, robię na cacy uszczelniacze, docieranie gniazd, sprężynki w wałku. Jako że głowicę zdjąłem to z ciekawości zajrzałem do tłoka.

Od jakiś 26000km mam tłok omp. Motór odpala, jeździ. Tylko dym czasem z rana był więc zabrałem się za uszczelniacze....


No ale wracając do tłoka.

Wyraźnie lekko przepolerowany płaszcz z obu stron. Nie ma rys, ani jako takich zatarć, ale widać że materiału ubyło.

Drugie, to zabezpieczenia sworznia wyrzeźbiły swoje gniazda w ten sposób, że niemożliwe stało się wyjęcie sworznia. Trzeba było pilnikiem spiłować materiał aby możliwe było wyjęcie sworznia. Nigdy jeszcze takiego czegoś nie widziałem!! Chińczycy zastosowali chyba ten owiany tajemnicą masłolit...

Trzecie, luz na zamkach w granicach 0,5mm, to już dość dużo. O ile pamiętam limit jest 0,65.

Wnioski nasuwają się same. Tłok raczej nie sprawdził się. Jest po prostu słabej jakości. Tak naprawdę nie wiem czy dymienie jest spowodowane zużyciem tłoka, czy uszczelniaczami. Nie znalazłem na trzonkach zaworowych śladów oleju, ale na tłoku i głowicy był dość silny olejowy nagar.

Nie będę ryzykował ponownego zakładania tego tłoka, choć mam zapasowe pierścienie.
daniel20vm - 2018-07-08, 20:28
:
czy posiadasz na sprzedaż pierścienie do tłoka OMP na pierwszy szlif?
chętnie bym odkupił
adziad - 2018-07-10, 12:58
:
daniel20vm, mam, ale jeszcze w jednym dominatorze mamy omp więc pierścienie zostawiam w razie W
daniel20vm - 2018-07-11, 21:59
:
ok, rozumiem :) w razie gdybyś zmienił zdanie to daj znać , chętnie odkupię :->