Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Remont generalny silnika Alibaby , RD 02

Alibaba - 2014-02-05, 21:25
: Temat postu: Remont generalny silnika Alibaby , RD 02
Remont góry silnika i rozrząd do wymiany. Przebieg wg licznika 48 000. Zużycie oleju bezpośrednio przed remontem 1 l / 1000 km . W trakcie równomiernej jazdy silnik był cieplejszy od innych silników . Zwiększyło się także spalanie do 7 l/ 100 . A to kilka fot po zdjęciu głowicy.




Luz na tłoku względem cylindra 0,5 mm i teraz pytanie czy wystarczy pierwszy czy będzie trzeba robić od razu 2 szlif , ale to dopiero po dokładnych pomiarach tych elementów. Na razie mam problem z dobraniem klucza do odkręcenia cylindra.
Sosna - 2014-02-05, 22:18
:
kiedyś wyczytałem w gazecie z opisem dominatora chyba ?wiat Motocykli że po 50 tyś wkłada się inny rozmiar tłoka bez szlifu i zapierdziela dalej i ja tak zrobiłem. Wymieniłem nowe serce pierścienie sworzeń luz był minimalny przy nowym tłoko stary jak włożyłem to latał jak oszalały też spalał olej bo uszkodził się pierścień olejowy, szlifowałem zawory wymiana wałka i śmiga się dalej. Ale nie strugam mądrego można poszukać ja specjalnie książkę kupiłem po niemiecku przed naprawą\ Naprawa 4tyś zamawiane części Honda Sikora Bielsko Biała Powodzenia
zuczek 38 - 2014-02-05, 23:03
:
Alibaba, Takiej pięknie wypalonej głowicy i tłoka nie widziałem jeszcze aż dziwne że 1 l oleum brał i nie ma nagaru . A mówiłem je 1/4 dzić do końca jeszcze ze 20kkm byś zrobił z powodzeniem a to tylko 20l oleum czyli jakieś 600 zł a tal remont wyjdzie dużo drożej :-P
pozdrawiam i życzę przyjemnego skrecania :-)
Alibaba - 2014-02-05, 23:28
:
zuczek 38, Katowałem równo i może dla tego ładnie sie wypalał ale nie bierzesz pod uwage tego że mocno się grzał w porównaniu z innymi motkami np w dodze na Sraz. Zaczynały sie kopoty z rozruchem a po przegrzaniu pewnie , wałek i jeszcze poare innych rzeczy byo by do wymiany . Zobacz jak wyglada delikatnie przytarty tłok w postach po niżej . Trzy sezony przelatałem nie oszczedzając maszyny i coś mu się należy . Rozrząd bezwzglednie do wymiany więc przy okazji załatwię cały komplet i bedzie święty spokój na długo :mrgreen:
Mam nadzieje że zmieszczę się w kwocie 1000 pln ale o tym w szczegółach zamelduje po złożeniu silnika . :mrgreen:
kmaj - 2014-02-06, 11:03
:
Alibaba napisał/a:
... Luz na tłoku względem cylindra 0,5 mm i teraz pytanie czy wystarczy pierwszy czy będzie trzeba robić od razu 2 szlif , ale to dopiero po dokładnych pomiarach tych elementów. Na razie mam problem z dobraniem klucza do odkręcenia cylindra.


Ali nie sugeruj się luzem tłoka względem cylindra nad pierścieniami. Do stwierdzenia czy jaki jest luz rzeczywisty musisz wykonać pomiary jak w serwisówce czyli pod pierścieniami i prostopadle do osi sworznia - tłok nie jest idealnie okrągły.

Problem zapewne jest ze śrubą prawą przednią. Poświęć 12 i oszlifuj ją dookoła, tylko taką lepszą bo mi się za pierwszym razem łeb tej śruby trochę obrobił i było sporo kombinowania.
Radekmoto3 - 2014-02-06, 14:54
:
Ali a gdzie wysyłasz głowice do remontu,bo ja swoją też muszę gdzieś wysłać??
madart - 2014-02-06, 17:57
:
Ja wlasnie odebrałem z firmy Dziak, sprawdzenie glowicy i frezowanie gniazd pod nowe ssące 70zł - wydechy też ladnie obrobili, szlif cylindra pod tłoka 60 wiec uwazam ze ceny calkiem spoko
http://www.auto-szlif.pl/kontakt_s70.html
cubiacus - 2014-02-06, 18:01
:
Eh, mój ulubiony Dominik u lekarza :-P Aż łezka się kręci w oku...

Ale będzie teraz rakieta :-D

Madart, a od czego ta głowica, bo przecie nie Gasika :-D ?
Radekmoto3 - 2014-02-06, 18:13
:
Właśnie tam chce oddać i się tylko upewniam:)
madart - 2014-02-06, 19:27
:
no od domina rzecz jasna :)
Alibaba - 2014-02-07, 00:04
:
szlif będę prawdopodobnie robił tutaj http://www.szlifierniawaw.entro.pl/ na razie zamawiam cześći , oringi i uszczelniacze . Uszczelniacz olejowy który siedzi w prawym deklu na wał 14x22x5 i oringi doprowadzajace do pompy olejowej 7x1,7 i 9,6x1,9 za te 3 sztuki 34 pln w motoriście
kmaj - 2014-02-07, 11:51
:
Alibaba, jak wygląda główka korbowodu?
Alibaba - 2014-02-07, 14:37
:
Robię pierwszy szlif do tłoka OMP 100,05 z luzem 0,03 wymieniam uszczelniacze i część oringów , zawory dotarte ale nie jestem zadowolony z gniazd wydechowych w głowicy , ponieważ mają lekkie przebarwienia lub minimalne wżery których juz nie mogę dotrzeć. Po sprawdzeniu szczelności trzymają więc chyba tak zostawię. Główka korbowodu wygląda dobrze nie mam aparatu żeby zrobić porzadne zdjecie , Nie ma rys a sworzeń ma minimalny luz. Za to stary tłok wyglada jak na zdjeciu.

Alibaba - 2014-02-08, 15:50
:
W tej chwili mam problem ze zdjęciem uszczelki cylindra łączącej blok , siedzi jak przyklejona na cylindrze i nie jest uszkodzona . Zastanawiam się czy ją zrywać i jeśli tak to jakie macie sposoby na dokładne oczyszczenie bez uszkodzenia gładzi pod uszczelką. A może ją zostawić ?
blaadee - 2014-02-09, 00:35
:
Również jestem na etapie remontowania silnika przez własna głupote, przytarcie bez stanu oleju, w centralnym lecie przy patelni z nieba :-( no i przy osterj pizdz....e na asfalcie ( tylna zebatka 46).
http://www.sendspace.pl/f...5130e28120/view
http://www.sendspace.pl/f...e37690b9d1/view
Z tym ze u mnie pasowanie niby ma być 0,07 ale zrobie 0,06 :)

Koszty remontu sa przeogromne w porównaniu z dolną uszczelką spod cylindra :-|
. Są preparaty na uszczelki ale nie polecam ich poniewaz niszczą farbe z połówqe i utleniają nawet aluminium po jakimś tam czasie ( chyba ze okleisz wszystko dookoła starannie ) . Nie ma co oszczedzac na taniej uszczelce spod cylindra :oops: jest zapewne przegrzana, twarda itd...
padzio - 2014-02-09, 22:05
: Temat postu: chyba się dołącze
Aliiii, Twój ??? Ten piękny.... kurka. Zostaję fanem topicu. Już niebawem zabieram się za swojego. Ponad 60k. Nie ma na co czekać, prawda?
Ps.
Planujesz jakieś "ulepszenia"? I nie pytam o kolor tłoka :)
Alibaba - 2014-02-09, 22:22
:
nie planuje żadnych ulepszeń , prosty tani remoncik mam nadzieję w dobrym momencie. Oznaką która mnie najbardziej niepokoiła to b. wysoka temperatura silnika w trakcie jazdy. Olej robił się czarny już 1000k po wymianie więc te objawy były wystarczajacym argumentem do rozpoczynania remontu. Silnik nie był nigdy rozbierany ale podejrzewam że przebieg miał większy niż na liczniku. Reszta jest w b dobrym stanie i motorek jeszcze polata :mrgreen:
Padzio, myślę że nie ma na co czekać jeszcze masz czas żeby wszystko ogarnąć przed sezonem.
madart - 2014-02-10, 17:16
:
Ali wlasnie tez zrywalem ta uszczelke spod cylindra, hadra siedziała piekielnie mocno i musialem wszystko zeskrobywac nozykiem
Alibaba - 2014-02-10, 17:19
:
ja dzisiaj odpuściłem skrobanie , zobaczę może tam gdzie bedą robić szlif coś poradzą :roll: . Boje się że porysuję gład 1/4 pod uszczelką. Próbowałem odmoczyć rozpszczalnikem wodą z mydłem i nic nie rusza , może ktoś z Was ma jakiś dobry sposób na tą uszczelkę.
Sosna - 2014-02-10, 20:00
:
spróbuj do benzyny ekstrakcyjnej niech nasiąknie ta uszczelka lub ropie
adziad - 2014-02-10, 21:53
:
Jak czyściłem ostatnio wszystkie uszczelki z bloku silnika oraz kap to używałem zwykłego ostrza tapeciaka, tylko że wyginałem go w rękach tak aby był lekko wypukły w stronę zbieranej uszczelki. Idzie sobie rękoma ten profil ugięcia łatwo regulować. Nic nie porysowałem , a uszczelki pozeskrobywałem dość łatwo i dokładnie.
Alibaba - 2014-02-11, 21:26
:
przy okazji rozebrałem i oczyściłem ga 1/4 nik , zrobiłem nowy gwint ze sprężynki w głowicy i wykompałem łańcuch napędowy w nafcie moczy sie teraz w starym oleju silnikowym na pewno to mu nie zaszkodzi. Na dniach powinny przyjść części i zawiozę cylinder do szlifowania i cały czas się zastanawiam jaki zrobić luz na tłoku bo tolerancja jest 0,02 - 0,05 (będę miał tłok OMP 100,50 )
wojtekk - 2014-02-12, 08:15
:
Cześć Alibaba, NO z tą tolerancją to faktycznie rozrzut. Ja bym dał po środku z przewagą na 0,3.
Kilka osób zakładało te tłoki. Może zapodaj jakiś temat nowy.
Alibaba - 2014-02-13, 18:58
:
Luz na tłoku robię w górnej tolerancji serwisowej 0,05 jutro odbieram tłok i głowice z frezowanymi tulejami . Cały czas zastanawiam się nad potrzebą smarowania nowych uszczelek silikonem . Wiem że fabrycznie smarowali uszczelkę łączącą cylinder z blokiem na reszcie uszczelek nie było żadnego szuwaksu. Może macie jakieś refleksje n.t.t :-/
kmaj - 2014-02-13, 21:18
:
Moim zdaniem pasowanie w górnej granicy będzie odpowiednie. Ogólnie przy projektowaniu (w PL) silników chłodzonych powietrzem stosuje się luz 0,1 a w chłodzonych cieczą 0,05. Większość starych szlifierzy od razu zaproponuje takie pasowanie ;)
Wiadome Japończycy mają swoje normy i w technice przeganiają resztę świata o kilkadziesiąt lat.

Sprawd 1/4 jeszcze jak podaje producent tłoka. Pasowanie +0,03-0,05 jest w serwisówce, a np. na opakowaniu wossnera podane pasowanie jest 0,06-0,07.


Pisałem w SzouBoks, ale tam czasem umyka więc przepiszę:
Uszczelek ani stalowych i papierowych nie smaruj. Powierzchnie do których będą przylegać uszczelki odtłuść benzyną ekstrakcyjną lub innym zmywaczem (uważaj na lakier). Na metalowych uszczelkach jest farba, która się zgrzewa pod wpływem temperatury ze stykającymi się elementami.

Domyślam się, że chodzi o stronę 7-6 w serwisówce, gdzie na fotografii zaznaczyli miejsce do smarowania. Tam chodzi o posmarowanie dolnej części tulei, a nie uszczelki cylindra. Najlepiej przesmarować kartery a tuleja niech będzie sucha. Dlaczego tak, bo uszczelki papierowe puchną jak się je czymś nasączy. Jak skręcisz na sucho i potem dojdzie do niej olej to uszczelni bardzo solidnie. Robiłem tak u siebie i nie miałem ani jednego miejsca na silniku gdzie by się coś pociło ;-)
Alibaba - 2014-02-14, 14:35
:
odebrany cylinder po szlifie i głowica po frezowaniu gniazd. Czy pierścienie wkładamy markerem do góry ? Każdy pierścień ma inny wymiar więc kolejność jest wymuszona.
https://picasaweb.google.com/weronikaiadam/Remont?authkey=Gv1sRgCKX5xvvb8pTPkAE#5980260305504803250
kmaj - 2014-02-14, 15:16
:
Alibaba napisał/a:
odebrany cylinder po szlifie i głowica po frezowaniu gniazd. Czy pierścienie wkładamy markerem do góry ? Każdy pierścień ma inny wymiar więc kolejność jest wymuszona. https://picasaweb.google.com/weronikaiadam/Remont?authkey=Gv1sRgCKX5xvvb8pTPkAE#5980260305504803250


Tak, pierścienie markerami do góry.

Głowica pięknie wyczyszczona. Używałeś jakiejś chemii?
managa - 2014-02-14, 15:20
:
Szybko Ci to idzie :)
Alibaba - 2014-02-14, 15:46
:
kmaj, szczotka do mycia naczyń i ludwik na zewnątrz , a w środku tam gdzie grzybki zaworów mała szczotka druciana z mosiądzu na szlifierce kątowej i jazda.
Managa, i tak mi sie wydaje że wszystko strasznie długo trwa, teraz to poczekam bo z motoristy idą uszczelniacze do dekla i pompy , mają być w przyszłym tygodniu :evil:
Alibaba - 2014-02-14, 21:08
:
Po odebraniu głowicy i cylindra poświeciłem dość dużo czasu na mycie benzyną ekstrakcyjną przedmuchiwanie i suszenie . Wszędzie były opiłki i pozostałości pasty po obróbce gniazd zaworowych.
Uzbroiłem głowicę w zawory ( sprężyny małym zwojem do dołu ) pamiętajcie o podkładkach pod sprężyny , niestety potrafią się gubić bo po demontażu sprężyn sa przyklejone olejem do głowicy.
Miałem tez troche zabawy z nakładaniem pierścieni , tak wygląda kolejność pierścieni w tłoku OMP zamki rozstrzelone co 120 stopni https://picasaweb.google.com/weronikaiadam/RemontDomikaCd?authkey=Gv1sRgCNLsi_DXk8WSCQ#5980364857566076562
na następnym zdjęciu są oringi 13x10 które dostałem w komplecie z uszczelkami na top właśnie nie wiem gdzie bedą pasowały ?
wojtekk - 2014-02-15, 08:06
:
Alibaba, ale będzie dzida :mrgreen:
slawi2006 - 2014-02-15, 09:16
: Temat postu: Remont
Alibaba a co Cię skłoniło do remontu ??? Silnik po prostu miał dość czy co ? Ja mam na swoim dominie 63 tys przejechane i wszystko chula jak narazie ok . Olej bierze jak powinien . Boję się żeby go nie przeciągnąć i aby coś się nie stało .... Jak myślicie co bardziej się opłaca ? je 1/4 dzić aż padnie i remontować , czy zaglądnąć i wiedzieć jak sprawa wygląda?
madart - 2014-02-15, 09:35
:
slawi jezdzij, moze masz prawdziwy przebieg, nie jak my :lol:
nadmierny pobor oleju lub konkretnie niepokojące objawy jak stuk tupy młot pneumatyczny itp :)
slawi2006 - 2014-02-15, 10:47
:
Przepraszam pomyliłem się ,dokładnie ma 66 tys 300 km :P Nie wiem sam co myśleć na temat silnika ... :) Może tam już od dawna Wossner :D
wojtekk - 2014-02-15, 11:38
:
slawi2006, śmigaj i się nic nie przejmuj. Pilnuj oleju i rozrządu.
JAk będzie z tyłu lokomotywa na niebiesko, że hej będzie pił olej wiadrami lub jakieś niepokojące stuki to wtedy czapka do góry. To nie 2-suw że trzeba się pilnować z przebiegiem.
Alibaba - 2014-02-15, 11:47
:
slawi2006, mój cholernie się grzał a olej po 500 km od wymiany już czarny. Najbardziej balem sie temperatury która szybko niszczy właściwości oleju a za tym i szybsze zużycie wszystkich elementów typu wałek , zawory i cała reszta. Czułem też że traci moc . Upewniłem sie na zlocie kiedy przejechałem się dominem Wojtkkkkka . Poza tym i tak musiałem juz robić rozrząd wiec po co dawa razy wszystko rozkminiać :mrgreen:
Porównaj temperaturę twojego i innych silników na tym samym dystansie, U mnie była wyra 1/4 nie dużo wyższa mierząc palpacyjnie od wszytkich pozostałych z którymi lecieliśmy na Sraz do Czech. A było wtedy goraco
wojtekk - 2014-02-15, 11:51
:
Alibaba, no no pamiętam tą przejażdżkę. Teraz Adaśku będzie moc :evil:
Alibaba - 2014-02-15, 12:10
:
wojtekk, aż nie mogę się doczekać żeby go odpalić , tylko żeby wszystko poprawnie złożyć. Zastanawiam się czy zmieszać dwa motule 20W50 i 10W40 bo została mi resztka tego pierwszego ok 1L . Olej będzie wtedy troche gęstszy a podobno można mieszać wszystkie Motule. I tak na dotarciu po 100 km trzeba ten olej wywalić.
wojtekk - 2014-02-15, 16:56
:
Alibaba, tego Ci nie podpowiem. Wiem, że docieranie radzą też robić na 15w40 hehe.
madart - 2014-02-15, 17:51
:
Ali oglądałeś pompe oleju w środku?
Alibaba - 2014-02-15, 17:58
:
madart, tam jeszcze nie zaglądałem , może to tam idą te oringi . To chyba trzeba będzie zajrzeć. Na oko wszystko działa dobrze i ładnie cmokta jak kręcę wałeczkiem.
kmaj - 2014-02-15, 18:05
:
Alibaba, w pompie nie ma oringów. Są dwa uszczelniacze wargowe.
slawi2006 - 2014-02-16, 12:42
:
OK. A czy przy moim przebiegu kwalifikuje się już rozrząd do wymiany ?
madart - 2014-02-16, 13:01
:
podejrzewam ze ktos juz mogl wymienic, ale to wrozenie z fusów, dopuki nie przeskakuje jest ok :)
jak juz zacznie wymieniasz na nowy, i dobrze sprawdzasz slizgi
kmaj - 2014-02-18, 11:47
:
Alibaba, wrzuciłeś już cylinder?
Znalazłem dziś takie zdjęcie jak rozstawić pierścienie. Trochę inaczej jak w serwisówce, ale jak dla mnie ma to sens.

madart - 2014-02-18, 17:50
:
wg tego sie kierowalem, tylko nie moglem znalesc konca pierscienia olejowego po zalozeniu :lol:
Alibaba - 2014-02-18, 23:02
:
madart, ja poustawiałem po 120 stopni każdy zamek , olejowe rozstrzeliłem na jakieś 3 cm natomiast już nie znalazłem zamka sprężynki i tak zostawiłem. Troche sie namordowałem z włożeniem cylindra ale sie udało , Arek mi pomagał . Najgorsze jest huśtanie się tłoka , wiec oparłem go o przedni brzeg karteru podstawą tłoka i paznokciami dopychałem pierścienie. Nowy łańcuszek jest wyra 1/4 nie napięty bo miałem trudności z włożeniem napinacza. Ale nie dałem rady założyć łańcuszka bez zdjęcia zębatki z wałka. Po jego założeniu myślałem ze jest coś nie tak bo nie kładł sie całkowicie na zębatce ale odstawał od dna zębów na jakiś milimetr. Okazuje się że właśnie tak zużywają się ogniwa opadajac na siodła zębów. A tm bardziej byłem zdziwiony jak okazało się że stary łańcuszek ma tą samą długość co nowy. Słowem wspaniała lekcja mechaniki. Teraz czekam tylko na oringi do tulejek pompy i w czwartek odpalam :lol: :mrgreen:
Habit - 2014-02-19, 07:22
:
Alibaba napisał/a:
Troche sie namordowałem z włożeniem cylindra ale sie udało , Arek mi pomagał . Najgorsze jest huśtanie się tłoka , wiec oparłem go o przedni brzeg karteru podstawą tłoka i paznokciami dopychałem pierścienie.


Adam, łatwiej włożyć tłok do cylindra, wysunąć tak aby było widać otwór na sworzeń... Sworzeń bah , zabepieczenie i jest:)
wojtekk - 2014-02-19, 07:34
:
habit, kto robi to na co dzień ten wie ;-) . Jednak zawsze jest człowiek szczęśliwy jak sam sobie poradzi. Ja zawsze stabilizuję tłok za pomocą kawałka drewienka wkładanego pod tłok lub 2 kawałków i opierają się na karterach.
Alibaba - 2014-02-20, 21:37
:
Silnik poskładany , wymieniłem oringi tulejek doprowadzających pompy 9.6X1.9 zewnetrzna
a wewnętrzna 9,5x1,5 dodatkowo siemering 14x22x5 jako uszczelniacz wału wchodzący w gniazdo prawej pokrywy . Nakrętkę wałka sprzęgła i nakrętkę na wale korby dokręciłem ( 110 NM ) klinując zębatkę zdawczą łańcucha drewnianym trzonkiem młotka o obudowę silnika. Mam nadzieję że o niczym nie zapomniałem. Oczywiście wszystkie tarcze sprzęgłowe
oczyszczone i nasmarowane świeżym olejem . Wiele pomogła mi nasza forumowa serwisówka za co wielkie dzięki naszym administratorom . Teraz pozostaje wmontowanie silnika w ramę zalać olej i odpalić.
slawi2006 - 2014-02-21, 14:13
:
Alibaba, uwielbiam takie momenty :) we 1/4 proszę aparat i nagraj to pierwsze odpalenie :D:D
Alibaba - 2014-02-22, 00:32
:
I prawie wszystko gotowe http://youtu.be/ZO8JR4cZ1oI :mrgreen:
blaadee - 2014-02-22, 01:30
:
No i brawo :idea: nie wiem dlaczego ja musze czekać na wene twórczą :roll: zeby zadziałac od A do Z :roll: czy takie powietrze czy woda przytruta na podkarpaciu :evil:
wojtekk - 2014-02-22, 07:26
:
Alibaba, nie no pełna profeska :mrgreen: czekamy na filmik startowyyyy :evil:
Alibaba - 2014-02-23, 09:27
:
wreszcie odpalam http://www.youtube.com/watch?v=iDiSV0RZ9ww i w trakcie pracy http://www.youtube.com/watch?v=68ZoLdFqjQ0 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
slawi2006 - 2014-02-23, 10:46
:
:)
wojtekk - 2014-02-23, 11:30
:
Alibaba, Twoja mina bezcenna. Pięknie gada :mrgreen:
cubiacus - 2014-02-23, 14:59
:
Ali, gratulacje :-D super uczucie nie:-D?

Ja już mam 2 za sobą (TTka i NXik) a szykuje się 3 (trial - trochę stuka już korba:-D, ale mina i uczucie jak odpali - bezcenne :-P
Alibaba - 2014-02-23, 16:56
:
Dzięki wszystkim za wsparcie w trakcie remontu i bezcenne uwagi . Rzeczywiście uczucie niesamowite po odpaleniu bo nigdy do końca nie wiesz czy wszystko dobrze poskładałeś tym bardziej jak robi się to pierwszy raz . Ato zdjęcie z dzisiejszej wycieczki
lukasz - 2014-02-23, 19:14
:
Gratulacje dobra robota na zlocie będzie o czym pogadać :)
wojtekk - 2014-02-24, 07:19
:
Tylko latać ;-)
adziad - 2014-02-27, 13:41
:
Super, ja zawsze zwlekam z pierwszym odpałem, tak mi ręce truchleją;]
Piotrek_S65_AMG - 2014-03-20, 10:56
:
Gratuluje :) ja też miałem generalkę silnika i po złożeniu wszystkiego jak książka pisze niestety nie mogę go odpalić :((
kmaj - 2014-03-20, 18:37
:
Alibaba i madart czy moglibyście dokładnie przez kilkaset kilometrów monitorować poziom oleju?
Było by to bardzo przydatne w ocenie tłoków OMP pod tym względem.
Dlaczego tak? Bo podobno wossner ma jakąś wadę fabryczną, ale na razie to nie jest pewne. Kilka hurtowni wstrzymało zakupy i wystosowało list do producenta. Wadliwy podobno jest system odprowadzania oleju przez pierścienie. Tłok OMP jest prawie identyczny jak oryginał, ale czy równie dobrze jak oryginał spełnia swoje funkcje...

Edyt:
Piotrek_S65_AMG, masz iskrę na świecy?
Alibaba - 2014-03-20, 20:16
:
OK . Przejechane 170 km jak na razie poziom oleju bez zmian ale silnik dość mocno się grzeje więc przystanki co 20 km . unikam jazd miejskich i ciężkiego terenu. Czuję wyra 1/4 nie że silnik jest mocniejszy ale nie chcę jeszcze sprawdzać jego pełnych możliwości ale ten czas niebawem nadejdzie :twisted: :mrgreen:
cubiacus - 2014-03-20, 21:24
:
Ja tuż przed sprzedażą też wrzuciłem OMP i nie ubywało oleju, przynajmniej przez pierwsze 100km - potem już nabywca :-D
andrew - 2014-03-20, 21:43
:
cubiacus napisał/a:
też wrzuciłem OMP i nie ubywało oleju, przynajmniej przez pierwsze 100km - potem już nabywca


moto od tego czasu ma przejechane chyba ok 2tys km i nie zauważyłem ubytku oleju. Fakt że na początku (przynajmniej tak mi się teraz wydaje) troszkę bardziej się grzał. Teraz wszystko ok, na dniach (jak tylko zdrowie mi pozwoli) będę wymieniał oliwę na nowy sezon to dokładnie sprawdzę ile oleju pozostało :)
dzoana - 2014-03-21, 08:43
:
Cytat:
silnik dość mocno się grzeje

Cytat:
Fakt że na początku (przynajmniej tak mi się teraz wydaje) troszkę bardziej się grzał.


a po czym to poznajecie i jak to sprawdzacie?
kmaj - 2014-03-21, 09:16
:
dzoana po tym, że ciebło promieniuje dużo mocniej od silnika. Można sprawdzać różnymi miernikami lub organoleptycznie - np. jak już cholernie parzy przez rękawicę w okolicach korka wlewu oleju to temp. jest wysoka :mrgreen: ;-)

Zaglądnij do tematów:
Pomiar temperatury oleju wewnątrz silnika
Temperatura
Temperatura oleju / silnika
Alibaba - 2014-04-21, 22:26
:
przejechane ponad 1000 km , ustawiłem zaworki (niewiele się zmieniło) spuściłem olej a jutro wlewam świeży , filtra oleju nie wymieniam. Spalanie w tej chwili 6 l / 100 wiec muszę jeszcze popracować nad ustawieniem ga 1/4 nika. Czasem pierdolnie w tłumik przy odpuszczeniu gazu po gwałtownym przyspieszaniu . ?rubkę składu mieszanki mam wykręconą ok 4 obroty więc może troche za dużo i moze dla tego pali 6/100 ?
Alibaba - 2014-08-17, 17:43
:
Przejechane 6 000 po remoncie , oleju nie bierze , żadnych dolewek nawet po Podhalu gdzie silnik nie 1/4 le dostał w dupę . Przeregulowałem ga 1/4 nik - śruba składu mieszanki na 3 obroty i chyba mniej pali i spokojniej pracuje. Temperatura oleju w ramie przy predkości 80-90 km/godz nie przekracza 90 oC , jeśli jadę 110 -120 czasem dochodzi do 120oC ale wystarczy na chwile odpuścić i obniża sie do 90-100. W ciężkim offie i wysokiej temp powietrza (Podhale) 110 0C wiec wydaje sie że wszystko gra. Jedyny problem to autodeko za który biorę się niebawem . Wygląda na to że tłoki OMP dają radę . :mrgreen:
HAL_9000 - 2014-12-31, 23:28
:
kmaj napisał/a:
Alibaba i madart czy moglibyście dokładnie przez kilkaset kilometrów monitorować poziom oleju?
Było by to bardzo przydatne w ocenie tłoków OMP pod tym względem.
Dlaczego tak? Bo podobno wossner ma jakąś wadę fabryczną, ale na razie to nie jest pewne. Kilka hurtowni wstrzymało zakupy i wystosowało list do producenta. Wadliwy podobno jest system odprowadzania oleju przez pierścienie. Tłok OMP jest prawie identyczny jak oryginał, ale czy równie dobrze jak oryginał spełnia swoje funkcje...

Edyt:
Piotrek_S65_AMG, masz iskrę na świecy?



Czy coś więcej wiadomo o owej wadzie fabrycznej pierścieni ?
Alibaba - 2015-01-17, 22:36
:
Silniczek doczekał się wymiany drobnicy w dekompresatorze i sprężynki sprzęgiełka rozrusznika , wszystko opisane tutaj http://hondadominator.pl/...p?p=32543#32543 i tutaj http://hondadominator.pl/...er=asc&start=60
Nawet olej wlałem ten sam na którym jeździłem bo był czysty i po niedużym przebiegu 1,5 kkm .
Bicio - 2015-01-18, 10:42
:
Ech te dekompresatory, sprzęgiełka, zawory i oleje... Kupiliby porządną fałkę i ile problemów mniej :mrgreen: Tylko co tu wtedy w zimę robić ;-)
Alibaba - 2015-01-18, 11:35
:
Cała w tym zabawa szczególnie remonty towarzyskie przy piwku im więcej do roboty tym lepiej a potem jesteś pewny że w trudnych warunkach nic się nie wysypie :mrgreen: Najważniejsze że wszystko można w miarę tanio ogarnąć. Oczywiście dzięki Waszym doświadczeniom i wiedzy ;-)
wojtekk - 2015-01-18, 11:53
:
Alibaba, ale skromny jesteś z tą wiedzą :mrgreen:
a v to się nadają na szosę Bicio, :mrgreen:
Bicio - 2015-01-18, 12:26
:
wojtekk napisał/a:
Alibaba...a v to się nadają na szosę Bicio, :mrgreen:


To dobrze, że o tym nie wiem :-)
wojtekk - 2015-01-18, 13:19
:
Bicio, spodziewałem się opinii kogoś z v-ki hihihih
Alibaba - 2015-07-23, 20:51
:
Domi doczekał sie następnego małego remontu.
Uszczelniacze ateny które założyłem w czasie remontu nie zdały egzaminu , padły po 10 tysiącach i ostrym katowaniu w wysokich temperaturach . Teraz zapodam drogie oryginały , nowe pierścienie i docieranie zaworów.
Prawdę mówiąc części kupiłem w ciemno bez rozbierania silnika ale sądząc po objawach i poprawnej pracy silnika i bezproblemowym rozruchu na zimnym i ciepłym wydaje sie że taka naprawa w zupełności wystarczy. Dewastator Demolki przeszedł taka samą terapię i teraz hula :mrgreen:
Zużycie oleju po dokładnym sprawdzeniu 1l na 100 km więc jazda sie skończyła.
Jak rozbiorę górę wrzucę jakieś foty .
boro - 2015-08-03, 15:38
:
Alibaba, i jak postęp prac?
Alibaba - 2015-08-04, 21:52
:
Jak na razie bez postepów , wszystkie weekendy miałem do tej pory zajęte a w tygodniu nie ma casu. Ale może uda się w najbliższy :-/
Czarek - 2015-08-05, 07:18
:
Taki zapierdol, że nie ma czasu taczki załadować :lol: :lol: :lol: Pozdrawiam i trzymam kciuki. Weź za robotę to pewnie znowu się gdzieś spotkamy bo mam dług do rozliczenia u ciebie ;-)
Alibaba - 2015-08-07, 22:32
:
czarekszo, spoko pewnie na Rogaczu sie spotkamy :-D
Alibaba - 2015-09-14, 22:42
:
Góra rozebrana , tak wygląda mój silniczek po zlocie , ale przypuszczam że przyczyną są kiepskie uszczelniacze atena które nie wytrzymały wysokiej temperatury . Tak to wygląda
A tak wygląda nienaruszona gładż cylindra nawet widać jeszcze honowanie po ostatnim remoncie po 10 tysiącach Wałek i krzywki w dobrym stanie
wojtekk - 2015-09-15, 07:57
:
Hej Adaś pierścieni nie sprawdzasz?
Cylinderek wygląda jak lustereczko :mrgreen:
adziad - 2015-09-15, 08:03
:
Czyli potwierdza się, że jedynie słuszne są oryginały. Kilka osób pracujących na co dzień z motocyklami potwierdziło tą wersję. Szczególnie przy wiatrołapach...
wojtekk - 2015-09-15, 08:34
:
Przy takim zużyciu oliwy to powinno być po nich widać raczej, że są wyjechane do cna.
Mój cylek wyglądał tak samo jak lusterko ale pierścionki miały luz 0,6 do 0,7 i robiłem górę.
Tak więc jak uszczelniacze nie chodzą luźno po trzonkach to nie dało by mi spokoju jak bym miał nie sprawdzić pierścionków.
Adaś nie wiem czym się różnią uszczelniacze od vigora a dominatora ale oryginalne z vigora zakupiłem mniej niż 40 zł za sztukę.
Artek - 2015-09-15, 13:50
:
Moje uszczelniacze atheny na razie dają radę,na początku trochę kopciło ale się "dogadały z Dominiką i już nie kopci" :D,tyle że ja aż tak nie katuję,trochę po górkach,trochę po lasku jak się trafi,a tak na co dzień to sprinty od świateł do świateł,goniąc RD04 :)
wojtekk - 2015-09-15, 14:43
:
Artek, odkręć manetkę do połowy to nie będziesz gonił rdo4 tylko ona ciebie :lol:
Alibaba - 2015-09-15, 21:26
:
Cylinder zdjęty , pierścienie zajechane , czyste ale zeszlifowane przez kurz z Filipowa bo cały zlot przejechałem z dziurawym filtrem powietrza. Może powinienem zrobić następny szlif ale tym czasem wymieniłem pierścienie na nowe i zobaczymy co dalej.
Po za tym wszystko wygląda poprawnie składam silnik i meldujemy się z Bartem na Rogaczu :mrgreen:
Jednak warto cześciej zaglądać do filtru powietrza i sprawdzać szczelność airboksa :-D
Czarek - 2015-09-16, 06:30
:
Super, mówiłem, że wystarczy przetrzeć szmatą :lol: :lol: :lol:
Alibaba - 2015-09-17, 22:07
:
Motorek odpalony , cyka ładnie a najważniejsze że nie kopci i już nie wstyd z pod domu wyjechać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
blaadee - 2016-04-11, 20:54
:
Hej, chciałem się dowiedzieć jak wygląda sprawa z przeciwciężarem wału korbowego, czy można założyć przeciwciężar od innego silnika na przykład od włocha do japońca ? czy zawsze jest to komplet wyważony ( wał - przeciwciężar ) ?