Honda NX 650 Dominator

KOŁA, OPONY, HAMULCE - Regeneracja zacisku hamulcowego

managa - 2014-02-03, 20:19
: Temat postu: Regeneracja zacisku hamulcowego
Czy ktoś z Was wymieniał już uszczelniacze i przeciwpyłowe w zacisku hamulcowym? Powiedzmy, że jestem w trakcie regeneracji (zdążyłam już zjechać łebek trzpienia klocków xD) i chciałabym wiedzieć, czy jest z tym większy problem, na co zwrócić uwagę i te sprawy, bo zestaw naprawczy do tanich nie należy, jak za parę gumek ;-) Szukając w internecie natykam się tylko na regenerację tłoczków w samochodzie :-/
Habit - 2014-02-03, 21:10
:
a co się stało się??
managa - 2014-02-03, 21:12
:
Że zmieniam? Zatarł mi się jeden tłoczek i przeciwpyłowy był ściorany. Co się stało, że pytam? Nagadali mi, że są jakieś super hiper techniki zakładania tych gumek :P
Habit - 2014-02-03, 21:24
:
Tłoczek czyścisz papierem 2000 na wodę. a super hiper technika zakładania gumek... hmm każdy ma swoją:)
smarujesz płynem hamulcowym tłoczka i gumki i wkładasz...
tmarc - 2014-02-03, 23:34
:
albo smarem miedzianym
kmaj - 2014-02-04, 00:20
:
Zanim zaczniesz działać papierem po tłoczku, sprawd 1/4 czy nie zachowała się na nim mosiężna powłoka. Taka jak na tym zdjęciu:

LINK

Do tej powłoki doczepia się specyficzny "nalot", który najlepiej na początek usuwać chemicznie. Chemicznie - czyli jakieś środki odrdzewiające i ewentualnie pomagać niemetalową szczoteczką. Mnie się właśnie tak udało, choć miejscami są przetarcia wynikające ze współpracy tłoczek-guma.
Nie wiem czy tak samo wygląda to w Brembo (nie pamiętam z którego roku masz NX-a), bo miałem tylko do czynienia z Nissin-ami ;-)
managa - 2014-02-04, 00:25
:
Jakby co, to ja mam Nissiny ;-) Oznajmiam wszem i wobec, że rocznik 1996 miał jeszcze hamulce Nissin! xD

Dobra, skoro nie ma żadnych hmm elementów delikatnych i czynności, które można łatwo zepsuć, to spoko :D Dzięki za odp.
Paweł - 2014-02-04, 16:39
:
Może nie błysnę tu żadną nowością, ale do składania elementów zacisku hamulcowego używa się specjalnie przeznaczonego do tego smaru, który nie rozpuszcza się w płynie hamulcowym (ja miałem różowy). Do tego warto pamiętać o zaokrąglonym ale dość cienkim pomocnym narzędziu drewnianym, czasem się przydaje :) Nie powinno być problemów z regeneracją, tylko używaj dobrych kluczy, twardych, żeby śrub nie popaprać :)
szymon - 2014-02-04, 16:55
:
Może filmik Ci pomoże... Krok po roku w dwóch częściach. Pokazuje na co zwracać uwagę przy wymianie gumek ;)
http://www.youtube.com/watch?v=EDfNb_9YkcI
managa - 2014-02-04, 17:07
:
szymon, o widzisz, nie natrafiłam na ten filmik :)
Paweł, no właśnie mi smutno, bo nie mam tego smarowidła :/
madart - 2014-02-04, 18:09
:
manga w drugiej części pan mówi żeby nie używać nieczego innego niż płyn hamulcowy
szymon - 2014-02-05, 22:24
:
Ja mu wierzę ;) Fajny gość, po długim i konsekwentnym prowadzenia moto vloga na youtube, Discovery zaproponowało mu współpracę. Pewnie stworzą ciekawy motocyklowy program :)
managa - 2014-02-10, 18:39
:
Udało mi się poskładać, chyba bez problemów. Jak to chodzi przekonam się jutro, jak podłączę zacisk do systemu. Po przeczytaniu całego internetu doszłam do wniosku, że do "smarowania" użyję tylko płynu hamulcowego.

Wyczyszczone tłoczki :mrgreen: (po lewej polerka z pastą, po prawej papierek 1200)


Nowe gumki na miejscu:


Nowe i stare gumki, przeciwkurzowe mają dość kurzu ;-)

Raviking - 2014-02-10, 20:29
:
Brawo,Brawo :mrgreen:
Alibaba - 2014-02-10, 20:43
:
managa, super, ale ten z lewej zrób tak samo :mrgreen:
managa - 2014-02-10, 20:47
:
Alibaba, oba tłoczki wyglądają tak jak w zdjęciu poniżej :mrgreen: Mój ojciec teraz poleruje elementy do swojej BK.. Wahacz mi zaczął polerować na taki błysk ;p
Raviking - 2014-02-10, 20:51
:
Poka BK ,moze być w "nasze motocykle" :mrgreen:
managa - 2014-02-10, 20:54
:
Jutro poszukam i wrzucę w album ;-)
szymon - 2014-02-10, 21:10
:
No, no :-) . Piękna robota. Mogę podrzucić swój? ;-)
managa - 2014-02-10, 21:10
:
szymon, podrzucaj co chcesz, wątek jest dla wszystkich, byle w temacie :)
szymon - 2014-02-10, 21:16
:
managa, ale zacisk chciałem Tobie podrzucić do regeneracji :mrgreen:
managa - 2014-02-10, 21:19
:
aaaa spoko ;D Ale gumki też podeślij :P Chociaż IMO to dużo prostsza robota niż np. hmm wymiana uszczelniaczy w lagach (też mnie czeka w tym roku - profilaktycznie)
Bolo - 2014-02-24, 15:10
:
Czy ktoś zwymiarował już może te gumki/uszczelniacze ??
Czy można kupić jakieś zamienniki ?? Czy tylko zestaw naprawczy za prawie stówkę ??
markus2884 - 2014-02-24, 22:46
:
Tak dla potomnosci. Ogarnialem hamulec tylni w domine i miałem w tloczku kratery, bo klocków nie było, osłony też niet. Tłoczek wysunięty na max, a woda i piach zrobiły swoje nawet polerka by nie pomogła, na pewno by przepuszczał. Tłoczek oryg ma wymiary sred:38mm wys:31mm. Więc odwiedziłem InterCars katalog i namierzylem tłoczek bodajrze od volvo 850 38x30 ciut inny wygląd i do kompletu zestaw naprawczy z gumkami fi 38. Zestawy o numerach:
- D4-482
- D0-2522
Mam oczywiście numerek klienta i za wsio wyszło 21 zeta B-)
Wszystko złożyłem zalałem świeżego dot4 i hantle hulaja aż miło B-)

A może do Powitalni na początek? :)/managa
Bolo - 2014-02-25, 14:01
:
Brawo.
Trzeba jeszcze przód namierzyćmarkus2884,
Bolo - 2014-02-28, 17:48
:
Hamulce gotowe. Nowe gumki przód plus tył. Oto fotorelacja:
Dwudniowa kąpiel w nafcie (dokładnie Antykor)










Stare i nowe gumki. Zwróćcie uwagę na rozmiar (stare napuchły w nafcie).



Nowe gumki (uszczelnienia)





Gotowe:



Jutro montaż zacisków i ogień.
managa - 2014-02-28, 20:37
:
No i pięknie, będziesz miał spokój na parę lat, jeśli wszystko dobrze złożyłeś :D
markus2884 - 2014-02-28, 23:10
:
Wszystko jest pieknie dopóki nie ma kraterów na tłoczkach co mnie spotkało ;(
motormaniak - 2014-03-06, 08:41
:
jako ciekawostkę podam że zarówno gumki (mieszki) jak i nowe prowadnice zacisku można kupić od chińskich pojazdów. Koszt jest niski a jakość porównywalna do tourmaxa. Co istotne - prowadnice nie są dostępne ani w zestawach naprawczych, ani w oryginale, więc jeżeli macie zardzewiały to przed wymianą ratuje właśnie taka od chińczyka.
boro - 2014-03-07, 10:22
:
hej, gdzie w koncu dostaliscie uszczelniacze i przecipylowe? ja zamowilem w motoriscie na przod zestaw za 80 dych...
Bolo - 2014-03-07, 11:16
:
boro, http://italyracing.ceti.p...ty&dzial=zacisk
Ja kupiłem tutaj.
nx-rider - 2015-04-01, 07:08
:
Czy ktoś z Was podzieli się w końcu tajemną wiedzą na temat wymiarów uszczelniaczy w przednim i tylnym zacisku ?
Nie wierzę że nikt po zakupie ich nie zwymiarował
ARQ - 2016-05-09, 08:48
:

Gdzie kupić tłoczki do przedniego zacisku Brembo?
Motorista ma, ale cena chora. Ewentualnie zostaje dopasowanie od czegokolwiek po samym wymiarze.
Ktokolwiek widział ktokolwiek wie...
managa - 2016-05-09, 09:16
:
.. ewentualnie zakup używanego zacisku :-)
Koszoś - 2017-12-06, 20:30
:
https://www.youtube.com/watch?v=xYdPdo0rrkg Pan Z MotoSzopy ładnie tłumaczy
warto na zimę zobaczyć co tam się dzieje :)
Bicio - 2017-12-06, 20:43
:
Pominął najfajniejszą część czyli odpowietrzanie :-D
Ostasz - 2017-12-07, 09:54
:
Heh, faktycznie... ;-)

A co on tym dremelem tam robi w 14:25 minucie filmu?
Link dla wygodnych: https://youtu.be/xYdPdo0rrkg?t=14m25s

Nic się nie rozwali, uszkodzi w skutek takiego działania? Pytam, bo z zaciskami obchodziłem się trochę jak z jajkiem, żeby nie porysować nic etc.
Bicio - 2017-12-07, 10:15
:
Nie wiem co on tam ma założone, szczotkę jakąś chyba. Do wyczyszczenia rowka, w który wchodzi uszczelniacz może i dobry patent zwłaszcza jeśli się utleniło. Miękka szczotka raczej nie zrobi szkód.
kmaj - 2017-12-08, 00:01
:
Ostasz napisał/a:
...Nic się nie rozwali, uszkodzi w skutek takiego działania? Pytam, bo z zaciskami obchodziłem się trochę jak z jajkiem, żeby nie porysować nic etc.


Powierzchniami współpracującymi są uszczelniacze i tłoczek.
Powierzchnię wewnętrzną zacisku można czyścić mechanicznie i to dość intensywnie - z uwagą aby nie zaokrąglić krawędzi rowka pod uszczelnienie.
dario9z - 2019-08-29, 07:14
:
Odgrzeję trochę.
Regenerowałem zacisk tylny w swoim Dominie.
Niestety tłoczek miał wżery.
Skorzystałem z rad i sposobu kolegi markus2884.
W IC zakupiłem zestawy:
AUTOFREN SEINSA
D4-852C (zestaw 2 szt. tłoczków), pojedynczy tłoczek D0-2522 nie był już dostępny
D4-482 (uszczelnienia)
Wszystko poskładane działa elegancko i napewno bedzie miało dłuższą żywotność.

Jeśli ktoś potrzebuje odsprzedam za symboliczne 20 zł tłoczek plus przesyłka (został mi z zestawu), trzeba dokupić tylko uszczelnienia D4-482 do kompletu.

Koszt takiej operacji wychodzi 1/3, 1/2 ceny zestawu Tourmaxa. :-D
Marekmarek - 2020-09-20, 21:10
:
A ja miałem jeden tłoczek czysty i lekko chodzący, drugi brudny i słabo chodzący. Hamulec był hmm... uczył mnie używać tyłu. Ale nie miałem dziś czasu porządnie ogarnąć, więc zdjąłem zacisk i nawet bez zdejmowania klocków przeczyściłem patyczkiem z płynem hamulcowym oba wysunięte trochę tłoczki. No i efekt taki, że pierwsze co zrobiłem to zablokowałem koło na asfalcie :D