Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - Ciężko pali, kopci, ga 1/4 nik?

dampsik - 2013-11-23, 19:58
: Temat postu: Ciężko pali, kopci, ga 1/4 nik?
Problem w mojej maszynie polega na tym, że czasami, raczej po dłuższym postoju ciężko pali. Czytałem w innych postach, że inni też mieli takie problemy i było to związane z odparowaniem paliwa z ga 1/4 nika.
Po odpaleniu często (ale nie jest to reguła) kopci niemiłosiernie na szaro-biało. Zapach spalin raczej nie jest od spalonego oleju, raczej czuć paliwem. Wiem, że może mieć na to wpływ włączone ssanie, ale to przesada, że pół ulicy jest zadymione. Po rozgrzaniu dymienie ustaje, nawet przy przegazówkach mocno nie dymi. Ostatnio wymieniłem uszczelke pokrywy zaworów i uszczelniacze zaworowe.
Podejrzewam, że ga 1/4 nik wymaga czyszczenia i regulacji, lub ma jakieś nieszczelności.
Pomijam lekkie stuki zaworów czy dekmpresatora, bo to chyba norma, która raczej nie ma wpływu na takie zachowanie się silnika jak u mnie.
2 pytania:
1. Czy jest sposób, żeby zapobiec temu odparowywaniu paliwa z ga 1/4 nika? (O ile to właśnie jest powód...)
2. Czy macie jakiś link, czy opis jak krok po kroku wyczyścić i wyregulować ga 1/4 nik? Ewentualnie na co zwrócić uwagę i co przy okazji warto wymienić, gdy bedę wyciągał ga 1/4 nik? Wolałbym po polsku ;-)
Raviking - 2013-11-23, 20:42
:
;-) http://hondadominator.pl/search.php
dampsik - 2013-11-23, 21:53
:
Raviking napisał/a:
;-) http://hondadominator.pl/search.php


??? nie rozumiem... to twoja opinia?
maniek - 2013-11-23, 21:59
:
samoobsługa

wprawie ciężkiego palenia po dłuższym postoju to przed zgaszeniem zakręć kranik wypali benzynę z ga 1/4 nika i nie będzie miało co wietrzeć
managa - 2013-11-23, 22:34
:
dampsik, panu Adminowi chodziło pewno o to, że te tematy wielokrotnie się powtarzały na forum ;-)
repek92 - 2013-11-24, 21:35
:
witam mam pytanie jak w xl 600 reguluje sie gazniki? tzn przed podjazdem jak dodam gazu ma taką chwile zastanowienia (ale to przy gwaltowny dodaniu gazu) i dopiero zaczyna sie wkrecac. troche mnie to wybija z rytmu i chiałbym to wyregulowac w jakis sposób
dampsik - 2013-11-24, 22:55
:
W forach zabawne jest to, ze zawsze trzeba coś szukać. Nawet jeżeli się nie da czegoś znale 1/4 ć i wspomina się o tym, i poszerza temat lub temat jest trochę inny niż już przerobiony to szanowni admini, jako guru, zawsze odsyłają do świetego "search". Jeżeli znalazłbym podpowied 1/4 to d..y bym nie zawracał.
Sorki za irytację ale przecież zadałem konkretne pytania. Jeżeli było wałkowane to poproszę o link.


EDYT: po 15min

maniek napisał/a:
samoobsługa

wprawie ciężkiego palenia po dłuższym postoju to przed zgaszeniem zakręć kranik wypali benzynę z ga 1/4 nika i nie będzie miało co wietrzeć


To już wyczytałem. Jestem ciekawy, czy da się temu zapobiec i odpalać normalnie. Wczoraj nie zakręciłem kranika i dziś odpalił normalnie. Tzn prawie normalnie, bo chmura dymu była znowu.
Chyba będę musiał zajżeć do ga 1/4 nika, bo dziś zaliczyłem taką glebę, że gdy ponownie ruszyłem domi trzymał 3 tyś obrotów. Po kilku kilometrach się unormowało, ale chyba coś jest nie tak. Swoja drogą zgięło sie mocwanie kierownicy :-x



Scaliłem posty - kmaj
kmaj - 2013-11-25, 00:47
:
dampsik napisał/a:
... Po rozgrzaniu dymienie ustaje, nawet przy przegazówkach mocno nie dymi. Ostatnio wymieniłem uszczelke pokrywy zaworów i uszczelniacze zaworowe...

Zostają jeszcze pierścienie - jakie zużycie oleju?


dampsik napisał/a:
2 pytania:
1. Czy jest sposób, żeby zapobiec temu odparowywaniu paliwa z ga 1/4 nika? (O ile to właśnie jest powód...)

Nie, w komorze pływakowej musi panować ciśnienie atmosferyczne. Dodatkowo kanały przelewowe zabezpieczają przed zalaniem całego ga 1/4 nika.
Wypalaj paliwo albo jeżeli ufasz na tyle pływakowi to zostawiaj odkręcone i zakręcaj tylko na dłuższe postoje w garażu.

dampsik napisał/a:
2. Czy macie jakiś link, czy opis jak krok po kroku wyczyścić i wyregulować ga 1/4 nik? Ewentualnie na co zwrócić uwagę i co przy okazji warto wymienić, gdy bedę wyciągał ga 1/4 nik? Wolałbym po polsku ;-)

Oczywiście:
Jak najłatwiej wyjąć ga 1/4 nik
Regulacja ga 1/4 nika i mieszanki
Ga 1/4 nik ssanie, iglica,
Ga 1/4 nik wymiana zamiana
Poziom paliwa w gazniku
Ga 1/4 nik mała membrana



dampsik napisał/a:
W forach zabawne jest to, ze zawsze trzeba coś szukać. Nawet jeżeli się nie da czegoś znale 1/4 ć i wspomina się o tym, i poszerza temat lub temat jest trochę inny niż już przerobiony to szanowni admini, jako guru, zawsze odsyłają do świetego "search". Jeżeli znalazłbym podpowied 1/4 to d..y bym nie zawracał.
Sorki za irytację ale przecież zadałem konkretne pytania. Jeżeli było wałkowane to poproszę o link.

LINK :mrgreen:
Szukać by nie zaśmiecać.
Da się znale 1/4 ć ;-) jeżeli "szukajka" Cie zawodzi :?: to przeglądaj tematy na forach. Np. szukasz info o ga 1/4 niku, no to działy "REGULACJE i USTAWIENIA" oraz "ZASILANIE I WYDECH" czasem "RÓŻNE" - przeglądasz nazwy tematów i zawsze coś się znajdzie.
Nie dziw się adminowi bo tematów o dymieniu i ga 1/4 niku jest już kilka.

dampsik napisał/a:
EDYT: po 15min
maniek napisał/a:
samoobsługa

wprawie ciężkiego palenia po dłuższym postoju to przed zgaszeniem zakręć kranik wypali benzynę z ga 1/4 nika i nie będzie miało co wietrzeć


To już wyczytałem. Jestem ciekawy, czy da się temu zapobiec i odpalać normalnie. Wczoraj nie zakręciłem kranika i dziś odpalił normalnie. Tzn prawie normalnie, bo chmura dymu była znowu...

Tematy o dymieniu:
Dymienie z rur
Dymienie przy rozruchu zimnego silnika ...itd


dampsik napisał/a:
Chyba będę musiał zajżeć do ga 1/4 nika, bo dziś zaliczyłem taką glebę, że gdy ponownie ruszyłem domi trzymał 3 tyś obrotów. Po kilku kilometrach się unormowało, ale chyba coś jest nie tak. Swoja drogą zgięło sie mocwanie kierownicy :-x

Jak wygląda nagar na świecy? W jakim stanie jest filtr powietrza? Kiedy ostatni raz wymieniałeś te elementy?
Sprawd 1/4 linkę ssania czy się nie zaczepia, czy odbija do końca - jakie masz spalanie?
Jeżeli regulacja Ci nie pomoże to czyść ga 1/4 nik.
Poczytaj jeszcze to:
Problem z odpalaniem po dłuuugim postoju.
Ciężko pali jak jest zimny
Kolejny problem z odpaleniem Dominator nie odpala na zimno Domino ciężko pali
nx-rider - 2013-11-25, 07:13
:
dampsik napisał/a:
szanowni admini, jako guru, zawsze odsyłają do świetego "search".


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
dampsik masz u mnie pifko ;-)
slawi2006 - 2013-11-25, 10:27
:
U mnie też tak dymiło nie dymiło i się okazało :

1.Przemieszczające się gniazdo zaworowe w głowicy (stuki w silniku)
http://www.youtube.com/watch?v=Dh8_MylynTk
2.Podpalone zawory.
3.Sztywne uszczelniacze zaworowe.

Moim zdaniem jeżeli to nie jest ga 1/4 nik to najlepiej zerknąć od razu do głowicy i tłoczyska , bo pó 1/4 niej narobi mambarasu.