Honda NX 650 Dominator

INNE MOTOCYKLE - Na co zamienić Dominatora ?

MaciekTOS - 2013-08-24, 23:19
: Temat postu: Na co zamienić Dominatora ?
Głupie pytanie , jednoznaczna odpowiedz na nic ;) No ale stało się Dominatory się wykruszają , na co zamieniacie ? Afryki ? Tenery ? Big ? .Idąc tokiem myślenie czegoś w jednym cylindrze nowa Tenera 660 ale finansowo odpada , ktm 690 adventure kusi :lol:
Macie jakieś swoje inne przemyślenia ?
P.S
Jak by Dominator się nie psuł po primo ! I miał 6 biegów 10 KM więcej to mógłbym je 1/4 dzić i je 1/4 dzić :mrgreen:
Paweł - 2013-08-25, 00:32
:
Zależy w jakich warunkach się kto porusza. Dominator świetnie daje radę w terenie, chyba najlepiej z "nielekkich" enduro. Africa Twin nadaje się do wszystkiego i do niczego, jest nie do zabicia, chyba że nad silnikiem znajduje się kompletny idiota czy ktoś antytechniczny. O Transalpie można powiedzieć to samo, z tym że nie nadaje się tak w teren, mimo mniejszej masy zawieszenie nie wyrabia. Można się mścić nad nim i może to nie 1/4 le wychodzić nawet, ale idąc dalej w rozważaniach 50KM TA jest strasznie niewyspanych. Bawisz się manetką i nic się nie dzieje, Dominator się chętniej zbiera z miejsca. Dalej SuperTenere 750.. Sprzęt z założenia bardzo fajny, gorzej z rzeczywistością. Wydawałoby się: bezawaryjny.. Otóż lata dotknęły i ten motocykl, pękająca rama, połowa silników do remontu przynajmniej góry silnika, bardzo niemiła cecha tego motocykla: hamulce, a właściwie zwalniacze, do tego strasznie miękkie zawieszenie, strasznie skomplikowane ga 1/4 niki w porównaniu do innych japońców.. Moc całkiem przyjemna, tylko trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czego oczekujemy od sprzętu. W tym momencie kończy się lista motocykli, z którymi obcowałem dłuższy czas na co dzień. Osobiście w teren rozważałbym opcję Suzuki DR 650 SE oraz DRZ 400. Na asfalt i ewentualne szutry Africa Twin RD04 albo RD07, nic nie palące (na wtrysku) Suzuki DL 650 i nową Tenerkę 660. Typowo na asfalt VFR 750/800, ewentualnie jakiś sławny plastik, ale nie wypowiadam się dalej w tej kwestii, bo to nie moja bajka :) Jeszcze jako motocykl do wszystkiego warto wspomnieć o BMW GS 1100/1150. Jak widać jest w czym wybierać, tylko kwestia finansowa ma tu największe znaczenie.
wojtekk - 2013-08-25, 06:43
:
MaciekTOS, zadaj sobie pytanie czy wykorzystujesz choć 70% mocy dominatora i połowę jego możliwości?
Myślisz że 10 kucyków więcej i 6 bieg coś pomoże?
Dominika musiałeś trafić opłakanego jak się cały czas psuje,, albo masz słabego mechanika.
Jeżeli chcesz śmigać po asfalcie kup szlifierkę z 6 biegami a jak po błocie to coś wagowo lżejszego i nie koniecznie mocniejszego. Możesz też zapodać jakieś 2t 250 i będziesz posr....y.
MaciekTOS - 2013-08-25, 12:22
:
wojtekk napisał/a:
MaciekTOS, zadaj sobie pytanie czy wykorzystujesz choć 70% mocy dominatora i połowę jego możliwości?
Myślisz że 10 kucyków więcej i 6 bieg coś pomoże?
Dominika musiałeś trafić opłakanego jak się cały czas psuje,, albo masz słabego mechanika.
Jeżeli chcesz śmigać po asfalcie kup szlifierkę z 6 biegami a jak po błocie to coś wagowo lżejszego i nie koniecznie mocniejszego. Możesz też zapodać jakieś 2t 250 i będziesz posr....y.


10 kucyków i 6 bieg pomogły by bardzo i uczyniły by ten motor naprawdę dobrym złotym środkiem .Moc jest ale czasem jej braknie 6 bieg na trasie byłby zbawienny dla silnika i prędkości przelotowych .Trafiłem dobrego - potem okazał się opłakany fakt :mrgreen: . Nie chodzi mi o szlifierki i full crossy , tylko o typowego następce Dominatora wiadomo że bardziej lub mniej terenowego , albo bardziej na trasę ale to już wg upodobań
madart - 2013-08-25, 15:16
:
te610
fiacik69 - 2013-08-25, 18:14
:
tez sie zastanawiam na co zmienic , ale jak wsiade i pojezdze to czuje ze ma u mnie dozywocie... lycha na 2 i przelatuje nad torami na 1 kole brraałłłłł !!!
wojtekk - 2013-08-25, 18:22
:
XR 650 :mrgreen:
mbx - 2013-08-25, 19:09
:
na innego dominatora :!: :!: :!:
Raviking - 2013-08-25, 19:27
:
mbx napisał/a:
na innego dominatora :!: :!: :!:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
cubiacus - 2013-08-25, 19:50
:
zależy do czeg :-P jak ustaliliśmy dziś z Demolką, trzeba mieć z 4 moto przynajmniej, żeby każdym się cieszyć na 100% :-D
wojtekk - 2013-08-25, 20:02
:
cubiacus, dokładnie jak piszesz.
Raviking - 2013-08-25, 20:22
:
tak naprawde to 7 , po jednym na każdy dzień tygodnia :mrgreen:
Paweł - 2013-08-25, 23:12
:
wojtekk napisał/a:
XR 650 :mrgreen:
Koniecznie XR650R :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jak już odpalisz to pojedziesz prosto na giełdę, żeby kto inny katował buty xD
mbx - 2013-08-26, 19:06
:
Raviking napisał/a:
tak naprawde to 7 , po jednym na każdy dzień tygodnia :mrgreen:



tylko jaki na niedziele ???
Paweł - 2013-08-27, 07:48
:
mbx napisał/a:
Raviking napisał/a:
tak naprawde to 7 , po jednym na każdy dzień tygodnia :mrgreen:



tylko jaki na niedziele ???

Virago :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
nx-rider - 2013-08-27, 08:10
:
Paweł napisał/a:

tylko jaki na niedziele ???

Virago :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


no pewnie, virago będzie SUPER dla amatorów OFFU
https://www.youtube.com/watch?v=FL0pOLCiWTM
wojtekk - 2013-08-27, 08:17
:
Ja pier.... Ludziska to jednak mają pomysły. nx-rider, gdzie ty ten film znalazłeś hahaha
Habit - 2013-08-27, 08:29
:
albo r1 :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=A0d3B7MPqUg
kmaj - 2013-08-27, 08:34
:
Jak dla mnie następny do kolekcji powinien mieć więcej niż jeden cylinder i chłodzenie cieczą ;-)
cubiacus - 2013-08-27, 08:44
:
dokładnie, zależy do czego :-D

jak turystyka - to pewnie wszyscy się zgodzą na Afrę/Tereskę;
jak w teren to coś o niebo lżejszego i z zawiechą (i nie piszcie, że krosy to zło - trza się przejechać i zobaczyć co to w terenie potrafi:-P choć sam wolę lekkie enduraki)
jak do zabawy koło płota to trial :-D
jak na asfalt to przynajmniej TDM/VFR/Strom

ale, jak ktoś woli uniwersalne moto, to po co zmieniać :-P
wojtekk - 2013-08-27, 11:45
:
habit, czego to ludzie nie wymyślą.
cubiacus, je 1/4 dziłem crossem kiedyś i jak wsiadam na domina i błoto to mnie ciary przechodzą. Wiesz o czym piszę? hehe
Agathocles - 2013-08-27, 18:34
:
cubiacus napisał/a:
zależy do czeg :-P jak ustaliliśmy dziś z Demolką, trzeba mieć z 4 moto przynajmniej, żeby każdym się cieszyć na 100% :-D

Bullshit, mam 2 a i tak jezdze tylko na jednym :-P
mbx - 2013-08-27, 18:47
:
a mi wystarczyły by 3
Agathocles - 2013-08-27, 20:48
:
To jest wszystko fajne dopóki we wszystkich nie trzeba zmienić oleju i filtrów na wiosnę. :mrgreen:
wojtekk - 2013-08-28, 07:31
:
Agathocles, jak by było człowieka stać na 3 to i było by stać na części.
Swoją drogą jeszcze trzeba mieć czas na jazdę.
Bolo - 2013-08-28, 09:41
:
A co towarzystwo sądzi o Suzuki DR Big 800 ?? Jakieś doświadczenia ??
MaciekTOS - 2013-08-28, 10:23
:
Bolo napisał/a:
A co towarzystwo sądzi o Suzuki DR Big 800 ?? Jakieś doświadczenia ??


O właśnie To mi się podoba :mrgreen: , jest człowiek co zjadł zęby na tym kulka ?
Africa ?
Super Tenere ?
Big ?

Najbardziej w teren chyba big nie ? , chociaż wagowo różnic dużych nie ma ...
wojtekk - 2013-08-28, 10:47
:
Bolo, cześć lepiej pisz jak tam dominator.
Swoją drogą bigos jest ciekawym singlem.
cubiacus - 2013-08-28, 16:36
:
No tak, tylko co to za zmiana :-D ? Ani mocniejszy/do wagi, ani lepszy w teren - pokombinuj dokładnie do czego chcesz, i zmień tak żeby poczuć różnicę :-D albo mocniej w trasę albo w teren albo do zabawy koło domu - wtedy poszukaj modeli :-D

ja przy zmianie na TT miałem wytyczne: lżejszy (ze 180 na 130kg), rzadziej olej (teraz mam co 6tys.), kuloodporny (silnik od XT, wszystko mechaniczne bez udziwnień, elektryka minimum), lepsza zawiecha (po 28cm, oba regulowane) - i mam :-D na dzień dzisiejszy lepszego w tej cenie chyba nie ma :-D
Bolo - 2013-08-28, 19:21
:
wojtekk, Wciąż czekam na info z firmy "głowicowej" (sezon urlopowy) ale mam nadzieję, że do Rogacza się uda poskładać.
wojtekk - 2013-08-28, 21:09
:
cubiacus, to samo chciałem napisać o bigu. Dominator będzie przyspieszał podobnie a lżejszy. W trasę lepszy bigos.
TT piękna sprawa.
Bolo, no fajnie by było jak najprędzej. Pozdrawiam.
nx-rider - 2013-08-30, 14:00
:
Pytanie do szanownego grona
Czy ktoś miał styczność s Yamaszką XT ?
Pytam bo zanim kupiłem Domina strasznie się na nią napalałem
MaciekTOS - 2013-08-31, 09:59
:
Mało tego na allegro , ale popatrz na słynnego Yeuop'a swoją starą XT kręci już chyba 2 licznik , jak nie 3 albo 4 .Był tym w Mongolii i to chyba mówi samo za siebie
http://advrider.com/forum...t=525354&page=5
i jezdzi dalej
http://advrider.com/forums/showthread.php?t=901392
:mrgreen:
Bolo - 2013-08-31, 11:01
:
Też mi w głowie siedzi taka myśl żeby zmienić dominatorka na coś w czym nie będę musiał co sezon robić głowicy :/
Najchętniej kupiłbym drugi motor, bo dominator jest świetny i nie chcę się go pozbywać.
Docelowo jestem nastawiony na Africę (jak uzbieram $) lecz ostatnio chodzą mi po głowie inne motorki.
Co sądzicie o BMW F650 GS ??
Rocznikowo młodszy od Afry i tańszy (nieco).
Raviking - 2013-08-31, 11:20
:
Bolo, f650 całkiem całkiem,
XR 650 R to jest to czego ja potrzebuje :mrgreen:
cubiacus - 2013-08-31, 12:06
:
Hehe, jak w trasę i off jednocześnie, to tylko TTR 600, tylko roczniki koło 2000 roku - moto idealne :-P Czemu?
- moc jak Domino a tylko 130 wagi
- zawias o niebo lepszy
- olej co 6tys.
- silnik z XTki bez przeróbek przez co części w bród wszędzie i na końcu świata każdy mechanik naprawi
- cena w zasięgu :-D
Jak mi się znudzi TT ka i zostanie trochę jurków oczywiście:-D

PS Czemu nie XRa (chociaż KOCHAM Hondę:-D - nawet gdybym miał cash:
- mało wszystkiego - modeli, części zamiennych; trza się do USA przenieść
- serwis co 1500:(
- moto na długie szutry głównie - gdzie tam nasze offowanie po Beskidzie lub Podhalu :-P
wojtekk - 2013-08-31, 13:24
:
Xt ładna. Nigdy nie miałem okazji się karnąć. Ciekawe jaka różnica w mocy realnie do domina.
Yukikaze - 2013-09-01, 08:31
:
A mi po głowie chodzi TAKIE CO? ;-)
wojtekk - 2013-09-01, 08:43
:
yukikaze, haha tu trzeba by było troszkę dopłacić.
Yukikaze - 2013-09-01, 11:54
:
wojtekk napisał/a:
yukikaze, haha tu trzeba by było troszkę dopłacić.

wojtekk biorę to pod uwagę :mrgreen:
wojtekk - 2013-09-01, 13:17
:
yukikaze, piękna maszynka.
cubiacus - 2013-09-01, 14:04
:
dokładnie, naprawdę super i nie jeden na niej choruje na tym forum:-D

ale widzisz siebie jak jedziesz nią po błocie lub kamienistym podje 1/4 dzie... ja bym wtedy brał rower w off :-P
elfeti - 2013-09-01, 18:55
:
Dominatora mam niedługo ale jak zmienię a raczej nabędę kolejny motocykl (szkoda się pozbywać Hondy) to będzie to XTZ 660... wygląda, je 1/4 dzi, trwały (właśnie znajomy z Mongolii wrócił - prawie 30 tys. km, ani razu nie miał z nią problemu...) i wygodny, do tego nie ma ceny jak BMW... i kupa akcesoryjnych dodatków.
Bolo - 2013-09-01, 19:28
:


Ahhh....
MaciekTOS - 2013-09-03, 11:15
:
A co myślicie o
http://otomoto.pl/yamaha-xtz-660-M3781734.html miał ktoś doczynienia ?
Poprzednik tej 660-tki o której tak wszyscy marzą ale na nową trzeba przerzucić 20 tys :-?

Ciekawe ile to waży ...
elfeti - 2013-09-03, 11:42
:
Za nową tak jak szukam czasami 17k min trzeba dać... chociaż można mieć "fart" kumpel kupił jedną z tych (z miesiąc temu) www.voltamundo.pl 2012, z nowym silnikiem wymienionym już w Polsce, na gwarancji, full dodatków touratech, kufryx3 za niecałe 18k ;) parę rys miała ale do czego jest enduro...

ja za to chciałem oglądać tą: http://otomoto.pl/yamaha-...l-M3633685.html ale nie mam kiedy a już trochę jest na allegro... na razie Dominator musi starczyć :P
ptasiu - 2013-09-03, 14:53
:
yukikaze napisał/a:
A mi po głowie chodzi TAKIE CO? ;-)


A mnie takie cóś:
wojtekk - 2013-09-04, 09:48
:
ptasiu, to bardziej DT niż XT bo to 2 suw.
Habit - 2013-09-04, 22:41
:
Ważnie, że ma karabin i można strzelać do debili co myślą "zdąże wyjechać"
a że 2t... to jak w niedziele przepalasz, to sąsiedzi myślą, że trawe kosisz :mrgreen:
fiacik69 - 2013-09-05, 08:13
:
elfeti, za 7700 to bym juz afryki szukal ... no ale jak kto lubi
wojtekk - 2013-09-05, 08:23
:
habit, ja tam uwielbiam 2T.
ArturS - 2013-09-09, 11:12
:
fiacik69 napisał/a:
elfeti, za 7700 to bym juz afryki szukal ... no ale jak kto lubi

No jak ktoś lubi bardziej zjechać w offa, to kilogramy się liczą. Nie bez powodu wielu czarnuchów przesiada się na XT600 i DR650SE. Ja stojąc przed takim dylematem celowo wybrałem ostatni wypust XT600Z, bo w porównaniu do XTZ660:
- większy baniak (23l)
- lepszy zawias
- mniejsza waga
- chłodzony powietrzem
Nowszy XT600, czyli 3TB ma już znacznie gorszy zawias, trzeba kombinować większy zbiornik, ma stalowe felgi i kilka innych "udogodnień" wprowadzonych przez księgowych :evil: A no i 3TB jest niższy - dlatego kupiłem taki dla żony ;)
XT600 vs. NX650 - zapewne dominator jedzie, pewnie demon prędkości to nie jest, ale jednak. XT600 się przesuwa :-P Po przesiadce z KLE 500 miałem wrażenie, że ciągnę przyczepkę i to załadowaną ;) XTZ660 też demonem prędkości nie jest. No i waży już swoje, a z racji konstrukcji (plastic is fantastic), bez gmoli w teren ani rusz, więc dochodzą kolejne kilogramy, których pó 1/4 niej nikt nie liczy przekomarzając się nt. wagi motków :mrgreen:
elfeti - 2013-09-09, 11:55
:
fiacik69 napisał/a:
elfeti, za 7700 to bym juz afryki szukal ... no ale jak kto lubi


fiacik69 i pisze to ten co TDM 850 kupił :P Sorry za OT ;)
MaciekTOS - 2013-10-20, 15:51
:
Właśnie XT600Z fajny motor ale w zastąpieniu dominatora nie zda egzaminu , TDM nie przejdzie musi być coś w teren chociaż lekki :mrgreen: .Ogólnie myśl jest taka żeby moto przeważało nad Dominatorem na trasie , większe prędkości przelotowe , wygoda dla 2 osób , ochrona przed wiatrem i najważniejsze najtrudniejsze nie stracić właściwości terenowych , chod 1/4 wiadomo że na pewno ich ubędzie bo moto na pewno będzie cięższe :

Kasa 5-8 tys w zależności od stanu moto
I teraz Tak :
Super Tenere 750 , Afryka, Trampek , Big ? :roll:
ArturS - 2013-10-20, 20:25
:
Z powyższych, jak dla mnie:
- BIG fajny, ale to singiel starej daty, więc remont góry to przy pewnym przebiegu sprawa wręcz eksploatacyjna. Niby nic strasznego... ale nie w przypadku BIGa. O ile do NX, XT i wielu innych, tłoczystko to koszt 200-500zł, o tyle dla BIGa takie tanie zamienniki nie występują. Przyglądam się remontowi, który robi SituGS i szczena opada, jaka tam kasa na to idzie :-?
- Trampek, moim zdaniem również nie. Porównaj sobie prześwit NX vs. XL :-? Ale to moje zdanie ;) A prędkość przelotowa wcale nie będzie wyższa niż w NX.
Pozostają więc na polu bitwy dwa czołgi :mrgreen: Jeszcze z dwa lata temu można było rzec, że na afrę nie wystarczy, ale jej ceny poszły w dół, a Super Tenery w górę, więc brać co się lepszego trafi. Mi osobiście XTZ jakoś nie leży, choć długo na nią chorowałem. Każdy ma swoje wady i zalety, jakieś pękające ramy, czy zużywające się wałki zdawcze :->
MaciekTOS - 2013-10-20, 22:08
:
ArturS napisał/a:
Z powyższych, jak dla mnie:
- BIG fajny, ale to singiel starej daty, więc remont góry to przy pewnym przebiegu sprawa wręcz eksploatacyjna. Niby nic strasznego... ale nie w przypadku BIGa. O ile do NX, XT i wielu innych, tłoczystko to koszt 200-500zł, o tyle dla BIGa takie tanie zamienniki nie występują. Przyglądam się remontowi, który robi SituGS i szczena opada, jaka tam kasa na to idzie :-?
- Trampek, moim zdaniem również nie. Porównaj sobie prześwit NX vs. XL :-? Ale to moje zdanie ;) A prędkość przelotowa wcale nie będzie wyższa niż w NX.
Pozostają więc na polu bitwy dwa czołgi :mrgreen: Jeszcze z dwa lata temu można było rzec, że na afrę nie wystarczy, ale jej ceny poszły w dół, a Super Tenery w górę, więc brać co się lepszego trafi. Mi osobiście XTZ jakoś nie leży, choć długo na nią chorowałem. Każdy ma swoje wady i zalety, jakieś pękające ramy, czy zużywające się wałki zdawcze :->



To teraz mi popsułeś głowę z tymi remontami w bigu , na forum Dry jest temat z tym remontem SitaGS ? podrzucił byś linka ? ;-) No dobrze mówisz z tym prześwitem w trampku jak się patrzy to aż serce boli , Dominatorem przez tory przelatywałem po mału a XL bym się uwiesił jak nic . Problem by był rozwiązany Afrą ale jak ktoś to napisał ceny to "patologia".Fajna była Tenere na forum xtz ale chyba już sprzedana , Big big ciągnie w jeden cylinder .... :lol: Ale jak ma być więcej remontów niż w dominatorze , swoją drogą ktoś kojarzy ile wg producenta big i NX zrobi na tłoku ?
Paweł - 2013-10-20, 22:32
:
Twoje oczekiwania spełniłby Transalp 600 z zawieszeniem Afry, wbrew pozorom nie wychodzi tak drogo, a prowadzenie bajka. Tak się składa, że u mnie w domu przewinęły się: Transalp 600 (pó 1/4 niej z zawieszeniem przednim od afryki), Africa Twin RD04 (jest cały czas), SuperTenere 750 (jebła panewka i poszła w świat) i mój Dominator RD02 (94r). W ciężki teren im lżejszy tym lepszy, czyli Dominator, na dalsze trasy któraś z 750tek, ST ma przefajny silnik (póki chodzi), a Africa niezawodność i d 1/4 więk :mrgreen: , co do Transalpa to jest coś pomiędzy Afrą, a Dominatorem, jednak z zawieszeniem Afryki bije na głowę oba w/w motocykle jeśli chodzi o stosunek: niezawodności do prowadzenia w terenie (raczej nie mega ciężkim) i w kwestii charakterystyki pojazdu (2 tarcze z afry bardzo dają radę). Jedno jest pewne, warto trzymać się Hondy. Słabe punkty ST: słabe hamulce, miękkie zawieszenie, które nie ułatwia prowadzenia, pękająca rama z biegiem lat (głównie od jazdy w terenie i z pasażerem) i zależnie od sztuki głowica i ga 1/4 niki (mówię na podstawie ST brata), no i jak na moje dziwna pozycja, szeroko podnóżki, daleko kierownica od siodła. Niby po przyzwyczajeniu fajnie, ale osobiście wolę wyprostowaną pozycję. Chętnie odpowiem na pytania związane z tymi motocyklami, bo raczej dobrze znam każdy z nich ;) (przy okazji powiem, że dotyczy to również simsona, Aprilii Tuareg Wind 125 i Hondy Varadero 125.. i wiele innych :lol: :lol: )
ArturS - 2013-10-21, 06:58
:
MaciekTOS napisał/a:

To teraz mi popsułeś głowę z tymi remontami w bigu , na forum Dry jest temat z tym remontem SitaGS ? podrzucił byś linka ? ;-) Ale jak ma być więcej remontów niż w dominatorze , swoją drogą ktoś kojarzy ile wg producenta big i NX zrobi na tłoku ?

Tu masz temat: http://suzukidr.pl/forum/...=16&topic=17930
a tutaj jeszcze na advrider http://advrider.pl/viewtopic.php?f=16&t=13996 , gdzie zapytałem o koszta i odpowied 1/4 była taka
Remont - na razie u Hesslera wydałem na tłok, pierścienie, zawory i uszczelki 600Euro.

2200zł wydam w polskim serwisie na korbowód z łozyskiem i czopem, sworzeń tłokowy i łożyska wału korbowego.

Bo tego 298dolarów za sprzęgło rozrusznika.

Muszę także założyć nową pompę oleju....

Wyjdzie ze 7000zł za kapitalkę silnika.


Fakt, że jak Situ coś robi, to ma być lepiej niż z fabryki, ale wszystko powyższe jest właściwie nie do przeskoczenia. Szukałem tłoka do BIGa i zapomnij. O ile ceny w ASO Honda są do przyjęcia, o tyle Suzuki przechodzi wszystkich, a po ostatnim remoncie DR-Zty wyszło, że czasami sami nie wiedzą za ile coś mogą mieć - za prowadnicę zawora najpierw miało być 120zł, a ostatecznie wyszło, że jednak 220zł :shock: Pó 1/4 niej chcieliśmy jeszcze zaworek iglicowy ga 1/4 nika (tourmax niema), niby taka pierdołka, a oni, że 180zł :shock:

Super Tenere i Africa - w obu są takie same, czyli żadne. Yamaha zdaje się, że zrobiła głupotę określając sprawdzanie luzów zaworowych co jakiś kosmiczny przebieg (24, 40tys.km? nie pamiętam), a że w przypadku płytkowej regulacji luzy mają tendencje do zacieśniania się, to często jest już za pó 1/4 no - podparty zawór, to szybko wypalone gniazdo. Ramę w XTZ można wzmocnić, na forum xtz jest how-to. XTZ ma większy prześwit niż AT - sucha miska swoje robi.
Dalej idąc, wymiana oleum w AT co 12tys.km, w ST co 6tys.km - to z przymrużeniem oka, bo ST wypuścili na rynek jako niemal rajdówkę (w tamtych czasach przecież je 1/4 dziła w Dakarze), więc chyba na zapas, duży zapas. Podobnie jest w XTZ660, którą zastąpił XT660Z - poza wtryskiem silnik właściwie ten sam, ale w nowszym już spasowali i oleum wymienia się nie co 6, a co 10 czy 12tys. Mniejsza z tym.
Wałek zdawczy - w AT/TA cholera wie o co kaman, temat znany i nielubiany. W ST jak ktoś przyoszczędzi na nowej nakrętce zębatki, to ta po wyrobieniu uklepuje gwint na wałku i kończy się jak u mnie https://picasaweb.google.com/103421807895665750657/OutputShaft?noredirect=1# W AT/TA tylko wymiana wałka - to oczywiście ekstremalny przypadek, po prostu przy zakupie trzeba patrzeć. Jednak przez rok, jak prowadzę sklep moto, to miałem takich przypadków 3szt., więc bagatelizować nie można :-|
Pozycja na moto - na AT nie jechałem, ale na postoju stanąłem na podnóżkach i było ok. W ST jest podobnie jak u mnie w XT600Z, czyli cholernie szeroko, jak na spasionym koniu i na fabrycznych podnóżkach stoi na ich krawędzi. Dla mnie to porażka, szczególnie po KLE 500, w którym ergonomia była idealna. Do tego w ST wydaje się, jakby kierownica była jakoś zbyt daleko do przodu, ale ja mam krótkie witki, to pewnie nie dotyczy wyższych :roll: A no i ST jest wyższa w kanapie.
Trampek z afrykowym zawieszeniem - idzie w górę, robi się wysoki koń, co przy środku ciężkości V-ki robi się sporym problemem przy podnoszeniu z gleby. Mój wspólnik zrobił sobie taką ładną zmotę, tył AT, przód huśka (marzocchi 50mm), moto poszło w pigułę do góry, prześwit 30mm, ale jak ktoś nie ma więcej niż 185cm, to nóżki dyndają w powietrzu. Taki tramp, jak już trochę się przechyli od pionu, to gro 1/4 nie ciągnie w stronę gleby. Niestety ostatnio pewien debil postanowił popełnić lewoskręt tuż przed jadącą zmotą i stał się złom :evil:


Trampek nie rozwiązuje problemu prędkości przelotowej. Oczywiście można, ale i na dominatorze też można - V max mają właściwie taką samą.

Na Twoim miejscu poje 1/4 dziłbym jeszcze z rok czy dwa na NX, dozbierał kasę i kupił jakie LC8, F800GS, czy 800XC, w każdym razie żeby to po ogmolowaniu nie ważyło 260kg i faktycznie miało moc. Jak kupisz ST/AT, a lubisz teren, to szybko skończy się ogłoszeniem w dziale "sprzedam", albo jak to ostatnio bywa, w dziale "kupię" XT/NX/TT/DR.
MaciekTOS - 2013-10-21, 21:27
:
To z tą dostępnością części do biga mnie zmiotłeś totalnie :shock: , chcąc nie chcąc penie w okresie użytkowania chociażby 2 lat pewnie wyjdzie zrobić jakiś remont jak nie generalny to chociaż górę .Ale z takimi cenami i dostępnością to dziękuje :-? .Do Dominatora są cały czas tłoki na allegro Wossnera w granicach 550 zł nie jest to wielki wydatek robiąc remont silnika . a widze do biga używka 750 :shock: Suzuki dziękuje.Trampek na takim zawieszeniu to już jest coś :-) , ale tak jak mówisz mocy nie przybędzie za bardzo zmieni się tylko charakterystyka jej oddawania a na trasie klops .

Afra trzyma cene i nic nie zapowiada żeby były tańsze .Tenery w dobrym stanie też trzymają cene.Ale porównując gołą afre RD04 z napędem oponami na szrot bez wyposażenia za 7-8 tys , Można mieć ST 750 doinwestowane z kuframi itp więc wolał bym jednak to , była fajna tenera Trocina za grosze w pewnym stanie ale cóż sprzedana :-/ , jeszcze jedna rzecz która przechodzi na korzyść ST to w razie W przekładka silnika od TDMy bez większych problemów ;)

P.S chciałbym moto na dłuższy czas na 8-10 lat zanim się dorobie na GSa albo ADV 990
Raviking - 2013-10-22, 16:59
:
MaciekTOS, nie napiszs Ci za ile trafiłem afryke,żeby Cie nie wkurwiać ;-) ,co prawda musiałem porobić porządek z elektryką na przodzie(reflektory)plastiki były do "poskładania",opony do wymiany,wiadomo zestaw startowy(czyszczenie ga 1/4 ników,synchro,olej,filtry)

trzeba szukać,pytać i się trafi
wojtekk - 2013-10-22, 17:07
:
Raviking, słuchaj tylko MaciekTOS, z tego co widzę szuka czegoś jeszcze szybszego. Przynajmniej tak zrozumiałem. Nie wiem ale chyba rd03 jedzie podobnie do trampka a trampek za wolny dla kolegi :mrgreen: Reasumując kolega musi mieć coś typowo w pole i szlifierkę bo kompromisu nie znajdzie. Raviking, tobie to się trafiło jak ślepej kurce ziarnko :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Raviking - 2013-10-22, 17:11
:
Wiem,że mi się trafiło,nie tylko z afryką :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

czwórke za piątke można trafić :mrgreen:
wojtekk - 2013-10-22, 17:21
:
Raviking, kurka to chyba nie wiem gdzie.
mbx - 2013-10-22, 19:14
:
wojtekk napisał/a:
Raviking, słuchaj tylko MaciekTOS, z tego co widzę szuka czegoś jeszcze szybszego. Przynajmniej tak zrozumiałem. Nie wiem ale chyba rd03 jedzie podobnie do trampka a trampek za wolny dla kolegi :mrgreen: Reasumując kolega musi mieć coś typowo w pole i szlifierkę bo kompromisu nie znajdzie. Raviking, tobie to się trafiło jak ślepej kurce ziarnko :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

WOJTEK to niech kolega to zobaczy

dla mnie ideały
wojtekk - 2013-10-22, 19:22
:
mbx, właśnie w innym temacie dziś pisałem na temat tego projektu dominatora temat "zdjęcia" nie podoba mi się to ani grama.
managa - 2013-10-22, 19:33
:
mbx, tylko na pewno na żadnego z powyższych nie zmieni, bo nie istnieją ;-)
mbx - 2013-10-22, 20:07
:
managa napisał/a:
mbx, tylko na pewno na żadnego z powyższych nie zmieni, bo nie istnieją ;-)

Aga poczekamy zobaczymy będą ale nie może takie

a co do KTM-a to ten jest:
wojtekk - 2013-10-22, 20:29
:
mbx, no ten całkiem ładniejszy niż te wyżej. Jak to gdzieś wyczytałem to nie honda i nie dominator :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tak na serio to mi dominik wystarcza i nie musi lecieć ani 200 ani 150 bo i tak takimi prędkościami się nie przemieszczam i nie zamierzam.
MaciekTOS - 2013-10-22, 21:15
:
Cytat:

MaciekTOS, nie napiszs Ci za ile trafiłem afryke,żeby Cie nie wkurwiać ;-) ,co prawda musiałem porobić porządek z elektryką na przodzie(reflektory)plastiki były do "poskładania",opony do wymiany,wiadomo zestaw startowy(czyszczenie ga 1/4 ników,synchro,olej,filtry)

trzeba szukać,pytać i się trafi


To lepiej nie mów :mrgreen: , w sumie to i tak już jestem wkurwiony :-P napisz chociaż pierwszą cyfrę , No rd04 za 5 tys to już mi się bardzo podoba .Zejd 1/4 my na ziemie z tymi KTMami nie dla psa kiełbasa jak na razie ;-)

wojtekk napisał/a:
Raviking, słuchaj tylko MaciekTOS, z tego co widzę szuka czegoś jeszcze szybszego. Przynajmniej tak zrozumiałem. Nie wiem ale chyba rd03 jedzie podobnie do trampka a trampek za wolny dla kolegi :mrgreen: Reasumując kolega musi mieć coś typowo w pole i szlifierkę bo kompromisu nie znajdzie. Raviking, tobie to się trafiło jak ślepej kurce ziarnko :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Jeszcze szybszego , no fakt prędość przelotowa 80-90 na trasie 600-800 km to można usnąć .Szlifierki nie szukam kompletnie , nie musze mieć szlifierki i coś typowo w pole bo ani to ani to jest jest praktyczne i wygodnę ;) .Każdy mówi że moto uniwersalne nie istnieje , Dominator jest w dużym stopniu uniwersalny . Z małymi ale :Na trasie w 2 osoby słaba prękość plus ochrona przed wiatrem znikoma , większa kanapa więcej KM i wszystko by było super zostając przy aspiracjach terenowych jakie ma dominator :-D
wojtekk - 2013-10-23, 07:46
:
MaciekTOS, zawsze możesz jechać 120 na trasie. Kto Ci broni? Wysoka szyba i tyle.
U ciebie obstawiam jednak XTZ bo zapier.... wygląda i własności ma. Cena też jest znośna. Afra bardziej niezawodna ponoć ale dostać w dobrych pieniądzach w dobrym stanie graniczy z cudem. Trampek hmmm też w trasie możesz 130-140 lecieć myślę ale niech się może Kolega Żuczek wypowie. Zawias jak piszą możesz zmotać. Wybór należy do Ciebie. W zimie łatwiej coś dostać w lepszych pieniądzach.
Gigol - 2013-10-24, 09:51
:
MBX widziales gdzies na naszych aukcjach Kata SE ? :P coś ciezko wyrwac tylko na DE co najblizej
mbx - 2013-10-25, 20:16
:
Gigol, 5km ode mnie w długołęce jest salon KTM-a są tam wszystkie ,jak mnie mój domi wkórwia to go tam zabieram i pokazuje mu na co go mogę zamienić w każdej chwili :twisted: :twisted: :twisted:
Alibaba - 2013-10-25, 20:29
:
mbx, brawo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gigol - 2013-10-27, 12:34
:
MIalem na mysli uzywki :D , nie strasz Domina :D
Bicio - 2013-10-27, 22:23
:
Temat rzeka :D Afryka fajny motór tylko trzeba poszukać trochę żeby coś w sensownych pieniądzach kupić. W offie idzie i niezajebliwy, a przelotowki 140-150 nie męczą. Ból jest jak musisz ją 20 raz targać z gleby (po prostu kondychę trzeba mieć), ale no jakieś wyrzeczenia trzeba poczynić jak się nie ma kasy na dwa moto. Dla mnie afryka bardzo uniwersalna i do wszystkiego a nie do niczego ;)

A jakbym miał zmieniać na lżejszy to tylko na coś takiego:

http://suchen.mobile.de/m...Features=EXPORT
Agathocles - 2013-11-14, 10:49
:
kup KTM! przyjedziemy popatrzec jak placzesz :lol:
wojtekk - 2013-11-14, 11:40
:
Agathocles, moim zdaniem jak KTM to tylko w 2T.
Alibaba - 2013-11-14, 22:09
:
Zamień Dominatora na Hondę NX 650 ;-)
kmaj - 2013-11-15, 00:27
:

Habit - 2013-11-15, 14:06
:
Cytat:

kup KTM! przyjedziemy popatrzec jak placzesz :lol:


Alibaba napisał/a:
Zamień Dominatora na Hondę NX 650 ;-)



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
MaciekTOS - 2013-11-15, 16:33
:
kmaj napisał/a:
Obrazek


O to jest konkretna propozycja :mrgreen: , niestety nierealna finansowo :oops:
Agathocles - 2013-11-25, 17:56
:
wojtekk napisał/a:
Agathocles, moim zdaniem jak KTM to tylko w 2T.


a moim zdaniem jak wycieczka KTMem to jedynie w takie miejsca: https://maps.google.com/maps?q=bohumin+vykup+srotu&hl=en&ll=49.781264,18.415833&spn=0.734226,2.113495&sll=49.815004,18.257668&sspn=0.011464,0.033023&t=h&doflg=ptk&hq=vykup+srotu&hnear=Novy+Bohumin,+Czech+Republic&z=10
kmaj - 2013-11-25, 19:23
:
Wykup żelaza :-)

Chyba trzeba będzie założyć temat o KTM - ciekawią mnie powody dla których ludziska tak od nich uciekają :?:
Yukikaze - 2013-11-26, 12:41
:
kmaj napisał/a:
Wykup żelaza :-)

Chyba trzeba będzie założyć temat o KTM - ciekawią mnie powody dla których ludziska tak od nich uciekają :?:


Popieram dwoma rencyma :mrgreen:
ptasiu - 2013-11-26, 14:43
:
kmaj napisał/a:
ciekawią mnie powody dla których ludziska tak od nich uciekają :?:


Nie wiem, dlaczego, ale udało mi się znale 1/4 ć to:
managa - 2013-11-26, 15:04
:
Jakby ktoś nie zauważył, powstał wątek poświęcony wyłącznie KTMom -> http://hondadominator.pl/viewtopic.php?p=24209
MaciekTOS - 2013-12-18, 09:08
:
A co byście powiedzieli na KLE 500 ? Kierowniczka jezdziła z tym gangiem :-P
Ale w teren chyba nie zabardzo to , ale na trasę już powinno być lepiej , silnik jak w GPZ typowej szosówki .Co myślicie ?
P.S Dopadła mnie depresja Dominatorowa po yyy 5 miesiącach :-?
slawi2006 - 2013-12-18, 09:41
:
MaciekTOS, jak dla mnie Honda to Honda. Miałem okazje je 1/4 dzić Kle z 2000 r i jakoś zbytnio nie zrobiło na mnie wrażenia, wręcz odwrotnie. Jak w Dominie brakuje już czasem mocy to w Kle ..... . Ogólnie odniosłem wrażenie typu ( plastik fantastik ) Jak dla mnie przesiadać się z Dominatora na KLe jest trochu nie przemyślanym pomysłem. p.s to tylko moja sugestia.
managa - 2013-12-18, 12:33
:
Kierowniczka je 1/4 dziła z, ale nie na (nie dali mi :( ) i z tych doświadczeń ("towarzyskich") mogę tylko powiedzieć, że ten świszczący/gwiżdżący wydech jest nie do zniesienia! ;D
Demolka - 2013-12-18, 18:26
:
jak nie
http://youtu.be/GBqnPSowSnI

to najbardziej odjechane 2 moto w jednym :mrgreen:
http://youtu.be/4tGnc641sOk

Ale dla mnie to bajki.
Uważam, że kazdy motocykl, który dała nam fabryka, wręcz NALEŻY zmotać. Choćby i stopniowo, powoli, wraz z nabieraniem świadomości własnych wymagań. Zrobić z niego SWÓJ motocykl. Wyodrębnić i podkreślić cechy, które odpowiadają kierownikowi. Dla kogos to bedzie moc, dla kogoś wytrzymałość/trwałość, moze nawet ktoś lubi jak po prostu łądnie (?) wyglada :mrgreen:

Zamiast szukać zastępstwa, dlaczego nie włożyć pracy w stworzenie czegoś niepowtarzalnego? Ok, nie każdy ma czas, nie kazdy ma kasę. Dla chcącego nic trudnego. To chyba trzeba po prostu lubić ;-)
elfeti - 2013-12-18, 19:58
:
jeszcze zawsze można zamienić Dominatora na podrasowanego Dominatora :) i to za 1,7k euro :)




managa - 2013-12-18, 20:03
:
:-o :-o :-o :-o :-o :-o
CHCĘ GO!
Raviking - 2013-12-18, 20:04
:
Ja to bym zamienił na ST1100 :mrgreen:
elfeti - 2013-12-18, 20:08
:
managa napisał/a:
:-o :-o :-o :-o :-o :-o
CHCĘ GO!


http://www.moto.it/moto-u...tml?msg=5031847

Proszę bardzo, nawet taniej niż napisałem, transport da się załatwić :P chociaż nie wiem czy ogłoszenie nie dotyczy przebudowy :D
marizaga - 2013-12-19, 15:30
:
odnoszac sie do ceny z podanego linku, tez troche sledze rynek u naszych zachodnich sasiadow i musze stwierdzic, ze ceny NX sa znacznie wyzsze w DE niz w PL, na marginesie regula ta dotyczy praktycznie wszystkich modeli motocykli i samochodow. U nas ceny zanizaja wykonczone sprzety, ktore nastawiaja kupujacych na mozliwosci tanszego pozyskania danej marki pojazdu (a potem placz, ze trzeba konkretna sumke na przywrocenie do uzywalnosci). NX 650 w DE od Privatanbieter to cena okolo 2000 E po negocjacjach dla ofert z grudnia na mobile.de
spojrzcie na mlody egzemplarz z przebiegiem 10 tys, http://suchen.mobile.de/m...n=ONLY_FSBO_ADS
Bicio - 2013-12-26, 10:59
:
Demolka napisał/a:
jak nie
http://youtu.be/GBqnPSowSnI

to najbardziej odjechane 2 moto w jednym :mrgreen:
http://youtu.be/4tGnc641sOk

Ale dla mnie to bajki.
Uważam, że kazdy motocykl, który dała nam fabryka, wręcz NALEŻY zmotać. Choćby i stopniowo, powoli, wraz z nabieraniem świadomości własnych wymagań. Zrobić z niego SWÓJ motocykl. Wyodrębnić i podkreślić cechy, które odpowiadają kierownikowi. Dla kogos to bedzie moc, dla kogoś wytrzymałość/trwałość, moze nawet ktoś lubi jak po prostu łądnie (?) wyglada :mrgreen:

Zamiast szukać zastępstwa, dlaczego nie włożyć pracy w stworzenie czegoś niepowtarzalnego? Ok, nie każdy ma czas, nie kazdy ma kasę. Dla chcącego nic trudnego. To chyba trzeba po prostu lubić ;-)


Dokładnie, ja jak widzę nawet nowe moto w salonie to już się zastanawiam co bym zmienił. :D

A ten domin parę postów wyżej no zajebista zmota, brałbym :mrgreen:
Raviking - 2013-12-26, 11:11
:
Czyli wychodzi na to,że mojego zmotanego dominatora sprzedałem super tanio.
Mogłem na jebaju wystawić za 1700 E
mbx - 2014-03-01, 19:03
:
dominatora się nie zamienia ale jak ktoś chce to mam parę na zamianę
kmaj - 2014-03-03, 13:37
:
mbx, jaki jest model tej gwiazdy z pierwszego zdjęcia?
track99 - 2014-03-19, 20:21
:
jak dobrze pamiętam to honda monkey 50 , full wypas z elektrycznym rozrusznikiem i czterosuw. Dzwiek jak maly ciagnik :)
SRsima - 2014-06-17, 12:24
:
Dominator nie ma równych w swojej klasie :) i innych też nie :)
Gdyby ktoś zastanawiał się nad BMW
np.
http://www.bmw-motorrad.p...techniczne.html
moje zdanie po jazdach testowych brzmi: NIIIIIIIEEEEEEEE.
Jeśli ktoś myśli o terenie to w przypadku tego modelu mowa może byc tylko o lekkim...
Fajne plastiki, jakby z domieszka jakiegoś tworzywa... poza tym- jak dla mnie- tylko plastik.
adziad - 2014-06-17, 21:43
:
Nie zrozumiem po co im te podwójne błotniki z przodu?? To jest już chyba w celu podniesienia poziomu lansu do wyżyn, których nigdy nie dane mi będzie pojąć:D
nx-rider - 2014-11-07, 14:16
:
Dobra odgrzewam kotleta - w tym temacie niby wiele zostało napisane ale nie do końca w tą stronę która mnie interesuje. Dywagacje były przede wszystkim w kierunku motongów cięższych a ja potrzebuje wręcz przeciwnie zglebić temat.

Zacznę od tego że motorem praktycznie wcale nie jeżdżę po asfalcie bo się na nim nudzę a poza tym nie mam na to czasu.

Poszukuję następującego sprzętu:
- lżejszy niż Dominator :!:
- palony z rozrusznika :!:
- do jazdy w terenie (na razie słabo sobię radzę więc nie potrzebuję "wyczynówki" :!:
- z prawem do rejestracji :!:
- w budżecie około dominatorowym :!:

A teraz liczę że szanowne grono podrzuci mi kilka propozycji - po ich zebraniu będziemy (mam nadzieję) dywagować nad wszystkimi za i przeciw.

Nie żebym kogoś podpuszczał, ale liczę na Was :-P
Bicio - 2014-11-07, 15:38
:
Yamaha TT 600 E, jest szansa, że trafisz nie aż takiego trupa za 6 koła. Tak poza tym to albo będzie drożej albo będzie na kopkę.

XT600 E bym odpuścił od razu, strasznie nijaki, ciężkawy i mułowaty.
wojtekk - 2014-11-07, 19:17
:
Dawid jak chcesz w terenie to szukaj jakiegoś 2t i nie musi być rozrusznik bo tylko muskasz kopajkę i chodzi. JEst szansa na coś 250 z papierami i dupę urywa. Np. taka http://otomoto.pl/husqvarna-wr-250-M4181750.html
marizaga - 2014-11-10, 16:15
:
nx-rider napisał/a:
Dobra odgrzewam kotleta - w tym temacie niby wiele zostało napisane ale nie do końca w tą stronę która mnie interesuje. Dywagacje były przede wszystkim w kierunku motongów cięższych a ja potrzebuje wręcz przeciwnie zglebić temat.

Zacznę od tego że motorem praktycznie wcale nie jeżdżę po asfalcie bo się na nim nudzę a poza tym nie mam na to czasu.

Poszukuję następującego sprzętu:
- lżejszy niż Dominator :!:
- palony z rozrusznika :!:
- do jazdy w terenie (na razie słabo sobię radzę więc nie potrzebuję "wyczynówki" :!:
- z prawem do rejestracji :!:
- w budżecie około dominatorowym :!:

A teraz liczę że szanowne grono podrzuci mi kilka propozycji - po ich zebraniu będziemy (mam nadzieję) dywagować nad wszystkimi za i przeciw.

Nie żebym kogoś podpuszczał, ale liczę na Was :-P


Podobną ewolucję przechodzę, tak mi się zdaje, myślę nad dt 125R, ale na kopkę. Ceny jak na razie wysoko stoją, na koniec sezonu nawet wzrosły...
MaciekTOS - 2014-11-22, 15:27
:
Założyłem temat daaawno temu szukałem szczęścia - powiem wam szczerze nie znalazłem :mrgreen: .Miało być terenowo z pasażerem szybciej w trasie . Miałem kilka xtz 750 w stanie ( nie wiadomym ) i XJ 900 Diversion w stanie pewnym 100 % nie wiem teraz z perspektywy czasu czy rozum czy głupota , wybrałem XJ 900 .Fakt moto bezawaryjne bezobsługowe 8 miesięcy i jedyne co robię to leje paliwo ....

Ale dziś dopadła mnie ta chwila że to nie jest to :cry:
Trol - 2014-11-22, 16:05
:
bo to nie jest to !
tzn nie mam nic do xj 900 , ..... no właśnie...
madart - 2014-11-22, 18:14
:
a moze tak :)


MaciekTOS - 2014-11-23, 12:44
:
Może i tak jest :mrgreen: ale największy problem Money :-|
marizaga - 2015-01-13, 10:25
:
napotkalem takie oto ogloszenie. O ile nie wszystkie nowe/nowsze motocykle po erze Dominatora moga przypasc do gustu od strony disignu, tak ten wpadl mi w oko, podoba mi sie, taki ascetyczny transformer :) , moze przez to skromne malowanie. Podobne parametry do Domina. Czy to zatem mozliwy/godny nastepca Dominatora? Tylko ten worek z sianem jaki trzeba za niego zaplacic...
http://suchen.mobile.de/m...tml?origin=PARK
wojtekk - 2015-01-13, 11:17
:
Zajebista jest.
Oglądałem gdzieś porównanie do bmw gs 650 dakar i są podobne a bmw znajdziesz tańsze.
W teren nadają się mniej niż domi.
A i jest cięższa chyba dobrze o domina.
zuczek 38 - 2015-06-16, 21:32
:
W ostatni piątek byłem na testach KTM /a 1290 adventure ,ale że nie dotrwał do mojej próby z powodu cieknącego oleju z silnika dostałem na próbę właśnie Triumph Tiger 800 xcx właśnie takiego . I powiem że po przesiadce z mojego trampka z 94 r. którym w poprzednim tygodniu machnąłem 2300km po naszym kraju ,to Tiger był ciekawą odmianą ale do rzeczy . Gdy podjeżdżał do nas na testy było słychać jakby świst silnika z turbo dla mnie super ,chwila na przymiarki , trochę wyższy i bardziej rozbudowany z przodu ,poprostu kawał maszyny , pozycja wygodna nawet stojąc .Jazda to przyjemność mocy pod dostatkiem dość szybko skończyły mi się przełożenia , silniczek ochoczo przyśpiesza już na 6 przy 4500 obr/min ale bajka to 3/4 i cały zakres obrotów :witch: . Hamulce super przy nim to trampek nie ma hebli wcale tylko spowalniacze :lol: . Nie wiem jak by się sprzęt sprawdzał w terenie ale to już zależy do kierownika . Ogólnie rzec biorąc sprzęt przypadł mi do gustu jako Turystyk ale nie obawiałbym się mim poszaleć na mazurskich szutrach :ok:
Pominę jazdę KTM DUKE 125 bo to taki skuterek z zajebistymi heblami :mrgreen: :mrgreen:
adziad - 2015-06-16, 21:46
:
zuczek 38, na pewno widziałeś ale tak dla przypomnienia, że ponoć tigery potrafią:D

http://youtu.be/aTvYAcJOx3s?t=212
zuczek 38 - 2015-06-16, 21:59
:
adziad, dlatego piszę że kierownik ponad wszystko :-P .. ale że to testy i podpisujesz dwie strony ugody wypożyczenia to jak by ci kaganiec założyli :-) . Patryk jeździł Katem 1290 AD to mówi że to potwór 150 koni to już nie złe stadko do ogarnięcia . i sobie go chwalił . W Kani był jeden Tigerem i też sobie chwalił . Na pewno można w najbliższej przyszłości brać go pod uwagę na jakiś drugie moto
Bicio - 2015-06-17, 09:59
:
Też się przymierzałem do tigera 800xc na jakiś targach. Fajna pozycja za sterami i wydawał się poręczniejszy od Afryki. Ciekawi mnie jak tam jest z momentem z dołu no i plasticzki co odpadną po pierwszym offie to nie dla mnie :-D
danon42 - 2015-06-24, 11:11
:
Ja myślałem nad teresa 750, z plecaczkiem w dalsza trase w sam raz. Pomysł zamiany przychodzi i odchodzi co jakiś czas. Proszę więc wyleczcie mnie z tej choroby ! nie chcę rozstawać się z dominikiem :(
managa - 2015-06-24, 11:19
:
danon42, pamiętaj, że off jest zajebisty :-) Szczególnie Dominatorem :-)
Bicio - 2015-06-24, 14:41
:
Bolo pisze właśnie doktorat o układzie zasilania dużej XTZ więc jest w temacie :-D
tomekz - 2015-09-08, 20:41
:
Sprzedałem jeden świecący dyliżans i chciałbym dukaty zamienić na coś i na asfalt i na lekki teren w razie czego dla 2 osób. Do zabawy w pojedynkę zostaje dominator tylko muszę go trochę podreperować bo znowu to i tamto w lesie niedźwiedź odgryzł ;-)
Chciałbym coś co by trochę pociągnęło po czarnym (min z 80KM) ale żeby zawias miał skok podobny do Dominatora.
Nie jeździłem wieloma motocyklami, nie mam porównania...
Może ktoś z Was coś testował/ jeździł i podpowie co można brać pod uwagę.
Budżet 10-20, no ale jakby był jakiś zajebisty sprzęt to mogę trochę dołożyć.
Ostasz - 2015-09-09, 08:43
:
tomekz, ja ostatnio przelatałem 150 km po czarnym (ale serpentyny) w pojedynkę na Suzuki V-Strom 650, chyba z 2008 r.
Kucy to ma z 70, fajna pozycja za kierownicą (mam 1,8 m wzrostu) ale przede wszystkim silnik V-ka - rany, jak to równo szło z każdych obrotów, niskie, wysokie. Żadnych wibracji, żadnego "skakania".
Jakbym miał się przesiadać na coś innego, to na razie w temacie enduro Sztormiak wygrywa :-)

Nie wiem tylko czy ten rumak mieści się w budżecie.
tomekz - 2015-09-28, 21:30
:
Ostasz, oglądałem, jeździłem dl650 ale na asfalt wydawał mi się za słaby. Zdecydowałem się jednak na Aprilie ETV1000 Caponord. Mam założone narazie w niej nowe szosowe opony i w kopnym piachu słabo mi idzie ;-)
Oczywiście Dominator zostaje :-)
zuczek 38 - 2015-09-29, 18:10
:
tomekz, nie bądź taki pokaż motóra
tomekz - 2015-09-29, 20:57
:
To żadna konkurencja dla Dominatora ale można spokojnie zjechać z asfaltu w lekki teren, skoki zawieszenia 18cm, tył regulowany, zbiornik 25L , waga zalanego 250kg, 98KM.
Testowałem małego i dużego DL , litrowe wiadro a ten wynalazek najbardziej mi przypasił.
Na asfalcie idzie jak zły, v-max licznikowe 230 :-) 19 z przodu i 17 z tyłu, szprychy bez dętek.
Silnik Rotaxa i słychać dzwięki podobne jak w KTM-ach ale akurat silnik to podobno trwała konstrukcja :-) Pierdzieli się podobno elektryka (cewki, regulator napiecia itp ) oraz nieszczęsne złączki paliwowe które były przyczyną pożaru nie jednego motocykla :-(
Trzeba to ogarnąć, popoprawiać fabrykę i można śmiało śmigać. Czas pokaże czy to jest dobry wybór :-)
Poniżej foto zakupionego motóra:
hansel - 2015-09-30, 21:17
:
Fajne moto, gratki ;-) Gdzie kupowałeś? bo blachy z mojego regionu
tomekz - 2015-09-30, 23:12
:
Lubliniec.
Ostasz - 2015-10-01, 09:45
:
Bardzo ładna maszyna, gratki :-) Wygląda na bardziej "kanapową" niż V-Storm :-)
wojtekk - 2015-10-01, 09:50
:
Ładna, ładna i pewnie mega wygodna :->
tomekz - 2015-10-03, 18:15
:
Wygodny i bardzo uniwersalny. Jestem zadowolony z zakupu. Dziś pierwszy raz go podnosiłem i tragedii też nie ma :mrgreen:
Ostasz - 2015-11-17, 11:30
:
Słuchajcie, przejeździłem pół roku na Dominatorze i jest fajnie ale ostatnie tygodnie pokazały mi, że albo robię go pod off albo pod szosę – no tak fifty/fifty to się nie da, za dużo gleb :-P Dlatego Dominator w zimę przejdzie metamorfozę pod off :-D
Ponieważ robiąc prawo jazdy chorowałem na supermoto, i się nie wyleczyłem, to postanowiłem że zakupię również takiego „wścieklaczka”. W off jeżdżę tylko w weekendy, a lubię sobie wyskoczyć w tygodniu wieczorkiem na miasto, nawet jako taki „samotny wilk” ;-)

Trochę poczytałem i lista póki co ma 2 pozycje:
1) KTM 690 SMC 2008
2) Husqvarna SM 510R lub 610 z 2008

Może ktoś z Forumowiczów wie coś więcej o którymś z tych sprzętów? Ma znajomych z doświadczeniem na tych sprzętach? Ciekaw jestem jak to się ma vs. Dominator. Póki co miałem okazję pojeździć z posiadaczem Huśki 610 SM – fajne to :mrgreen:

Ewentualnie może kojarzycie inne supremociaki, które są warte uwagi i spełniają kryteria jak niżej:
A. Masa: na sucho mniejsza o min. 15 kg od Dominatora
B. Moc: liczba KM minimum zbliżona jak w Dominatorze
C. Budżet: powiedzmy, że do 15 tys. PLN z czego wyznaczam jakieś 2,5 tys. na naprawy „na start”. Czyli do wydania mam 12,5 tys. PLN.
D. Możliwość stosunkowo łatwego podmieniania kół SM na enduro (w moto z listy da się to podobno zrobić w 45 minut)
E. Opcjonalnie: preferowany wtrysk, z opcją modyfikacji map

PS. Na liście była jeszcze Yamaha WR450F zrobiona na SM ale serwis chyba mnie by zrujnował :-P
managa - 2015-11-17, 11:40
:
Hmm szukasz na asfalt dużo lżejszego motocykla niż Dominator, który ma być do offu.. Generalnie jest odwrotna tendencja, że to w teren ma być lekkie moto :-P Także wydaje mi się, że jak kupisz coś z powyższej listy, to Domino pójdzie na sprzedaż, a za tę kasę dokupisz sobie koła 21/18 na przekładkę ;-)
Ostasz - 2015-11-17, 13:38
:
managa napisał/a:
Także wydaje mi się, że jak kupisz coś z powyższej listy, to Domino pójdzie na sprzedaż, a za tę kasę dokupisz sobie koła 21/18 na przekładkę ;-)


Nieeee, Dominator ma zostać. Te SMy kompletnie nie nadają się na jakieś dłuższe trasy, a ja chciałbym móc gdzieś dalej śmignąć, choćby w PL. Tukan, Bieszczady, ściana wschodnia - to dla przykładu to co planuję w przyszłym roku ;-)
SM ma być moto do zabawy po pracy, jak się wraca przez opustoszałe miasto. Albo na wyjazd po bułki... okrężną drogą, na kole... jednym :-D
wojtekk - 2015-11-17, 14:38
:
Ostasz, XR 650 R
managa - 2015-11-17, 14:54
:

:roll:
Bicio - 2015-11-17, 17:40
:
Afraaaa mniam mniaam :-D jedyna słuszna na asfalt i do offa

Ej nie ma emotki ze ślinieniem się :-(


ps: jebać te kilogramy

pps: Ostasz ma być na kopkę czy z guzikiem to supermoto, bo jak obojętnie to XR650R tylko nie czaję po co Ci NX wtedy :-D
madart - 2015-11-17, 18:13
:
Huska po 05 r jest spoko (wiem bo mam 610:), wiekoszsc w polsce to fabryczne sm. Waga mokra 30kg mniej niz domino i z 10 koni wiecej. Ale nie, nie idzie z kazdego biegu na koło nawet przy przełożeniu 14/48 przy którym 110kmh to mordęga. Mam do niej koła enduro ale to nie tędy droga bo zawias przedni twardy i z hamulcem problemy, półki też skręt ograniczają. Jako SM do latania wokol komina jest świetna. Ale 690 to bardziej bananowy świat :lol:
Tylko że teraz to huske ponizej 10k wyrwiesz a 690 kosztuje dwa razy tyle
Ostasz - 2015-11-17, 23:57
:
Bicio napisał/a:
pps: Ostasz ma być na kopkę czy z guzikiem to supermoto, bo jak obojętnie to XR650R tylko nie czaję po co Ci NX wtedy :-D

To nie ma aż takiego znaczenia w sumie - jak będzie sprawny piec, to go też przekopię. XR650R całkiem fajny ale on ma chyba bardziej profil na off - wtedy faktycznie trzymanie NX-a może być średnio sensowne.

madart napisał/a:
Ale nie, nie idzie z kazdego biegu na koło nawet przy przełożeniu 14/48 przy którym 110kmh to mordęga.

Nie musi iść, tą funkcję będę używał max do 2 biegu pewnie ;-) Zresztą bardziej kręci mnie ostre wejście w zakręt, w poślizgu, niż wheelie czy stoppie.

madart napisał/a:
Mam do niej koła enduro ale to nie tędy droga bo zawias przedni twardy i z hamulcem problemy, półki też skręt ograniczają.

O widzisz, tego nie wiedziałem kompletnie, a to dość cenna uwaga. Ale na offa, z którego nie chcę rezygnować, będzie Dominatorek :-)


madart napisał/a:
Jako SM do latania wokol komina jest świetna.

O, to to to! O to właśnie chodzi - wychodzisz zje***y z pracy, wsiadasz na moto, prosto po drodze z pracy rundka tu, rundka tam, trochę na kole, trochę bokiem i powrót do domu na adrenalinowym strzale :-D


madart napisał/a:
Huska po 05 r jest spoko (wiem bo mam 610:), wiekoszsc w polsce to fabryczne sm.

madart, a możesz jeszcze podpowiedzieć na co zwracać uwagę przy zakupie? Jakieś typowe usterki? Albo drobne usterki, które niby drobne ale są kosztowne w naprawie?


PS Ale jakby się trafiła nowa, sprawna Afryka, która się zmieści w moim budżecie, to wierzcie że z garażu nie wygonię :-P
madart - 2015-11-18, 18:16
:
Bokiem to ona akurat lubi chodzić, opona obojętna :) Szoda ze nie ma sprzegła antyhoppingowego :)
Na co zwracać uwage? Żeby zmienić łańcuszek rozrządu bo oryginalne szybko sie zużywają, sprawdzić podkładki spreżyn w koszu sprzęgłowym i można śmigać. Ja mam gaźnik więc pompą się nie martwię :) Za to gaźnikowce mogą jeszcze mieć wadliwe magneta gdzie magnesy się odklejają ale ja to już przerobiłem u siebie.
Jeszcze jedną opcją w tym budżecie może być następca czyli husky 630 :mrgreen: ponoć jeszcze przyjemniejszy a napewno seksowniejszy ale na innym silniku wiec to inna historia, bardziej rozleniwiona bestia juz budżetowa
Na rynek wchodzi teraz jej wskrzeszona wersja fimry SWM:
`
Ostasz - 2015-11-20, 14:35
:
madart, dziękuję Ci bardzo za podzielenie się uwagami :-) Co do Husky 630 to czytałem, porównywałem ale ona trochę cięższa i jednak trochę droższa.
Więc koncentruję się na 610.
Ewentualnie, ale to bardzo, bardzo, bardzo ewentualnie może Husky 510 SMR ale to jest już większy hardcore - 110 kg na sucho, 60 KM przy 8 tys. RPM i 50 Nm. Jak czytam samą specyfikację, to się trochę boję :-P

BTW tego KTM 690 SMC, to pogadałem z kumplem, który się "doktoryzował" z tematu 690 i sprowadził mnie na ziemię mówiąc, że KTM 690 jakikolwiek z rocznika po 2008 r. w cenie około i poniżej 13-14 tys. PLN jest z miejsca podejrzany bo dobry silnik z osprzętem jest warty ok. 9-11 tys. PLN. Optymalny budżet na takiego 690 SMC z 2008-2010 to jakieś 17-20 tysio-złociszy, za dużo.
wojtekk - 2015-11-20, 14:43
:
Ostasz, W dominie masz 56 Nm. tylko że kuni mniej o sporo :mrgreen:
red_eyed_rider - 2015-11-20, 20:35
:
Ostasz napisał/a:

PS. Na liście była jeszcze Yamaha WR450F zrobiona na SM ale serwis chyba mnie by zrujnował :-P


Skąd to przekonanie ,że Cie zrujnuje? WR to nie YZ. Mój garażowy wspólas miał WR 426 8 lat i ani jednego remontu silnika.
madart - 2015-11-21, 17:03
:
Cytat:
Mój garażowy wspólas miał WR 426 8 lat i ani jednego remontu silnika.

tylko ze to było 8lat temu, teraz sprzeda i ktos kupi i co bedzie? :roll:
Ostasz - 2015-11-22, 22:46
:
red_eyed_rider napisał/a:
Ostasz napisał/a:

PS. Na liście była jeszcze Yamaha WR450F zrobiona na SM ale serwis chyba mnie by zrujnował :-P


Skąd to przekonanie ,że Cie zrujnuje? WR to nie YZ. Mój garażowy wspólas miał WR 426 8 lat i ani jednego remontu silnika.


Przekonanie wynika głównie z trzech czynników:
1) Serwisówka i przebiegi pomiędzy poszczególnymi czynnościami.
2) Ogłoszenia gdzie widzę, że większość tych motocykli już ma wpisany kapitalny remont.
3) Opinie z netu, z forum.

Mój przyjaciel 3 lata temu chorował na WR450F ale poczytał, pooglądał z jakieś 10 motocykli i się wyleczył :-P
dzoana - 2015-11-23, 19:41
:
Ostasz, dla niektórych sprzedających to wymiana oleju z filtrami to już remont kapitalny:)
Tommy - 2016-10-26, 17:00
:
czy któryś z piszących powyżej zmienił Domina na inne moto? może jakieś refleksje? bo mam chwilę słabości..
Bolo - 2016-10-26, 18:18
:
Tommy,
Ja zmieniłem na Yamahę XTZ 750 Super Tenere, a teraz na Hondę XRV 750 Africa Twin. Zawsze po głowie chodził mi jeszcze "bigos" Suzuki DR 800 Big. Tylko ja trochę duży jestem więc i motorów szukam dużych. Ale za każdym razem gdy widzę/słyszę/jadę Dominatorem to wiem, że to fajny motór jest !! Jeszcze sobie kiedyś sprawię Dominatora. Takie moje refleksje :mrgreen:
adziad - 2016-10-27, 10:13
:
Tommy, Fajne ktoś ostatnio porównanie pokazywał xr650l z nowszą huśką 710. Wnioski były miażdżące dla starej 650. Jeżeli mieć pieniądze to chyba warto rozważyć nowoczesny motocykl, bo jest we wszystkim lepszy. Sam mam dominatora jedynie z sentymentu:D
Tommy - 2016-10-27, 15:57
:
adziad, ja właśnie jestem na pochylni, bo jest szansa na dołożenie i kupno coś nowszego ale nie wiem czy tak samo niezawodnego jak mój domin... a poza tym wzrost mój wymaga większe moto, ale nie koniecznie cięższe... i chyba tuningi pójdą z kiera może się mi odwodzi, bo jak na razie to leję i jeżdżę, a 34 k przebiegu to nie dużo, więc myślę że jeszcze trochę pojeżdżę. Choć czasami mam właśnie ochotę na coś nowszego a raczej nowocześniejszego z lepszym zawiasem itp....
adziad - 2016-10-27, 16:53
:
Tommy, znalazłem ten artykuł, uważam że bardzo celnie wytknięto wszystkie wady i zalety. A xr650l to taki obrany dominator z tym samym silnikiem ale lepszymi zawiasami.

http://www.scigacz.pl/Cie...nilo,29702.html
Krzycho - 2016-10-27, 17:14
:
Fajnie się to czyta i wcale nie jestem zaskoczony puentą jednak xr wygląda jak motocykl a huśka jak kanapa :-D
adziad - 2016-10-27, 17:54
:
Krzycho, że wygląda jak kanapa to masz rację:D ale w terenie ten brak zbiornika przed jajami to ogromna zaleta i większe pole do popisu w ciasnych zakrętach.
Tommy - 2016-10-28, 12:11
:
Super artykuł.daje do myślenia, ...
Krwawy - 2016-10-28, 16:14
:
Artykuł ciekawy ale z wieloma rzeczami można się spierać. Chyba najbardziej co rzuca się w oczy to żywotność- nie wierzę że taka Huśka przejeździ tyle co XR.
Agathocles - 2016-11-01, 22:47
:
A na moje zbakane oko ten artykuł pisała jakaś pizda.

PS. z tymi nowymi moto jest jak ze smartfonami, wiekszosc smartfonow jest madrzejszych od swoich wlascicieli, stad nazwa ;)
tomekz - 2017-06-26, 11:11
:
Przywlekłem trochę zmotanego LC4, jako zamiennik dla Dominatora. FCR, moduł, wydech, amortyzator skrętu, itp... Różnica w jeździe jest spora ;-)
Zobaczymy czy się polubimy na dłużej.
Bicio - 2017-06-26, 11:13
:
QF fajoski!!

Różnica jest spora? Różnica jest zajebiście wielka zwłaszcza na FCR.
nx-rider - 2017-06-26, 12:53
:
Fajny, tylko akumulator utrzymuj zawsze naładowany :-P
Bicio - 2017-06-26, 13:25
:
Albo jeździj tylko z Żuczkiem :-D
Demolka - 2017-06-26, 16:14
:
Ta, albo holuj na włączonym zapłonie/bez świateł :p Żuczek jest juz zarezerwowany :D
Który rocznik? Fajny, tylko z przodu wygląda jak exc ;-)
Bicio - 2017-06-26, 17:27
:
Albo nie podpinaj wentylatora na stałe :-D i nie gub zapinki od łańcucha :-P
tomekz - 2017-06-26, 20:46
:
Demolka, oryginalnie jest to ADV 2004r. Celem odchudzenia zniknęła jedna tarcza z przodu, stelaż , lampy itp. Pojawiła się owiewka EXC i lampa http://www.enduro-tech.eu...008-2013-detail . Ogólnie sprzęt mocno przerobiony. Były wszystkie oryginalne klamoty to powrotu na ADV, ale nie było mnie już na nie stać ...
I tak w QF przekroczyłem zakładany pierwotnie budżet o połowę :-)
Bicio - 2017-06-26, 21:01
:
Aaa to jest moto Pawła M. z FAT, wisiało ogłoszenie jakiś czas. Wiedziałem, że gdzieś mi się to przewinęło. No to fucktycznie tanio nie było.
Demolka - 2017-06-26, 22:11
:
Albo nie bądź durakiem i nie miej kolegów ktorzy psują jak Ty :-P
Gratki, sprzęt wyglada fajnie, oby służył wytrwale!
KTM pany.
Pozdro620 :-)
Ostasz - 2017-07-10, 10:31
:
Helooł!
Wczoraj miałem okazję pojeździć trochę z koleżanką i jej WR250R (czyli nie crossową F-ką!) z 2016 r.
I tutaj mam pytanie - czy ktoś z tego forum miał z tym moto do czynienia lub zna kogoś kto tym jeździł trochę?

Chodzi mnie po łepetynie taka koncepcja żeby do floty dorzucić taką WR-kę. Ma to pod 30KM mocy (mi wystarcza), spoko regulowany zawias, niską wagę, prosta konstrukcja, normalne interwały.
Moto byłoby do dzikowania wkoło komina lub do jeżdżenia do pracy - szczególnie to drugie na plus bo małe (korki!) i niskie spalanie (profit!). Może kiedyś dorzuciłbym graty pod adwenczura (dużo tego jeździ więc i gratów sporo na rynku).

Dominator byłby do dziadowania w trasy, Tukany, rajdy etc.
Alternatywa: DRZ ale jak patrzę na rynek PL to wydaje mi się, że WR trochę się dokłada ale dużo lepsiejsza technicznie i młodsza.
dario9z - 2018-12-27, 07:25
:
Jako że w święta był czas na przemyślenia, naszła mnie znowu myśl na zmianę Dominatorka na Yamahę XTZ 660 TENERE. Czy miał ktos oba sprzęty i obiektywnie mógłby je porównać? Co bym zyskał, a co stracił robiąc taką zamianę?
wojtekk - 2018-12-28, 10:30
:
dario9z, może napisz jak użytkujesz motocykl będzie łatwiej.
dario9z - 2018-12-28, 11:19
:
Miałby mi on służyć na dalsze wyjazdy, docelowo motocykl typowo wyprawowy, prosty i niezawodny.
wojtekk - 2018-12-28, 13:58
:
Zarejestruj się na forum africatwin tam masz dużo to tym motocyklu bodajże w temacie "opolskie zmoty"
W terenie masz 20 kilo różnicy na korzyść dominatora. Yamaha za to ma solidny piec chłodzony cieczą i na przelotach da rade to bardziej pogonić i serwis rzadziej.
Fajną alternatywą dla tenere 660 jest mz 660 baghira silnik yamahy a zawieszenia lepsze (uprzedzam, że jest wysoka).
Czy dominator czy Tenere zawieszeniowo bez szału.
dario9z - 2018-12-28, 20:18
:
No własnie ten piec mnie bardziej przekonuje, resztę i tak trzeba robić pod siebie.
Poszukam, poczytam, kajtnę się i porównam.
Narazie na wiosnę dam szanse Dominatorowi, może się bardziej polubimy.