blaadee napisał/a: |
dzisiaj jeszcze zrobilem w dwie osoby okoł 300km i wszystko jest ok. |
blaadee napisał/a: |
Nagrałem filmik |
blaadee napisał/a: |
cylinder i tak bede sciagał dla upewnienia sie czy nie ma luzu miedzy sworzniem, a tłokiem. |
michal_dr350 napisał/a: |
Jeśli chcesz sprawdzić tylko ten sworzeń, to możesz zsunąć cylinder z tłoka maksymalnie jak się da, ale żeby pierścienie nie wyskoczyły, wtedy wyjmiesz zabezpieczenie i wysuniesz sworzeń i tym sposobem będziesz miał tłok w cylindrze w pozycji w jakiej "jest mu najlepiej" |
Paweł napisał/a: |
Jeszcze co istotne, to czy wcześniej były dobrze ułożone zamki właśnie, bo spotkałem się kiedyś z tym, że ktoś ustawił je w jednej linii... |
Damianel napisał/a: |
Przed wsadzeniem nowegostarego silnika do XLki zdejmowałem pokrywę żeby obadać dekomprestor(lata dokładnie jak u ciebie blaadee może trochę mniej) i widziałem że łańcuszek zbliża się do wymiany ale że nie byłem pewny silnika zostawiłem to na potem.
Teraz gdy odpalam silnik to na zimnym przez kilka minut coś napierdziela dokładnie jak u ciebie ale przez ten cały czas ma moc normalnie trzyma obroty a gdy się nagrzeje d 1/4 więk stukanie całkowicie znika i silnik pracuje bez zarzutów. Znajomy (mechanik samochodowy) powiedział mi że to raczej wyciągnięty łańcuszek ale czy na pewno. |
Damianel napisał/a: |
michal_dr350, zapodałbyś ten filmik |
blaadee napisał/a: |
i teraz nie wiem czy robic te głowice czy kupic jakąś używke dobrą |
blaadee napisał/a: |
Objezdziłem dwa serwisy w tyczynie koło rzeszowa z regeneracją głowic i tu i tam gadali zebym szukał uzywanej sprawnej głowicy zamiast jej robic bo za 200 czy 400zl napewno jej nie zrobi |
blaadee napisał/a: |
po spawaniu i wymianie gniazda ruznie moze byc po rozgrzanym silniku, moze byc jeszcze gorzej czyli uszkodzony tłok, głowica itd... trzeba by spawac, napawać wszystko od zera i robic gwinty. Wiec bede szukał sprawnej uzywki w przyziemnej cenie oczywiscie |
blaadee napisał/a: |
Wiec nie wiem jak Wam te głowice tam robiono i spawano ? |
michal_dr350 napisał/a: |
Damianel napisał/a:
Przed wsadzeniem nowegostarego silnika do XLki ... tak to łańcuszek, u mnie też jest wyciągnięty i na zimnym rozruchu klepie aż do zagrzania |
michal_dr350 napisał/a: |
blaadee napisał/a:
Objezdziłem dwa serwisy w tyczynie koło rzeszowa z regeneracją głowic i tu i tam gadali zebym szukał uzywanej sprawnej głowicy zamiast jej robic bo za 200 czy 400zl napewno jej nie zrobi albo cię kolokwialnie mówiąc olali, albo to jakieś szitowe serwisy |
michal_dr350 napisał/a: |
Jak mi zaczęło wypadać gniazdo zaworowe, zacząłem interesować się serwisami motocyklowymi które by mi zregenerowały moją głowicę. Na forum suzukidr polecono mi podobno bardzo dobry serwis z moich okolic, NMR lublin, podobno jako jedyni mieli sprzęt do ogarnięcia hondowskich głowic z radialnie rozmieszczonymi zaworami, więc pojechałem tam z głowicą, panowie popatrzyli, pogadali między sobą i w efekcie nie podjęli się regeneracji, ogólnie powiedzieli że raczej nic z tej głowicy nie będzie bo jest mocno zmasakrowana, pozapadane zawory, gniazdo zruszone, pęknięcie przy świecy itd.
|
Damianel napisał/a: |
NMR sami oddają wszystko do DZIAKÓW |
Damianel napisał/a: |
Oni mają takie przeświadczenie że jak coś jest dość zużyte to już tego się nie naprawia tylko wymienia zamiast porządnie zregenerować |
Damianel napisał/a: |
zdjąłeś mi kamień z serca w przyszłym tygodniu wymieniam łańcuszek |
Damianel napisał/a: |
michal_dr350, zapodałbyś ten filmik |
Damianel napisał/a: |
p.s nie wiedziałem że jest tu tyle ludzi z moich okolic, skąd dokładnie jesteś Michał? |
blaadee napisał/a: |
Niestety ale bede musiał sciagnac cylinder |
michal_dr350 napisał/a: |
O tego to nie wiedziałem, ale np słyszałem że nmr robi szlify cylindrów w świdniku
|
michal_dr350 napisał/a: |
a no jest nas trochę z pięknego wschodu okolice chełma |
blaadee napisał/a: |
Niestety ale bede musiał sciagnac cylinder bo wydaje mi sie ze jest jakis luz na tłoku lub zworzniu, mianowicie daje przykladowo 4 bieg i szarpiac kołem tylnym cos puka przy tłoku głównej sróby zaslepki przy wale nie moge odkrecic poniewaz ktos tam obrobił srube. Wydaje mi sie ze warto to sprawdzic teraz niz pózniej rozdzierac jeszcze raz wszystko |
Damianel napisał/a: |
to jak będziesz wolny w terminie 6-8.09 polecam
http://suzukidr.pl/forum/...=17720&page=0#8 tereny mamy naprawdę zajebiste ekipa też będzie spoko więc zapraszam w imieniu kolegi Trocina ja mam poprawkę 6 ale postaram się przyjechać na sobotę |
blaadee napisał/a: |
Pewnie trzeba bedzie robic szlifa |
blaadee napisał/a: |
Co za fatum i urok ktos rzucił na mój motor to nie wiem do tego jeszcze amor tylny wymiekł wylał sie olej w ostatnim dniu jazdy. |
Damianel napisał/a: |
A do czego są te otwory? |
blaadee napisał/a: |
Zgadza sie, doloze okolo 1500zl i chcialbym być pewien ze bedzie to iles tam lat jezdziło. |
blaadee napisał/a: |
Druga sprawa czyli jakbym zakupil tego wossnera jak go pasowac z cylindrem czy na 0,06 czy tak jak pisze na pudelku 0,07 |
blaadee napisał/a: |
tłoki wiesco 102,41 166$, ale nigdy nie kupowałem na ebayu i nie wiem jaki bylby calkowity koszt z dostawą |
blaadee napisał/a: |
czy kupic najwiekszego Wossnera i tyle. |
nx-rider napisał/a: |
Czy ty na prawdę masz mało kłopotów w życiu i nie będziesz miał w przyszłości się o co martwic ???
Napraw ten motor jak "Bóg przykazał" i przestań kombinować, a jak masz za dużo $ w portfelu to podeślę Ci mój nr konta Blaadee ja nie chcę Cię urazić, chcę Ci uzmysłowić że brniesz w temat który łatwy wydaje się tylko gimnazjalnemu tuningowcowi amatorowi i którego możesz bardzo żałować |
nx-rider napisał/a: | ||
Przecież nie będziesz robił szlifu sam w piwnicy tylko jak sądzę oddasz do zakładu który się w tym specjalizuje a oni niejako decydują za Ciebie. Większość robi pasowanie 0,07 i jak się uprzesz że chcesz 0,06 to pewnie zrobią ale mogą odmówić udzielenia gwarancji |
wojtekk napisał/a: |
Raviking, tylko nie wiadomo czy kolega chce więcej mocy w terenie czy na trasie na ostatnich biegach. |
blaadee napisał/a: |
Pisałem do kilku dominatorowców którzy stosowali tloki kute wossnera 100,00 i 101,93 mówili ze motor wyraznie lepiej pracuje |
blaadee napisał/a: |
czytam równiez po forach tu i tam i nikt nie pisal ze po zmianie tłoka na wiekszy silnik pracuje gorzej. |
blaadee napisał/a: |
Skoro bede robił szlifa to już władował bym wiekszy tłok. |
blaadee napisał/a: |
Nikt chyba nie ma za duzo $ cena tłoka jest stała niezaleznie od wielkosci chyba nie robia tloki o wiekszej pojemnosci i sprezaniu zeby moto gorzej pracowało |
blaadee napisał/a: |
jak widac przerabiają nawet na 750cm |
blaadee napisał/a: |
jak widac przerabiają nawet na 750cm |
blaadee napisał/a: |
czym lub jak usunąc stare uszczelki z połówek bo sa przywzane ? |
blaadee napisał/a: |
i czy przy składaniu połówek trzeba delikatnie nałozyc cieniutenką warstwe silikonu na uszczelke czy bez ? |
blaadee napisał/a: |
acetonem, nitro i nic, co gorsza farba z połówek zaczeła sie marszczyc i schodzic |
blaadee napisał/a: |
i teraz jeszcze jedno pytanie czym mozna by je pomalowac ? czy jakąś farbą w spray zaroodporną czy czym, to samo tyczy sie zakupionej głowicy jest jakas ciemna. |
blaadee napisał/a: |
... W sposobie uzycia pisze ze po malowaniu nalezy podgrzewac przez 30-60min w temp 160st ( proces utwardzania ) to ca mam włozyc połówki do piekarnika po malowaniu |
blaadee napisał/a: |
Druga sprawa to czy przy skrecaniu silnika trzeba uzywac kleju do gwintów, oczywiscie na srubki skrecajace połówki silnika.
|