Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Problem ze smarowaniem góry silnika (pompa Oleju??)

ADAMS - 2013-07-30, 17:25
: Temat postu: Problem ze smarowaniem góry silnika (pompa Oleju??)
Witam . Do tej pory wystarczało mi szukanie i wasza wymiana zdań az do dziś . Mój problem wygląda następująco ; kręce rozrusznikiem luzuję górną śrubę od przewodu olejowego olej się pokazuje po krótkiej chwili , silnik odpala oleju nie ma ani na górnej śrubce przy głowicy ani na dolnej przy filtrze . Pierwsza myśl "pompa oleju" tak też zrobiłem kupiłem drugą używana z gwarancją założyłem, problem pozostał . Czy możliwe jest że druga pompa jest wadliwa. Raczej nie . Gdy odkręcę wąż powrotny do ramy olej idzie jak szalony gdy kręce rozrusznikiem na odpalonym nie próbowałem. Nie wiem co może być przyczyną ze po odpaleniu silnika nie ma smarowania góry ( odma czyszczona dolot też i wszystkie przewody olejowe, olej nowy filtr też) Motocykl to Honda NX 650 z 1991r
wojtekk - 2013-07-30, 22:04
:
ADAMS, jak zakładasz pompę to masz tulejkę w niej i oring uszczelniający dekiel silnika z pompą?
Yukikaze - 2013-07-31, 07:00
:
wojtekk napisał/a:
ADAMS, jak zakładasz pompę to masz tulejkę w niej i oring uszczelniający dekiel silnika z pompą?

Ja zobrazuję :roll:
ADAMS - 2013-07-31, 10:48
:
Tak mam nowe oringi 3 szt zdaje mi sie na połączeniach , dziś znów zdjąłem dekiel i tu niespodzianka pompa nie pompuje oleju krućcem który prowadzi do głowicy czyli tym na obrazku z oringiem pompa podłączona w silniku kręce rozrusznikiem i nie pompuje oleju czyli pompa tak . Ale czemu jak ją zdemontuję i naleje do niej oleju to wszystko działa jak powinno. testowałem nawet w misce pełnej oleju zanurzałem pompe i też działa to czemu w silniku nie , nie ma siły pociągnąć oleju z kanału dolotowego . ZGŁUPIAŁEM
wojtekk - 2013-07-31, 11:49
:
Hmmm a ile wlałeś oleju do ramy?
ADAMS - 2013-07-31, 14:34
:
Normalnie 1,9l i na bagnecie jest olej na połowie
mbx - 2013-07-31, 21:13
:
a wymieniłeś wszystkie oringi ,miałem tak i mam nowe moto choć stare naprawiłem za 40groszy tylko krzywki się z tarły ,
zobacz tą stalową rurkę przy pompie :?:
Yukikaze - 2013-08-01, 10:43
:
mbx napisał/a:
zobacz tą stalową rurkę przy pompie :?:

Ta rurka to smarowanie skrzyni biegów więc raczej to nie to .
A filterek oleju to kiedy zmieniałeś ? I czy dobrze założyłeś dekielek od filtru oleju, który ma otworek z boku.
Jeśli dałeś go 1/4 le to nie ma przepływu na górę silnika .
Chodzi o ten dekielek (na czerwono) i jak go wyjmiesz ma podłużny otworek z boku i ten otworek ma być po tej stronie co niebieska kreska.
ADAMS - 2013-08-01, 17:12
:
Witam. Po dwóch dniach spędzonych w garażu dziś w końcu rozwiązałem problem ,ale nie tak szybko najpierw rozłożyłem chyba wszystko co się dało , co związane jest ze smarowaniem silnika i nie tylko , zmierzyłem pompę i wyniki były zaskakująco dobre 0,10 na małym rotorze w środku i 0,15 na zewnątrz , podobnie na dużym rotorze, więc w czym problem?? mianowicie przyczyna leżała w tłoczku który uwalniał olej do głowicy na zdjęciu w środku tego otworu . Wyczyściłem go papierem 2000 dałem nowy olej i DZIAŁA sam nie mogłem w to uwierzyć ale przyczyna była taka prosta, tłoczek musiał być przypieczony lub się zastał ( nowa "stara" pompa z alledrogo) . Próbowałem zrobić to samo z moją pompą którą wyjąłem wcześniej i nie pomogło więc pompa była uszkodzona. Z góry dzięki za wszystkie sugestie oringi sa nowe a wszystkie rurki i wężyki drożne, tak więc motocykl jest sprawny.
Damianel - 2013-08-03, 08:58
:
Ciekawy temat nigdy nie sprawdzałem smarowania na tym odcinku zawsze zakładałem że jest :lol: tzn nie sądziłem że ten tłoczek może stanąć.
Przykładowo jeśli ten tłoczek ma za duży luz olej zamiast zatrzymywać się w ramie po zgaszeniu spływa do silnika co też jest nie zdrowy bo musi przepompować całość z powrotem do ramy a i olej sprawdzić ciężko bo po zgaszeniu zaraz znika bagnetu.
Grzesiek7751 - 2014-04-02, 09:12
: Temat postu: PROBLEM Z SILNIKIEM
Witam! pociło mi sie z pod pokrywy zaworow. uszczelnilem, zawory ustawilem i pojawiło sie nierownomierne, metaliczne stukanie w pokrywie na wolnych obrotach. jak stuknie dwa razy(raz po raz) to moto gasnie... to stuka dekompresator? mam tez problem z pompa oleju. jak odkrece przewod z prawego dekla to pryska olejem az na zbiornik. ale jak odkrece go na gorze od pokrywy to oleju nie ma(przewod na 100% jest dobry!) walnieta pompa i daje za małe cisnienie ze nie da rady tłoczyc oleju na gore??? i z tad te stuki???????? PROSZE O POMOC!!!!



Scaliłem tematy - kmaj
Habit - 2014-04-02, 09:33
:
Grzesiek7751 napisał/a:
jak odkrece przewod z prawego dekla to pryska olejem az na zbiornik. ale jak odkrece go na gorze od pokrywy to oleju nie ma(przewod na 100% jest dobry!)


Najwyra 1/4 niej nie jest dobry...

Grzesiek7751 napisał/a:
pociło mi sie z pod pokrywy zaworow. uszczelnilem


czym?
Grzesiek7751 - 2014-04-02, 09:43
:
Uszczelniłem smarując minimalną ilością pasty dirko(szarą) blaszaną uszczelkę - pocenie zniknęło. Apropo tej srebnej rurki to przedmuchiwałem ją sprężarką i na 100% nie jest zapchana.
kmaj - 2014-04-02, 10:32
:
Grześku pierwsze pytanie: Czy dobrze ustawiłeś zawory? Może ustawiłeś luz na załączonym dekompresatorze.

Przeglądnij jeszcze samą śrubę co wchodzi do pokrywy zaworów od tej rurki. Rurkę przepłucz w jakimś rozpuszczalniku bo może na ściankach są jakieś syfy, które przepuszczają powietrze.
Grzesiek7751 - 2014-04-02, 11:11
:
Zawory są ustawione wg książki serwisowej. Rurka jest na 100% dobra, przedmuchiwałem ją sprężarką. Problem w tym, że pompa nie podaje oleju na górę do pokrywy. Jak sądzisz to wina pompy?
madart - 2014-04-02, 16:26
:
a do filtra oleju leci?
adziad - 2014-04-02, 18:54
:
Jeżeli piszesz, że ciśnienie jest takie, że aż na bak psika, to raczej przez rurkę 30cm długą dałoby rade...

Powinno się wyznanie silikonu założyć i go czcić modłami jakimiś, jako jedyny co pomaga na wszelkie bolączki:D:D:D

madart, a nie jest tak, że smok zasysa z dołu silnika, potem do pompy1, potem do ramy, z ramy do pompy2, przez filtr i dopiero na wał głowicę i skrzynię? Więc jak odkręci się wężyk od smarowania głowicy i leci to znaczy, że wszystko po drodze jest w miarę drożne?

Zanim rozkręci się pompę bo nie ma ciśnienia to warto zobaczyć sitko na dole zbiornika olejowego w ramie, zazwyczaj się o nim zapomina, a dużo ludzi nawet nie wie, że istnieje;]
Domin0 - 2014-04-02, 19:34
:
Z pompy1 rama + skrzynia,z ramy na pompę2 ,a z niej na filter ,a z tąd na wał i głowicę :-P
A przed uszczelnianiem,moto chodził normalnie? To że na przewodzie będzie olej ,nie gwarantuje ci że dotrze on do wałka skoro uszczelka na silikonie :idea:
Grzesiek7751 - 2014-04-02, 20:46
:
Jeśli chodzi wam o to, że sylikon mógł coś zapchać to wiedziałem, że nie mogę dać go dużo i uwierzcie, że dałem go dosłownie grubość niteczki. Wcześniej moto chodziło ok, nic nie stukało, było tylko te pocenie. Te stukanie to obstawiam na dekompresator, bo stuka na wolnych obrotach i gaśnie.

Adziad w ktorym miejscu dokladnie jest te sitko?
Raviking - 2014-04-02, 20:59
:
Grzesiek7751 napisał/a:
jak odkrece przewod z prawego dekla to pryska olejem az na zbiornik. ale jak odkrece go na gorze od pokrywy to oleju nie ma(przewod na 100% jest dobry!)

śmiałbym polemizować na ten temat tzn ,że zapchana rurka jest


Albo deko albo gniazdo zaczyna fruwać
Grzesiek7751 - 2014-04-02, 21:29
:
jeszcze raz: rurka jest na 100% DROŻNA! Przedmuchiwałem ją sprężarką...! Poważnie z dekla smarka a jak przykręce ta rurke to na gorze sucho... Pompa padła i nie da rady gnac oleju na gore???????????
kmaj - 2014-04-02, 22:55
:
Grzesiek7751, widziałeś ten temat? ->Problem ze smarowanie góry silnika.
Grzesiek7751 - 2014-07-13, 12:25
:
Witam wszystkich! Po spedzeniu troche czasu w garażu i zjedzeniu sporo nerwow, w koncu poładowałem swojego dominatorka...! Okazało sie, ze winowajca nie jest uszkodzona pompa, ani niedrożna srebrna rurka, a przyczyną było zapchane sitko na dole zbiornika olejowego w ramie o ktorym pisał ADZIAD. Olej nie spływał tak jak powinien do pompy i stad brak cisnienia oleju do filtra i smarowania gory głowicy(srebrna rurka...) i pewnie temu stukał dekompresator. Odkreciłem, wyczysciłem te sitko, przedmuchałem przewody, poskładałem i Hońdzia śmiga jak dawniej i nic nie stuka...:-) POzdrawiam wszystkich i dzieki za podpowiedzi, za pomoc!
adziad - 2014-07-15, 17:15
:
Grzesiek7751, tak sitka trzeba czyścić;]



Fajnie, że udało się dojść w końcu co to było
nemezis5pl - 2014-11-23, 08:38
:
Odgrzeję trochę temat. Mianowicie w piątek chowałem swoją XR do ciepłego garażu (już na zimę). Odpaliłem jeszcze motocykl i pomyślałem że sprawdzę jak pompa oleju podaje, także poluzowałem śrubę magistrali olejowej przy głowicy a tam nic sucho. :shock: Motocykl umyłem, wytarłem do sucha i postanowiłem sprawdzić to smarowanie. Odkręciłem przewód i zacząłem kopać na odprężniku, olej po kilku kopnięciach pojawił się w otworze dekla( i normalnie odpływał gdy nie wciskałem kopniaka). Sprawdziłem głowicę wałek na szczęście ok. Postanowiłem zobaczyć jak tam z ciśnieniem więc kopię i trzymam otwór przy deklu palcem, olej dopływał ale na palcu nic nie czułem żadnego ciśnienia. Postanowiłem zamontować przewód i odpalić silnik na chwilę ale górna śruba odkręcona olej się pojawił płynął ciurkiem w sumie intensywnie. I teraz moje pytanie czy w pompie mogła się wytworzyć poduszka powietrzna przez co nie podawałą oleju? I czy ktoś ma może filmik jak u niego wygląda przepływ oleju przy głowicy? Bo nigdzie nie mogę znaleźć a chciałbym porównać ;-)
kmaj - 2014-11-23, 17:46
:
nemezis5pl, nie wiem do końca jak jest w XR ale na przykładzie dominatora mogę się domyślać - motocykl stał dłużej, olej ściekł z filtra do komory silnika i zanim pompa przepchała taką objętość przez filtr to mogło to chwilę zająć.
nemezis5pl - 2014-11-23, 18:07
:
To prawda motocykl stał 3 tygodnie. Natomiast odpaliłem go i poszedłem po klucze, wróciłem okazało się że wziąłem klucz 13 a śruba jest na klucz 12 więc znowu poszedłem, a silnik cały czas pracował w sumie około 5min zanim odkręciłem. To dość długo a oleju po takim czasie nie podawało na głowicę :-/ Czy mógłby ktoś na forum nagrać w swoim motocyklu jaki jest przepływ oleju magistralą? Myślę że było by to przydatne w celu porównania wydajności pompy innym użytkownikom na youtube jest tylko coś takiego: http://www.youtube.com/watch?v=2AS0xQNajsQ a to pokazuje że właśnie nie podaje :-P
nemezis5pl - 2014-11-25, 12:20
:
To jak znajdzie się ktoś chętny do nakręcenia filmu? Ja osobiście chętnie bym wrzucił ale mam motocykl w częściach ponieważ robię dokładny przegląd zimowy. Chętnie porównam żeby mieć pewność na następny sezon ;-)
szeroki10 - 2015-01-07, 13:59
:
Adziad w którym miejscu jest to sitko ze zdjęcia?
madart - 2015-01-07, 15:02
:
na spodzie ramy
adziad - 2015-01-07, 17:12
:


Tam jest w xr400, ale czy jest też taki filtr w dominatorze i xr600 to nie wiem (powinien), za to na bank jest w xr650;]
szeroki10 - 2015-01-07, 17:32
:
dzięki za info. Oblukam jutro i zobaczę w jakim jest stanie.
managa - 2015-01-07, 17:37
:
Da się to sitko sprawdzić bez spuszczania oleju? Bo w sumie nigdy tam nie zaglądałam.. :D Raz chciałam, ale się za penis nie chciało odkręcić..
szeroki10 - 2015-01-07, 18:01
:
z ramy na 100 trzeba będzie spóścić olej bo to sitko to najniższy punkt zbiornika oleju. Ciekawe jak z silnikiem?
wojtekk - 2015-01-07, 19:59
:
Jeżeli jest tam gdzie pokazuje adziad, to wiadomo że z samej ramy wystarczy.
szeroki10 - 2015-01-07, 20:57
:
a tymi wężami nic nie będzie uciekać z silnika :-) ??
Alibaba - 2015-01-07, 21:22
:
jak nie będziesz przechylał motóra to nie będzie uciekać :mrgreen:
szeroki10 - 2015-01-14, 16:10
:
filmik na temat sitka https://www.youtube.com/watch?v=Z737h0NkR50
szeroki10 - 2015-01-25, 13:14
:
Sitko sprawdzone, czyste jak łza.