Honda NX 650 Dominator

RAMA, ZAWIESZENIE, NAPĘD - Łańcuch napędowy do Hondy nx650

blaadee - 2013-07-25, 18:37
: Temat postu: Łańcuch napędowy do Hondy nx650
Witam, czy ktos móglby mi podac dokladne dane (wymiary) łańcucha do tego diabła tasmańskiego :roll: czy musze na allegro wpisac słowo w napędach nx650 zeby kupic łańcuch do tego modelu ? czy jest to rozmiar 520 i tyle czy cos jeszcze ? jaki łańcuch polecacie w miare dobry ? bo co dwa sezony wymieniam :) tak jak i tylną opone, oczywicie ostra jazda non stop i cały czas w momecie obrotowym gotowy do strzału :) z jednej tylnej zebatki az zrobiło sie jajo :) 45 zebów, teraz mam 46 ale tez juz końcówka :-/ jako ze 75% jezdze po asfalcie to zamówilem 43 zeby sobie silnik lekko pracowal, teren tylko na 10 browarów :). Znalazłem łańcuchy dida 520nz na allegro i nie wiem czym one sie od siebie róznia oprócz tego ze do hondy kosztuje 240zl, a taki sam do bmw 197zl niby krótrzy o 2 ogniwa, ale jako ze zebatke bede miał 43 pewnie by był hmmm

http://allegro.pl/honda-n...3424045046.html

http://allegro.pl/lancuch...3358304610.html


czym one sie róznią :?: jakie oznaczenie musi miec łańcuch do mojego motora :arrow:

tak wygląda moja stara (jajo) :)
http://www.sendspace.pl/f...576e8ce4e3/view
tutaj obecna
http://www.sendspace.pl/f...0864e6541a/view
managa - 2013-07-25, 18:46
:
http://italyracing.ceti.p...hp?p=EMTEwNjI=M tu masz jeszcze taniej ten łańcuch :P
madart - 2013-07-25, 18:51
:
jakos sie mi 2 lata na bezoringu średnio malują nawet na asfalcie..
za to 200 to spokojnie mozna kupic sfr nawet na Xringu którego katuje w kacie, moze wytrzyma
za swojego dida xringa dałem 350zł 4lata temu i zrobiłem na nim już 19k i tylko jedną przednia zebatke wymieniłem, tył to sunstar do ktorego mam zaufanie
blaadee - 2013-07-25, 18:59
:
Moze taki
http://allegro.pl/lancuch...3376500609.html
tylko na niektórych aukcjach pisza do jakiej pojemnosci nadaje sie max, a tutaj nic. Co byscie polecili w miare dobrego w rozsadnej cenie ?
http://allegro.pl/lancuch...3417842840.html
Ja juz nie wiem, oprucz tego ze rozbieznosc cen jest kosmiczna.
kmaj - 2013-07-25, 21:04
:
blaadee, ostatnio zakupiłem zestaw 520 (DID, JT)
Taki jak na tej aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=3404890035 - za szary o 20 zł tańszy od gold-a.



EDYT:
Założyłem 15 i 47 -czyli standard. Pasuje na to łańcuch 108 i 110 ogniw. Na mniejsze zębatki wiadomo zakładaj 108 bo braknie ci za jakiś czas naciągu. Ogólnie zauważyłem że w sprzedaży jest więcej 110 (może przypadek).
mbx - 2013-07-25, 21:42
:
blaadee, NZ nie kupuj bez oringowych szkoda kasy kup droższy a jeszcze zaoszczędzisz twój czas na kolejne wymiany i kasę na łańcuchy osobiście polecam VM ultrawzmacniany,, (VX2) lub VX superwzmacniany to są x-ring
na VM zrobiłem 30 000km i jeszcze jest ok ,czeka znowu na kolejkę
bo mam VX nówkę od rd08 bo zmieniłem cały komplet przy modernizacji
z rd02 na rd08
nx-rider - 2013-07-26, 06:53
:
Witam
Jako że mam do wymiany łańcuch pytanie do Was
jak długość łańcucha przy zestawie 15/50 :?: Może ktoś już miał taki zestaw i odpowie mi czy 110 wystarczy.
Tylko proszę nie piszcie żebym sobie zmierzył łańcuch i kupił taki sam bo obecnie na moto mam założone 14/47 a nowe zębatki wiszą na haczyku na ścianie.

O rodzaj nie pytam - jak mniemam od o-ring w górę
Habit - 2013-07-26, 07:26
:
Ja ma teraz 15/49 i łańcuch 112 ogniw..
Naciąg wygląda tak:
nx-rider - 2013-07-26, 07:54
:
Dzięki HABIT, czyli nic innego jak 112 ogniw mnie nie będzie urządzało.
Czy ewentualnie ktoś ma jakieś uwagi w tym temacie ?
Habit - 2013-07-26, 09:34
:
Jak założysz 110 to tylne koło będziesz miał maksymalnie przysunięte do przodu...
To też nie dobrze bo na 15/50 będzie Ci strasznie na koło rwał, a tak zawsze o te 2 cm zwiększysz rozstaw osi:)
blaadee - 2013-08-03, 16:00
:
Jeszcze raz podbijam temat, poniewaz wepchalem sie w skadanie napedu niestety :-/ kupiłem zebatke na tył taką http://allegro.pl/ir-zeba...3441712807.html
na przód taką http://allegro.pl/ir-zeba...3421623858.html

i teraz nie wiem czy kupic jakis tani łańcuch na przykład taki
http://allegro.pl/lancuch...3434714425.html

, a nastepnym razem zmienic cały komplet na did vx oring, czy kupic teraz odrazu tego dida vx za 260zl jest na allegro, na te badziewne zebatki hmmmm :roll:
nie wiem co to za firma ta esjot i czy wytrzyma szał pał w moim motorze na licencji czołgu t4 :) ?
2 lata temu kumpel kupił yamahe tdm 850 zalał do pełna po kupnie i 3 dni po zakupie urwał sie łańcuch który wyladowal w przedniej zebatce uszkadzajac blok silnika, po prostu pękł blok silnika przez urwanie łańcucha :idea: łańcuch urwał sie na zapince, ja preferuje zawsze zakówke.
Jak to widzicie ?
takie cos mam na oku
http://allegro.pl/lancuch...3419173120.html
lub dolozyc kilka zlotych i kupic złoty
http://allegro.pl/lancuch...3446437937.html
madart - 2013-08-03, 19:37
:
powiem tak, po 1 strasznie kombinujesz zamiast kupic najlepsze i byc pewnym za 100zl ze nie zostaniesz w dupie i bedziesz z buta szedł pare kilosow po kogos z traktorem zeby ci moto wyciągnął
po 2 nie wazne co kupisz bo jak sie ma urwac to sie urwie, kuzyn kupil dwa lancuchy oba po kilku godzinach padły i to nie na zapince a urwało się ogniwo
po 3 wiele zerwań kończy sie rozwaleniem karteru jesli nie ma sie metalowej prowadnicy kilka mm od lancucha na 2/3 obwodu przedniej zebatki bo lancuch wysunie się i zablokuje
blaadee - 2013-08-04, 12:46
:
Po przemysleniu bylbym zainteresowany takim czyli did vx2 gold http://allegro.pl/lancuch...3376745582.html
Teraz mam pytanie do znawców, jak odróżnić podróbke od orginału ??? bo wiadomo jak jest, prawie wszystko chinskie i podróbek nie brakuje, czy na orginale na kazdym ogniwie jest wytłoczone logo D.I.D ?
I jeszcze jedna sprawa, co polecacie do jego smarowania ?
i jeszcze sprawa tych zebatek jakiejs firmy IR italy racing :) mam znajomego który robi w fabryce przy hartowaniu śrub, czy jest sens je zahartowac porządnie czy zostawic tak jak jest ?
kmaj - 2013-08-12, 15:25
:
blaadee napisał/a:
Po przemysleniu bylbym zainteresowany takim czyli did vx2 gold http://allegro.pl/lancuch...3376745582.html
Teraz mam pytanie do znawców, jak odróżnić podróbke od orginału ??? bo wiadomo jak jest, prawie wszystko chinskie i podróbek nie brakuje, czy na orginale na kazdym ogniwie jest wytłoczone logo D.I.D ?

Tak na każdym ogniwie jest wytłoczenie ,,DID". Mam D.I.D. VX2 przejechałem na nim około 3tyś. km. i nic złego się z nim nie stało ;) Wykonany jest na moje oko bardzo dobrze.

blaadee napisał/a:
I jeszcze jedna sprawa, co polecacie do jego smarowania ?

Do smarowania masz pełno preparatów. Kiedyś (jeszcze przy innym moto) dostałem w prezencie smar spray-u. Spray ładnie pokrywał łańcuch jak i inne elementy w jego okolicy :mrgreen: i był lepki - więc piach i inne zanieczyszczenia trzymały się elegancko.
Teraz smaruje olejem przekładniowym i w wolnej chwili biorę się za budowę olejarki.
Wątpię, że smarowidło w spray dostawało się pod tulejki w łańcuchu, więc jak dla mnie olej wygrywa.

blaadee napisał/a:
...i jeszcze sprawa tych zebatek jakiejs firmy IR italy racing :) mam znajomego który robi w fabryce przy hartowaniu śrub, czy jest sens je zahartowac porządnie czy zostawic tak jak jest ?


Zostaw tak jak jest, bo zębatki poddawane są obróbce cieplnej już w fabryce.
Złe utwardzenie powierzchni lub całego materiału może w przyszłości spowodować wyłamanie zęba lub pękniecie zębatki, a wynikiem będzie pęknięcie karteru lub zablokowanie tylnego koła.
estor - 2013-10-16, 17:03
:
czy wymiana zębatki czy wymianie łańcucha to mus ? czy można wymienić sam łańcuch ?
Raviking - 2013-10-16, 18:21
:
estor, możesz wymienić sam łańcuch,radziłbym też zdawczą (ta mniejsza)
estor - 2013-10-16, 18:22
:
Bez wzgledu na jej wyglad ?
kmaj - 2013-10-16, 18:52
:
estor napisał/a:
Bez wzgledu na jej wyglad ?

Jeżeli niewiele przejechane - czyli nie widać jeszcze zużycia to możesz zostawić.
Jeżeli masz wątpliwości to zmień, bo cena zębatki w stosunku do ceny łańcucha to niewiele.
estor - 2013-10-16, 19:57
:
Co do lancucha nic poza did vx2 nie wchodzi w gre tzn tnaszego :) ?
Raviking - 2013-10-16, 20:23
:
wyszukiwarka nie działa ?
blaadee - 2013-10-17, 13:18
:
Kumpel mial cos tanszego w tdm 850, niestety urwał sie gdy motor wprowadzony był w moment obrotowy, uszkadzajac blok silnika który pekł gdzies do srodka, i w rezultacie olej przedostawał sie do układu chlodzenia. I taka to historia tanich łańcuchów, tez stałem przed wyborem i wybór padł na vx2 gold.
estor - 2013-10-17, 14:15
:
takie bedą dobre ?
http://italyracing.ceti.p...hp?p=EMTEwMTY=M

http://italyracing.ceti.p...hp?p=QMTQ4OTU=M
blaadee - 2013-10-17, 14:36
:
taki, taniutko, ja dalem 260zl, z tym ze ja kupowałem na raty, tu zebatka jedna tam na tyl, a jeszcze gdzie indziej łańcuch i wynieslo mnie to ponad 420zl. Gdybym kupował kompletny naped wyniosło by mnie to duzo taniej :roll:
Habit - 2013-10-18, 11:11
:
Wybaczcie, że się wtrącę ale dlaczego Wszyscy uważają że did to jest jakaś wyższa wyższość wśród łańcuchów??
nx-rider - 2013-10-18, 11:19
:
habit napisał/a:
dlaczego Wszyscy uważają że did to jest jakaś wyższa wyższość wśród łańcuchów??

Z tego samego powodu co KTM (bez względu na model) jest najlepszy w teren, a Mercedes robi naprawdę niepsujące się samochody ;-)

Pamiętajcie tylko że jak założycie najmocniejszy możliwy łańcuch (pomijam producenta) do zębatek zrobionych z rzepy czy innego gównolitu to nie nacieszycie się zbyt długo zestawem
kmaj - 2013-10-18, 11:23
:
habit napisał/a:
Wybaczcie, że się wtrącę ale dlaczego Wszyscy uważają że did to jest jakaś wyższa wyższość wśród łańcuchów??


Mnie przekonało to, że na rozrządzie też mam DID i jakość wykonania ł. napędowego (uszczelnienie).
Wiadome że są firmy wykonujące lepsze łańcuchy, ale ceny też mają lepsze ;-)

Jak mi się urwie to zmienię zdanie :mrgreen:
Raviking - 2013-10-18, 16:05
:
SFR 2 sezony 2 zdawcze
RK 2 sezony 3 zdawcze ,niby było na opakowaniu napisane "road only" ,ale nie wiem co to znaczy
lekko nie miały
miałem olejarke w dominie




z didem tak jak z motulem i katełemem

najlepszy łańcuch to czyszczony i smarowany
grzesiek506716 - 2014-03-09, 21:10
:
Hej , podpowiedzcie tak konkretnie. Jaki zestaw wziąć do mojego dominatorka. Chodzi mi o zębatki i łańcuch motorek lata w terenie 80 procent 20 po asfalcie.
adziad - 2014-03-09, 21:11
:
"to co jest dobre i lepszych nie ma" to ZAWSZE jest sprawa dyskusyjna. Jak masz nadto pieniędzy to kup łańcuch DID xringowy mega wzmacniany. Z zakuwką oczywiście. No i jeżeli nie potrafisz (nie masz sprzętu do tego) to daj do zakucia komuś kto się na tym zna. Będziesz miał pewność, że przejedziesz bezawaryjnie ze 20kkm. Oczywiście najpierw sprawd 1/4 łożyska w tylnym kole, zębatka musi obracać się prosto bez luzów czy bicia aby zestaw był trwały.
Agathocles - 2014-03-10, 14:14
:
adziad napisał/a:
Z zakuwką oczywiście.


W czym zakuwka jest lepsza od spinki?

Bo spinka jest np. lepsza w tym że w każdej chwili można łańcuch rozpiąć używając do tego np. kluczyka do moto.

Na czym polega ten kult zakuwki? ;-)

Btw. przepalony olej ma to do siebie że ma bardzo niską lepkość w związku z czym szybko znika z łańcucha. Można go użyć jako środka do czyszczenia zabrudzonego łańcucha bo bardzo ładnie rozpuszcza ten syf ale jako środek do smarowania to się nie nadaje.
Polecam zwykły najtańszy przekładniowy 80/90W, jedno smarowanie wystarcza na 300-400km.
piotrek316 - 2014-03-10, 14:53
:
Zakówka na pewno po dobrym zakuciu będzie trzymać dużooooo km a zapinka może łatwo się rozpiąć .
madart - 2014-03-10, 15:16
:
moja zapinka po 20 000km ma się bardzo dobrze, żaden cross nie lata na zakówce, tam się tylko zapinki wymienia bo się ścierają od ślizgów
kuzyn załatwił 2 łańcuchy i nie pękły na zapińce
kult zakówki faktycznie ;-)
adziad - 2014-03-10, 21:15
:
Chodzi mi o to , że w dominatorze raczej nie potrzeba 2 razy na sezon zdejmować wahacza więc zakuwka będzie niezawodna i praktycznie wieczna. Zapinki trzeba pilnować, u mnie w xr muszę zmieniać ze dwa razy w sezonie, bo dostaje luzów i chce spaść. A to trochę słabo gdyby się to stało a łańcuch zaklinował o karter. Przerabialiśmy to 2 razy niestety.

Podsumowując na zakuwce przejechałem na zestawie dominatorem ponad 20kkm bez problemów, na końcu trza było napinać łańcuch co 200km;]

A w xr muszę jednak tej zapinki pilnować, bo każda kolejna się z czasem luzuje.

No ale można się upierać, że zapinka jest lepsza, bo można jednak łańcuch rozpiąć bez narzędzi w polu. Ale po co???
Alibaba - 2014-03-10, 21:35
:
Ja mam łańcuch z zapinką , przejechałem 12 kkm . Jak montowałem ten łańcuch blaszka ogniwa pod zapinką wchodziła b. ciasno musiałem wbijać ją młoteczkiem. Jak rozbierałem po 12 kkm zchodziła bardzo ciężko i tak samo wchodziła w trakcie ponownego montażu. Nie sadzę żeby zrobiła sie lu 1/4 na w trakcie następnych 10 kkm.
adziad - 2014-03-10, 21:52
:
Postaram się nakręcić jakiś filmik co dzieje się z moją aktualną zapinką, ale z tego co pamiętam to muszę zamówić nową. Cyba z tego co Ali piszesz dużo zależy od sposobu eksploatacji. W sumie nie zdarza mi się zbyt często po asfaltach je 1/4 dzić. Więc może mieszanka błota i już dosyć leciwych ślizgów łańcucha robi swoje.

Eliza w ćwiartce raz zerwała zapinkę, a drugi raz normalne ogniwo. U mnie się zapinki systematycznie luzują. Jak miałem w domi zakuwkę to zapominałem o problemie. Więc SUBIEKTYWNIE (nikogo nie namawiam na siłę;]) uważam zakuwki za trwalsze rozwiązanie, ale z wiadomymi ograniczeniami

No ale jak to Rav napisał ja za dużo sprzęgła używam to przez to pewnie też te zapinki wykańczam:)))
Raviking - 2014-03-11, 17:05
:
adziad napisał/a:
Eliza w ćwiartce raz zerwała zapinkę, a drugi raz normalne ogniwo.

to rozerwane normalne ogniwo to razem z Żuczkiem naprawialiśmy :mrgreen:

zapinke zawsze mam w kieszeni w kurtce moto
elfeti - 2014-04-07, 15:10
:
nada się to do mojego czy nie warto się łasić ;)

http://allegro.pl/nx-650-...4108855199.html

???


Wstawiam prt.sc. zanim aukcja się skończy ;) - kmaj
madart - 2014-04-07, 16:51
:
taniocha :)
piotrek316 - 2014-04-07, 20:08
:
Taniocha ja za swój dałem coś koło 450zł według oznaczeń: łańcuch japońskiej marki RK. Łańcuch typu 520 SO O-Ringowy z zakuwką. Zastosowanie: motocykle do 650 cm3 i mocy do 60 KM. Jak musisz wymienić to bierz .
Alibaba - 2014-04-07, 21:48
:
obawiam się że zębatka zdawcza nie będzie pasowała ma za duży wieloklin (xr i xl ma taki duży wieloklin ) chyba że się mylę.
wojtekk - 2014-04-07, 22:00
:
Alibaba, i pierwsze roczniki domina.
Alibaba - 2014-04-07, 22:12
:
wojtekk, To o tym nie wiedziałem , dzięki za info. Pozdrawiam
elfeti - 2014-04-08, 07:28
:
no właśnie tego się boje, jest tam napisane "baujahr: 19 88 bis 19" czyli do którego ;) poza tym mam 500 więc już jest nietypowo... chyba dziś suwmiarką muszę pomierzyć...
kmaj - 2014-04-08, 10:03
:
elfeti, jak dokupisz osobno zdawczą to wiele $ nie stracisz a tamtą możesz sprzedać dalej jako nówkę ;)
elfeti - 2014-04-08, 10:36
:
kmaj, w sumie racja to co się zastanawiać ;) aukcji nie ma już :)
madart - 2016-04-21, 19:12
:
Jakby sie ktoś zastanawiał jak pękają łańcuchy po offrołdzie to tu jest piekne zdjęcie. Błocko robi swoje pod roleczkami :lol:
70h przeciorany, a chcialem go skrócić i tu taki ładny zonk :twisted:

Ps, mam jeszce pare spreyów w promocji wiosennej :)
Łysy - 2016-04-22, 06:19
:
Mój był w jeszcze gorszym stanie, mogłem zrobić zdjęcia bo to cud, że nie pękł w drodze:)
Ostasz - 2017-06-01, 16:59
:
Pytanie-porada: w standardzie Dominator ma zębatki 15-47 i łańcuch 110 ogniw. Ja mam 15-43 i też 110 ogniw.
I teraz chcę zmienić na 14-43 ale łańcuch dać 108 ogniw. Po prostu myślę, że mniejsze zębatki i 110 ogniw, to naciąg łańcucha szybko się skończy.
No ale łańcuch 110 ogniw kosztuje 240 PLN a 108 ogniw 300 PLN (mniej ogniw, więcej kasy, no bez sensu).

Czy Waszym zadaniem warto dopłacać?
nav - 2017-06-01, 17:10
:
Rozkuj sobie dwa ogniwka i będziesz miał 108 :P
Ostasz - 2017-06-01, 17:25
:
nav, kurde, sorry zaćmienie umysłowe :-P
adziad - 2017-06-02, 13:35
:
Ostasz, Ogólnie czym mniejsze zębatki tym szybciej się zużywają, w miejsce tego co chcesz zamontować 14/43 lepiej jest zamontować standardowe 15/46, jak się to policzy to wychodzi praktycznie na to samo przełożenie. Ale 14 schodzi szybciej bo łańcuch się bardziej załamuje. Przy mniejszych zębatkach też ślizgi idą duuuużo szybciej..

zresztą sam policz:

http://www.gearingcommander.com/
Ostasz - 2017-06-02, 14:11
:
adziad, dzięki za info ale za późno - zamówione. Plus ja myślę niebawem dokupić 15z i zakładać na dojazdówki i jazdę po mieście czyli większość mojego jeżdżenia. 14z będzie teraz przez chwilę, głównie pod offroad.
A ja bardzo lubiłem 15/43, bo spoko w mieście, w trasie. Ja byłem zadowolony.
elcede - 2018-05-13, 18:05
:
I na mnie przyszedł czas aby wymienić łańcuch.
Co myślicie o takim zestawie: http://allegro.pl/naped-l...5174685485.html
Łańcuch DID: DID520VX2 - 110 ogniw
Zębatka Sunstar: SUNF387-15 - 15 zębów
Zębatka Sunstar: SUNR1-3612-46 - 46 zębów
Moto miało być na 90% w off, później zacząłem częściej jeździć do pracy i kupiłem drugie koło szosowe więc teraz jest już na pewno 50-50 (ze zmianą koła). Czy taka ilość zębów z tyłu będzie dobrym kompromisem czy za dużo jednak?
Widzę, że jak wpisałem na allegro NX650 95r to przeważnmie 46 zębów z tyłu. Ile trzeba dać za zestaw zębatek + łańcuch i jaki kupić najlepiej aby nie przepłacić ale też nie kupić jakiegoś dziadostwa?
edit:
A może coś takiego: http://allegro.pl/zestaw-...7319462663.html to by mi jeszcze na klocki starczyło w tej cenie :-D
Edit :
Nie doczekałem się odpowiedzi to kupiłem ten tańszy zestaw. To może ktoś podpowie ile zębów z tyłu powinna w serii mieć maszyna z 95 roku. Bo miałem 48 a wszystkie zestawy dla tego rocznika mają 46. W sumie założenie poszło sprawnie i napęd teraz cichutko chodzi. Ma mniejszy moment na kole ale dłuższe biegi (jedynka już nie jest tylko do ruszenia. Ciekawe jak to będzie w off się sprawdzać bo narazie tylko szosa (szkoda nowego łańcucha w piach)