Honda NX 650 Dominator

SILNIK, SPRZĘGŁO, SKRZYNIA BIEGÓW - Ożywianie zapuszczonego Dominatora

Damianel - 2013-07-15, 11:44
: Temat postu: Ożywianie zapuszczonego Dominatora
Witam wszystkich, to mój pierwszy temat więc jeśli 1/4 le go umieściłem to przepraszam i proszę o przeniesienie.
A więc tak Dominatora oglądałem już w zimie i jedyny problem jaki miał to zimne luty, moduł strasznie połatany ale po podgrzaniu suszarką załapał z drugiego kopa(aku brak) pochodził chwile i zgasł ale że było -15*C to pewnie byłą to wina ochłodzenia się modułu.
Teraz silnik rzucił palenie po zimie i nie mogę znale 1/4 ć przyczyny.
Odpalanie wygląda tak że motor coś załapie coś pierdnie czasami strzeli mocno w wydech. Kompresja jest(szału nie ma ale tragedii też nie), czujnik położenia wału ok, rozrząd ustawiony dobrze, luzy ok, ga 1/4 nik wyczyszczony i po za tym wszystko ok, świeca ok, iskra jest.
W innym temacie Raviking podsunął pomysł że może być to autodeko ale zdjąłem pokrywę i element który wskazałem śrubokrętem na zdjęciu nie ma luzów i obraca się tylko przeciwnie do ruchu silnika(sprzęgło jedno kierunkowe ok) pin który jest w głowicy i blokuje sprzęgiełko wykonuje swoje zadanie(nie jest scięty). Czy na tym mogę zakończyć kontrole rozrządu czy jeszcze coś sprawdzić?
Po za tym krzywki i d 1/4 wigienki ok, łańcuszek kwalifikuje się już do wymiany ale muszę pierw odpalić silnik i zobaczyć czy jest ok bo jak nie to na części.
Czy padnięty moduł może powodować opó 1/4 nienie lub przyśpieszenie zapłonu bo to co się dzieje przy odpalaniu to właśnie taki objaw, może to cewka a jak nie to co może być problemem bo już nie mam pomysłów...
Muszę ożywić go jak najprędzej bo pod koniec wakacji praktyki a potem rok akademicki i nie będzie już tyle czasu :-P

EDYT:
Zapomniałem o jednym że krucieć dolotowy też jest mocno łatany ale nie będę go wymieniał bo żeby wsadzić silnik NX do XL zastosuje krucieć od XR który już mam. Ale czy przez lewe powietrze silnik mógłby robić takie JAJCA??

Scaliłem posty - kmaj
madart - 2013-07-15, 19:08
:
moze ma taka dziure w króćcu ze ssanie nie pomaga :)
a moduł to raczej bedize działał lub nie
Damianel - 2013-07-15, 21:00
:
Jest połatany ale dziury nie widać, spróbuje zasadzić mu krućca od XR i zobaczę czy pomoże, zarzucę jakąś pończochę na dolot i może załapie.
A czy autodeko ma się zachowywać tak jak opisałem? Przeczytałem o tym co było na forum i w serwisówce i w sumie wszystko ok ale jak tak to oglądam to nie potrafię zrozumieć działania i dlatego się dopytuje...
MaciekTOS - 2013-07-15, 21:32
:
Moduł kup od Kymco poszukaj na forum było o tym symbol znam na pamięć Aw0036 , krzywki nie wyglądają na zacierające się ludu ?
Damianel - 2013-07-15, 21:43
:
Nie są idealne nie mają już całej warstwy ochronnej ale poje 1/4 dzi jeszcze dla nich zaleje dobry olej i będzie śmigał, na remont sobie jeszcze nie zasłużył :-] D 1/4 wigienki mam na zapas.
A co do modułu już zamówiłem, przeczytałem temat tylko nadal nikt mi nie odpowiedział co do podłączenia...
kmaj - 2013-07-15, 21:43
:
W autodeko możesz jeszcze sprawdzić czy odbija. Odkręcasz prawy przedni korek i kręcisz wałem. W pewnym momencie prawy zawór wydechowy będzie niżej od lewego. Kręcisz dalej i w pewnym momencie zawór ma odskoczyć...


Króciec sprawd 1/4 metodą na papierosa (adziad gdzieś opisywał) albo coś innego co dymi. Przyłóż do króćca podczas pracy silnika i zobacz czy gdzieś dymka nie wciąga ;-) .
Damianel - 2013-07-15, 22:41
:
Tego dokładnie nie sprawdzałem ale słychać takie kliknięcie przy obracaniu może nie tak głośnie ze względu na to że silnik był złożony ale słychać.
Damianel - 2013-07-16, 15:51
:
Złożyłem dzisiaj pokrywę i wszystko działa jak powinno iskra jest a motor przy próbie odpalenia nadal tylko jebnie wywdech co jakiś czas ale świecy nie zalewa więc ga 1/4 nik już wyjęty i przejrzę go raz jeszcze.
Sugestie do tego gdzie szukać przyczyny mile widziane :mrgreen:
Moduł będę miał jutro i zobaczymy czy pomoże...
madart - 2013-07-16, 17:54
:
napewno ten rozrzad jest dobrze ustawiony? przy T na wale znaki prawie pokrywaja sie z glowica? może go ktos 180' przestawił :-P
na innej świecy próbowałeś?
dajesz ssania dużo?
jak psikniesz dezodorantem do gaznika podczas krecenia cos sie zmienia?
moze ma jakos dużo za dużo wolne obroty podniesione?
membrany obie nie dziurawe?
anrazie wiecej mi do glowy nie przychodzi ;-)
Damianel - 2013-07-16, 18:57
:
Rozrząd ustawiony ok, wczoraj przy zdjętej pokrywie sprawdziłem jest na 100% ok(nie raz składałem rozrząd w tych silnikach),
patrzyłem na 3 świecach z tą samą iskrą,
ssanie dawałem całe go końca a wolne ustawiłem wstępnie na wyjętym ga 1/4 niku żeby skrzydełko było trochę podniesione,
psikałem a nawet dawałem mu kielicha po staremu i tylko mocniej strzelił w kichę,
membrana od przepustnicy i od pompki przyśpieszającej ok.
Może ktoś jeszcze z forumowiczów potrafi pomóc bo Madartowi wyczerpały się pomysły :-P
Bolo - 2013-07-16, 19:08
:
Nie znam się ale ... u mnie po podobnych problemach pomogło przelutowanie modułu. Oddaj do jakiegoś serwisu laptopów gdzie mają powietrzną lutownicę i niech przelecą całość. u mnie po takim zabiegu jak ręką odjął.
Damianel - 2013-07-16, 19:44
:
Też od poczatku obstawiam moduł, jutro nawet będę miał ten Kymco ale nadal niewiem jak go podłączyć.
Jak będzie hulał to ten oryginalny spróbuje naprawić i zostawię na zapas.
Raviking - 2013-07-17, 00:30
:
Cześć,Hipolit
Damianel - 2013-07-17, 11:06
:
CześćRaviking. Jak zarzuciłem kilka postów zacząłem kojarzyć wasze nicki z dawnego forum bo wtedy miało inny adres.
W połowie z powrotem wrócę do dominatora :-P
Damianel - 2013-07-18, 11:04
:
Dostałem moduł, podpiąłem iskra jest ale z paleniem dalej to samo, dalej coś załapie i strzeli w wydech...
Jakieś pomysły :?:
Cewka zapłonowa może powodować takie zachowanie i czy można podpiąć cewkę od PD03 na próbę?
nx-rider - 2013-07-18, 12:15
:
Damianel napisał/a:
ale z paleniem dalej to samo

bo jesteś uparty - już Ci pisałem (w innym temacie) że to nie moduł - a madart pisał to samo w tym temacie

Damianel napisał/a:
dalej coś załapie i strzeli w wydech...
Jakieś pomysły :?:
Cewka zapłonowa może powodować takie zachowanie i czy można podpiąć cewkę od PD03 na próbę?

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie
Damianel napisał/a:
iskra jest

więc po co dalej męczysz temat związany z iskrą ?

Sprawd 1/4 :
- ga 1/4 nik (zozbebeszyc, wyczyścić, wstępnie ustawić)
- kruciec (czy nie zasysa z pęknięcia metodą papierosową, oraz czy nie ma nieszczelności na połączeniu z cylindrem - tą samą metodą)
- filtr powietrza (wydmuchaj oraz spróbuj odpalic bez niego)
- zawory (ja do dzisiaj nie jestem pewien czy w dobrym momencie ustawiam luzy)
- rozrząd (pisałeś gdzieś że sprawdziłeś - are you "śur" że poprawnie)

Nie odbieraj mojej wypowiedzi jako złośliwej - nie to mam na celu
Wiem jak wkurw.... bywa niemoc w zdiagnozowaniu usterki, mój kiedyś nie chciał palic (objawy podobnie jak u Ciebie), rozbebeszyłem ga 1/4 nik, wyczyściłem wszystko wraz z polerowaniem tłoczków przepustnic wymieniłem gumki na nowe i po poskładaniu oraz wyregulowaniu na nowo ga 1/4 nika zastanawiałem się czy na nadgarstek nie założyć bezpiecznika odcinającego zapłon jak w skuterach wodnych bo mi moto z pod dupy wyrywało

Powodzenia
Damianel - 2013-07-18, 19:13
:
Spoko nie będę miał za złe jak ktoś chce pomóc, jedni mówili moduł inni nie i dlatego doszukiwałem się tutaj bo był najbardziej rozbebeszony...
Po tym co napisałem wcześniej wyjąłem króciec dolotowy zdarłem stare łaty ładnie połatałem na nowo(wiadomo że na lata ale trochę silnik by na nim popracował) ale dalej to samo przy odpalaniu więc się wkurzyłem i wziąłem go na pych i co się stało załapał od razu ale było tylko 'PY PY PY PY PYYY' i tak w koło aż do skończenia benzyny w ga 1/4 niku.
Rzeczy które wymieniłeś zrobiłem na cacy.
Jedyne na co mogę mieć podejrzenia to cewka bo sam alternator wykluczam ponieważ gdyby był uszkodzony wcale nie dawałby prądu albo dopiero po nagrzaniu by się kończył.
Chyba że może to być wina tego że niema akumulatora i pali na samej kopce??
Orientujecie się czy można podpiąć cewke od PD03 bo jest o połowie mniejsze i pytanie czy się nie sfajczy od razu ;)

EDYT:
Jeszcze jedna rzecz przykuła moją uwagę a mianowicie u mnie nie ma tego rozgałę 1/4 nika a gardziel z pompką przyśpieszającą jest połączona bezpośrednim wężykiem...
Gdzie prowadzi ten 3 wężyk i czy w rozgałę 1/4 niku nie ma jakiejś membrany?

Scaliłem posty ;) - kmaj
wojtekk - 2013-07-18, 19:18
:
Damianel, ja w dominatorze tego trójnika nie mam. Rureczka wychodzi i wchodzi do ga 1/4 nika.
kmaj - 2013-07-18, 23:16
:
Nadal stabilnie :mrgreen:

Damianel trzeci wężyk z trójnika idzie do dopalacza. Tu masz temat jak to wygląda i działa Dopalacz / Puszka mocy / Eko-puszka .

Podciśnienie z tego wężyka staruje zaworem w dopalaczu.
Jeżeli nie masz dopalacza to zaślep ten trzeci koniec, albo połącz jak u wojtka (te dwa z ga 1/4 nika razem).
Bez zaślepienia to tak jakbyś miał dziurę w króćcu - może ten wężyk to rozwiązanie twojego problemu ;-)
Damianel - 2013-07-19, 15:18
:
Nie no tego nie ma to pierwszy rocznik produkcji dominatora jeszcze wersja z kopajka i rozruchajsem a serwisówke mam od nowszego...
Podmienie cewki zobaczę co będzie...
maniek - 2013-07-20, 08:21
:
Wezyk steruje membrana odpowiedzialna za pracę silnika przy zamkniętej przepustnicy np podczas hamowania silnikiem prawidlowo dzialajaca niweluje strzelanie w tlumnik podczas tej czynnosci. Jej zadanie jest otwarcie dodatkowego kanału oowietrznego zmniejszajacego podcisnienie jakie wytwarza się gdy silnik chce wiecej a my go ograniczamy przepustnica tj zubaza mieszanke ... Chyba że się myle
Damianel - 2013-07-20, 10:00
:
nx-rider napisał/a:
mój kiedyś nie chciał palic (objawy podobnie jak u Ciebie), rozbebeszyłem ga 1/4 nik, wyczyściłem wszystko wraz z polerowaniem tłoczków przepustnic wymieniłem gumki na nowe i po poskładaniu oraz wyregulowaniu na nowo ga 1/4 nika zastanawiałem się czy na nadgarstek nie założyć bezpiecznika odcinającego zapłon jak w skuterach wodnych bo mi moto z pod dupy wyrywało


nx-rider, powiedz mi czy w znalazłeś wtedy konkretny powód usterki czy poprostu zrobiłeś wszystko co było i pomogło, mi też niechce się wierzyć że u mnie usterka jest w zapłonie ale ga 1/4 nik przeglądałem i nic więc może oddam go na myjkę ultra d 1/4 więkową. I fakt że kopie kopie i nawet świecy nie zaleje ale czemu strzeli w wydech raz na jakiś czas...
Damianel - 2013-07-20, 16:10
:
Dałem dzisiaj ga 1/4 nik na myjkę ultrad 1/4 więkową i poprawy nie było ale odpaliłem z pycha jak ostatnio ale tym razem odpuściłem ssanie i zaraz się zatrzymałem i szybko nagrałem co się dzieje na wolnych:

Co o tym myślicie?
po zgaszeniu przypomniała mi się pewna sprawa a mianowicie przez krótki czas miałem TT600 i pewnego dnia padł mi bezpiecznik(z tego co pamiętam był tam tylko jeden od aku) nie wiedziałem o co chodzi rozrusznik przestał działać więc z pycha i ta sama sytuacja takie samo zachowanie które widać na filmie.
Więc teraz jestem prawie pewien że w usterki muszę szukać w elektryce.
Po nagraniu wymieniłem jeszcze wszystkie bezpieczniki i motor zaczął palić z kopa ale zachowanie silnika wygląda tak samo. I pytanko czy też macie wlutowany bezpośrednio do kabli takie ustrojstwo jak to na drugiej pozycji od góry??
Czy jest na forum ktoś chętny żeby wyjąć ze swojego Dominatora aku i odpalić na pych albo z kopajki jak ktoś ma najstarszą wersje :?: Bardzo mi to pomoże w dalszej diagnozie ;-)
wojtekk - 2013-07-20, 18:27
:
Damianel, Auto stoi obok to pociągnij 2 kabelki z aku samochodowego i odpal moto. Zobaczysz czy się coś zmieni. Zmień jeszcze przewód wysokiego napięcia i fajkę i spróbuj jeszcze świeczkę zmienić. Też mi się wydaje że to elektryka.
Damianel - 2013-07-20, 19:05
:
Ugadałem się ze znajomym że jutro pożyczy mi aku i spróbuje fajna i przewód też założę inne akurat mam w zapasie ;-)
Tyle dobrze że już mechanike mogę wykluczyć, przynajmniej mam taką nadzieje :lol:
A i kolejna prośba do was może mi ktoś strzelić fotkę okablowania w miejscach podłączenia przedniego reflektora i klaksonu, podłączenie do głównej wiązki itp. :?:
Damianel - 2013-07-21, 20:24
:
Wsadziłem dzisiaj akumulator i tak:
Przy próbie odpalenia z kopa kopniak tak odbił że gdybym miął wyprostowaną nogę to już bym jej nie miał... Ale z pycha załapał od razu trzymał obroty około 2-3 tyś.(nie mam obrotomierza) ale tu podejrzewam zacięte ssanie lub po prostu za bardzo podkręcone wolne i nie wkręcał się na najwyższe a tu raczej ale to wszystko może powodować uszkodzony krucieć i tego będę się doszukiwał niedługo.
Pytanie dlaczego kopajka może aż tak mocno odbijać...
Alibaba - 2013-07-21, 21:52
:
Damianel, sprawd 1/4 małą membranę podciśnienia w ga 1/4 niku może założona odwrotnie , miałem podobne objawy.
wojtekk - 2013-07-21, 21:55
:
Damianel, zrobisz króciec to wtedy szukaj dalej. Kopajka raz na jakiś czas może odbić. Może to po prostu przypadek.
kmaj - 2013-07-22, 09:35
:
U mnie jest jeszcze jedna dioda po lewej.
Moja skrzynka bezpieczników tak wygląda:
Damianel - 2013-07-24, 11:08
:
Kmaj widze że w lokalizacji masz wpisane Rzeszów czy dało by rade jakoś do ciebie podskoczyć zebym sam rzucił okiem na kablowanie i porobił sobie zdjęcia tego co mi potrzebne bo do czwartku wieczorem jest w Rzeszowie na praktykach??






Odp. na PW ;-) - kmaj