Honda NX 650 Dominator

KOŁA, OPONY, HAMULCE - Oponki na szutr

managa - 2011-02-14, 18:23
: Temat postu: Oponki na szutr
Opony - temat woda. Czytałam temat na poprzednim forum, jednak przez 13stron rozmowy były głównie o kostkach. Póki co dopiero zaprzyja 1/4 niam się z Dominatorem i wolałabym coś z tych "uniwersalnych". Dlatego prosiłabym Was, doświadczonych mniej i więcej, o propozycje opony na szutry i asfalt, bo czas nagli, sezon się zbliża, a mi moto w garażu na pnioczku stoi :mrgreen:

A, pewno będziecie proponować Mitasa E-07 albo Heidenau K60. Jeśli tak, to miło by było poznać różnice, ewentualnie po prostu która jest lepsza :)



Przeniesiesz do garażu czy ja mam to zrobić? Raviking,ok już przeniosłem ;-)
kogutos - 2011-02-14, 18:31
:
Ja kupiłem komplet E07.Myślę ,że na moją jazdę z przewagą asfaltu będą super.A na leśnych duktach czy lekkim terenie dadzą radę.Nie oszukujmy się ale nx full crossem nie jest.
Raviking - 2011-02-14, 18:37
:
Najlepsza jest C02 na tyle i MT21 na przodzie :mrgreen:
Kogutos ma racje ,Aga w Twoim przypadku E07 będzie dobrym wyborem na tył,na przód założysz K60 i bedzie Pani zadowolona :mrgreen:
madart - 2011-02-14, 18:37
:
kogutos mój nx objeżdza cr125 po lesie i śniegu :P
tylko skoków nie daje takich ale to już by byla przesada :mrgreen:
K60 na tyle - miałem, śmigałem, na asflacie do v-max nie pęka, na szutrze bezproblemowo, na błocie pcha nie 1/4 le jak na nie-kostke. Wytrzymuje z 4kkm ale nawet "łysa" daje rade w letkim błotku.
managa - 2011-02-14, 18:44
:
Dobra, a różnice e07-k60? Słyszałam, że Heidenau jest miększy i się mniej ślizga. Prawda?
madart - 2011-02-14, 19:04
:
k60 ma inną mieszanke niż mitas. Na mokrym i tak trzeba uważać. Na suchym tylko raz poczułem że sie przyczepność kończy w zakręcie :mrgreen:
Raviking - 2011-02-14, 19:04
:
a jakie Masz oponki w małym?
Aga a może E 08? albo enduro3 Sahara metzelera?albo TKC albo shinke SR 244 albo E 705?
managa - 2011-02-14, 19:20
:
Raviking napisał/a:
a jakie Masz oponki w małym?

Przód Mitas E-07 90/90-21, a w tyle Pirelli MT40, ale nie pamiętam jaki wymiar.
Cytat:
Aga a może E 08?

Wydaje mi się mało szutrowa.
Cytat:
albo enduro3 Sahara metzelera?

Wygląda przyzwoicie.
Cytat:
albo shinke SR 244

Wygląda nawet przyzwoiciej.
Cytat:
albo E 705?

Podobnie jak e08
Raviking - 2011-02-14, 19:24
:
zapominiałem całkiem o bardzo dobrej oponce i na czarne i na błoto czyli C 02 :mrgreen:
managa - 2011-02-14, 19:42
:
Rav, przejrzałam opony i ceny i chyba jednak pójdę w zestaw mitasowy albo hajdenałowy (zależnie od tego, czy mi pobliski sklep zdoła sprowadzić i za ile). Jednakże nadal czekam na propozycje. Najlepiej od razu ze zdjęciami ;p I pamiętajcie, że ciągnie mnie bardziej w off, jednakże asfalt także, a przy tym wszystkim dopiero muszę poznać moto.
wartburg - 2011-02-14, 19:45
:
jeśli nie pchasz się w "czarne" we 1/4 SHINKO E-705

... przynajmniej na asfalcie będziesz się czuła bezpiecznie
na suchym szuterku da radę spokojnie

aha i wbrew obiegowej opinii wcale tak szybko "nie schodzą" na Dominatorze
Raviking - 2011-02-14, 20:03
:
tak wyglądają oponki :mrgreen:
Tezla - 2011-02-14, 22:23
:
managa napisał/a:
i chyba jednak pójdę w zestaw mitasowy
guma twarda czyli śliska na mokrym, gorsze złożenie na suchym ale za to ekonomiczna bo oprócz niskiej ceny zakupu to będzie powoli schodzić
wg mnie warto trochę do Heidenau dopłacić, bieżnik jest odrobinkę bardziej agresywny

ideałem co do uniwersalności byłyby Continentale TKC 80 ale wtedy trzeba wyłożyć prawie 6 stów
spider2you - 2011-02-15, 16:04
:
Ja mam do oddania w dobrych pieniądzach nowy przód E 09, jeszcze z naklejkami, bo zmieniam na bardziej ostre, czyli albo C 02 na przód, albo mocno w off, jakieś crossy C16 lub C 18.
Raviking - 2011-03-03, 17:14
:
Aga a może taką oponke chcesz? :mrgreen:
managa - 2011-03-03, 17:17
:
Chodzi o jej ubarwienie? Zajebiście ;p W kurzu i błocie i tak zatracą się te ciapki ;p
madart - 2011-03-03, 17:18
:
extra!
a jak to musi glebe gryść!
+10 do trakcji
+20 do szpanu :mrgreen:
adziad - 2011-03-03, 17:59
:
Managa, myślę że najbardziej rozsądnym kompromisem pomiędzy asfaltem i lekkim terenem będzie e07, na początek nie powinniśmy zalecać przynajmniej do przodu kostek w stylu e09 bo można się przestraszyć przy hamowaniu na czarnym, i nie powinniśmy zalecać czegoś z bieżnikiem e08 bo się nam Dama zniechęci do szutrowych wypadów. co do przyczepności e07 to je 1/4 dziłem z tym na przodzie jak i też spora część forumowiczów i było normalnie jak widać żyję;] z takimi "prawie kostkami" w stylu e09 nawet doświadczeni rajdowcy muszą bardzo uważać na asfalcie
Microbee - 2011-03-03, 18:42
:
Aga, tabelka z Mitasami (off - on) dla Ciebie:


Raviking - 2011-07-13, 08:23
:
no i założyłem "dziewiątke"E09na tył :mrgreen: popierdala się na tym całkiem nie 1/4 le :mrgreen: można ją pozamykać :mrgreen: i to chyba jest zbyt niebiezpieczne jak dla mnie jeśli chodzi o miasto/jazde po czarnym,na kostce C02 miałem jeszcze jakieś hamulce wewnętrzne :mrgreen: w terenie jeszcze jej nie próbowałem,w week pojade na piachy S8 :mrgreen:
seven9 - 2011-07-16, 22:04
:
witam,
przypadkiem trafiłem na takie coś:
http://www.larsson.pl/ind...OA==&bid=104375
całkiem niezła przecena z 560 na 290 :)
szkoda tylko, że moja oponka ciągle w dobrym stanie :(
Raviking - 2011-07-17, 08:01
:
seven9, ta oponka tylko na asfalt :-( na szutrze bym się bał nia latać

ale muszę pochwalić E09 polatałem wczoraj po poligonie(piachy,ogromne błota :mrgreen: ,kałuże do zbiornika :mrgreen: ) i dała rade :mrgreen:
seven9 - 2011-07-17, 20:38
:
to fakt, ale cena i tak jest niezła :). a co masz na przodzie? a co do e09 to chyba też będzie to moja następna opona, ale najpierw będę miał do wymiany przód. czy z przodu e09 też się tak dobrze spisuje?
Kubeko - 2011-07-17, 20:40
:
e-09 tył to wzór kompromisu między błotem a czarnym.. chciałbym znale 1/4 ć taki złoty środek na przód...
Raviking - 2011-07-17, 20:44
:
na przód teraz pójdzie chyba Motoz Tractinator albo Metzeler Unicross albo E09,
teraz się kończy Pirelli MT21
wartburg - 2011-07-17, 21:23
:
nie ma kompromisu - jest Wanda :-P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Raviking - 2011-07-17, 21:28
:
jaka querwa wanda ? ;-) linka zapodaj
wartburg - 2011-07-17, 21:34
:
puki co se oglądnij ;)

https://picasaweb.google.com/116921821814789635736/NiToZlot#5625506982736877874
Raviking - 2011-07-17, 21:43
:
wartburg, w jakim tempie schodzi ?
wartburg - 2011-07-18, 04:45
:
Rav - tu już coś napisałem http://hondadominator.pl/...er=asc&start=30

za mało przejechałem żeby coś więcej napisać
seven9 - 2012-02-28, 19:44
:
Witam!
już się przymierzałem do zakupu pirelli mt21 na przód, ale w podobnej cenie jest michelin t63. Znalazłem m.in. takie porównanie tych opon:
http://www.xrv.org.uk/for...html#post372597
i teraz się waham. Czy ktoś z Was może coś powiedzieć o tych oponach ? Zależy mi na tym, żeby motor dobrze się prowadził na czarnym do prędkości 100km/h w różnych warunkach (sucho, mokro, zimno, ciepło) ale żeby dawał też radę w lekkim i średnim terenie.

pozdrawiam.
Raviking - 2012-02-28, 21:10
:
seven9 "Michelin T63 vs Continental TKC80" nic o pirelli ;-)
MT21 polecić mogę bo ujeżdżałem :mrgreen: daje rade na czarnym w błocie też ino telepie motórem i kierownikiem :mrgreen:
T63 Żuczek miał też chwalił
Microbee - 2012-02-28, 21:14
:
i kamerką też telepie :)
seven9 - 2012-02-28, 21:27
:
Raviking, patrz post #7 :). T63 wyszła w teście najlepiej. Jak Żuczek poleci to biorę :).
Alibaba - 2012-02-28, 21:41
:
Piszą że jest to opona do motocykli o małej pojemnosci http://www.oponeo.pl/mode...ej/michelin-t63
Tezla - 2012-02-28, 22:54
:
seven9 napisał/a:
Zależy mi na tym, żeby motor dobrze się prowadził na czarnym do prędkości 100km/h w różnych warunkach (sucho, mokro, zimno, ciepło) ale żeby dawał też radę w lekkim i średnim terenie.

TKC80 TT spełnia te wymogi, jedną już zje 1/4 dziłem (11tys strasznie zukosowana ale jeszcze da się je 1/4 dzić) kolejna na przód też będzie TKC80 ale na tył z powodu trwałości już nie kupię (po 6tys za 1-2tys byłaby zjechana na równo) za to jak na kostkę świetna przyczepność na asfalcie
Alibaba napisał/a:
Piszą że jest to opona do motocykli o małej pojemnosci http://www.oponeo.pl/mode...ej/michelin-t63
Bo guma jest miękka i wystarczy 55Nm żeby kostki wyrywać.
Raviking - 2012-02-29, 15:56
:
seven9 nalepsze testy to sam robie na własnej feldze ;-)
zuczek 38 - 2012-02-29, 18:16
:
T - 63 polecam :mrgreen: choć nie ma nic za darmo trzeba się uczyć je 1/4 dzić na nowo .
Po wyje 1/4 dzie na czarne trzeba oponkę rozgrzać przed zakrętami bo lekko ucieka ale pó 1/4 niej już trzyma się dobrze nawet na kolano można zejść , schodzi normalnie jak na kostkę przystało 5 tys i mam jeszcze prawie 5mm kostki .
puntek - 2012-03-01, 18:54
:
T63 to to samo co E09 :) z tym , że różnice w twardości i zużyciu i oczywiście trzymaniu na drodze to przepaść :)

Na przodzie nie ma co oszczędzać - wiele zależy od miejsca przeznaczenia - na większość asfaltów i mniej terenu polecam także michelin sirac - ale t63 jest już kostką - a sirac enduro , a na super fajny teren tak jak wcześniej pisali koledzy
MT21, Unicross, C17, motoz (śliski na asfalcie) tractinator :)
adziad - 2012-03-02, 00:05
:
jeżeli ktoś na prawdę szuka kompromisu droga-las to po testowaniu crossowych szosowych i innych kombinacji polecam najbardziej duet tkc 80 przód i mitas e09 tył, dla domi to najbardziej trafne rozwiązanie, które udało mi się wypracować względem uniwersalności...
Alibaba - 2012-03-10, 16:26
:
Porównanie opon Mefo explorer tył i Heidenau K 60 przód do TKC 80 oba koła . TKC - jazda na twardym nie przynosi większych zmian jedynie trochę trudniej w zakręty kładzie się przednie koło , są bardziej ciche i b. dobrze trzymają na asfalcie. Z kolei w terenie : polne drogi , piaszczyste koleiny na takim podłożu przednie i tylne koło lekko ucieka na boki ,lecz wystarczy dodać gazu i kostki wczepiają się w podłoże stabilizując tył motocykla ,tego objawu nie mają Mefo i Heidenau. Słowem TKC skłaniają do bardziej agresywnej jazdy w terenie dając więcej przyjemności .
seven9 - 2012-03-13, 20:56
:
Wybór padł na Michelin T63 i jak na razie przeszła pozytywny test na brydnym i mokrym asfalcie :mrgreen: . Nie mogę się doczekać weekendu żeby wypróbować w terenie :roll: .
Microbee - 2012-03-13, 22:01
:
opinie o tkc i t63 są przeróżne, jedne się szybko kończą, w drugich odpadają kostki, albo sie zapycha błyskawicznie, itd, etc, itp :))
http://africatwin.com.pl/...e5&t=842&page=2
madart - 2012-04-13, 16:03
:
Tutaj zaprezentuje zdjątko Shinko E704 bo nigdzie nie widziałem jej zdjęcia rzeczywistego.
dzoana - 2012-04-13, 16:53
:
mojaż Ci ona, mojaż:)
madart - 2012-04-20, 17:57
:
dzisiaj założyłem k60, widać że ma węższy profil niz shinko chociaz na obu pisze 90/90-21
na k60 jest napis 3.00 i mierzona szerokosc 83 a shinko jakies 94mm jakby to kogos interesowalo
nowy bieżnik 6mm
Africa - 2012-05-08, 12:45
:
czytam, przeglądam i już sama nie wiem - czy jest jakaś rozsądna alternatywa dla M. Sahara 3?
Chodzi mi tylko o tył, bo się powoli kończy. Głównie zależy mi na miękkiej gumie, która będzie dobrze trzymała na mokrym, a jak puści gdzieś na winklu to złapie. No i jak mi się zachce, to bez stresu przejadę ścieżką w lesie albo po szutrze, czy piaseczku - bo offroadowiec to ze mnie żaden i jak będę miała glebnąć, to glebnę i żadna opona mi nie pomoże (chociaż jak na razie nic takiego się nie wydarzyło).
Jeśli nic nie znajdę, to pójdę złożyć wniosek o kredyt na kolejną Saharkę, bo w portfelu echo.
Raviking - 2012-05-08, 18:05
:
E-09
adziad - 2012-05-08, 18:35
:
No nie wiem Rav? przecie Afryka pisze, że się jeszcze nigdy w terenie nie przewróciła na saharze 3, czyli w zupełności nie potrzeba jej e-09 bo jej nie wykożysta, a na mokrej szosie trzeba jednak pamiętać, że e-09 się tam z tyłu czai i czeka tylko aby nas urobić:D:D

Afrika jak jeśdzisz 90% szosa i czasami tylko ubitym leśnym duktem, to lepiej chyba wybrać ze skarpety na tą saharę. Jak Tobie dobrze służyła.

no ewentualnie jakby się uprzeć, to już bardziej z mitasów e-07

albo to co w małych dominatorach trail wing tw 40, 42 lub 48
Raviking - 2012-05-08, 20:32
:
je 1/4 dziłem na saharze 3,na suchym asfalcie bardziej śliska od E-09 przynajmniej dla mnie :mrgreen: a na mokry asfalt nie ma opony co by się kleiła do niego :-P
Microbee - 2012-05-08, 21:04
:
TKC 80 twinduro - kostkowana, ale mięciutka :)


seven9 - 2012-05-08, 21:48
:
Tylko nie kupuj E-07, na mokrym asfalcie jest bardzo śliska, przynajmniej takie mam wrażenie. Podczas hamowania często używam tyłu, mitas mi się często blokuje, nie raz już mnie ratował przód, podczas przyśpieszania na mokrym też potrafi zerwać przyczepność.
Sosna - 2012-05-08, 21:58
:
Ja je 1/4 dziłem na Michelin Anakee na tyle super się trzyma na mokrym kiedyś nawet w dużym deszczu próbowałem ją zerwać przyczepność to naprawdę trzeba się postarać a teraz latam na Dunlop Trailmax i wydaje mi się że jest na deszczu gorsza ale na szuter ku sprawuje się całkiem??
Africa - 2012-05-09, 10:23
:
Ano właśnie - ostatnio jak zobaczyłam na AT kolegi te mitasy 07, to strasznie się na nie napaliłam. Ale po moim pytaniu "jak na mokrym?" pokazał mi połamaną owiewkę i szybę :mrgreen:
Kolega proponował mi kiedyś maxxisy w jakiejś super cenie, ale też doczytałam, że na mokrym tragedia i odpuściłam.
Kostki myślę, że też nie bardzo - chyba to będzie przerost formy nad treścią w moim wydaniu ;-)
Anakee zje 1/4 dził mój małżonek, i niby wszystko fajnie, ale w lesie to ja go poganiałam. Teraz zmienił na kupione okazyjnie Bridgestony Battle Wing i stwierdził ze są dużo lepsze. No ale i jedne i drugie jakoś mi nie podchodzą do końca.
Dunlopy wyglądają na fajne i takie jakich szukam, ale skoro cena jest podobna do Sahary, to chyba faktycznie trzeba zacisnąć pasa i kupić Metzki.

p.s. wiem wiem Rav, walnąć cepa na mokrym można jeżdżąc nawet na super-glue :mrgreen:
managa - 2012-05-09, 13:34
:
Mnie pisali wyżej, że miększa i ponoć bardziej przyczepna od e07 są heidenau k60. Co do moich wrażeń, po sezonie na mitasach e07.. Je 1/4 dziło się w deszczu i po deszczu i może raz tylko pamiętam, jak przyszło mi zahamować mocniej, to tylne koło się uślizgło, ale tragedii dla mnie nie było. Nie mam porównania z innymi oponami, ale dla mnie była spoko :)
nbj - 2012-05-09, 22:38
:
Jako że moje oponki są w stanie agonalnym, muszę zakupić komplet. Zdecydowana większość mojej jazdy to asfalt, ale do lasu też czasem wpadnę. Jeśli zjawię się na zlocie, to nie chcę się zakopać w pierwsej dziurze ;-) Z moich poszukiwań pasują tu właśnie Mitasy E07 i Heidenau K60. Kasiasty nie jestem, także bardziej byłbym za E07 ze względu na oszczędność 150zł w stosunku do K60. Jeśli Heidenau są wyra 1/4 nie lepsze, to ostatecznie mogę dopłacić, tylko czy warto? W deszczu nie jeżdżę, a jeśli już to spokojnie. managa, jako że używasz Mitasów - sprawdzą się? Z tego co wyczytałem, to powinno być ok, ale wolę się upewnić. Chyba, że jest coś ciekawszego niż wymienione w cenie do ~500zł za komplet?
managa - 2012-05-09, 22:50
:
nbj, ja chciałam teraz K60 na tył, ze względu na chęć wypróbowania tej gumy i porównania jej z e07. Tak jak pisałam nie chcę się wypowiadać, bo po prostu nie mam doświadczenia z innymi oponami. Po asfalcie mi się dobrze je 1/4 dzi na tych mitasach, po leśnych drogach też, chociaż na lu 1/4 niejszych szutrach trochę mniej pewnie się czuje, ale ja po prostu nie umiem je 1/4 dzić : ) Podobno na piachu dają radę, ale ja tam nie wiem, bo ciągle się boję po nim je 1/4 dzić : ( Na błoto bez sensu, ale najprawdopodobniej też 1/4 le to robię :D
zuczek 38 - 2012-05-09, 22:58
:
ludkowie moi kochani :-P :-P wa 1/4 cie sobie kupcie shinko E 705 i kłopoty na czarnym w deszczu i po deszczu i suchym sie zakończą , wiem bo mam na trampku i juz na rondzie zaginam R-6 :mrgreen: i tez można po polnych polatać jak jest sucho :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:
nbj - 2012-05-09, 22:59
:
Nie jesteś sama, ze mnie też żaden motocyklista - z 500km hondą dopiero zrobiłem. Również nie czuję się pewnie w terenie, nie szleję, także hardkorowe kostki nie są mi potrzebne. Za to na długiej prostej lubię czasami V-maxa załapać, ale też niezbyt często, bo silnik się męczy ;-) Zobaczymy jak się inni wypowiedzą, ale pewnie zamówię te Mitasy na dniach.

EDIT: zuczek 38, te Shinko chyba jednak zbyt szosowe są. Nie chcę z domina supermoto robić ;-)
Africa - 2012-05-10, 08:45
:
no właśnie, saharka ♥ nigdy w deszczu i po deszczu mi się nie uślizgnęła. Żuczek, jaką kasę dałeś za shinko?
zuczek 38 - 2012-05-10, 19:25
:
za komplet chyba 450złshinko
Africa - 2012-08-28, 07:40
:
mogę już napisać jak skończyła się moja oponowa telenowela.
Po głębokich zastanawianiach się, czytaniach opinii o Shinko, szukania okazyjnych cen, jeżdżenia po znajomych i nieznajomych, w tzw. międzyczasie zjechałam już środki na łyso. Zorientowałam się też, że czeka mnie doskonalenie jazdy w weekend, więc żeby nie robić siary w końcu zdecydowałam się (jak nie kobieta :mrgreen: ) na zakupy.
Na allegro (!) kupiłam komplet Metzków Sahar 3, czyli to co miałam i co się sprawdziło. Komplet (przód używka, tył nówka leżak) kosztował mnie 275 zł (przesyłka gratis). Oponki w bdb stanie, żadnych dziur ani garbów. Gdyby ktoś był zainteresowany to sprzedaje to użytkownik "motoopony". Zamówiłam we wtorek o 15:25 a w środę o 17:00 kurier przyniósł pod moje drzwi.
elfeti - 2013-03-28, 20:11
:
Które byście wybrali?

1. http://allegro.pl/mitas-e...3124465507.html

MITAS E-07 90/90-21 + 130/80-17


2. http://allegro.pl/mitas-1...3070498226.html

Mitas 130/80-17 E09 + Continental 90/90-21 TKC80


3. http://allegro.pl/heidena...3124491028.html

HEIDENAU K60 SCOUT 90/90-21 + 130/80-17


a może coś innego... myślę, że podział będzie 60/40 z przewagą asfaltu :(




Powklejałem zdjęcia zanim aukcje przestaną być aktualne - kmaj
Raviking - 2013-03-28, 20:20
:
zestaw nr 2
Alibaba - 2013-03-28, 20:51
:
potwierdzam wybór rekonwalescenta :mrgreen:
managa - 2013-03-28, 20:56
:
Jak więcej asfaltu, to ja stawiam na nr 3
adziad - 2013-03-29, 08:53
:
Zestaw 2, a Managa dobrze mówi. Jeżeli nie będziesz zjeżdżał z asfaltu to zestaw 3. Co oczywiście nie znaczy że zestaw 2 nie radzi sobie na asfalcie, bo radzi sobie też dosyć dobrze. thc 80 można zamykać bieżnik na winklach. Jest wiele filmików na YT, montują je seryjnie w gsach
Demolka - 2013-03-29, 10:46
:
k60 - jeżeli więcej asfaltu - wolno schodzą, a przyczepność sucho/mokro i w zakrętach jest bardzo przyzwoita (aktualne porównanie do Metzeler Sahara - na korzyść k60 w 90%).
(na szlaku na Kocierz się ślizgają, więc w teren sie nie nadają :p) a poważnie, to po lekkim błotku też można przejechać, ale bez przesady, to nie są terenowe opony.

reasumując: 60% asfalt / 40% teren - polecam K60
(mam wersję podstawowa, może 'scouty' są bardziej uterenowione)
elfeti - 2013-03-29, 13:24
:


oczywiście k60 w roz 130 nie mają tego "paska" gumy za to mitasy mają dobrą cenę, może warto by podjąć ryzyko i zrobić mały test dla przyszłych "pokoleń";) no i zestaw 2... cenowo niewielka różnica a bieżnik bardziej agresywny... dobrze, że pogoda daje mi czas do namyślenia :P
grzesiek - 2013-04-11, 08:33
:
Chcę kupić oponę na przód, znalazłem K60 z drugiej ręki. Co wy no to?
Mateusz - 2013-04-11, 12:03
:
Zeszły sezon przeje 1/4 dziłem na używanych K60 (dostałem razem z moto, przy zakupie) zrobiłem jakieś 4000km, przód trochę uciekał w błocie, ale na suchym piaszczystym/szutrowym podłożu dawał radę. Na ten sezon kupiłem nowe K60 na przód i tył, po kilkudziesięciu km jestem zadowolony. Przód trzyma bardzo fajnie na nieutwardzonej drodze, tył wgryza się w ziemię aż miło. Na asfalcie prowadzą się dość przewidywalnie. Na mokrym asfalcie raz mi przód uciekł z zakrętu, ale to na starej gumie. Jak nakręcę więcej km, to postaram się coś sensownego dopisać.
Ogólnie po zeszłym sezonie, dla kogoś kto spędza więcej czasu na asfalcie, ale czasami chce zjechać do lasu ja ten model polecam.
grzesiek - 2013-04-12, 23:46
:
Dzięki Mati, ja mam E07 został 1mm do paska, boki ok. nie wiem ile przelatam, w terenie trrrochę łysa. Do asfaltu mam kawałek, na drodze lód i błoto a w lesie śniegu na grubość opony ( połowa kwietnia)
elfeti - 2013-04-13, 10:17
:
@grzesiek: jak się spisywał E07, długo na nich latałeś?
Ja w końcu też się na nie zdecydowałem miałem na moto stare Metzeler Tourance a E07 zakupiłem ze względu na cenę (410 brutto za komplet z przesyłką) i dobre opinie na necie.
grzesiek - 2013-04-13, 17:44
:
Kupiłem moto w pa 1/4 dzierniku na e07 zrobiłem 300km. Przód do wymiany 1mm na pasku na twardym sobie radzi ale szuter??? Teraz znalazłem w necie k60 używka 5,2mm za 90zł choć wolałbym nową (świeża guma) e07 lub k60 ?
Agathocles - 2013-04-15, 13:11
:
Kumplowi te mitasy z klockami wytrzymaly 1500km, potem tyl byl lysy i do wymiany. Ja mam K60 (w zeszlym roku kupione nowki) i po przejechaniu ~6000km (asfalt/offroad) zostalo pol bieznika.
managa - 2013-04-15, 14:31
:
Agathocles napisał/a:
Kumplowi te mitasy z klockami wytrzymaly 1500km, potem tyl byl lysy i do wymiany.


Piszesz o Mitasie E07?! Ja na swojej używce przejechałam z 9tys+przebieg poprzedniego właściciela i pewno ktoś by mógł jeszcze poje 1/4 dzić :P
grzesiek - 2013-04-18, 21:43
:
Miałem kupić k60 w używce ale trafiłem mitasa e07 nówkę za 125zł +20zł przesyłka (pobranie). Ale przeżyłem szok - samo wyważenie przedniego koła u mnie 25zł jak se sam wymienię oponkę. Z wymianą 50zł - za jedno koło ???? :shock:
A na mojej starej oponie zrobione jest 22tys.km i rozmawiamy o przedniej a nie 1500km palenia gumy...
Leo Minor - 2013-04-26, 07:33
:
ja chyba takie


w przyszłości właduję.
Wczoraj jechałem z góry i to dość sporej, z której rowerem rozpędzam się bez problemu do 70 a moto jechał na luzie 50 :( słyszałem tylko tylą opone


Agathocles - 2013-04-26, 07:58
:
managa napisał/a:
Agathocles napisał/a:
Kumplowi te mitasy z klockami wytrzymaly 1500km, potem tyl byl lysy i do wymiany.


Piszesz o Mitasie E07?! Ja na swojej używce przejechałam z 9tys+przebieg poprzedniego właściciela i pewno ktoś by mógł jeszcze poje 1/4 dzić :P


Tak, ale mial to zalozone w Suzuki V-Storm 650. Moze sie zjechaly tak szybko bo V-Storm jest troche ciezszy a moze przez styl jazdy kumpla. W kazdym razie nie zrobily na nas dobrego wrazenia. Natomiast taki znajomy motocyklista/mechanik/wymieniacz opon z Czech powiedzial mi ze te Mitasy sa dobre jedynie na zuzel i to na treningi.

@Leo Minor - chickenstrip na 2 palce! Ni ma cie to ganba? ;)
Mateusz - 2013-04-26, 16:45
:
grzesiek, wymień sam gumy, to nie jest trudne. Jedynie uważaj, żeby nie przeciąć dętki łyżką, przy odrobinie ostrożności nic się nie stanie. Ja po wymianie nie wyważałem. Nie osiągam jakichś wielkich prędkości, a w razie gdyby koła zaczęły się jakoś dziwnie zachowywać, można wyważyć zawsze. Tu masz kilka zdań i filmik na ten temat http://www.scigacz.pl/Wym...cz,pl,8064.html
grzesiek - 2013-05-06, 10:42
:
Moje doświadczenie z Mitasem e 07, założyłem nówkę na przód nie wyważałem, pojechałem na majówkę na mazury i..... Przód po prostej huczy, na zakrętach w przechyle cichutko. Tył to samo, na dodatek od 110km/h zaczyna wozić na gruboziarnistym asfalcie, na frezowanym i na smołowanych łączeniach. Zrobiłem 800km na tyle nie ma różnicy w zużyciu, na przedzie starły się kolce środkiem i to nie wszystkie. Na drogach szutrowych, w lesie i po polnych rewelacja.
No i dwa dni jazdy w deszczu, jakoś nie zauważyłem żeby się ślizgały.
ArturS - 2013-05-06, 11:35
:
E07 na początku faktycznie się nie ślizgają, nie wiedziałem o co ludzie robią tyle krzyku, że na mokrym trzeba uważać. Zmieniłem zdanie, jak się trochę dotarła. A jak przyszły jesienne temperatury, to nawet deszczu nie trzeba było, a na rondzie i tak dupa uciekała.
grzesiek - 2013-05-06, 20:53
:
Może chodzi tu o starzenie się gumy, bo ja na jesieni je 1/4 dziłem z przodu na prawie łysej i na asfalcie było dobrze ale na gruntowych ani prowadzenia ani hamowania.
Tył 70% bieżnika na mokrym asfalcie nie ślizgał się, opony z 2010r.
Myślę że jak opona ma 10 lat to jest plastikowa, kiedyś taką używkę kupiłem do suzuki RMX miała protektor ale guma kartofel.
Jednak każdy ma inne odczucia, uważam że opona e07 warta jest swojej ceny. :->
kmaj - 2013-05-13, 21:46
:
Przyszła i na mnie kolej z wymianą ogumienia, ale zacznę najpierw od tego na czym je 1/4 dziłem do tej pory. Na przodzie miałem Metzeler Enduro 3 Sahara 90/90/21, a na tyle Metzeler Tourance 130/80-17.

Sahara sprawuje się moim zdaniem dobrze, nie miałem na niej uślizgów w zakrętach (może jeden w deszczu), przy ostrym hamowaniu podnosiła cały motur (na asfalcie oczywiście ;-) ) W terenie jak jest sucho nie ma problemu, na mokro ciężko z koleiny wyskoczyć - ale nie narzekam. Szutry podobnie jak na asfalcie.

Tourance na asfalt i szutry super, nagrzewa się aż paruje. Gorzej na trawie :mrgreen: jak miała jeszcze bieżnik to na suchym (off) można było po górkach je 1/4 dzić, ale ostatnio gdy bieżnika coraz mniej, trochę strachu jest na zjazdach szczególnie gdy rosa już siądzie :roll: robi się żużlówka.

Upatrzyłem sobie takie opony: przód Continental TKC 80, tył Heidenau K60.
Długo rozkminiałem pomiędzy K60 a E07 i z poskładania wszystkich opinii z połowy internetu K60 wypada lepiej (+lubię jodełki na kolach ;-) ) więc najprawdopodobniej zostanę przy K60.
Z przodem nie mam klarownej sytuacji, pewnie bym wpakował K60, ale niedawno podwórko wpadł Afrykańczyk z TKC80 i opona mi się spodobała - podobno na przód bardzo uniwersalna.

Co myślicie o takim zestawieniu?

PS. Jeżeli macie lub macie na oku jakieś sklepy gdzie można promocyjnie zakupić powyższe gumy to proszę o kontakt na PW.
adziad - 2013-05-13, 22:19
:
Dla mnie jak już jest na przodzie tkc to nie ma sensu ładować na tył hajdenała. Nie będziesz miał trakcji tyłem. A zastanawiał się jednak nad e09?? Tylko na mokrym trza uważać, a trakcja w terenie i na suchym asfalcie jest ok.

Ogólnie ja sam nie jestem totalnie przekonany do opon haidenau. Mam w cebuli na przodzie, to bieżnik jeszcze ma przepisowe milimetry ale opona cała jest wyząbkowana, pomimo że szosowa. Tak samo miał ojciec w motórze. Jakoś tak widząc jak się one zużywają nierównomiernie jednak nigdy bym sam tej firmy nie kupił.

Będę Ciebie przekonywał (zresztą już wielokrotnie powtarzałem) tkc to najzaje$%^trza opcja na uniwersalny przód, asfalt i teren. Na tył e09, zużycie równomierne i pomimo że kostka niby, to długie przebiegi na asfalcie jej nie niszczą. Trakcja w terenie jest wystarczająca, a po mokrym ile je 1/4 dzisz? Można raz na czas bardziej uważać. A jak we 1/4 miesz k60 to będziesz musiał cały czas co zjedziesz w las uważać. No dobra może nie uważać, bo 20 na godzinę przejedziesz puki błota nie będzie, ale zabawy z tego żadnej!!

ps

zobaczymy na zlocie czy będę za Wami nadążał na asfalnie na kostkach bez homologacji do jazdy po szosach:D

No i nigdy mi się z mitasami na przykład nie zrobiło tak:

- poprawiłem linka.
kmaj - 2013-05-14, 19:14
:
adziad, do TKC80 na przód jestem przekonany na 95% między innymi z tego względu, że nie są tak poddane na ząbkowanie, ale nie wiem na ile Mm wystarcza. Jazda na mokrym... jak się przejaśni i mam czas to jeżdżę.
Jeżeli chodzi o E09, to nie wiem czy mój styl jazdy pasuje do tej opony - chodzi o szybkie zużycie na asfalcie. Ciekaw jestem jak się zachowuje w zakręcie...?
Z powyższych opinii, jak i tych na innych forach podobno jest to opona na 8-9 tyś., gdzie na przykład na K60 ludziska robią po 13-16 tyś.
Jeżeli je 1/4 dziłbym tylko w moich okolicach to E09 styknie, ale mam w planie na ten rok podróż po asfaltowo-szutrowych zadupiach - z przewagą asfaltu.


EDYT:
Artykuł o TKC 80
adziad - 2013-05-14, 21:21
:
tak wychodzi, e09 starczało mi na około 8-9 kkm, ale 70% asfalt reszta teren. Może na kolano nie schodziłem, ale nigdy mi się w zakręcie e09 na asfalcie nie pośliznęło.

Wiesz, nie o to mi chodzi żeby Ciebie przekonać do e09, ale jak na moje to zestaw tkc z przodu i opona szosowa z tyłu nie ma zbytniego sensu, to już lepiej 2 bardziej szosowe lub 2 bardziej terenowe.

Miałem kiedyś zestaw przód e07 i tył tourance. Szło tym na szosie zamykać bieżnik, ale na trawce czy lekkim piaseczku to można było tylko jechać bardziej za pomocą odpychania się kończynami niż odkręcaniem gazu;] Ale piękne drifty bokiem przy każdym najmniejszym odkręceniu manety to rzecz niezapomniana:D:D jak ktoś woli styl widowiskowy bardziej niż kontrolowaną trakcję. Jeżeli je 1/4 dzisz w 90% po czarnym to zakładaj same hajdenały.

A najbardziej polecam teraz kupić jeden powiedzmy szosowy zestaw, a następnym razem terenowy. Będziesz wiedział za trzecim razem co wolisz.

Ja zawsze wolałem w terenie je 1/4 dzić szybciej i ciekawiej, asfaltem mogłem je 1/4 dzić odrobinę wolniej jako kompromis, bo mnie asfalt nudził tak czy siak;]
kmaj - 2013-05-15, 21:07
:
adziad napisał/a:
Wiesz, nie o to mi chodzi żeby Ciebie przekonać do e09, ale jak na moje to zestaw tkc z przodu i opona szosowa z tyłu nie ma zbytniego sensu, to już lepiej 2 bardziej szosowe lub 2 bardziej terenowe.

Tu chyba masz rację... najprawdopodobniej zapodam zestaw K60, choć nie wiadome co nowego wpadnie do głowy :-D .

W tej chwili jestem na etapie poszukiwania najatrakcyjniejszej cenowo oferty ;-) , co zaskakuje to ilość modeli K60 od wzmacnianych, zimowych, radialnych, diagonalnych, z dodatkowymi pasami gumy - do tego mam wrażenie, że sprzedawcy opisują wystawiane opony na pałe. Nie mówiąc o tym, że wszyscy mają to samo zdjęcie :mrgreen: czy to 21 czy 17 cali.

I tu pytanie:
-odczuliście różnicę podczas jazdy pomiędzy oponą radialną a diagonalną?

M+S jest oznaczeniem dla opon zimowych, cało rocznych i terenowych. Opony zimowe oznacza się przeważnie śnieżynką no i tu co niektórzy sprzedawcy zaznaczają, że M+S to mieszanka zimowa - pierdo*enie czy jest w tym trochę prawdy?
wojtekk - 2013-05-16, 15:35
:
Mieszanka zimowa w aucie ma drobne lamelki jeżeli wiesz o czym piszę.
Zimowa opona do moto myślę, że samą miękką gumą nic by tu nie wskórał.
Pewnie musiały by być wspomniane lamelki drobne.
Z resztą kostka to kostka wszędzie pojedzie z lepszym lub gorszym skutkiem.
K60 raczej do zimowych nie należą co nie znaczy że po śniegu nie pojedziesz.
Sprzedawcy piszą co im ślina na język przyniesie.
kmaj - 2013-05-17, 01:36
:
wojtekk napisał/a:
Mieszanka zimowa w aucie ma drobne lamelki jeżeli wiesz o czym piszę.
Zimowa opona do moto myślę, że samą miękką gumą nic by tu nie wskórał.
Pewnie musiały by być wspomniane lamelki drobne.Z resztą kostka to kostka wszędzie pojedzie z lepszym lub gorszym skutkiem.
K60 raczej do zimowych nie należą co nie znaczy że po śniegu nie pojedziesz.
Sprzedawcy piszą co im ślina na język przyniesie.


K60 z i bez oznaczenia M+S posiadają taki sam kształt bieżnika.
K60 Scout (nowszy model) ma dodatkowy pasek gumy przez środek bieżnika niezależnie od oznaczeń.
Czy pojedzie w śniegu jest mi obojętne, bardziej mnie interesuje to czy ta opona z oznaczeniem M+S będzie schodzić szybciej przy wyższych temperaturach.


Poniżej pogrubioną czcionką :mrgreen:
http://www.rezulteo-opony.pl/poradnik-opon-samochodowych/zimowe-opony/czy-opony-m-s-to-opony-zimowe-1663 napisał/a:
Oznaczenie M+S na bocznej ściance opony to pierwsze litery angielskich słów „Mud & Snow”, czyli „błoto i śnieg”. Oznaczenie to występuje na wszystkich oponach zimowych, ale nie wszystkie opony z tym oznaczeniem to opony zimowe.
W rzeczywistości oznaczenie M+S to klasyfikacja stosowana niezależnie przez producentów opon. Można je spotkać zarówno na oponach całorocznych, jak i na oponach do samochodów 4X4.
Jedynym oznaczeniem potwierdzającym rzeczywiste właściwości zimowe opony jest obrazek w kształcie płatka śniegu na tle górskich szczytów. Został on wprowadzony przez amerykańskich i kanadyjskich producentów opon. Znany jest w formie skrótu 3PMSF (Three Peak Mountain Snow Flake).

nx-rider - 2013-05-17, 07:10
:
kmaj napisał/a:
Czy pojedzie w śniegu jest mi obojętne, bardziej mnie interesuje to czy ta opona z oznaczeniem M+S będzie schodzić szybciej przy wyższych temperaturach.


Kamaj samo oznaczenie M+S nie sprawia że opona szybciej się zużywa (pisze z doświadczenia z samochodem, mam takie w Jeepie) - wszystko zależy z jakiej twardości mieszanki jest zrobiona.

Co do oznaczenia M+S to są one wprowadzone raczej "na potrzebę rynku samochodowego" w niektórych krajach istnieje wymóg posiadania opon zimowych w zimie (u nas tylko trzeba mieć łańcuchy na niektórych podjazdach). Taki wymóg pomimo że nie jest oponą zimową spełnia opona z oznaczeniem M+S,
Oznaczenie to jest głównie stosowane przy oponach do samochodów 4x4 i wg mnie przy oponach motocyklowych jest totalnie bez sensu.
kubas9311 - 2013-06-09, 08:28
: Temat postu: oponki 2/3 asfalt reszta teren
Witam. Jako ze od jakiegos czasu pracuje bo mam wakacje kase zarobioną chciałem przeznaczyc na nowe oponki do Dominatorka. Szukam czegos bardziej na asfalt w dobrej cenie, czegos co ma dosyc agresywny bieznik i radzi sobie w terenie:) Czekam na jakies propozycje! z góry dzieki!:)







Posty od 2013-06-09 9:28 do 2013-06-09 10:50 dodanie poprzez scalenie nowego tematu do powyższego - kmaj

MaciekTOS - 2013-06-09, 09:01
:
Mitas E07 .
managa - 2013-06-09, 09:05
:
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=168 polecam przejrzenie ;) Chyba, że w tym temacie jest zbyt terenowo.
kubas9311 - 2013-06-09, 09:44
:
a mitas E09? Mial ktos stycznosc z ta oponka?:)
managa - 2013-06-09, 09:50
:
Przenoszę Cię do w/w tematu. Proponuję tam też poczytać, bo E09 to bardzo popularna u nas (i nie tylko) opona ;) Ja ją mam i jestem zadowolona :P Ale jak większość czasu chcesz je 1/4 dzić po czarnym, to nie wiem czy będzie dobrym wyborem. Określ się, jak ma wyglądać ten teren, po którym będziesz je 1/4 dził w tej 1/3 ;)

kmaj, dziękuję ;)
heh ciekawe co by było jakbyśmy w tym samym czasie poprzenosili forum ERROR ? ;)
Prawie żeśmy się z tym zbiegli, pokazało mi tylko, że już nie ma takiego tematu ;)
w takiej sytuacji bałbym się, usunąłem temat ;)
Takie też były moje obawy
następnym razem dam cynka w SzouBoks-ie że moderuje
Nie musisz, czyń swoją powinność ;)
kulka - 2013-06-09, 10:25
:
do waszych pierdzipedow jakiegos mitasa e09 na tyl i motoza na przod i bedzie robic zawsze i wszedzie :)
MaciekTOS - 2013-06-09, 12:19
:
A jak masz duży budżet , to Continental Tkc 80 przód i tył i ameryka :-D
kulka - 2013-06-09, 12:25
:
tkc to lipa , wszyscy co byli na klodzkiej widzieli co moze tkc, byla w gieesie bialym :P
managa - 2013-06-09, 12:27
:
kulka, ale kolega się pyta o opony, które będą w większości używane na asfalcie, więc w tym wypadku tkc80 da radę. Chyba, że asfalt będzie płynny ;-)
kulka - 2013-06-09, 12:52
:
to p co tAKIE DROGIE TKC? OPONY Z DOOPY zrobione dla podruznikuff na enduro typy gs czy varadero :mrgreen: zeby ich cprzenty wygladaly bardziej boyowo :mrgreen:

mitas e07 w tym wypadku bym zalozyl zdecydowanie
MaciekTOS - 2013-06-09, 12:57
:
Czyli moja pierwsza myśl ;-) Tanio i solidnie. Ale kompromisy są do dupy , albo teren albo asfalt :mrgreen:
kulka - 2013-06-09, 13:04
:
pierdolenie o szopenie, na e09 spokojnie pojedziesz po asfalcie jak i przez blota, kombinujecie jakbyscie jakimis mega maszynami nie do ogarniecia latali , dominator czy tym poodobne sprzety nie sa az tak nieokielznane zeby ich nie ogarnac na kazdej oponie, qwa . nie robcie z igiel widel :mrgreen:
managa - 2013-06-09, 13:06
:
kulka, aktualnie to Ty rozdrapujesz temat :-P
kubas9311, bier e07 albo k60, wystarczy na wszystko. E09 ma tą wadę, w porównaniu do jodełki, że jest po prostu głośniejsza na asfalcie. A po co kupować kostkowaną oponę, skoro je 1/4 dzi się głównie po czarnym ;) Czytałam po internetach, że ludzie na szosowych anekach je 1/4 dzili lepiej w terenie, niż ci z kostkami ;)
kulka - 2013-06-09, 13:09
:
staram sie wytlumaczyc co oczywiste ;)
wiele jest tematow , w ktorych zanadto wyolbrzymia sie pewne aspekty , banalne czesto ;-)
madart - 2013-06-09, 13:15
:
ja na e08 jezdzilem po blocie :lol: :-P
ale jak zalozylem potem k60 to dopiero poczułem co to napęd
MaciekTOS - 2013-06-09, 13:34
:
kulka napisał/a:
pierdolenie o szopenie, na e09 spokojnie pojedziesz po asfalcie jak i przez blota, kombinujecie jakbyscie jakimis mega maszynami nie do ogarniecia latali , dominator czy tym poodobne sprzety nie sa az tak nieokielznane zeby ich nie ogarnac na kazdej oponie, qwa . nie robcie z igiel widel :mrgreen:


Dokładnie myślę tak samo jak Ty ;) , ale jak autor chce się doradzić to mu trzeba naświetlić , ja mam na tyle C02 i jak potrzebuje jechać w trase 150 km w jedną stronę to jadę ;) czy na zakrętach na kostkach też da się nie 1/4 le złożyć , miałem jakiegoś metzelera szosowego na tyle a trzeba było jezdzić w terenie to też jest to możliwe ...
kubas9311 - 2013-06-09, 13:40
:
chyba pomysle nad E07 tylko gdzie najlepiej takie cos kupic?:D bralbym komplet przod i tyl:)
kulka - 2013-06-09, 13:41
:
http://allegro.pl/sklep/1239938_moto-opony
kubas9311 - 2013-06-09, 13:50
:
a co z przodem? Co polecicie?
kmaj - 2013-06-09, 13:54
:
kubas9311, pełno sklepów internetowych, serwisów - wpisuj w wyszukiwarce model opony z dopiskiem sklep, tanio, promocja, wyprzedaż itp. Poprzeglądaj fora czasami ktoś ma upusty dla forumowiczów.


Na przód też wrzuć E07 albo K60
kubas9311 - 2013-06-09, 14:02
:
e07 na przod nie jest tylko 19?

tu jest tania:
http://www.opona.pl/opony,mitas,MIME17013080TE070
ok znalazlem 21:D
http://www.autolider.waw....id=3533&lang=pl

wezme je:D
managa - 2013-06-09, 14:17
:
205zł za przodek? Na allegro są od 160 : http://allegro.pl/mitas-e...3282719400.html Chyba, że ta z Twojego linka jest bezdętkowa.
fiacik69 - 2013-06-10, 07:45
:
A cos na tyl?
Z przodu mam k60 i na tyl chcial bym cos podobnego czyli bardziej na asfalt
Mysle nad mitasem
estor - 2013-10-14, 09:40
:
witam czytam i nie wiem :) potrzebuje opony do przelatania po asfalcie , a by się dostać na szutr i do lasu głównie takie tereny e08 nie jest słaba czy lepiej C02?
Sebo - 2013-10-14, 09:49
:
Na C02 lepiej omijać asfalt bo guma szybko znika..E09 to najlepsza propozycja jeśli chodzi o jakość i cenę ;-)
managa - 2013-10-14, 09:50
:
Łoł, kolego, e08 a c02, to jak niebo a ziemia! E09 na takie rzeczy rlz!
estor - 2013-10-14, 09:52
:
dziękuje , nie wiem wiec pytam :) ale 130/80 na tył ?
managa - 2013-10-14, 10:10
:
130/80 wejdzie, ponoć nawet 140 da rade ;-)
estor - 2013-10-14, 10:10
:
ale lepiej 120/90 czy 130/80 ?
managa - 2013-10-14, 10:15
:
Podobno bez większej różnicy. Bierz 130 ;-)
Paweł - 2013-10-14, 10:39
:
C02 to jest totalny hardcore, daje radę wszędzie, na asfalcie też jeśli chce się uczyć driftów w sporym złożeniu, polecam :D E08 jest bardzo fajna jeśli chodzi o asfalt i szutry, drogi leśne i lekko piaszczyste. E07 się nadaje idealnie na wszystko co suche, E09 tak samo, troszkę lepsza w błoto, ale dużo szybciej schodzi po asfalcie. 130 jest idealna :)
estor - 2013-10-14, 10:43
:
Paweł napisał/a:
C02 to jest totalny hardcore, daje radę wszędzie, na asfalcie też jeśli chce się uczyć driftów w sporym złożeniu, polecam :D E08 jest bardzo fajna jeśli chodzi o asfalt i szutry, drogi leśne i lekko piaszczyste. E07 się nadaje idealnie na wszystko co suche, E09 tak samo, troszkę lepsza w błoto, ale dużo szybciej schodzi po asfalcie. 130 jest idealna :)


poleciłem tyle że już nic nie wiem :) czyli zarówno e09 jaki i e08 będą ok
ArturS - 2013-10-14, 12:03
:
Sebo napisał/a:
Na C02 lepiej omijać asfalt bo guma szybko znika..E09 to najlepsza propozycja jeśli chodzi o jakość i cenę ;-)

Jak dbasz, tak masz ;) C02 to opona nie na asfalt, więc jak już po nim się jedzie, to nie należy ani zbytnio dawać po garach, ani po heblach. Znajoma kupiła XTka na C02 z tyłu, objechała w zeszłym rok Alpy, w tym roku Chorwację, na miejscu też sporo je 1/4 dzi, a opona nie więcej niż 40% zużycia. Ale nie chciałbyś jechać za nią ani po czarnym, ani po offie :-P Chyba, że chińskim skuterem :mrgreen: W każdym razie, jak na swój bieżnik, C02 jest bardzo wytrzymała, o niebo bardziej niż jej homologowany bli 1/4 niak, czyli metzeler unicross.
Ale jak kto co chwilę nie bawi się w błocie, to E09 jest miód malina :)
wojtekk - 2013-10-14, 13:39
:
A ja z tą szerokością proponuję węższą czyli 120.
estor - 2013-10-14, 14:12
:
Dobra a zeby sobe ulatwic tez rochei nie zawezac sie tylko do jedego modelu jest cos podobnego co moge szukac o podobnych parametrach innego producenta, bo ja jestem amator, wiecej wiecej jak 500 km w sezonie pewnie nie zrobie.
ArturS - 2013-10-14, 15:40
:
Taniej od mitasa to już tylko jakieś shinko, ale nie polecam. U mnie E09 wytrzymują 9-11tys.km więc nie dość, że w miarę tanie, to w oczach nie schodzą. Na przód polecę CST C755 - mam u siebie i u żony w XTkach. Na mokrym cacy, w błotku wymiata - to bli 1/4 niak mitasa C02, ale z homologacją i miększą gumą.
Sebo - 2013-10-14, 16:39
:
ArturS napisał/a:
Na przód polecę CST C755

Potwierdzam :-)
estor - 2013-10-14, 17:23
:
http://allegro.pl/opona-c...3608757189.html taką masz na przód na myśli ?
http://allegro.pl/cst-opo...3618946933.html
Sebo - 2013-10-14, 17:30
:
Dokładnie o to chodzi ;-)
wojtekk - 2013-10-14, 19:14
:
Całkiem ciekawa opcja. Z tego co pamiętam to tej cst chyba nie ma na tył 17-tek.
estor - 2013-10-14, 20:13
:
Raczej nie, eo9 znalazlem nowa za 200 dostawa gratis, wiec tragedii nie ma,

A co to za oznaczenia 3.00-21 to jest to samo co 90/90-21?
Bo znalazlem te opony na przod za 109 zl
http://bike-like.pl/sklep...R_____________-
Sebo - 2013-10-15, 04:51
:
To jest to samo ;-)
wojtekk - 2013-10-15, 07:48
:
estor, tą ceną mnie powaliłeś. Chyba sam sobie zakupię. A co do tyłu to ja mam np. mefo explorer.
estor - 2013-10-15, 17:50
:
powiem tak mam zdolności i wręgu znajomych jestem z tego znany umiem szukać i wyszykuje najtaniej :)

jutro zamawiam czyli brać na tył mitasa 09 ? na przód CST nie będą za bardzo off -roadowe ?
chodzi mi o to że i także zawsze muszę przelecieć asfaltem itp ?
jeśli to będzie wyglądało tak że 30 będzie asfalt a 70% drogi polne i las ? to ten zestaw sięsprawdzi
ArturS - 2013-10-15, 18:34
:
Tutaj coś napisałem http://www.sklep.riderpar...755-3-00-21-51p
nie zapomnę, to dodam fotkę jak opona wygląda obecnie - ma ok 4900km, a z braku czasu jeżdżę motkiem głównie w pracy (asfalt, miasto), więc proporcje są bliższe 70/30% (asfalt/szutry) :-/
Za ile znalazłeś zestaw CST+E09? Jak nie bierzesz od forumowicza lub znajomego, to lepiej daj zarobić tutejszemu :roll:
estor - 2013-10-15, 18:44
:
oczywiście że mogę dać zarobić tyle że e09 mam na miejscu bez wysyłki za 200 zł
a cst ogarnąłem za 109 zł
mam pytanie teraz mam opony na asfalt czy e09 i cst to bezdętkowe opony bo nie wiem co mam teraz i nie wiem jak to sprawdzić żeby się nie okazało że przyjdą opony a zostanę bez dętek
managa - 2013-10-15, 18:53
:
Jak nie wiesz co masz teraz, to przejd 1/4 się do motocykla i przeczytaj, co jest napisane na oponach, czy TT czy TL. E09 chyba jest w wersji z i bezdętkowej, więc jaką zamówisz, taka będzie :3 Jeśli dętkowa, to i tak nie zaszkodzi mieć jedną dętkę w zapasie.
ArturS - 2013-10-15, 19:10
:
No to wypas ceny, taniej nie znajdziesz.
Co do dętka/bez, to CST są dętkowe, natomiast E09 są w wersji bezdętkowej, ale są nieco droższe. Ale jeśli to do domina, to chyba niemożliwe żeby było bez dętki lub moussa? :mrgreen:
wojtekk - 2013-10-15, 22:02
:
ArturS, jak cst z przodu wygląda na asfalcie?
ArturS - 2013-10-15, 22:35
:
Jak się daje po heblach, jak na zwykłych szosówkach, to niema co się oszukiwać, zniknie migusiem ;) Ja uważam co czynię, pomagam tyłem i wyząbkowała się jedynie od kilku awaryjnych hamowań, których nie sposób uniknąć w mieście :-x
Trzymanie - na suchym i mokrym asfalcie bardzo dobre. Porównuję do TKC80, na której zrobiłem 13tys.km i motoz desert (9tys.km). Zimny asfalt też niespecjalnie przeszkadza - ostatnio wracając z Węgier popylałem załadowanym motkiem po słowackich serpentynach przy temp. dochodzącej do -2st. i zakrętów kwadratowo nie brałem :-) W Rumunii przez 3 dni jechaliśmy w niekończącej się ulewie i też cacy.
wojtekk - 2013-10-16, 07:46
:
ArturS, przekonałeś mnie chyba bo myślałem nad tkc. Więc na przyszły sezon zapodam cst. Cena rewelka. U mnie asfalt przeważa ale na błotku przy mojej enduro 3 jest nie ciekawie (nie mówię tu o bagnach tylko o dojazdach na rybki przez wały i podmokłe ścierniska i pola).
estor - 2013-10-16, 08:28
:
tt - to dętkowa ? ah i jakie oznaczenia dętki powinny być dla 17 i 21" ?
wojtekk - 2013-10-16, 09:50
:
estor, chodzi ci o te oznaczenia?
90/90/21 i 120/90/17 lub 130/80/17

TT-to dętkowa.
estor - 2013-10-16, 10:17
:
z tego wynika że tak kupuję dętkę o rozmiarach takich jak opony
Sosna - 2014-02-13, 17:15
: Temat postu: Opona na przód K560
Czy opona 90/90/21 Dunlop K560 będzie dobra na przód niech ktoś mi podpowie czy jest ok i jak się na niej lata możne ktoś ma podobną i się wypowie Dzięki
managa - 2014-02-13, 20:01
:
Co to znaczy "dobra"?

Raczej nie ten dział ;-) Zara przeniosę
Sosna - 2014-02-13, 20:20
:
OK dzięki za przeniesienie do odpowiedniego działu "dobra" w sensie czy można ją w lekki teren i asfalt
dex - 2014-04-26, 16:49
:
Pomocy!

bo wszędzie co innego czytamy..
lecimy na długą wyprawę na dominach - www.dalejsienieda.com
Zależy nam na trwałości przede wszystkim, bo zakładamy jedną gumę na (w zal od wariantu) 15-20tys. Obstawiamy 60/40 lub 70/30 (w zal od wariantu) - on/off .

spora część z Was lata na mitasach - ale czy wytrzymają tyle?
obecnie mamy metze tuarence i chyba to jest świetny wybór, ale trochę małe zęby na piaski.
polecono nam w topgumach conti escape - tu z kolei słabe opinie internetowe nas zniechęcają.
a może TKC 80 - tylko, czy to nie za dużo kochy jak na taki wypad..
managa - 2014-04-26, 17:00
:
TKC80 schodzi w oczach, więc jeśli chodzi o tył, to raczej się nie poleca.
dex - 2014-04-26, 17:44
:
a mitasy tańczą na Tureckim 'szklanym' asfalcie.. a trwałość?
no i czy ktoś na tych Conti miał przyjemność latać?
adziad - 2014-04-26, 18:21
:
Jak na taki kompromis to wybrałbym na Waszym miejscu mitas e07. Jest to opona dość twarda, więc trzeba mieć to na uwadze na mokrym. No ale jak jedzie się z rozwagą to nic Wam nie grozi. Ze względu na tą twardość jest też wytrzymała na długie przebiegi. Bieżnik też wyciągnie gdy trzeba z terenowych opresji. Nie znajdziecie opony wytrzymałej na asfalcie, dobrej w terenie i na mokrym po deszczu. to by był chyba 8smy cud świata;]

Najlepsze co testowałem to tkc80, ale trwałość jest baaaardzo mizerna, schodzi w oczach.

Metzeler tourance, świetna przyczepność i wytrzymałość na asfalcie, zerowa kontrola nad motocyklem w leciutkim nawet terenie.

Mitas E09 jest naprawdę śliski na mokrym asfalcie, chyba najbardziej ze wszystkich opon co udało mi się testować (oprócz kostek crossowych bez homologacji na drogi;] ). Nie zużywa się tak szybko jak tkc80, daje podobną trakcję w terenie.
dex - 2014-04-27, 17:30
:
ok. dzięki. pewnie więc w te mitasy wejdziemy.
no, chyba, że ktoś zdąży polecić Conti Escape?
szeroki10 - 2014-04-28, 12:00
:
Też jestem na etapie zakupu opon. Wybór padł na E-09 tak jak większość poleca. od czegoś trzeba zacząć próby. Nowe opony w Rzeszowie, przód 140zł, tył 190zł, dobra cena?
madart - 2014-04-28, 14:55
:
calkiem niezła
szeroki10 - 2014-04-28, 17:12
:
na obecną chwile motocykl je 1/4 dzi na oponach metzeler tourance, bieżnik jeszcze do przeżycia ale z 2006 roku. Je 1/4 dzić będę różnie, przeważnie po mieście ale chce mieć ten komfort puszczenia się w las i teren bez konieczności zmiany ogumienia. Zwłaszcza że to uwielbiam. Bardzo dostanę po dupie po zmianie na e09? Czy lepiej już teraz szukać felg?
madart - 2014-04-28, 17:15
:
jezdzij na 9takch bezkompromisowo, ja na tym zakrety latam i nie mam obaw, co innego autostrada przy 100kmh w ulewie :->
szeroki10 - 2014-04-28, 17:24
:
a te 8 letnie metzeler tourance jest sens jeszcze trzymać. Jak się zachowuje tak stara opona w motocyklu?
Alibaba - 2014-04-28, 21:54
:
Poprzednio miałem TKC 80 ,zeszły po niecałym sezonie . Teraz juz drugi sezon zajeżdżam mitasa E-09 Dakar troszke droższy ale jestem b zadowolony bo daje radę w każdym terenie.
Z przodu drugi sezon wytrzymuje TKC 80 .
szeroki10 - 2014-04-29, 08:53
:
A co z rozmiarem tyłu ? brać tak jak było 120/90 czy może 130/80?
managa - 2014-04-29, 09:38
:
szeroki10,
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=1208
http://hondadominator.pl/viewtopic.php?t=960
;-)
szeroki10 - 2014-04-29, 10:25
:
Managa dzięki za pomoc.
A tak poza tematem jeśli jesteś z Krakowa to polecam barzahoryzontem. Dobre żarcie, pizza nocą a jeden z właścicieli też na enduro lata po świecie więc klimat jest ok.
ArturS - 2014-05-02, 06:44
:
TKC z przodu w poprzednim motocyklu kupiłem używkę (nie więcej niż 2tys.km nalotu), zrobiłem na niej przeszło 13tys.km i sprzedając KLEkota całkiem sporo mięcha zostało. Opona zużyła się właściwie tylko od ostrego heblowania po mieście i na jednym przelocie w RO. Także przód, jeśli traktowany w trasie, wytrzyma zapewne 20tys.km i więcej. Tył nie wiem, ale w singlu nie liczyłbym na więcej niż 12tys.km, skoro E09 kończy mi się średnio co 10tys.km - jeden wielki gar, jego udarowe działanie i mocne hamowanie silnikiem swoje robi. Ja bym na taką wyprawę na tylca zakładał E07, przód pewnie też jeśli w planach nie byłoby większych offów. O ich marne zachowanie na asfalcie bym się nie martwił, bo w regionach mniej cywilizowanych i tak są po deszczu śliskie jak nieszczęście i żadna opona nie pomoże, a do tego raczej nie oczyszczane z syfu i piachu. Na przód z kostkowych można pomyśleć jeszcze nad motoz desert - cholernie twarda i wytrzymała. Pamiętam, że jak dojechaliśmy do Kosowa, to w pomarańczy kumpla, który jechał na nich z Zielonej Góry, nie starły się do końca nawet włoski ze szczytowych kostek (będzie z 1500-1600km). Najgorsze co jest dla przednich kostek to hamowanie, więc jak używa się przedniego hebla z głową, to zużycie jest śladowe. Z tyłem niema zmiłuj się.
Zruda - 2014-08-23, 12:33
:
Ja u Siebie założyłem komplet mitasów e07 jak na razie spisują się jak należy i nie są jakoś super twarde i moto ładnie po asfalcie idzie w złożeniu
madart - 2014-08-23, 18:33
:
z doswiadczen dorzucam jeszcze 'nowe' a chyba niewymieniane karoo 3 http://www.metzeler.com/s...ue/Karoo-3.html
http://www.moto-abruzzo.c...aroo-3s-arrive/


ArturS - 2014-08-26, 09:56
:
Jak się na tym jeździ? Masz do czego przyrównać? Wygląd zacny, własności jezdne na czarnym na pewno lepsze niż typowa kostka, ale jak w offie? Boczna część opony nie wiele bardziej off niż contiescape, czy anakee 2, teoretycznie więc na mokrych koleinach niema co wymagać bezproblemowej jazdy, ale już po piasku, czy szutrach powinno być całkiem ok. Dobrze główkuję?
madart - 2014-08-26, 14:54
:
Tezla na tym zamiata, brukaliśmy sie w błotnych koleinach w bieszczadach w trakcie deszczu wiec sobie mozna wyobrazic i pod gorke w koncu wyjechalismy :)
lekki off jak najbardziej
marizaga - 2015-01-15, 17:59
:
pytanko, mam aktualnie opony Bridgestone TW41 z przodu oraz TW42 z tylu. Tylna mi sie juz konczy (a nowa to koszt ponad 4 stowki z tego co widze), przednia ma nadal gdzies z 80% bieznika. Tylna nadaje sie jeszcze na asfalt i suchy teren, ale cokolwiek mokrego i jest lipa. Co myslicie nad zmiana tylnej opony na polecana w tym watku e09? E09 tyl + TW41 przod? Jazda 60 % szutry, 30 % asfalt, 10 % mokry teren. Z gory dzieki za sugestie
Bicio - 2015-01-17, 11:48
:
Bez sensu jest zakładanie kostki z tyłu kiedy masz z przodu Tw41, na błocie kostka z tyłu będzie powodować konkretną podsterowność. Opona typu "jodełka" to na tył kiedy na przodzie jest kostka, nie na odwrót. Rozumiem, że szukasz w miarę taniego tyłu pasującego do TW na przodzie. Proponuję Heidenau K60 np tu:
http://allegro.pl/heidena...4968678065.html


Tańsza opcja to Mitas e07, twardy i niezajebliwy tylko trochę plastikowy jak wszystkie mitasy.

edyta: generalnie K60 to zajebista opona na takie zastosowania jak napisałeś, gdybym nie jeździł w góry gdzie jednak kostka się przydaje na podjazdach to bym zakładał zestaw K60.
wojtekk - 2015-01-17, 13:14
:
Bicio, ja tak teraz mam z przodu kostka a z tyłu jodełka niestety
Przód idzie jak chcę czyli elegancko po błotku a tył wali bokiem albo się kopie. Ogólnie daje radę ale jak by przód odjeżdżał to by było nie wesoło.
Bicio - 2015-01-17, 17:00
:
Hehe, no dlatego pisałem, że jak już to jodełka na tyle. Jazda w drifcie to podstawowe ćwiczenie w szkołach enduro ;-)
marizaga - 2015-01-26, 14:46
:
Bicio napisał/a:
Proponuję Heidenau K60 np tu:
http://allegro.pl/heidena...4968678065.html


Tańsza opcja to Mitas e07, twardy i niezajebliwy tylko trochę plastikowy jak wszystkie mitasy.

edyta: generalnie K60 to zajebista opona na takie zastosowania jak napisałeś, gdybym nie jeździł w góry gdzie jednak kostka się przydaje na podjazdach to bym zakładał zestaw K60.


Dzieki Bicio za opinie :) Zalezy mi wlasnie na takim spojrzeniu przez pryzmat doswiadczenia. Dzieki Twojej poradzie nie popelnie gafy. Zatem k60 powinno byc moim wyborem teraz, w sytuacji kiedy zostawiam przod jako TW. Zastanawiam sie rowniez nad ewentualnie sprawieniem sobie kompletu opon, poniewaz przednia pomimo dobrego bieznika jest juz dosyc leciwa, choc nie jest stwardniala. Dotychczasowy komplet TW spelnial oczekiwania na asfalcie oraz lekkim szutrze. Jednak na mokrym nawet plytkim blocie, twardej mokrej glinie lub mokrej trawie kilka razy zaliczylbym glebe przez opony - stad proba znalezienia czegos troche pewniejszego na takie warunki. Po lekturze tego watku zapisalem sobie, ze TKC80 na przod oraz e09 na tyl jest dopuszczalna i cenowo akceptowalna kombinacja. Ewentualnie do K60 na tyl co mozna sensownego dokupic na przod?

edit: znalazlem ciut taniej bezposrednio w sklepie uzytkownika z allegro z Twojego linka: http://skyseba-moto.trado...-90-17/p,321520
Bicio - 2015-01-26, 16:37
:
Może być też zestaw TKC80 przód e09 tył jeśli chcesz coś bardziej kostkowego, ale prawda jest taka, że TKC lepiej od K60 będzie robić tylko na piachu no i może mokrej trawie. W błocie i mokrej glinie zarówno TKC jak i e09 totalnie się zaklei i masz zerową przyczepność bo te opony się słabo "czyszczą".
Kurna głupio mi się pisze bo wychodzę na jakiegoś mędrca, a nim nie jestem :roll: Ja myślę, że najlepiej będzie jak sobie potestujesz sam. Dokup sobie k60 na tył, dojedź obie, potem sobie kup e09/tkc i też dojedź wyrobisz sobie pogląd, jedno co odradzam to kupno kostki na tył jak z przodu masz TW.
Powodzonka w eksperymentach :-)
Bolo - 2015-02-04, 15:18
:
No dobra....
Przeczytałem 12 stron i nadal się zastanawiam jakie opony kupić.
Obecnie mam w Teresie komplet K60 ale się skończyły.
Chciałem zakupić komplet E09 Dakar ale czytam, że na przodzie się nie sprawdzają.
Ogólnie moja jazda to 80% asfalt, 20% off ale ciągnie mnie bardzo żeby zamienić te proporcje.
W dominie miałem z tyłu E07, a z przodu K60. Byłem zadowolony, ale przejeździłem kilka miesięcy i nie zdążyłem sobie wyrobić zdania, później sprzedałem moto.
Czekam na podpowiedzi.
Sebo - 2015-02-04, 15:52
:
Spróbuj CST+E09..Zestaw za 3stówki z groszem..Robi robotę a cena powoduje,że nie szkoda używać także na czarnym :-P
Bicio - 2015-02-04, 17:17
:
No e09 z przodu sobie odpuść, na suche jeszcze, ale na mokrym to nie trzyma w ogóle.
Kulka miał chyba CST z przodu, bieżnik jak w TKC80 tylko, że połowę tańsze :-)
Z tego co pamiętam to dawały radę, może warto spróbować?
bogdan - 2015-02-12, 15:08
: Temat postu: Opona 130/90-17 MAXXIS M6001
Opona 130/90-17 MAXXIS M6001 - nada się taka opona do dominatora?
Bart76 - 2015-02-12, 16:46
:
za cene 227 zaryzykowałbym bo bieżnik i opis całkiem OK
Bart76 - 2015-02-12, 16:48
:
ttyle ze DOT 2011 ;(
bogdan - 2015-03-09, 20:21
:
dzisiaj dostałem opona strasznie twarda w porównaniu do CO2
zakładanie masakra
ArturS - 2015-03-12, 07:29
:
Daj znać jak to robi w offie. C-02 fajna guma, ale na przez to że guma dość miękka, to na czarnym trzeba uważać co się robi z hamulcem i gazem, bo szybko schodzi. Fajne byłoby takie C-02 z mieszanką z E-09 :mrgreen: Jeszcze SAVA robi fajne gumiaki, może kolejnym razem coś z jej oferty przetestuję.
bogdan - 2015-03-15, 18:02
:
opona przetestowana pierwsze 100km off czyli śnieg i błoto rewelacja
on mokry asfalt przełęcz Kubalonka trochę gorzej tył ucieka
wojtekk - 2015-03-24, 09:03
:
Bart76, a 17/90/120 EO9 jest?
I pytanie czy faktycznie ten dakar jest lepszy?
Raviking - 2015-03-24, 17:27
:
hooya lepszy.chłyt małketingłowy :mrgreen:
szeroki10 - 2015-03-24, 20:14
:
Rav nie przesadzaj żółty pasek za 8zł toż to spora różnica.
managa - 2015-03-24, 21:19
:
Ktoś tam mówił, że DAKAR jest jakoś wzmacniana, przez co sztywniejsza i stabilniejsza na asfaltach czy jakoś tak.
Alibaba - 2015-03-24, 21:30
:
Dakar mniej schodzi na czarnym .
Bolo - 2015-03-24, 22:32
:
Dakar ma twardszą mieszankę gumy.
Na dakarze nawet na kapciu możesz jechać nie uszkadzając zbytnio opony ani felgi.
Dakara trudno przebić ale też trudno założyć i zdjąć z felgi.
Sebo - 2015-03-25, 14:22
:
wojtekk napisał/a:
faktycznie ten dakar jest lepszy?


Ostatnio założyłem komplet z żółtym paskiem.Mają bardzo twardy rant ;-) Jeden wulkanizator fachowiec tak męczył tylną na maszynie,że w końcu się poddał przy okazji robiąc w dętce 4 dziury :evil: Pojechałem do następnego-zrobił szybko i sprawnie :-) Na szczęście kiedyś zakupiłem zapasową dętkę,przydała się :-P
Bicio - 2015-03-25, 17:57
:
Dakar, jak sama nazwa wskazuje, daje +10 do pokonywania pustyni w drodze do stolicy Senegalu :-D
jedi_racer - 2015-08-15, 15:56
:
nbj napisał/a:
Jako że moje oponki są w stanie agonalnym, muszę zakupić komplet. Zdecydowana większość mojej jazdy to asfalt, ale do lasu też czasem wpadnę. Jeśli zjawię się na zlocie, to nie chcę się zakopać w pierwsej dziurze ;-) Z moich poszukiwań pasują tu właśnie Mitasy E07 i Heidenau K60. Kasiasty nie jestem, także bardziej byłbym za E07 ze względu na oszczędność 150zł w stosunku do K60. Jeśli Heidenau są wyra 1/4 nie lepsze, to ostatecznie mogę dopłacić, tylko czy warto? W deszczu nie jeżdżę, a jeśli już to spokojnie. managa, jako że używasz Mitasów - sprawdzą się? Z tego co wyczytałem, to powinno być ok, ale wolę się upewnić. Chyba, że jest coś ciekawszego niż wymienione w cenie do ~500zł za komplet?



Warto - tutaj masz o trwałości opon
https://www.youtube.com/watch?v=pYLrcUOkQBM
Koszoś - 2017-04-11, 14:14
:
https://www.youtube.com/watch?v=kEG6qqKED4w
masterrobert - 2017-04-28, 20:35
:
Spotkała mnie dziwna sytuacja, wymieniłem swoje K60 na Mitasy C02.
Po zdjęciu tylniej opony ukazał się poniższy obraz. Warsztat twierdzi, że musiało to się stać przy poprzednim zakładaniu opony. Ze niby skaza powstała podczas "maszynowego" zdejmowania a oni nowe zakładali ręcznie.....?
Kilka miesiecy jezdziłem na tej oponie, i nic niepokojącego nie zauważyłem.
Podobno można śmiało ją zakładać i jezdzić.... zgadzacie się z tym ?
ArturS - 2017-05-02, 20:15
:
Jeśli zbrojenie całe, to jeździć można. Znam jednak z autopsji kilka przypadków, w których maszynowe zakładanie opony uszkodziło druty. W jednym przypadku, zgodnie z prawem murphiego, z zupełnej dziczy dętka postanowiła dokończyć sprawę i wylazła bokiem.
Ostasz - 2017-08-03, 08:52
:
Dżem dobry, okazało się że te opony co miałem założyć (Conti Escape) na dojechanie, to maja rok prod 11.2008, a ponieważ to nie jest wino czy skrzypce, to szukam czegoś nowego na tył.
120/90/17 rozmiar idealny. Opona 50/50 - off i szosa.
Ostatnio jeździłem na Mietku E-09, źle nie było (choć na mokrym dupa tańczy jak szalona) ale fajnie może spróbować czegoś innego, może lepszego.

Na liście po przejrzeniu Allegro i oponeo jest:
Haidenau K74 - https://www.oponeo.pl/dan...t-m-c#149891047
Pirelli MT 21 Rallycross - https://www.oponeo.pl/dan...t-m-c#151976173
Metzeler Enduro 3 Sahara - https://www.oponeo.pl/dan...t-m-c#149880866
I na końcu jest znów Mietek E-09 ale Dakar z żółtym paskiem (szkoda, że nie czerwonym to byłaby szybsza).
Polecanej tutaj C-02 nie chcę - trochę za szybko będzie schodzić, przy moim sposobie użytkowania.

Jakieś polecenia, zniechęcnia dla tych opon.
Jak napisałem po dwóch latach wychodzi mi, że moja jazda jest 50/50 z czego:
asfalt to głównie dojazdy praca-dom w korkach + jakieś dłuższe >200 km przeloty na spędy i rajdy.
offroad to taki średnio-trudny, bez topienia się błocie, raczej więcej piachu i szuterków.
wojtekk - 2017-08-03, 09:03
:
Ostasz, jestem ciekaw jak ta opona by się sprawowała. Cena znikoma nawet jak by schodziła szybko to kupisz 2 w sezonie. http://allegro.pl/opona-4...6892076782.html
Bicio - 2017-08-03, 09:43
:
Pirelli MT21 z tych co wymieniłeś. Heidenau k60 w rozmiarach od 130 w dół jest bez paska po środku i robi w offie całkiem przyzwoicie, lepiej od chujowej e-09.
Ostasz - 2017-08-03, 10:21
:
Bicio, a to nie wiedziałem o tym K60. Widziałem ją na żywo na rozmiarach większych niż 130 i ten bieżnik to tak średnio bym powiedział wyglądał. Ale teraz jak patrzę w necie, to faktycznie jest ta różnica.
Tommy - 2017-08-03, 22:05
:
jako użytkownik K60 muszę ją polecić. na szutrze jest całkiem przewidywalna. na asfalcie moto można kłaść a błoto... to już nie mam doświadczenia. mam na niej teraz z 6 tys najechane i jeszcze jej dużo. no i nie ma paska na środku.
żółwik - 2017-09-23, 07:33
:
mam podobny dylemat

ale w rozmiarach do VIGORA

110 / 90 - 19 czy 110 / 80 - 19 różnica 22 mm na średnicy co daje 11mm więcej luzu pod błotnikiem warto na to patrzeć

ori rozmiar czy mniejsza ?

wybrane opony to ;
tkc 80 - przód ???
k 60 scout - tył

a może jeszcze inaczej ...
ArturS - 2017-09-27, 05:56
:
Podnieś błotnik choćby i metodą garażową na jakieś blaszki.
Miałem w KLE500 low-fender i wszystko ładnie pięknie było do pewnej niewinnej przejażdżaki po polnej drodze po deszczu - trochę błotka, kilka kamieni i podcięlo mi przód przy 60km/h. Musiałem gada odkręcać, bo nie sposób było ruszyć kołem. Podobne problemy spotkały mnie w tenerce mimo, że sporo miejsca było pomiędzy błotnikiem a oponą - ale to akurat takie "ukraińskie" błoto było.

W tak w ogóle, to nie można tam jakiegoś taniego szczepa zawiasu wrzucić? Albo przynajmniej koła rozmiaru odpowiedniego? :roll:
żółwik - 2017-09-28, 11:35
:
myślałem o podniesieniu już dawno tylko potrzebne są fanty rodem z "domi" a tego jak na lekarstwo .
Oponki zakupiłem 2x tkc 60
Bicio - 2018-03-13, 11:56
:
Po wielu rozkminach i braku dostępności Motoza Adventure którego chciałem wypróbować, bo ponoć robi spore przebiegi, wjechał zestaw Pirelli MT21.
W miarę tania opona i mam nadzieję że sprawdzi się do moich heavy-dualsportowych zastosowań.




Bart76 - 2018-03-13, 12:36
:
He Bitoldinio widać że pesel cie ściga.....jeszcze niedawno shinko slick i max maneta a dzisiaaj..... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Anyway gumka wygląda zacnie !
wojtekk - 2018-03-13, 12:53
:
Bitold drugie foto nie bangla.
Bicio - 2018-03-13, 13:29
:
U mnie bangla.
Bart76, nie pesel tylko dobrobyt chyba, dwa że skończył się zapas strupów do dojechania :-D
Bart76 - 2018-03-13, 16:46
:
Bitoldinio no panie jak dobrobyt to tylko wińszować :lol:
Raviking - 2018-03-17, 18:28
:
Biczson,bedzie Pan zadowolony 2szt. MT21 zjechałem...
jak zacznie Ci chrobotać zmiana stron i dalej :mrgreen:
Dogereso - 2019-02-01, 12:40
:
Temat może nie do końca samochody, ale nie chce zakładać nowego. Kupiłem do auta pierwszy raz opony całoroczne i zauważyłem na nich takie oznaczenie jak na tym zdjęciu. Ktoś wie co to może być?