Honda NX 650 Dominator

NIE WIADOMO CO ;) - Moto gasnie po nagrzaniu

daniel - 2013-06-03, 13:24
: Temat postu: Moto gasnie po nagrzaniu
Witam wszystkich hondo-maniaków.
Od piątku jestem szczęśliwym posiadaczem Dominatora NX650 z 99 roku.
Zaraz po zakupie, właściwie podczas powrotu do domu okazało się ze motor ma pewny problem. Po przejechaniu jakichś 30 km zaczął gasnąc podczas jazdy, obroty szalały miedz 1500 a 4000, po prostu zachowywał się jakby gasł i sam się odpalał przy czym było to tak częste ze nie dało się kontynuować jazdy. Zatrzymałem się na chwile, dosłownie 5-10 minut odpaliłem i ruszyłem dalej, kolejne przerywanie miało miejsc po jakichś 8 km, i tak jeszcze jakieś dwa razy, po kolejnym zatrzymaniu się i odpaleniu przejechałem ponad 100km bez żadnego problemu i znowu historia się powtórzyła.
Co może być przyczyna? Jedyne co mi przychodzi do głowy to może uszkodzona cewka, ale jak ja sprawdzić?
madart - 2013-06-03, 15:28
:
albo niełączący kabelek od cewki, ten w gumce
mi zrobił dokladnie takie same objawy
daniel - 2013-06-03, 18:21
:
Dzięki za sugestie, będę musiał sie do cewki dokopać... problemem jest tez fakt ze trudno zlokalizować usterkę bo raz motor działa normalnie a raz nie... przejże przewody..
ale jeśli macie dalej jakieś sugestie to będę wdzięczny.
franek1994 - 2013-06-03, 19:27
:
Ja miałem podobne objawy spowodowane modułem zapłonowym (zimnie luty).
adziad - 2013-06-08, 21:28
:
Podpada mi szaleństwo na obrotach, usterka modułu to tylko wypadanie zapłonów.
RedBulloo - 2013-06-19, 16:45
: Temat postu: Silnik pali na zimno , na cieplo nie
Witam, trochę głupio od razu po wejściu na forum prosić o pomoc, ale nie mam innego wyjścia. Mianowicie mój Dominator normalnie pali na zimno (ze startera nożnego) ,gdy się nagrzeje nie można go ponownie odpalić. Czy może być to wina zaworów? oraz wydaje mi się że w silniku coś lekko klekocze, nie jestem specjalistą.
Olej ,filtry, tłok z pierścieniami wymienione. Ssanie chodzi dobrze . Problem wydaje mi się dziwny gdyż naczytałem się że NXy mają problem z odpaleniem na zimno . Proszę o jakikolwiek trop
Habit - 2013-06-19, 16:58
:
może mieć związek z zaworami, możesz mieć zbyt małe (lub wcale) luzy zaworowe, jak silnik się nagrzeje to luzy się kasują i dzwigienki podpierają zawory...
managa - 2013-06-19, 17:38
: Temat postu: Re: Silnik pali na zimno , na cieplo nie
RedBulloo napisał/a:
Witam, trochę głupio od razu po wejściu na forum prosić o pomoc, ale nie mam innego wyjścia.


Zawsze możesz nadrobić w powitalni ;)
mbx - 2013-06-19, 21:53
:
habit napisał/a:
może mieć związek z zaworami, możesz mieć zbyt małe (lub wcale) luzy zaworowe, jak silnik się nagrzeje to luzy się kasują i dzwigienki podpierają zawory...



i zobacz: świece
RedBulloo - 2013-06-19, 22:16
:
to w sumie głupie , ale jeszcze świecy nie sprawdzałem, co powinienem zrobić w pierwszej kolejności,no ale utrudniał mi wszystko bak :) Jutro się tym zajmę, oraz posprawdzamy zawory (które raczej i tak trzeba ustawić bo już poprzedni właściciel o tym mówił)
wojtekk - 2013-06-19, 22:20
:
baku ruszać nie musiszRedBulloo, a zdjąć go to 5 minut.
RedBulloo - 2013-06-19, 22:22
:
No własnie muszę, bo mam strasznie długi klucz do świecy ,na spokojnie jutro zdejmę bak. Pogoda sprzyja i w domu nie będę siedział :)
Krzys - 2013-06-19, 22:34
:
Jak go rozgrzejesz i nie będzie chciał odpalić to zerknij na świece czy jest zalana czy sucha. To da nam jakąś podpowiedz.
Habit - 2013-06-19, 22:46
:
A klucz Panie ciach gumówką jak ceny w tesco:) i będzie bez sciągania baku:)
RedBulloo - 2013-06-19, 22:51
:
Panowie spokojnie, dajcie mi się narobić bo będę się pó 1/4 niej cały dzień nudził :D
wojtekk - 2013-06-20, 07:44
:
RedBulloo, nie ma owiewek więc ściągnąć bak to czysta przyjemność.
nx-rider - 2013-06-20, 08:21
:
wojtekk napisał/a:
nie ma owiewek więc ściągnąć bak to czysta przyjemność.

dokładnie, masz do odkręcenia 2 śruby mocujące siedzenie, a następnie 1 śrubę mocującą bak
RedBulloo - 2013-06-20, 09:19
:
No ale o tym własnie pisałem , że to żaden problem ,dlatego go zdejmę, ale przecież nie będę tego robił w środku nocy , zjem , ogarnę się i odkręcę
Agathocles - 2013-06-20, 11:17
:
Sprawdzilbym impulsator. Impulsatory maja to do siebie ze jak sie zepsuja to na zimno dzialaja a na cieplo nie. Czy po schlodzeniu silnik znowu odpala?

A sprawdza sie to tak ze bierze sie ohmomierz i impulsator ma pokazywac 420-520 ohm oporu.
RedBulloo - 2013-06-20, 11:48
:
a czy może mieć wpływ na to moduł zapłonowy? bo widzę że był klejony/lutowany
nx-rider - 2013-06-20, 12:10
:
Moduł jak najbardziej może miec wpływ na odpalanie. Tyle że raczej nie w twoim przypadku.
Mój moduł przed naprawą dawał objawy wręcz odwrotne do twoich choc decydującą rolą w odpalaniu lub nie była temperatura.
Motor po wyjęciu rano z garaży za nic nie chciał odpalić, ale jak go zostawiłem na słońcu na kilka godzin to zapalał - najpierw podejrzewałem że ma silnik słoneczny a nie benzynowy :mrgreen: ale dopiero teraz jak jestem pewny że to był moduł domyślam się że po prostu pod wpływem ciepła luty (styki) zaczynały kontaktować
sprawd 1/4 lepiej tak jak Ci koledzy podali:
- luzy zaworowe
- świece
-impulsator

Ja osobiście sprawdzał bym w takiej właśnie kolejności
Agathocles - 2013-06-20, 12:16
:
nx-rider napisał/a:

- luzy zaworowe
- świece
-impulsator

Ja osobiście sprawdzał bym w takiej właśnie kolejności


A ja w odwrotnej :-P
RedBulloo - 2013-06-20, 12:49
:
Myślę że na pierwszy ogień pójdzie świeca , sprawdzę czy jest iskra itp itd
następnie sprawdze impulsator na zimno i na ciepło , gdy z nim bedzie wszystko ok, przejdę do zaworów, dziękuję bardzo za porady :)
nx-rider - 2013-06-20, 13:09
:
No to kolega RedBullo pogodził mnie i Agathocles co do kolejności :-D
Pamiętaj tylko o możliwości spierdol.... gwintu w głowicy przy odkręcaniu gorącej świecy, Ja z tego powodu już w 2 motorach wstawiałem tulejki i obiecałem sobie że nigdy więcej palcem gorącej świecy nie dotknę

Po drugie pamiętaj że luzy zaworowe reguluje się na zupełnie zimnym silniku - dlatego proponowałem aby to zrobić jako pierwsze
wojtekk - 2013-06-20, 13:53
:
Widzę, że kolega RedBulloo, coś chyba boi się tych zaworów. Najszybciej je sprawdzisz jak pisał nx-rider, jak rozgrzejesz w taki dzień jak dziś silnik to rano ci ostygnie dopiero do sprawdzenia zaworów.
Agathocles - 2013-06-20, 14:12
:
A ja nie rozumiem dlaczego zawory mialyby tak nagle sie rozlegulowac... nawet kdyby zaczely sie rozregulowywac to zauwazalna bylaby stopniowa utrata mocy. Poza tym to gdyby zawory mialyby sie rozregulowac to raczej poluzowalyby sie a nie dokrecily :-P

Impulsator pomierz w temp 20C. Jesli miesci sie w przedziale powinienc byc ok. Mierzenie na cieplo nie ma sensu.

EDYT:
http://hondadominator.pl/...der=asc&start=0


Scaliłem posty - kmaj
RedBulloo - 2013-06-20, 15:46
:
Zawory sprawdzone w pierwszej kolejności :D nie bałem się... były dokręcone na max (nie wiem co próbował osiągnąc przez to poprzedni właściciel) i w sumie byłoby całkiem fajnie... gdyby nie to ze ukręcił się korek zaworowy... i teraz zanim go znajdę minie kolejne 10 lat. Super
wojtekk - 2013-06-20, 15:53
:
RedBulloo, czyli co zawory były na całkiem ciasno? Ustawiałeś rozumiem wszystko na znakach przed sprawdzeniem. Korek ukręciłeś ten duży aluminiowy? Jeżeli tak to nie będzie problemu dokupić tylko najprędzej ci dojdzie na poniedziałek.
RedBulloo - 2013-06-20, 15:59
:
Tak ten korek na klucz 24 . Tak wszystko ustawione
managa - 2013-06-20, 16:12
:
agrrrr wywalam te dwa powyższe posty do giełdy! :> Ale znowu zapomniałam jak ;D Kmaj, pomocy ;D

Ratunek poszedł na PW ;)
mbx - 2013-06-20, 20:42
:
[quote="managa"]agrrrr wywalam te dwa powyższe posty do giełdy! :> Ale znowu zapomniałam jak ;D Kmaj, pomocy ;D

managa musimy troszke ci dać popracować żebyś się nie nudzila
RedBulloo - 2013-06-20, 21:53
:
W pierwszej kolejności sprawdzaj zawory, ja ustawiłem. No ale neistety naderwałem nakrętkę i nie mogę odpalić i powiedzieć czy już git... jedyne co odczułem to zdecydowanie lepiej kręci rozrusznik więc na plus
managa - 2013-06-20, 21:54
:
Agathocles, chciałeś zwrócić uwagę na powtarzający się temat? ;)